Graspop Metal Meeting 2023

Mijn clashes:

Donderdag:
Molybaron VS Beast in black
Arch enemy
VS agnostic front
Alter bridge VS symphony x
Ghost VS sick of it all
De laatste is de meest lastige..

Op de vrijdag zijn de keuzes een stuk makkelijker.

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel
Mijn clashes:

Donderdag:
Molybaron VS Beast in black
Arch enemy
VS agnostic front
Alter bridge VS symphony x
Ghost VS sick of it all
De laatste is de meest lastige..

Op de vrijdag zijn de keuzes een stuk makkelijker.
motionless in white speelt ook nog tijdens alter bridge he :)

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Shit, ik moet m'n vrienden nog ff zover krijgen dat ze ook enkel water nemen :p
Qua eten wordt t wat ja, die willen bij de tent zelf ontbijt fixen. Maar ik weet niet hoe goed ik ga op oud brood en crackers.
En verder eet ik vegetarisch, wat iig bij Pinkpop de goedkope opties schaars maakte. 5 dagen patat overleef ik niet.
Scheelt dat ik nu alvast een goeie hoeveelheid munten heb, maakt de schade van daar nog munten halen toch wat minder groot :)
Je hebt ook wel veel fruit op Graspop, als betaalbare optie. Verder zijn de mogelijkheden echt te over. Ook vegetarisch. Maar wat ik zeg; het is altijd een keuze tussen eenvoudig en wat meer luxe.

• Leuk
Je hebt ook wel veel fruit op Graspop, als betaalbare optie. Verder zijn de mogelijkheden echt te over. Ook vegetarisch. Maar wat ik zeg; het is altijd een keuze tussen eenvoudig en wat meer luxe.
Kan dus nog altijd een experiment doen: kijken wat er gebeurt na 5 dagen enkel bananen eten. Wordt wat.
Trouwens wel jammer dat die time-table er nu al is, hoe komen we zo nog aan die 1000 ;)

Het kan, maar ik vermoed dat je dan veel eigen eten en drinken meehebt in je tent en gewoon een paar keer over-en-weer loopt?
deel van mijn vriendengroep had ook genoeg aan 40 tokens, die dronken alleen water dus dan heb je 10 tokens per dag voor eten. is prima te doen zonder eigen eten mee te nemen.
de jupilerstage moet toch een serieuze upgrade qua plaats krijgen als we zo'n grote namen hierop krijgen. ik vermoed dat die moosebar ook wel elders zal staan, was heel irritant bij jinjer als het zo vol stond
denk dat het wel mee zal vallen, aangezien die grote bands op de jupiler stage vaak spelen tijdens een grote publiekstrekker/headliner op de mainstages.
valt mij juist op dat er kleinere bands overdag op de jupilers stage staan. en savonds tijdens de headliners de wat grotere bands.
ook bizar weinig metalcore op de jupiler stage, voor het feit dat er zo ontzettend veel metalcore op de line up staan. staan echt verdeeld over alle stages valt me op.

• Leuk
Kan dus nog altijd een experiment doen: kijken wat er gebeurt na 5 dagen enkel bananen eten. Wordt wat.
Trouwens wel jammer dat die time-table er nu al is, hoe komen we zo nog aan die 1000 ;)
Dat lijkt me oprecht beter dan vijf dagen aan de frieten, haha!

• Leuk
Over dat eten en drinken gesproken, begin ik alvast met sparen. Zie toevallig net deze toepasselijke meme, haha:
Bekijk bijlage 4672

Weet iemand tot wanneer je nog bonnen in de voorverkoop kunt halen? Tot aan het begin van het festival, of moet je er iets eerder bij zijn?
Gisteren bonnen gekocht, kwas 455 euro kwijt hahaha (wel voor 2) 💸
7 stuks van 20 bons.

ook bizar weinig metalcore op de jupiler stage, voor het feit dat er zo ontzettend veel metalcore op de line up staan. staan echt verdeeld over alle stages valt me op.
Zitten ook wel een aantal bijzondere keuzes tussen. Bands als Loathe, Palaye Royale, Life of Agony(???) en Bloodywood op de Jupiler en dan juist weer bands als Any Given Day, Oceans en Polaris in de Metaldome.

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Loek123
Ja, ik ga dat denk ik ook zo doen. Festileaks hoekje creëren in de Dome op zaterdag? Kan me zo voorstellen dat mensen als @nikita, @Joslittel en @duck dat vijfluik van prachtige muziek (of in elk geval een gedeelte ervan) niet aan zich voorbij laten gaan. :)
Daar ben ik sowieso bij, in zijn geheel! Mogelijk nog even naar de marquee tussenin voor wat thrash-pret bij Dark Angel en Exodus, maar dat zien we dan wel. Tussen Draconian en Sleep Token verlaat ik die tent alleszins niet, tenzij voor een snel bezoekje aan de wc's...
Precies mijn plan ook ja, had al wel verwacht dat de Pantera setlist zo in elkaar zou zitten. En het invallen van de duisternis had ik nog niet eens bij stil gestaan, maakt dat het extra goed werkt inderdaad. Vermoed dat ik zelf niet bij Solstafir weg wil lopen, als het me zo gaat pakken als ik hoop. Maar dat zal op het moment blijken.
Lijkt me ook ideaal te werken zo. 3 kwartier Solstafir en tegen half 10 richting Pantera.

Zitten ook wel een aantal bijzondere keuzes tussen. Bands als Loathe, Palaye Royale, Life of Agony(???) en Bloodywood op de Jupiler en dan juist weer bands als Any Given Day, Oceans en Polaris in de Metaldome.
Life of agony is toch gewoon wel een mooie alternatief, zo kunnen Parkway Drive fans (voor velen waarschijnlijk ook een soort eerste liefde) hen op de main zien zonder gelijktijdige core-clash op de jup.

• Leuk
Waarderingen: Jamel en MarcoReusel
Ja inderdaad veel bizarre keuzes.
Op zaterdag was ik erg bang voor clashes omdat ik veel mainstage bands wilde zien en veel grote metalcore bands waarvan ik had verwacht dat ze laat op de jupiler stage zouden staan.
Vervolgens staat er letterlijk geen 1 metalcore band op de jupiler stage die dag.
I prevail en The Ghost Inside op de mainstage wel echt heel blij mee want hierdoor geen enkele clash die zaterdag.
ook inderdaad meerdere metalcore bands op mijn lijstje die in de metaldome staan. nog nooit meegemaakt in al die jaren graspop volgens mij

Bij deze mijn schema! Weinig ruimte en rust zo blijkt :D
Groen = must see
Blauw = wil ik graag zien, ligt in mijn genre
Rood = als ik niets te doen heb ik ga wel eens langs, wil het wel ontdekken

Zwaarste clash lijkt me Ice nine kills - Amon Amarth en Avatar - Lorna Shore.
De rest is managable, zeker als ik tevreden met stukjes te zien al :)

En nu maar aftellen :D

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal
Wat een leuke verrassing om het weekend mee in te gaan! Heb m'n oog geworpen op de timetable en heb toch enkele vervelende clashes of kleine overlappingen, zoals...

Donderdag:
1914 - Molybaron
Vrijdag:
Blind Channel - Black Mirrors
Overlap van The Amity Affliction met o.a. Finntroll en Behemoth
Overlap Ice Nine Kills en Amon Amarth
Gojira - Watain - VV
Machine Head - Meshuggah
Zaterdag:
Solstafir - Pantera (met wellicht hetzelfde plan als eerder aangehaald: begin van Solstafir volgen, eindigen met Pantera.)
(En ook even excuses: Sleep Token zegt me - na meerdere luisterbeurten - echt helemaal niets, In Flames is 1 van m'n all time favourites, dus die keuze is voor mij snel gemaakt... Al baal ik er wel van dat ze slechts 50 minuten spelen, maar was te verwachten met zulke namen op de main stages.)
Zondag:
Zwaarste clash van het weekend: Avatar - Lorna Shore
--> Ook vervelend dat beide shows spelen rond het startuur van Hellmut, die clasht met Three Days Grace...

Al bij al valt het nog goed mee. Heb er zin in! Enkel mijn zondag is nog allesbehalve gevuld... Bij deze ook even mijn clashfinder. Groen = must see, blauw = want to see, paars = nice to see.

Groen = must see

Wellicht dat je Skindred ook wel kunt waarderen, leuke nu-metal band die vooral live erg vermakelijk is
Vended is ook leuk, zanger is het zoontje van Corey Taylor en dat hoor je ook duidelijk. al spelen ze wel tegelijk met Oceans.

Wel grappig trouwens, de dag beginnen en eindigen met Slipknot op de mainstage. (oke Vended is geen Slipknot maar toch wel een beetje)

Groen = must see

Veel overlap met mijn lijst! Ken je Insomnium trouwens al wel? Vind die redelijk in je lijst passen, en je hebt zondag daar nog tijd :)

• Leuk
Ik zit te denken trouwens, die clash tussen Lorna Shore en Chelsea Grin was vast wat jou een 1 april grap leek toen je die een tijdje terug voor het eerst zag, @nikita? Wist je nu het hele schema al die tijd al, of alleen delen ervan? Hoe dan ook, je kan het er nu eindelijk met iedereen over hebben :LOL:

Wellicht dat je Skindred ook wel kunt waarderen, leuke nu-metal band die vooral live erg vermakelijk is
Vended is ook leuk, zanger is het zoontje van Corey Taylor en dat hoor je ook duidelijk. al spelen ze wel tegelijk met Oceans.

Wel grappig trouwens, de dag beginnen en eindigen met Slipknot op de mainstage. (oke Vended is geen Slipknot maar toch wel een beetje)
Ik ben me nog aan het inluisteren in de witte bands, dus zullen zeker nog passeren! het gaat er dus niet beter op worden, ik hoor het al :D

• Haha
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Loek123

Users who are viewing this thread