Graspop Metal Meeting 2023

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.068
7.210
Voor de 2019 editie had je volgens mij qua aankondigingen: headliner, headliner, groep namen, headliner.
Ik kan me in ieder geval herinneren dat KISS als headliner toen pas na het weekend werd aangekondigd, terwijl voor het weekend al een groep namen werd gedropt met oa Def Leppard. (en voor die groep in ieder geval 1 en misschien 2 headliners)
Ik denk dat dit vooral wordt bepaald door de headliner zelf. in 2020, 2021 en 2022 was het ook zo dat de vierde headliner pas later werd aangekondigd dan de grote lading van overige namen. ik denk alleen dat als alle headliners al klaar staan dat ze dan gewoon de headliners allemaal na elkaar zouden aankondigen.

De enige potentiele headliner die al een tour heeft aangekondigd is Slipknot tot nu toe denk ik, dus we zullen nog even moeten wachten tot meer headliners er klaar voor zijn gok ik. A7x heeft nog niks van zich laten horen, en dus schijnbaar komt motley crue eind oktober.

EDIT: Voor een snelle aankondiging, moet je denk ik vooral kijken naar Avenged Sevenfold, als die wakker worden daar heb je 3 headliners klaar staan eind Oktober
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.845
Voor de 2019 editie had je volgens mij qua aankondigingen: headliner, headliner, groep namen, headliner.
Ik kan me in ieder geval herinneren dat KISS als headliner toen pas na het weekend werd aangekondigd, terwijl voor het weekend al een groep namen werd gedropt met oa Def Leppard. (en voor die groep in ieder geval 1 en misschien 2 headliners)
Ah, dat zou ook kunnen inderdaad.
Misschien krijgen we dan toch al eerder een headliner of 2, en dan al de eerste worp, en daarna pas de aankondiging van Mötley Crüe (ook al heeft dat wellicht niet de voorkeur van GMM).
 

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
Iron Maiden Announce First Shows of 2023’s The Future Past Tour!

June 23
13 Tauron Arena, Krakow, POLAND
19 Hallenstadion, Zurich, SWITZERLAND
24 3Arena, Dublin, IRELAND
26 Ovo Hydro, Glasgow, SCOTLAND
28 First Direct Arena, Leeds, ENGLAND
30 AO Arena, Manchester, ENGLAND

July 23
03 Motorpoint Arena, Nottingham, ENGLAND
04 Utilita Arena, Birmingham, ENGLAND
07 O2 Arena, London, ENGLAND
11 Ziggo Dome, Amsterdam, THE NETHERLANDS
13 Sportpaleis, Antwerp, BELGIUM
15 The Return of the Gods Festival, Milan, ITALY

The Future Past Tour will feature previously unperformed songs from our most recent studio album, Senjutsu along with a focus on 1986’s Somewhere In Time, plus other classic cuts.

On-sales begin Oct 13/14 with the exception of Italy, which is on-sale tomorrow at 12pm CEST.

Support and further European dates for The Future Past Tour will be announced at a later date.

#IronMaiden #TheFuturePastTour
 
  • Leuk
Waarderingen: duck en theblackmadness

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.068
7.210
Ah, dat zou ook kunnen inderdaad.
Misschien krijgen we dan toch al eerder een headliner of 2, en dan al de eerste worp, en daarna pas de aankondiging van Mötley Crüe (ook al heeft dat wellicht niet de voorkeur van GMM).

In 2022 werden eerst de 4 headliners 1 voor 1 bekend gemaakt en daarna pas 117 andere bands.
2021 was een beetje een vreemd jaar dus tel ik niet mee.
in 2020 was het: headliner 1, headliner 2, lading namen, headliner 3, headliner 4
2019: Headliner 1, headliner 2, lading namen, headliner 3
2018: headliner 1, headliner 2, headliner 3, lading namen, headliner 4

Conclusie is denk ik dat Graspop meestal eerst het meerendeel van de headliners aankondigd, dan een grote lading namen, en dan de laatste headliner.
Eind oktober dan Slipknot, paar dagen later Motley Crue, en dan een grote lading met namen begin november?
 

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
My guess is that Avenged Sevenfold, Pantera and/or Mötley Crüe/Def Leppard are the tour announcements Hellfest and Graspop are waiting for.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.068
7.210
My guess is that Avenged Sevenfold, Pantera and/or Mötley Crüe/Def Leppard are the tour announcements Hellfest and Graspop are waiting for.
Yes I agree, allthough I am still wondering if Pantera will choose to do a June festival tour or an August festival tour in Europe. They would also be a great headliner for Wacken wouldn't they? Additionally since pantera will probably not be headlining hellfest/graspop I don't think they're waiting for them. (due to the low spots they receive at the South America festivals) Pantera would also be a great name at the top of a smaller announcement later in the year.
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
de kans op een vierde dag lijkt me wel vrij groot, aangezien veel andere festivals dat ook doen dit jaar zoals Download en Hellfest, zouden dus wel genoeg headliners beschikbaar moeten zijn gok ik.
Is dat zo? Wie zou dan de 4e headliner zijn?

Ik denk dat ze het op 3 dagen houden, met een ouderwetse "opwarmavond" op donderdag. Had ook z'n charmes.

Een 4e grote naam zal - met de aankondiging van IM in het sportpaleis - wellicht De Nieuwe Koers in Oostende aandoen ipv de donderdag op GMM, denk ik.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.845
Ik denk dat dit vooral wordt bepaald door de headliner zelf. in 2020, 2021 en 2022 was het ook zo dat de vierde headliner pas later werd aangekondigd dan de grote lading van overige namen. ik denk alleen dat als alle headliners al klaar staan dat ze dan gewoon de headliners allemaal na elkaar zouden aankondigen.

De enige potentiele headliner die al een tour heeft aangekondigd is Slipknot tot nu toe denk ik, dus we zullen nog even moeten wachten tot meer headliners er klaar voor zijn gok ik. A7x heeft nog niks van zich laten horen, en dus schijnbaar komt motley crue eind oktober.

EDIT: Voor een snelle aankondiging, moet je denk ik vooral kijken naar Avenged Sevenfold, als die wakker worden daar heb je 3 headliners klaar staan eind Oktober
Ok, dan zijn we er dus helemaal uit wat betreft de headliners:
Slipknot, Avenged Sevenfold, Mötley Crüe.

Nu dat toch geweten is kan GMM ze net zo goed ook maar bevestigen. 😉
 

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.467
4.253
In 2022 werden eerst de 4 headliners 1 voor 1 bekend gemaakt en daarna pas 117 andere bands.
2021 was een beetje een vreemd jaar dus tel ik niet mee.
in 2020 was het: headliner 1, headliner 2, lading namen, headliner 3, headliner 4
2019: Headliner 1, headliner 2, lading namen, headliner 3
2018: headliner 1, headliner 2, headliner 3, lading namen, headliner 4

Conclusie is denk ik dat Graspop meestal eerst het meerendeel van de headliners aankondigd, dan een grote lading namen, en dan de laatste headliner.
Eind oktober dan Slipknot, paar dagen later Motley Crue, en dan een grote lading met namen begin november?
Ik zou 2022 ook als raar jaar beschouwen, 117 bands is ook niet echt de gewoonte van GMM, die pakketjes namen zijn eerder verspreid in andere jaren.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.410
4.541
Is dat zo? Wie zou dan de 4e headliner zijn?

Ik denk dat ze het op 3 dagen houden, met een ouderwetse "opwarmavond" op donderdag. Had ook z'n charmes.

Een 4e grote naam zal - met de aankondiging van IM in het sportpaleis - wellicht De Nieuwe Koers in Oostende aandoen ipv de donderdag op GMM, denk ik.
afhankelijk van de geruchten rond download hou ik nog steeds vast aan Metallica donderdag, weleenswaar met een half programma er voor
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.068
7.210
Zouden er echt mensen nog zo gek zijn om een ticket te kopen voor Ozzy? Zou al heel wat zijn al die man nog overeind staat in Juni.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.410
4.541
speciaal eens terug gekeken naar de social media. in 2018 volledig sold out editie was de ozzy dag de laatste dag die uitverkocht was, na guns n rose, iron maiden en zelfs na de volbeat dag. maak er van wat je wilt en aan de dag lineup kon het niet liggen want judas priest speelde die dag gewoon ook samen met a perfect circle, limp bizkit, hollywood vampires, bullet for my valentine etc. naar mijn inzien was de volbeat dag zelfs vele malen zwakker dan de ozzy dag in 2018.
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo en Loek123

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.068
7.210
vond deze reactie op het Hellfest forum wel grappig, en het delen waard, vooral na onze ozzy discussie op hetzelfde moment als dit gepost werd:

"Slipknot and his dubious last album, Motley Crue in instrumental version (hello Vince), Rage Against who plays seated, Ozzy if he's still alive, a Pantera and a half and now Maiden with a Senjutsu setlist... If the predictions of these heads of posters are true it makes you want less and less :D"
(sorry voor de shitty google translate)

Dat is iemand die er zin in heeft!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken