Ik ben ook wel benieuwd waar Behemoth gaat spelen, als die laat in de Marquee staan kan dat ook nog vervelende clashes meebrengen. Maar zoals al eerder aangehaald is die vrijdag wel een extreem sterke dag qua grote/sterke namen.
waarschijnlijk gewoon 's avonds op de mainstage zoals vorige keer, staan te hoog op de line up om de marquee af te sluiten denk ikIk ben ook wel benieuwd waar Behemoth gaat spelen, als die laat in de Marquee staan kan dat ook nog vervelende clashes meebrengen. Maar zoals al eerder aangehaald is die vrijdag wel een extreem sterke dag qua grote/sterke namen.
Ik snap de hype van Tool niet helemaal.TOOL kan niet meer missen op één van de volgende edities.
Ja zou ook kunnen, kwam zelf ook met de optie Tom Morello als Marque headliner. Al zet ik mijn geld op Cradle of Filth en My Dying Bride als de laatste twee. Typische Marque namen en beide genoeg statuur om die mooie spots te vullen. Jullie weten mij dan ook te vinden die avond, vooraan in de Marque met tussendoor wat noten opvangen van de marathonshow van GnRuit de laatste info zou Epica om 5 uur spelen geloof ik op de mainstage, dit doet me denken dat iets de marquee zal afsluiten dat ook op de mainstage kan staan zoals Arch Enemy of Tom Morello bijvoorbeeld. anders kan Epica volgens mij onmogelijk om 5 uur spelen op de mainstage.
tja ook grote kans dat dat hem wordt inderdaad, misschien dat ik dan toch nog maar wat meer cradle of filth of my dying bride ga luisteren voor juniJa zou ook kunnen, kwam zelf ook met de optie Tom Morello als Marque headliner. Al zet ik mijn geld op Cradle of Filth en My Dying Bride als de laatste twee. Typische Marque namen en beide genoeg statuur om die mooie spots te vullen. Jullie weten mij dan ook te vinden die avond, vooraan in de Marque met tussendoor wat noten opvangen van de marathonshow van GnR
Ja goed punt, wordt dan exact dezelfde positie als 2018 inderdaadIk merk dat ik best chagrijnig ben over het feit dat Ghost dus blijkbaar toch weer uit hun nachtelijke afsluit spot genaaid wordt door GnR. Als dat eenzelfde soort tijdschema betekent als in 2018 dan speelt Ghost dus ongeveer van 21:00 tot 22:00 en volledig in het licht (zonsondergang is pas om 22:00). Terwijl GnR echt niks te winnen heeft met in het donker spelen imo, die muziek werkt juist ook perfect in het avond zonnetje, maar de show van Ghost heeft wel degelijk baat bij volledige duisternis, daglicht doet echt flink afbreuk aan de sfeer bij hun show vind ik. Had goede hoop dat de organisatie geleerd had van die fout in 2018, maar ik wordt daarin toch even keihard teleurgesteld. Echt heel erg jammer.
Komt ook bij dat ik in zijn algemeenheid van mening ben dat de standaard formule van een tweede mainstage afsluiter ná de headliner op het hoofdpodium zorgt voor een perfect ritme van de festival avond. Eerst die grootste show, lekker hitjes mee blèren enzo, maar daarna is het nog niet afgelopen, voor de liefhebber is er nog een nachtelijk slotstuk op het andere hoofdpodium. Dat zijn vaak echt prachtige en memorabele shows, en het werkt echt stukken beter voor mij dan dat het na die headline show gewoon direct afgelopen is allemaal (op de coverbands na). Dus hoe meer Graspop van hun eigen gouden formule afwijkt, hoe slechter dat is voor mijn festival beleving. Ik mag hopen dat dit niet ook nog zorgt voor een Ghost - My Dying Bride clash, maar ik vrees het ergste, als MDB inderdaad als een na laatste in de Marque speelt. Dat zou echt ongelooflijk zuur zijn zeg…
Lang verhaal kort: een Ghost show ná GnR in het donker had de potentie om een memorabele show te worden, een vroeg hoogtepunt in het weekend, maar door het ego van een paar uitgerangeerde oude lullen die per se zelf willen afsluiten wordt ons dat ontnomen. Heel erg zuur.
Ik ben volledig akkoord, maar ik denk dat dit niet de keuze van de organisatie zelf was, maar dat gnr gewoon als laatste wil spelen.Ik merk dat ik best chagrijnig ben over het feit dat Ghost dus blijkbaar toch weer uit hun nachtelijke afsluit spot genaaid wordt door GnR. Als dat eenzelfde soort tijdschema betekent als in 2018 dan speelt Ghost dus ongeveer van 21:00 tot 22:00 en volledig in het licht (zonsondergang is pas om 22:00). Terwijl GnR echt niks te winnen heeft met in het donker spelen imo, die muziek werkt juist ook perfect in het avond zonnetje, maar de show van Ghost heeft wel degelijk baat bij volledige duisternis, daglicht doet echt flink afbreuk aan de sfeer bij hun show vind ik. Had goede hoop dat de organisatie geleerd had van die fout in 2018, maar ik wordt daarin toch even keihard teleurgesteld. Echt heel erg jammer.
Komt ook bij dat ik in zijn algemeenheid van mening ben dat de standaard formule van een tweede mainstage afsluiter ná de headliner op het hoofdpodium zorgt voor een perfect ritme van de festival avond. Eerst die grootste show, lekker hitjes mee blèren enzo, maar daarna is het nog niet afgelopen, voor de liefhebber is er nog een nachtelijk slotstuk op het andere hoofdpodium. Dat zijn vaak echt prachtige en memorabele shows, en het werkt echt stukken beter voor mij dan dat het na die headline show gewoon direct afgelopen is allemaal (op de coverbands na). Dus hoe meer Graspop van hun eigen gouden formule afwijkt, hoe slechter dat is voor mijn festival beleving. Ik mag hopen dat dit niet ook nog zorgt voor een Ghost - My Dying Bride clash, maar ik vrees het ergste, als MDB inderdaad als een na laatste in de Marque speelt. Dat zou echt ongelooflijk zuur zijn zeg…
Lang verhaal kort: een Ghost show ná GnR in het donker had de potentie om een memorabele show te worden, een vroeg hoogtepunt in het weekend, maar door het ego van een paar uitgerangeerde oude lullen die per se zelf willen afsluiten wordt ons dat ontnomen. Heel erg zuur.
Zo meteen de zwaarste lijst op stubru .
Verwacht als nieuwkomers sowieso Electric Callboy & Lorna Shore en voor de rest weer een top 10 met 50-60% Belgische invloed.
Brutus,Amenra,Psychonaut,Channel Zero,Stake Number Eight
Het zou me verbazen moest Metallica terug op 1 staan;
Ben eens gaan spieken in de staalhard 100 en daar stonden ze erin met Sun//Eater en dat is van vorig jaar.Spoilers: Stubru heeft geleaket dat het meest recente nummer "De Evenmens" van Amenra is. Dit nummer is uitgebracht in 2021, evenals Lorna Shore's doorbraakhit "Into The Hellfire"... Ik vrees dus wel voor Lorna Shore.
Electric Callboy zal er vermoedelijk wel in zitten. Ook 15 Belgische nummers van de 66!
Ik heb eens nagedacht over jouw post van vanochtend. Ik vind het zelf bij een aantal headliners ook super fijn dat daar nog een show na komt, om exact die redenen die jij beschrijft. Misschien niet per se bij iedereen (bij een slipknot bijvoorbeeld moet ik gewoon even bekomen hahaha).Dus hoe meer Graspop van hun eigen gouden formule afwijkt, hoe slechter dat is voor mijn festival beleving.
Ik snap dat ergens wel en ik maak me er ook (bewust) schuldig aan. Te horen zijn in zo'n lijsten als de staalhard en de zwaarste lijst kan voor een Belgische band zoveel verschil betekenen. Er luisteren plots mensen die misschien zelf niet zo thuis zijn in de Belgische scene of die niet gemakkelijk nieuwe dingen gaan opzoeken. Door weer eens op een metallica, slipknot of iron maiden te stemmen verandert weinig voor luisteraars en die bands want het zijn ondertussen de vaste klassiekers, maar opkomende Belgische bands in de lijst krijgen kan een gigantische sprong teweeg brengen voor die groepen en dat gun ik de bands die ik zelf zo graag hoor. Die combineren een job met nummers schrijven, opnemen, veel optreden, vaak best wat eigen geld investeren, als je dan kwaliteit aflevert, verdien je gewoon een fanbase en als we daar als fans zelf op die manier mee kunnen helpen, laat die lijsten dan maar Belgisch klinken! Zolang het een van de enige manieren is om airplay te creëren, trek ik die lijstjes met plezier compleet scheef van de realiteit.Dat betekent dus ongeveer 25% Belgisch, toch vrij veel imo.
Weinig te doen zo met Pasen.Als je boeker was bij gmm.
Jij krijgt het budget. Welke bands zou je boeken.
4 dagen
Main 1 headliner + sub
main 2 headliner + sub
Tent afsluiter
Was het echt de bedoeling MS2 afsluiter te verkopen als een evenwaardige plaats aan de MS1 afsluiter? Het is in de meeste gevallen wel duidelijk dat daar echt bands van een andere kaliber spelen toch? Ze krijgen ook zelden even veel tijd, MS1 afsluiter heeft eigenlijk altijd meer.Ik heb eens nagedacht over jouw post van vanochtend. Ik vind het zelf bij een aantal headliners ook super fijn dat daar nog een show na komt, om exact die redenen die jij beschrijft. Misschien niet per se bij iedereen (bij een slipknot bijvoorbeeld moet ik gewoon even bekomen hahaha).
Maar ik vraag me af in hoeverre de organisatie die 'gouden formule' als dusdanig ziet. Mij lijkt het eerder dat ze dit toepasten als noodgreep in onderhandelingen toen ze met die main 1 en main 2 zaten, wat blijkbaar soms moeilijkheden gaf om dat verkocht te krijgen als evenwaardige plaats en dat ze daarom misschien 'dagafsluiter' gebruikten om die 2e stage evenwaardig te maken bij het management.
Er zal altijd nog wel een stukje 'natuurlijke orde' in zitten. Niemand gaat volgens mij beweren dat Parkway drive en Slipknot echt dezelfde grootte hebben, maar ze krijgen wel een evenwaardige rang door hen 'headliner north stage' en 'headliner south stage' te noemen. Geen idee of dat zich eveneens vertaalt in gelijkwaardige speeltijd (bij GnR en Ghost uiteraard niet maar dat is vooral de eis van GnR zo lijkt het). Waarbij het (voor booking agency's / band management / bands) in het verleden blijkbaar wel eens voor problemen zorgde als ze een bepaalde spot op mainstage toebedeeld kregen en ze dan ineens zien via de timeschedules ofzo dat hun band op "main 2" is geplaatst. Als bezoekers besef je al lang dat er geen enkel verschil is of een band nu op het linkse of rechtse podium optreedt (muv VIP dan), maar internationale artiesten weten dat natuurlijk niet altijd.Was het echt de bedoeling MS2 afsluiter te verkopen als een evenwaardige plaats aan de MS1 afsluiter?
Ik zie die ontwikkeling niet zo goed eerlijk gezegd.Was het echt de bedoeling MS2 afsluiter te verkopen als een evenwaardige plaats aan de MS1 afsluiter? Het is in de meeste gevallen wel duidelijk dat daar echt bands van een andere kaliber spelen toch? Ze krijgen ook zelden even veel tijd, MS1 afsluiter heeft eigenlijk altijd meer.
Ik weet natuurlijk niet hoeveel waarde de organisatie zelf aan deze constructie hecht, maar ik hoop toch dat we niet het einde van de nachtelijke MS2 afsluiters aan het zien zijn hier. Nu ik er over nadenk lijkt het erop dat deze editie gewoon elke avond de MS1 headliner afsluit? Donderdag Ghost dus voor GnR, vrijdag waarschijnlijk Disturbed - Gojira - Machine Head in die volgorde, zaterdag zal Slipknot ook zelf willen afsluiten, en zondag is ook de verwachting dat Def Leppard op de South Stage het festival afsluit toch? Deprimerende ontwikkeling zo.
Kan zeker ook zijn, dat het toevallig is door de keuze van bands en door omstandigheden.In principe zou ik dit dus niet zien als een ontwikkeling bij de organisatie, maar meer stom toeval van omstandigheden waardoor south stage iedere dag zou afsluiten. Volgend jaar is misschien wel weer andersom.