Graspop Metal Meeting 2023

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.729
3.600
Ik ervaar het als 2 verschillende bands, waarbij ik groot liefhebber ben van band 1 en bij band 2 het allemaal net wat te plat en makkelijk vind.
Dieptepunt is toch wel I Can't Dance.
Wat natuurlijk ook wel te maken had met het hoogtepunt van MTV op dat moment. Nummers werden op dat moment misschien wel geschreven om er een mooie clip bij te maken
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.729
3.600
Hun voorman heeft het mij ook bevestigd, betrouwbaarder bron kan denk ik niet…. Aanrader.
Wist ook niet of jij het al gemeld had hier. Is inderdaad zeker een aanrader. Was alleen nieuwsgierig naar het wanneer. Ik dacht dan maar een mailtje er aan wagen. En natuurlijk staan ze op wat voor mij dan al de "zwaarste" dag is.🤭 Wel een goeie dag om mijn zoon gelijk op te voeden met het lange festivalbestaan op zo'n dag😆😆🤘
 

Piet

Dagopener
24 mrt 2022
529
565
Als je boeker was bij gmm.
Jij krijgt het budget. Welke bands zou je boeken.
4 dagen
Main 1 headliner + sub
main 2 headliner + sub
Tent afsluiter
 
  • On fire
Waarderingen: Loek123

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.891
8.899
Als je boeker was bij gmm.
Jij krijgt het budget. Welke bands zou je boeken.
4 dagen
Main 1 headliner + sub
main 2 headliner + sub
Tent afsluiter
Leuke vraag!
ms1: SOAD, RATM, Tool, Slipknot, Rammstein
ms2: nightwish, parkway drive, bmth, Lamb of god, korn
Subs: Disturbed, blind guardian, alter bridge, epica, a perfect circle, architects, trivium, limp bizkit, Arch enemy

Ja het is ineens een vijfdaags festival, ik had keuzestress. En waarschijnlijk veel te dure line up die nooit zou kunnen zolang werchter nog bestaat want die zouden 4 van mijn 5 grote headliners stelen maar goed.
 
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71 en PreFXDesigns

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.729
3.600
Als je boeker was bij gmm.
Jij krijgt het budget. Welke bands zou je boeken.
4 dagen
Main 1 headliner + sub
main 2 headliner + sub
Tent afsluiter
Oooh shit wat een vraag!!!
Ga ik eens even goed over nadenken
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
3.024
9.039
Als je boeker was bij gmm.
Jij krijgt het budget. Welke bands zou je boeken.
4 dagen
Main 1 headliner + sub
main 2 headliner + sub
Tent afsluiter
Goeie vraag! Dagen in willekeurige volgorde, maar om het even overzichtelijk te houden. En ook even buiten beschouwing gelaten welke bands er op tour zijn, want van een aantal weten we al dat ze er zeer waarschijnlijk niet zullen staan, althans voorlopig. Maar in het meest gunstige geval:
Do: MS1: Tool, MS2: Nightwish, Marquee: Behemoth
Vr: MS1: SOAD, MS2: Gojira, Marquee: Porcupine Tree
Za: MS1: Aerosmith, MS2: Boston, Marquee: Opeth
Zo: MS1: Rammstein, MS2: Ghost, Marquee: Blind Guardian

Alhoewel ik mezelf dan wel in de voet schiet met de clashes.
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenJS en Loek123

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
4.023
4.994
Is voor mij ook een droom headliner, maar zie het helaas niet gebeuren dat die op Graspop staan ipv werchter in hun volgende festivaltour
Mwah, staan in de VS ook steeds meer op metalfestivals ipv majorfestivals. Denk dat LN ze eerder op GMM zet dan op RW. Net als Nine Inch Nails.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.926
4.085
Ik moet hier even iets rechtzetten.
Mijn inniemini beetje info dat ik dacht te weten over de podiumindeling blijkt niet te kloppen.
Sorry @jamel, je had blijkbaar wél gelijk door solstafir in de metal dome te plaatsen. 🙈😬

Tijdsschema valt te verwachten ergens eind deze maand.
Het tekstje van ghost lijkt misleidend geweest te zijn en 1 rare clash die we uitgesloten dachten, blijkt toch te bestaan. We moeten nog even geduld hebben en dan hopen dat de rest wel redelijk goed uitvalt 🤞
 
Laatst bewerkt:

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.729
3.600
De nachtkus van Ghost? En wat voor rare clash. Ik word nu wel echt nieuwsgierig. Of heb ik wat gemist.....
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.720
6.935
De nachtkus van Ghost? En wat voor rare clash. Ik word nu wel echt nieuwsgierig. Of heb ik wat gemist.....
Klinkt als een Gojira - Meshuggah clash? Twee keer slecht nieuws dus. Ghost weer voor GnR is ook een tegenvaller.

De effectiefste manier om een goede line-up om zeep te helpen is een slecht blokkenschema. Ik houd mijn hart vast… maar bedankt voor het delen @nikita!
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.926
4.085
Klinkt als een Gojira - Meshuggah clash? Twee keer slecht nieuws dus. Ghost weer voor GnR is ook een tegenvaller.

De effectiefste manier om een goede line-up om zeep te helpen is een slecht blokkenschema. Ik houd mijn hart vast… maar bedankt voor het delen @nikita!
Die durf ik bevestigen noch ontkennen (lijkt machine head - meshuggah je beter?), maar de clash leek een 1 aprilgrap.
 
  • Thinking
Waarderingen: Dr. Hannibal

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.531
4.877
Mwah, staan in de VS ook steeds meer op metalfestivals ipv majorfestivals. Denk dat LN ze eerder op GMM zet dan op RW. Net als Nine Inch Nails.
Het gaat ook om wat de bands zelf willen en hun tourschema. Vorige keer op RW was voor organisatie en band goed bevallen, dus dan is een herhaling logischer?
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.891
8.899
Over 2 weken tijdschema dus, nice!

Had al zo'n gevoel dat we te veel zochten achter die nacht zoen van Ghost.

Benieuwd wat die clash is, vooral omdat dat zo subjectief is qua smaak.

@nikita enig idee wie die marquee gaat headlinen op donderdag? Blijft voor mij toch het grootste mysterie.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.845
12.592
Meshuggah kan niet anders dan clashen met Machine Head of Gojira. Of ze moeten op de main spelen of eerder in de tent en dat lijkt me beide uitgesloten. Nog 2 weken geduld dus
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

prins

Dagopener
9 nov 2019
591
734
Over 2 weken tijdschema dus, nice!

Had al zo'n gevoel dat we te veel zochten achter die nacht zoen van Ghost.

Benieuwd wat die clash is, vooral omdat dat zo subjectief is qua smaak.

@nikita enig idee wie die marquee gaat headlinen op donderdag? Blijft voor mij toch het grootste mysterie.
my dying bride misschien ????
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.891
8.899
my dying bride misschien ????
Of Cradle of Filth. Epica leek op basis van eerdere info al uitgesloten als Marque headliner. Of zal die clash dan toch Epica vs Ghost xijn? We zijn nog niks wijzer haha
uit de laatste info zou Epica om 5 uur spelen geloof ik op de mainstage, dit doet me denken dat iets de marquee zal afsluiten dat ook op de mainstage kan staan zoals Arch Enemy of Tom Morello bijvoorbeeld. anders kan Epica volgens mij onmogelijk om 5 uur spelen op de mainstage.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken