Graspop Metal Meeting 2023

Toch nog maar eens een samenvatting gemaakt van (on)mogelijke kandidaten voor de laatste headlinerspot (correctie/aanvulling zeer welkom):

Mogelijk, tourt in buurt van GMM
Bring Me The Horizon
The Prodigy
Evanescence

Mogelijk, nog geen Europese data
Avenged Sevenfold
Lamb Of God

Op herhaling
Sabaton
Five Finger Death Punch
Deep Purple
Judas Priest
Deftones
Mercyful Fate
Heilung
Mastodon

Doorschuiven
Amon Amarth
Disturbed
Behemoth
Airbourne

(Zeer) onwaarschijnlijk (om uiteenlopende redenen)
Avantasia
Blind Guardian
Channel Zero
Dream Theater
Emperor
Helloween
Limp Bizkit
Machine Head
Manowar
Nine Inch Nails
Porcupine Tree
Trans-Siberian Orchestra

(Zo goed als) uitgesloten voor GMM 2023 (om uiteenlopende redenen)
A Perfect Circle
Aerosmith
Alestorm
Ayreon
Electric Callboy
Faith No More
Iron Maiden
KISS
Korn
Megadeth
Nightwish
Ozzy Osbourne
Powerwolf
Scorpions
Tenacious D
Volbeat
Wardruna
Within Temptation

Nooit (meer)?
AC/DC
Bon Jovi
Foo Fighters
Green Day
Linkin Park
Metallica
Muse
My Chemical Romance
Queen + Adam Lambert
Rage Against The Machine
Rammstein
System Of A Down
Tool

Toch nog maar eens een samenvatting gemaakt van (on)mogelijke kandidaten voor de laatste headlinerspot (correctie/aanvulling zeer welkom):

Mogelijk, tourt in buurt van GMM
Bring Me The Horizon
The Prodigy
Evanescence

Mogelijk, nog geen Europese data
Avenged Sevenfold
Lamb Of God

Op herhaling
Sabaton
Five Finger Death Punch
Deep Purple
Judas Priest
Deftones
Mercyful Fate
Heilung
Mastodon

Doorschuiven
Amon Amarth
Disturbed
Behemoth
Airbourne

(Zeer) onwaarschijnlijk (om uiteenlopende redenen)
Avantasia
Blind Guardian
Channel Zero
Dream Theater
Emperor
Helloween
Limp Bizkit
Machine Head
Manowar
Nine Inch Nails
Porcupine Tree
Trans-Siberian Orchestra

(Zo goed als) uitgesloten voor GMM 2023 (om uiteenlopende redenen)
A Perfect Circle
Aerosmith
Alestorm
Ayreon
Electric Callboy
Faith No More
Iron Maiden
KISS
Korn
Megadeth
Nightwish
Ozzy Osbourne
Powerwolf
Scorpions
Tenacious D
Volbeat
Wardruna
Within Temptation

Nooit (meer)?
AC/DC
Bon Jovi
Foo Fighters
Green Day
Linkin Park
Metallica
Muse
My Chemical Romance
Queen + Adam Lambert
Rage Against The Machine
Rammstein
System Of A Down
Tool
Die nooit meer lijst doet wel pijn…

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel
Ik blijf toch hopen op Helloween of BMTH. Lijken mij op dit moment de beste opties en bovendien niet al te duur. Helloween is echt wel in staat om een vette show in elkaar te steken. En hebben de laatste jaren amper in de Benelux gespeeld. Ze zullen zeker geen miljoenen naam zijn, en ze trekken toch best veel volk (013 was bijna uitverkocht, en was op een doordeweekse avond). Mensen noemen de optie Disturbed promoveren maar dat zou ik persoonlijk een aanfluiting vinden. Ben dan ook geen Disturbed fan. Maar dan nog eerder voor mij (puur muzikaal technisch kwalitatief gezien, geen platen verkoop of legacy of whatever) Municipal Waste doorschuiven dan Disturbed. Maar kijkend naar platenverkoop en dergelijke: Airbourne, Hatebreed, Amon Amarth of Behemoth. Een van deze 4 als headliner met Gojira en Helloween er nog bij ... wauw 🤩

• Leuk
Op herhaling
Heilung
Okay als ze Heilung op die headline positie knallen dan zou dat echt geweldig zijn. Ik wil die zo graag nog eens live zien! Maar ik weet niet of genoeg mensen er enthousiast van zouden worden om bovenaan de affiche te zetten. Zou het wel waarderen als Graspop meer die richting op gaat.
Nooit (meer)?
Metallica
Rage Against The Machine
Rammstein
System Of A Down
Tool
Wat is je redenatie om te zeggen dat deze bands er nooit meer zullen staan? Zal dit jaar inderdaad niet gebeuren, maar die zouden toch in theorie allemaal volgend jaar wel weer kunnen gaan touren en wat festivals aan kunnen doen?

• Leuk

Wat is je redenatie om te zeggen dat deze bands er nooit meer zullen staan? Zal dit jaar inderdaad niet gebeuren, maar die zouden toch in theorie allemaal volgend jaar wel weer kunnen gaan touren en wat festivals aan kunnen doen?
In theorie wel, maar in de praktijk niet.
Rammstein sowieso niet op festivals. De rest eerst naar Werchter. Voor dit jaar hoef je die sowieso niet te verwachten.
AC/DC mag daar ook nog bij.

Ik blijf toch hopen op Helloween of BMTH. Lijken mij op dit moment de beste opties en bovendien niet al te duur. Helloween is echt wel in staat om een vette show in elkaar te steken. En hebben de laatste jaren amper in de Benelux gespeeld. Ze zullen zeker geen miljoenen naam zijn, en ze trekken toch best veel volk (013 was bijna uitverkocht, en was op een doordeweekse avond). Mensen noemen de optie Disturbed promoveren maar dat zou ik persoonlijk een aanfluiting vinden. Ben dan ook geen Disturbed fan. Maar dan nog eerder voor mij (puur muzikaal technisch kwalitatief gezien, geen platen verkoop of legacy of whatever) Municipal Waste doorschuiven dan Disturbed. Maar kijkend naar platenverkoop en dergelijke: Airbourne, Hatebreed, Amon Amarth of Behemoth. Een van deze 4 als headliner met Gojira en Helloween er nog bij ... wauw 🤩
Ik kan mij niet voorstellen dat een band als Helloween GMM headliner kan worden, zelfs niet als er weinig keuze is

Rammstein sowieso niet op festivals. De rest eerst naar Werchter. Voor dit jaar hoef je die sowieso niet te verwachten.
Rammstein heeft een aantal jaar terug nog wel op Werchter en Pinkpop enzo gestaan toch? Hebben ze daarna gezegd nooit meer festivals te doen? Anders lijkt me dat je een festival tour van hen in de toekomst toch niet kunt uitsluiten? Of is het een vergelijkbare situatie als met AC/DC dat ze alleen nog maar met hun hele eigen entourage willen spelen?

En met de rest, ja, die hebben de afgelopen jaren op Werchter gespeeld, zou ze ook in eerste plaats daar weer verwachten, maar ik begreep toch ook van wat verhalen over hoe het achter de schermen gaat dat het heus niet 100% vastligt dat die altijd eerst naar Werchter zullen gaan. Als het eens een jaar zo uitkomt zou iets uit het rijtje Metallica - Tool - SOAD best op Graspop kunnen staan lijkt me. Het is in ieder geval niet volledig uit te sluiten imo, zoals @MetalLimbo doet.

En voor dit jaar verwacht ik dit soort bands inderdaad niet meer nee, kom op zeg, dat lijkt met toch overduidelijk. Het gaat mij om het stukje "nooit meer". Wie weet waar we over 5 jaar staan met deze bands. Ze zijn nog niet van de leeftijd van een Aerosmith of een Ozzy, dat het de vraag is of ze überhaupt ooit nog op een podium gaan staan, toch?

• Leuk
Okay als ze Heilung op die headline positie knallen dan zou dat echt geweldig zijn. Ik wil die zo graag nog eens live zien! Maar ik weet niet of genoeg mensen er enthousiast van zouden worden om bovenaan de affiche te zetten. Zou het wel waarderen als Graspop meer die richting op gaat.
Ik zie het ook zeker niet gebeuren dit jaar, maar heb ze er toch bij gezet voor de volledigheid.
Het is immers wel een band die nog steeds groeiende is.
Ze hebben inmiddels op GMM al de status van Marquee-afsluiter bereikt, en op Alcatraz zelfs headliner-status.
In de toekomst is wellicht nog wel meer mogelijk.

Gewoon de gebruikelijke redenaties.
En nogmaals: er staat een vraagteken achter.

Rammstein heeft een aantal jaar terug nog wel op Werchter en Pinkpop enzo gestaan toch? Hebben ze daarna gezegd nooit meer festivals te doen? Anders lijkt me dat je een festival tour van hen in de toekomst toch niet kunt uitsluiten? Of is het een vergelijkbare situatie als met AC/DC dat ze alleen nog maar met hun hele eigen entourage willen spelen?

En met de rest, ja, die hebben de afgelopen jaren op Werchter gespeeld, zou ze ook in eerste plaats daar weer verwachten, maar ik begreep toch ook van wat verhalen over hoe het achter de schermen gaat dat het heus niet 100% vastligt dat die altijd eerst naar Werchter zullen gaan. Als het eens een jaar zo uitkomt zou iets uit het rijtje Metallica - Tool - SOAD best op Graspop kunnen staan lijkt me. Het is in ieder geval niet volledig uit te sluiten imo, zoals @MetalLimbo doet.

En voor dit jaar verwacht ik dit soort bands inderdaad niet meer nee, kom op zeg, dat lijkt met toch overduidelijk. Het gaat mij om het stukje "nooit meer". Wie weet waar we over 5 jaar staan met deze bands. Ze zijn nog niet van de leeftijd van een Aerosmith of een Ozzy, dat het de vraag is of ze überhaupt ooit nog op een podium gaan staan, toch?
Nooit (meer)???
Question Mark Mario GIF

Ik sluit dus helemaal niets volledig uit.
Ook ik was ervan overtuigd dat er een goede kans was dat Metallica dit jaar op GMM zou staan.

Maar van dit lijstje is het toch maar de vraag (om uiteenlopende redenen) of ze er ooit (nog eens) gaan staan.

• Leuk
Question Mark Mario GIF

Ik sluit dus helemaal niets volledig uit.
Ook ik was ervan overtuigd dat er een goede kans was dat Metallica dit jaar op GMM zou staan.

Maar van dit lijstje is het toch maar de vraag (om uiteenlopende redenen) of ze er ooit (nog eens) gaan staan.
1. Niemand heeft gezegd of geïnsinueerd dat dit op GMM moet staan.
2. Wij bepalen hier niet wat wel of niet wat op GMM te zoeken heeft.
Ongelooflijke dooddoener dit dus..

Rammstein zou ik ook niet gauw meer verwachten op festivals, ik heb ze op Fortarock en Pinkpop gezien (2013 en 2016 geloof ik). De tours die ze daarna hebben gedaan, kosten zo'n 70 UUR aan opbouw van het podium.. Bizar

Ik blijf nog elk jaar hopen op SOAD, ofwel op een festival ofwel een eigen tour

• Leuk
Iron Maiden
Deep Purple
Helloween Pupkins United
Channel Zero and friends?
Nightwish
Tenacious D
Billy Gibbons Band (zztop)
Sabaton
Judas P
013 is 3000 man. Het was samen met hammerfall, die ik persoonlijk beter vind..3000 man is niet echt een maatstaaf

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Iron Maiden
Deep Purple
Helloween Pupkins United
Channel Zero and friends?
Nightwish
Tenacious D
Billy Gibbons Band (zztop)
Sabaton
Judas P

013 is 3000 man. Het was samen met hammerfall, die ik persoonlijk beter vind..3000 man is niet echt een maatstaaf
Van die lijst zijn alleen Deep Purple, Sabaton en misschien JP kanshebbers denk ik
Rammstein werkte toen nog samen met Livenation, daarna niet meer. Daarnaast zijn ze behoorlijk gegroeid. die verkopen met gemak 2 stadion shows uit in België en 2 in Nederland, zijn qua verkoopkracht nog een stuk groter dan een Metallica of GNR denk ik. Als die weer eens met Livenation zouden gaan samenwerken zal het gewoon Werchter worden.

(ze hebben trouwens ook in 2017 op Graspop gestaan al, maar zie ik voorlopig niet meer gebeuren)
Helloween gaat echt niets headlinen in België, zelfs geen Alcatraz.
Inderdaad. Enige manier is als er iets misgaat met de Graspop headliners zoals in 2017, of als een band alleen in juni wilt touren en Werchter niet mee wilt pakken. Zo zou SOAD op Graspop terecht komen in 2021. in een normale situatie zou zoiets nooit gebeuren natuurlijk

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Metallica heeft al verschillende data aangekondigd voor 2024. Dit jaar doen ze bij die run ook maar een festival. Misschien voor 2024 nog wat festivals er bij (2 dagen?) maar verwacht het niet. 2025 zal wel Amerika zijn eens en 2026 is Werchter lang genoeg geleden.
RATM
Van die lijst zijn alleen Deep Purple, Sabaton en misschien JP kanshebbers denk ik

Rammstein werkte toen nog samen met Livenation, daarna niet meer. Daarnaast zijn ze behoorlijk gegroeid. die verkopen met gemak 2 stadion shows uit in België en 2 in Nederland, zijn qua verkoopkracht nog een stuk groter dan een Metallica of GNR denk ik. Als die weer eens met Livenation zouden gaan samenwerken zal het gewoon Werchter worden.

(ze hebben trouwens ook in 2017 op Graspop gestaan al, maar zie ik voorlopig niet meer gebeuren)

Helloween gaat echt niets headlinen in België, zelfs geen Alcatraz.

Inderdaad. Enige manier is als er iets misgaat met de Graspop headliners zoals in 2017, of als een band alleen in juni wilt touren en Werchter niet mee wilt pakken. Zo zou SOAD op Graspop terecht komen in 2021. in een normale situatie zou zoiets nooit gebeuren natuurlijk
Dat hebben ze nochthans al gedaan. In 2018.

• Leuk
Ik zag een aantal vragen langskomen over de Spotify Playlist. Ik update die. Is meestal volgens een vast proces (nieuwste single, best beluisterd enzo). Maar Generation Sex is een rare eend in de bijt. Ze spelen dus niet persé de hits lees ik, typische die commerciele houding van de punk. Willen jullie een ander Sex Pistols nummer in de lijst die ze waarschijnlijk wel spelen?

• Winning
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Simoni
Ik zag een aantal vragen langskomen over de Spotify Playlist. Ik update die. Is meestal volgens een vast proces (nieuwste single, best beluisterd enzo). Maar Generation Sex is een rare eend in de bijt. Ze spelen dus niet persé de hits lees ik, typische die commerciele houding van de punk. Willen jullie een ander Sex Pistols nummer in de lijst die ze waarschijnlijk wel spelen?
my way zou ik er inzetten.
maar hou wel maar vast :D
het is euhm anders

Users who are viewing this thread