Graspop Metal Meeting 2023

MetalLimbo

Sunset slot
22 nov 2017
2.710
2.887
Misschien een stomme vraag, en niet dat ik jullie niet geloof ofzo, maar waarom zouden GMM en Pukkelpop eigenlijk niet op een zelfde dag iets kunnen bekend maken?

GMM en Werchter begrijp ik wel, want beide Live Nation.
Maar hoe zit dat met niet-LN festivals als concurrent Alcatraz en (het nauwelijks overlappende) Pukkelpop?
Hoe weten ze wanneer de ander namen bekend gaat maken (als deze dat niet zelf van tevoren op social media aankondigt)?
Delen ze die data met elkaar ofzo, in een gentleman's agreement om niet elkaars media-aandacht af te snoepen?
En in hoeverre zou er überhaupt sprake zijn van concurrentie om media-aandacht als het om heel verschillende festivals met totaal andere doelgroepen gaat? Houden festivals als GMM en Pukkelpop ook rekening met festivals als pak 'm beet Tomorrowland?

Loek123

Subheadliner
7 nov 2019
3.615
4.306
Misschien een stomme vraag, en niet dat ik jullie niet geloof ofzo, maar waarom zouden GMM en Pukkelpop eigenlijk niet op een zelfde dag iets kunnen bekend maken?

Maar hoe zit dat met niet-LN festivals als concurrent Alcatraz en (het nauwelijks overlappende) Pukkelpop?
Hoe weten ze wanneer de ander namen bekend gaat maken (als deze dat niet zelf van tevoren op social media aankondigt)?
Delen ze die data met elkaar ofzo, in een gentleman's agreement om niet elkaars media-aandacht af te snoepen?
En in hoeverre zou er überhaupt sprake zijn van concurrentie om media-aandacht als het om heel verschillende festivals met totaal andere doelgroepen gaat? Houden festivals als GMM en Pukkelpop ook rekening met festivals als pak 'm beet Tomorrowland?
zou zelf ook niet echt verwachten dat een pukkelpop aankondiging een graspop aankondiging zou uitsluiten.
volgens mij waren er zelfs 2 festivals die op exact hetzelfde tijdstip een aankondiging deden dit jaar? was het niet Alcatraz en Werchter ofso?

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

xydroh

Subheadliner
22 okt 2018
4.188
2.694

heeft gewoon meer te maken met de media aandacht, als pukkelpop aankondigd heeft stubru meer oog voor pukkelpop en heeft een graspop aankondiging dus ook minder aandacht

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.425
1.726
Maar als morgen Guns N Roses beslist hun hele tour aan te kondigen, zal Graspop dat ook wel doen.
Graspop en Werchter hebben trouwens ook al eens een aankondiging op eenzelfde dag gedaan, als ik me niet vergis.

MetalLimbo

Sunset slot
22 nov 2017
2.710
2.887
Maar als morgen Guns N Roses beslist hun hele tour aan te kondigen, zal Graspop dat ook wel doen.
Graspop en Werchter hebben trouwens ook al eens een aankondiging op eenzelfde dag gedaan, als ik me niet vergis.
Dat dacht ik ook, ja.
Ik heb ook moeite om te geloven dat er verregaande afspraken tussen verschillende organisatoren zijn over momenten van aankondiging, of dat er een soort van algemene 'aankondigingskalender' rondgaat of wat dan ook. Lijkt me ook zo goed als onmogelijk om te voorkomen dat zoiets zou uitlekken..
Maar misschien heb ik het helemaal mis, en is die er wel degelijk. 😉

festivalryo

Dagopener
9 feb 2019
654
1.057
Just got back from the  Wormrot show in Hamburg. What a great evening, absolutely stellar performance, face-melting grindcore.
I would love to see them at Graspop 2024 but I doubt they'll return for another European tour anytime soon.

• Leuk
Waarderingen: BlackRamIndian

Rellikagem

Playlistbediener
8 mei 2022
13
23
Vandaag dus niet de dag?

Ik hoop eerlijk gezegd eerst op een reeks namen en dan een dan de laatste headliner.

Denk dat we Mayhem, Onslaught, Steel Panther en dan nog iets in het genre van The Hu/Heilung/Wardruna kunnen verwachten.

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

xRoossie

Playlistbediener
7 feb 2023
32
71
Wat verwachten jullie dat de kans is dat Dragonforce op graspop komt? Ze staan dit jaar wel op into the grave. Ik hoop stiekem dat ze ook naar graspop gaan komen en anders wordt het nog een dagje into the grave erbij kopen :p

Metalhead Liam

Campingartiest
25 nov 2022
66
105

Wachten op Ozzy zijn herstel, want hij wil nog....
Als Ozzy nog een keer terig naar europa komt ga ik 100% mijn best doen om kaarten te kopen. En misschien een beetje vergezogd maar zou Ozzy misschien 1 van de healdiners kunnen zijn en dat hij niet komt waardoor graspop een nieuwe headliner moet zoeken?

• Leuk
Waarderingen: Wardibal en Timmetje

Gebruikers die dit onderwerp bekijken