Graspop Metal Meeting 2023

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.141
7.337
Eerste namen voor INTO THE GRAVE 2023 | Rock Tribune


had sleep token toch graag op graspop gezien,

bands zoals shadow of intent en orbit culture verdienen ook echt wel een plaatsje
Weet niet of bovenstaande poster hier al eerder was gedeeld, maar Orbit Culture is tijdens Graspop dus ook in de buurt. Lijkt me een kanshebber.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.520
10.922
Eerste namen voor INTO THE GRAVE 2023 | Rock Tribune



Weet niet of bovenstaande poster hier al eerder was gedeeld, maar Orbit Culture is tijdens Graspop dus ook in de buurt. Lijkt me een kanshebber.
Tuurlijk is ie al eens gedeeld. Wie denk je wel niet dat we zijn ;)

Blackbriar mag ook wel eens doorkomen.
 
  • Haha
Waarderingen: Loek123

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.443
4.596
ik mis bij graspop wel wat reactiviteit bij wat er leeft in het genre, nieuwe gehypte bands hebben soms 3-4 jaar nodig en zijn vaak zelfs al over hun hype heen vooraleer ze op graspop staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita en EddiePlaysBass

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.603
5.004
Is een nieuw terrein voor Graspop nog steeds een gerucht?
Belgoprocess blijft maar uitbreiden.
Lijkt allemaal wel veilig, maar blijft kernafval...
Ioniserende straling (mijn vakgebied) heeft onterecht een zeer slechte reputatie (met name door 2 ernstige, maar ook zwaar uit verband getilde rampen), terwijl het zoveel nuttige (en veilige!) toepassingen kent, zoals medisch, industrieel en energieopwekkend.
Hier een mooi filmpje dat ioniserende straling, kernenergie en kernafval op heldere wijze in een juist perspectief zet (of, voor wie Arjen Lubach niet trekt, Kurzgesagt heeft meerdere goede, leerzame filmpjes over deze onderwerpen):

 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.603
5.004
Waarom wordt er onderscheid gemaakt tussen MS1 & MS2.
Dacht dat de reden om 2 MS te hebben om meer groepen te kunnen programmeren en alles vlot te laten verlopen.
Niet dat je zoals op Werchter een uur moet wachten eer er iets te zien is op de MS.
Maakt toch niet uit op welke MS je staat,je speelt quasi toch voor hetzelfde publiek.

Ik blijf ook heel vaak aan de MS hangen,al zijn er wel zaken bij die ik ook wel wil zien die niet op de MS staan.
Had een megaclash met Megadeth,Paradise Lost denk ik Jinjer,en Zeal &Ardor.
Toch maar bij Mustaine gebleven en dan naar Jupiler Stage gegaan voor Stick To Your Guns.
Hoop vooral Zeal & Ardor wel eens te zien op toekomstige editie.
GMM benoemt steeds specifiek één headliner per dag, die apart wordt aangekondigd, ook al staat die vaak in de praktijk op één lijn op de poster met een of meerdere andere bands (zie dit jaar Scorpions - Within Temptation of Judas Priest - Korn - Five Finger Death Punch).
Andere sub-/co-headliners worden doorgaans niet apart aangekondigd, maar tegelijk met bands van de undercard.
De headliner staat altijd op Main Stage 1, tegenwoordig South Stage, aan de kant van de VIP-tribune.

Voor de rest maakt het inderdaad niet zo heel veel uit, en staat de nr. 2 van het affiche de ene keer voor de headliner op MS2/NS, de andere keer erna als dagafsluiter, en soms ook al voor de headliner op MS1/SS met nog een andere band ertussenin op MS2/NS.

Ook op bv. Hellfest stond de headliner telkens op MS1 (maar was dit jaar alleen Metallica ook dagafsluiter).
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
885
979
Ioniserende straling (mijn vakgebied) heeft onterecht een zeer slechte reputatie (met name door 2 ernstige, maar ook zwaar uit verband getilde rampen), terwijl het zoveel nuttige (en veilige!) toepassingen kent, zoals medisch, industrieel en energieopwekkend.
Hier een mooi filmpje dat ioniserende straling, kernenergie en kernafval op heldere wijze in een juist perspectief zet (of, voor wie Arjen Lubach niet trekt, Kurzgesagt heeft meerdere goede, leerzame filmpjes over deze onderwerpen):

Dank je voor de uitleg. Het bedrijf van de kernafval blijft wel verder uitbreiden. Kan dus wel zijn dat ze binnen opzienbare tijd ook het terrein van Graspop willen gebruiken lijkt me.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.443
4.596
Dank je voor de uitleg. Het bedrijf van de kernafval blijft wel verder uitbreiden. Kan dus wel zijn dat ze binnen opzienbare tijd ook het terrein van Graspop willen gebruiken lijkt me.
rip the bandaid off, ga naar turnhout en go big denk ik dan, maar goed, dat ligt waarschijnlijk wel een stuk moeilijker.

maar met de hulp van livenation denk ik wel dat graspop naar een 80k/dag capaciteit kan, voeg nog een tent toe met enkel black/death, voeg heel wat aankleding/ beleving toe. ik bedoel dat is hoe wacken het doet en dat lijkt wel te werken en als er 1 land is die barstend vol zit met bedrijven die echt goed zijn in die inkleding van podia etc dan is het wel België
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.443
4.596
uitverkochte bad omens in trix voegt nog eens ghostkid en oxymorrons toe aan de poster, voor mij mogen deze alledrie eigenlijk doorkomen naar graspop
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.141
7.337
uitverkochte bad omens in trix voegt nog eens ghostkid en oxymorrons toe aan de poster, voor mij mogen deze alledrie eigenlijk doorkomen naar graspop
Ghostkid stond er dit jaar ook al toch?
Al heb ik ze wel gemist vanwege een clash. mogen van mij wel opnieuw komen ja
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.520
10.922
En Katatonia tourt dit najaar met The Ocean en Cellar Darling door de VS. Pakketje mag ook wel doorkomen naar Europa.

The Ocean zegt trouwens ook dat het niet de laatste touraankondiging is voor dit jaar terwijl deze tour op 10 december eindigt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.141
7.337
Laat de Trinity of Terror tour ook maar komen (motionless in white, black veil brides. ice nine kills)
die 3 bands zijn al zo ongeveer het hele jaar samen aan het touren (en blijven touren tot en met december dit jaar) mogen best eens naar Europa komen als set.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.443
4.596
Laat de Trinity of Terror tour ook maar komen (motionless in white, black veil brides. ice nine kills)
die 3 bands zijn al zo ongeveer het hele jaar samen aan het touren (en blijven touren tot en met december dit jaar) mogen best eens naar Europa komen als set.
Dit kan toch gewoon een lotto arena vullen? Zit ook al heel het jaar te watertanden op die affiche, en we came as Romans Staan Daar dan nog eens voor als support.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123 en Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.146
10.438
En Katatonia tourt dit najaar met The Ocean en Cellar Darling door de VS. Pakketje mag ook wel doorkomen naar Europa.

The Ocean zegt trouwens ook dat het niet de laatste touraankondiging is voor dit jaar terwijl deze tour op 10 december eindigt.
Katatonia komt hier al met Solstafir, ben ik uiteraard bij!

En vanavond in Baroeg naar The Ocean, echt enorm veel zin in. Wat een klasseband. Die bamd verdient een plekje op Graspop wat mij betreft, vroege middag in de Marque. Wordt magie
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.146
10.438
Dit kan toch gewoon een lotto arena vullen? Zit ook al heel het jaar te watertanden op die affiche, en we came as Romans Staan Daar dan nog eens voor als support.
Ik verwacht jou ook wel bij de show van Motionless in White met Beartooth, ben je daar ook bij? Enorm veel zin in ook, nog steeds erg jammer dat deze shows verplaatst zijn.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.520
10.922
Katatonia komt hier al met Solstafir, ben ik uiteraard bij!

En vanavond in Baroeg naar The Ocean, echt enorm veel zin in. Wat een klasseband. Die bamd verdient een plekje op Graspop wat mij betreft, vroege middag in de Marque. Wordt magie
Weet ik, alleen vind ik Sólstafir en SOM minder indrukwekkend dan The Ocean en Cellar Darling. Blijft alsnog een aardig pakketje.

Ja, ik zie ze ook over drie weken. Gaat genieten geblazen worden!
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.146
10.438
Tickets voor RaR zijn nu in de voorverkoop gegaan, helaas nog zonder namen. Ik wil nieuws!
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.141
7.337
Ik verwacht jou ook wel bij de show van Motionless in White met Beartooth, ben je daar ook bij? Enorm veel zin in ook, nog steeds erg jammer dat deze shows verplaatst zijn.
Ik ben hier wel bij in ieder geval, heb mijn ticket al in de pocket. Trouwens de eerste keer dat ik een ticket koop voor het voorprogramma :) Hopelijk krijgt Motionless in White een mooie set tijd. Hun nieuwe album is wel het album van het jaar voor mij.

voor de fans, raad ik nog aan om onderstaande te kijken. vond het zelf wel een vette show. Lekker tijdens het thuiswerken op mijn tweede scherm :)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken