Graspop Metal Meeting 2023

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.748
2.428
would love this a lot more, pantera headlining main 2 with a bigger headliner+subheadliner on main1. for example, slipknot, parkway drive on main 1 and then pantera on main 2
Denk dat dit een beetje "te zwaar" zou zijn voor GMM Mainstage termen. Denk dat ze vaker zullen programmeren zoals dit jaar met alternerende genres op de MS. Op zaterdag bijvoorbeeld op de ene stage Foreigner > Saxon > Judas Priest. Op de andere Shinedown > FFDP > Korn. In die theorie zie ik dus Pantera > PD > Slipknot misschien wel nog, maar dan staat Pantera net dat tikkeltje te laag, misschien?
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.141
7.337
Denk dat dit een beetje "te zwaar" zou zijn voor GMM Mainstage termen. Denk dat ze vaker zullen programmeren zoals dit jaar met alternerende genres op de MS. Op zaterdag bijvoorbeeld op de ene stage Foreigner > Saxon > Judas Priest. Op de andere Shinedown > FFDP > Korn. In die theorie zie ik dus Pantera > PD > Slipknot misschien wel nog, maar dan staat Pantera net dat tikkeltje te laag, misschien?
Zoiets als laatste 3 namen van de mainstages op 1 dag? Mainstage 1 de oudere bands en mainstage 2 voor het jonge publiek.
Mainstage 1: Def Leppard, Pantera, Motley Crue
Mainstage 2: Amon Amarth, Disturbed, Parkway Drive
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.748
2.428
Zoiets als laatste 3 namen van de mainstages op 1 dag? Mainstage 1 de oudere bands en mainstage 2 voor het jonge publiek.
Mainstage 1: Def Leppard, Pantera, Motley Crue
Mainstage 2: Amon Amarth, Disturbed, Parkway Drive
Inderdaad. Lijkt me plausibeler dan Pantera, PD en Slipknot allemaal na elkaar.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.141
7.337
Inderdaad. Lijkt me plausibeler dan Pantera, PD en Slipknot allemaal na elkaar.
Lijkt me opzich ook wel prima hoor, pantera spreekt wel het oudere publiek aan.
Verder worden de mainstages niet altijd op dezee manier ingedeeld. In 2019 hadden we deze laatste 4 bands op de zaterdag:
Godsmack, Disturbed, Lamb of god, Slipknot

Dan zou pantera slipknot pwd nog meer het oudere publiek aanspreken dan bovenstaande rijtje
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.384
6.624
G*dverdomme The Ocean was even goed als Baroeg warm was. Wat een heerlijke intense show, zanger meermaals in het publiek. Laptop die de geest geeft vanwege de hitte en toch nog een toegift 15 minuten later. Echt heel erg genoten en volgens mij kan @jamel dit volledig beamen! Leuk elkaar weer ff gezien te hebben.

Rotterdamse band Playgrounded gaf een goede opening maar wil vooral LLNN tippen voor alle fans van Stake, Amenra of Eyehategod. Echt hele goede sludge met verrassende ritmes en riffs. Tof!
Pfoeh, absoluut Jos! Wat een band, zeg. Zoveel energie, zoveel interessante riffs. En wat een aardige gasten ook. Na afloop nog een tijdje met ze staan praten. En zeker leuk om je weer te zien!
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave en Joslittel

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
239
336
Ik zie op één van die posters dat Kittie er ook staat, was het bestaan van die groep alweer vergeten.

En ook daar Vended relatief hoog, groepen moeten tegenwoordig niet veel meer presteren om te supersnel te stijgen op affiches. Nu vermoed ik dat dit groepje het wel in zich heeft om te bewijzen dat ze daar horen, maar ze mogen dat dan toch eerst eens laten zien.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.146
10.438
Volgens mij staat Vended helemaal niet hoog. Zo goed als alle bands onder hen zijn lokale bands. Ik vermoed dat in Zuid-Amerika de Noord- Amerikaanse bands hoger worden gezet omdat het specialer is dat zij er staan. Die touren daar een stuk minder dan hier. En dan staan ze er opeens als een van de kleinste namen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.443
4.596
Volgens mij staat Vended helemaal niet hoog. Zo goed als alle bands onder hen zijn lokale bands. Ik vermoed dat in Zuid-Amerika de Noord- Amerikaanse bands hoger worden gezet omdat het specialer is dat zij er staan. Die touren daar een stuk minder dan hier. En dan staan ze er opeens als een van de kleinste namen.
ik vind vended boven suicide silence, samael en Walls of jericho toch nog steeds een brug te ver.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.529
4.405
maar goed, het is knotfest ik denk dat we ook wel weten waarom ze daar zo hoog staan
Wel ja die band trok volgens u en meerdere andere Alcatraz gangers toch al wat volk op de been en dat zeer vroeg op de dag. Dan is het niet onlogisch dat je wat groter op de affiches wordt gezet
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.146
10.438
Ik draai nu mee in de productie van Baroeg Open Air en heb ook alle gages van de artiesten gezien die er spelen. Dat valt me eigenlijk echt tegen wat ze krijgen. Varieert tussen 500 euro en 8000 euro waarbij de hoogste een uitschieter is. Als artiest moet je dan echt veel spelen om er een acceptabele boterham uit te verdienen. Hoe meer ik het wereldje leer kennen hoe meer respect ik krijg voor de artiesten die geen wereldsterren zijn en blijven leven voor hun muziek.
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
973
1.004
Even half on topic.
Ik kon niet naar alcatraz door mijn gebroken enkel. Maar daar stonden toch wat pareltjes die in de toekomst groot kunnen worden.
Ik maak even verschillende categoriën.
Waarom? Omdat oudere bands meestal geëerd moeten worden maar neit blijven optreden. Gelukkig maar. Vul maar aan. Verre of niet zo verre toekomstmuziek.
- Dit jaar op alcatraz + kans voor dit jaar.
- Binnen enkele jaren op graspop headliner?
electric callboy
- Binnen vele jaren headliner op graspop.
bloodywood
- in de toekomst late namiddag main. (Zijn niet gigantisch gegroeid maar wel miljoenen youtube kijkers.
igorrr
- Jongere bands die al even bestaan, niet op alcatraz, maar wel kunnen promoveren tot grote headliner.
Aub nightwish, amon amarth, ghost mag ook, parkway drive mag blijven.
- co-headliner
avatar,
- sub of headliner? hangt er vanaf wat ze vragen.
trivium, in flames.
- Het lijkt een jongere band, maar ze bestaan al zo lang. co-headliner 2027, headliner m2 2028?
gojira
- zullen blijvende headliners blijven voordat de oudste generatie uitsterft.
slipknot, volbeat en voor de marquee heilung
- blijvende headliner marquee
heilung
- nieuwe headliner marquee (Enige oudere knar die beter wordt.) Ok deep purple heeft alle respect.
devin townsend.
- co-headliner marquee
zael & ardor, amaranthe
- Rock werchter, pak eens tool, en system of a down niet af. Maar metallica ... (ok ander onderwerp haha)
honarable mentions gaan naar steve vai die dit jaar op bospop stonden dacht ik. Dat die ook maar eens iederen omver blaast op graspop. Blijkbaar bestaat hij nog.

Meeste dus toekomstmuziek.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck en PreFXDesigns

Gebruikers die dit onderwerp bekijken