Graspop Metal Meeting 2023

La Hormiga 93

Gouden Tip
30 jun 2022
420
520
Daar denken bands anders over, waarom denk je dat ze de namen naar North en South hebben veranderd. 1 klinkt als hoofdpodium en 2 klinkt als 2e podium ookal is het in principe voor hetzelfde aantal man. Zo speelt de headliner van de dag bvb altijd op main 1
Ik zou bij god niet weten wat het verschil maakt tussen MS North en MS South.
(Donderdag:Iron Maiden South,Volbeat North (afsluiter)
Vrijdag:Within Temptation North,Scorpions South (afsluiter)
Zaterdag Korn (afsluiter),North,Judas Priest South)
Zondag Deftones North,Sabaton South (afsluiter))
Dus tweemaal afsluiter op North en tweemaal op South.
What's the Difference ?

Nog ff over Brustem.
Tja dat is praktisch in mijn achtertuin.
Weet niet of er ooit een grootschalig muziekevenement zal georganiseerd worden.
Er was toch ergens iets met het ecologische systeem,er zouden veel vogels broeden etc..,weet niet of ze daadwerkelijk (milieu)vergunning hebben om grootschalige evenementen te organiseren.Kleine evenementen kunnen wel volgens mij.

En intussen zijn er ook al heel wat bedrijven bijgekomen op de site,waardoor de plaats iets beperkter is,maar het zou eventueel nog altijd kunnen.
Nog altijd overvloed aan plaats:camping,festivalsite,catering,stages,logistiek allemaal op beperkte afstand.
Wel gaat het verkeer ramp zijn,moeilijke verbinden met de E40 of andere snelwegen.
Voor het openbaar vervoer zou er geen probleem mogen zijn.Station van Sint-Truiden ligt wel heel dicht bij de site.

Er zijn vroeger ook airshows geweest en de Haspengouw Rally deed vroeger ook regelmatig de militaire basis aan,maar om nu een grootschalig muziekfestival te organiseren daar....
Ik weet het niet.
PS:geloof nooit dat het de bedoeling is van Herman om weg te trekken uit Werchter,was gewoon politieke druk.
Had indertijd moeite om vergunning te behouden in Werchter.
Graspop heb ik hier nog nooit horen vallen,daar hoor ik Witgoor-Dessel of zoiets als nieuwe site.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.511
4.353
Ik zou bij god niet weten wat het verschil maakt tussen MS North en MS South.
(Donderdag:Iron Maiden South,Volbeat North (afsluiter)
Vrijdag:Within Temptation North,Scorpions South (afsluiter)
Zaterdag Korn (afsluiter),North,Judas Priest South)
Zondag Deftones North,Sabaton South (afsluiter))
Dus tweemaal afsluiter op North en tweemaal op South.
What's the Difference ?
Iron Maiden: HL vd dag, Scorpions: HL van de dag, Judas Priest + Korn: coheadliners (maar Judas Priest wel als ´grootste´ naam), Sabaton: HL vd dag. Dus het lijkt dat de South de main 1 is. Het verschil is dat je andere bands iets makkelijker kunt overtuigen om op north te spelen ipv main 2, want 2 klinkt nu eenmaal alsof je niet op de echte main stage staat. Vandaar dat die naamsverandering een goede zaak kan zijn
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.554
7.213
Iron Maiden: HL vd dag, Scorpions: HL van de dag, Judas Priest + Korn: coheadliners (maar Judas Priest wel als ´grootste´ naam), Sabaton: HL vd dag. Dus het lijkt dat de South de main 1 is. Het verschil is dat je andere bands iets makkelijker kunt overtuigen om op north te spelen ipv main 2, want 2 klinkt nu eenmaal alsof je niet op de echte main stage staat. Vandaar dat die naamsverandering een goede zaak kan zijn

Precies. “Je speelt op de tweede mainstage” is minder indrukwekkend dan wanneer je uitlegt dat de North Stage gewoon de “linker mainstage” is
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.118
7.285
Ik zou bij god niet weten wat het verschil maakt tussen MS North en MS South.
(Donderdag:Iron Maiden South,Volbeat North (afsluiter)
Vrijdag:Within Temptation North,Scorpions South (afsluiter)
Zaterdag Korn (afsluiter),North,Judas Priest South)
Zondag Deftones North,Sabaton South (afsluiter))
Dus tweemaal afsluiter op North en tweemaal op South.
What's the Difference ?
Alle bands die je noemt als South headliner werden ook echt aangekondigd door Graspop als headliner en de rest niet. Verder stonden deze bands bovenaan op de poster voor de rest. Er is dus wel degelijk een verschil.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
Pantera started teasing their official tour announcement and Rock Am Ring promised first news for next week. Do you think Pantera playing Rock Am Ring is likely? Seems like a strange booking decision to me.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.118
7.285
Pantera started teasing their official tour announcement and Rock Am Ring promised first news for next week. Do you think Pantera playing Rock Am Ring is likely? Seems like a strange booking decision to me.
Seems very unlikely, at least not as headliner
 

La Hormiga 93

Gouden Tip
30 jun 2022
420
520
Allemaal goed en wel die stages hernoemen,maar het zou toch geen verschil mogen uitmaken denk ik zo.
Iron Maiden was ook afsluiter in 2016 denk ik en toen speelden ze op de andere stage waar ze nu gespeeld hebben,Parkway Drive speelde er nog na.
Rammstein speelde toen ook op het linkse podium.Weet niet of toen ook alle headliners op die stage stonden.

Verder ben ik er ook wel mee akkoord dat de South en North beter klinken dan Main 1 & Main 2 maar het zou geen verschil mogen maken op welk van de stages dat je speelt imo.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.554
7.213
Allemaal goed en wel die stages hernoemen,maar het zou toch geen verschil mogen uitmaken denk ik zo.
Iron Maiden was ook afsluiter in 2016 denk ik en toen speelden ze op de andere stage waar ze nu gespeeld hebben,Parkway Drive speelde er nog na.
Rammstein speelde toen ook op het linkse podium.Weet niet of toen ook alle headliners op die stage stonden.

Verder ben ik er ook wel mee akkoord dat de South en North beter klinken dan Main 1 & Main 2 maar het zou geen verschil mogen maken op welk van de stages dat je speelt imo.

Dat is precies wat we zeggen, het zou niet uit moeten maken, maar ego’s mogen niet beschadigd worden en verschillende bands hebben een groot ego
 
  • Leuk
Waarderingen: La Hormiga 93

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.432
4.572
Allemaal goed en wel die stages hernoemen,maar het zou toch geen verschil mogen uitmaken denk ik zo.
Iron Maiden was ook afsluiter in 2016 denk ik en toen speelden ze op de andere stage waar ze nu gespeeld hebben,Parkway Drive speelde er nog na.
Rammstein speelde toen ook op het linkse podium.Weet niet of toen ook alle headliners op die stage stonden.

Verder ben ik er ook wel mee akkoord dat de South en North beter klinken dan Main 1 & Main 2 maar het zou geen verschil mogen maken op welk van de stages dat je speelt imo.
Dit jaar was het eerste jaar dat mainstage rechts was, waarschijnlijk door het verplaatsen van de VIP maar ik vond het wel goed werken, zorgde voor een betere verspreiding van het volk
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.165
1.228
Voor mij is het simpel: ik lees van links naar rechts dus de linkse mainstage is voor mij DE mainstage :ROFLMAO:
Nee maar serieus, ik vond het wel ingewikkeld zene. De ene dag de grote headliner links en de andere dag de grote headliner rechts. Ik stond bijna aan de verkeerde kant voor Sabaton door de verwarring! Nu is het voordeel wel dat ge vanaf beide stages van voor wel goed zicht hebt maar toch. Slayer bv heb ik in 2019 vanaf het andere podium bekeken.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.118
7.285
Voor mij is het simpel: ik lees van links naar rechts dus de linkse mainstage is voor mij DE mainstage :ROFLMAO:
Nee maar serieus, ik vond het wel ingewikkeld zene. De ene dag de grote headliner links en de andere dag de grote headliner rechts. Ik stond bijna aan de verkeerde kant voor Sabaton door de verwarring! Nu is het voordeel wel dat ge vanaf beide stages van voor wel goed zicht hebt maar toch. Slayer bv heb ik in 2019 vanaf het andere podium bekeken.
Iedere dag was de grote headliner rechts dit jaar.

Maarja ben ermee eens dat het niets uitmaakt op welke stage je headlined North/South. Maar waarschijnlijk worden artiesten er wel heel blij van om als headliner aangekondigd te worden en om als eerste band genoemd te worden op de line up.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.630
3.238
Ms1 is inderdaad nu 'in theorie' de South geworden - reden: de VIP is van kant moeten wisselen omwille van ruimte en zou ook iets te maken hebben met circulatieplan op het terrein. Klopt dus volledig dat vóór dit jaar de headliners vaker links stonden geprogrammeerd en nu gaan die voornamelijk rechts komen.

In communicatie naar bands toe is het een belangrijk voordeel om beiden als evenwaardige stages te benoemen en op die manier een makkelijkere stage verdeling te kunnen doen.
 
Laatst bewerkt:

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.118
7.285
Net naar Dynamo metal fest geweest, van de week spontaan een kaartje gekocht. Aangezien ik niks te doen heb in de trein terug naar huis zal ik hier maar een klein verslagje schrijven (was ook mijn eerste festival ervaring alleen). Sorry dat het nogal off topic is maar denk dat een aantal het wel zullen waarderen (hoop ik)

Jinjer had ik voor de helft gemist op Graspop dit jaar door die insane drukte omdat ze op de verkeerde stage geboekt waren. Heaven shall burn ook maar half gezien door omstandigheden. Lamb of god heb ik op graspop 2019 geskipt waarvoor ik mezelf nog steeds dagelijks voor mijn kop sla. Dag van de gemiste kansen dus en 3 hele goede redenen om voor het eerst naar dit festival te gaan! Ook bij alle 3 de optredens een mooi plekje helemaal voorin.

Cannibal corpse is niet mijn genre maar was best prima live.
Jinjer was geweldig, zo veel energie. Setlist was ook top. Deze band nu anderhalf keer gezien en moet zeggen dat ik grote fan ben, ik weet dat aantal mensen hier teleurgesteld waren op alcatraz maar zou ze zeker nog een kans geven. Ook fijn dat ze tegenwoordig Pisces iedere show spelen.
Bay Area Intertrashional klein stukje van meegepakt, trash is ook niet echt mijn ding maar was wel vermakelijk vooral het einde toen Randy van Lamb of God een nummertje mee kwam doen!
Lamb of god was toch wel de grootste reden dat ik hier was en man wat zijn die gasten toch altijd zo fucking goed live. Het was een fijne best hits show en wat is trouwens Momento Mori fucking vet live. Heb ze 10 jaar geleden voor het laatst live gezien en hoop dat het niet weer 10 jaar gaat duren. Laat maar komen Graspop 2023!!! Dit keer ga ik ze zeker niet skippen en claim ik een mooi plekje vooraan.
Heaven shall burn als laatste want Kreator had ik maar geskipt om lekker op tijd thuis te zijn. Ik dacht dus dat ik geen headliner zou zien, maar boy was I wrong! Holy shit. Heaven shall burn had een volledige headliner show mee genomen waar menig Graspop headliner jaloers op zou zijn. Lichtshow, vuurwerk, vuur, confettislingers, nog meer vuur. Ik zag het totaal niet aankomen aangezien ze geen headliner waren maar man wat een fucking geweldige show was dat. Naast het visuele aspect was het muzikaal ook gewoon perfect. Endzeit meeschreeuwen tot ik geen stem meer had (die ik eigenlijk al kwijt was na LoG) Echt genoten, niet verwacht. Hele fijne afsluiter van mijn avond. Ik zie in HSB wel een hele fijne toekomstige alcatraz headliner of graspop ms2 headliner.
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.747
2.423
... Hele fijne afsluiter van mijn avond. Ik zie in HSB wel een hele fijne toekomstige alcatraz headliner of graspop ms2 headliner.
Is dat dan de North of de South stage?

ba GIF
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.118
7.285
Mijn post uit het pinkpop topic hier ook maar even:

Ben wel benieuwd wat Disturbed gaat doen. in 2020 zouden ze op Pinkpop, Graspop en Copenhell staan geloof ik (in 1 weekend), en niet op Hellfest. Zouden ze dit opnieuw gaan doen, of zou toch Hellfest een spelbreker gaan zijn en ze afpakken van 1 van deze 3 festivals?

De bassist heeft al wel confirmed dat ze in 2023 naar Europa komen met een nieuw album en nieuwe tour

Grote kans dat Disturbed op Graspop staat komend jaar lijkt me in ieder geval!
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Rockbeer

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.118
7.285
Eerste Summer breeze namen
Ik hoop nog wel een beetje op Trivium en Eluveitie.
Eluveitie lijkt me nog wel een kanshebber aangezien ze Europees zijn zullen ze in Juni ook wel in de buurt zijn waarschijnlijk. Stonden ook in 2021 al op Alcatraz dus zullen daar niet opnieuw staan lijkt me.
Trivium was zo goed op GMM 2019, mogen gerust opnieuw komen van mij.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken