Graspop Metal Meeting 2023

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.119
7.286
De enige potentiele headliners die nog een tour bekend te maken hebben lijken me:
- Guns N Roses
- Avenged Sevenfold
- SOAD

ik weet niet of resurrection fest het budget heeft voor Guns N Roses? als ik naar de headliners van 2022 zou ik zeggen van niet.
Guns N roses zou wel kunnen voor de Rock am Ring, Rock im park combo, met nog Graspop en Copenhell erbij?

SOAD lijkt me helaas ook nog steeds onwaarschijnlijk.
Misschien toch nog Avenged Sevenfold dan op Resurrection Fest, Hellfest en Graspop?

Denk trouwens dat Resurrection niet deze week nog met een headliner komt, anders maak je niet nu al deze poster bekend. Die laatste headliner zal langer op zich laten wachten.
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.747
2.423
De enige potentiele headliners die nog een tour bekend te maken hebben lijken me:
- Guns N Roses
- Avenged Sevenfold
- SOAD

ik weet niet of resurrection fest het budget heeft voor Guns N Roses? als ik naar de headliners van 2022 zou ik zeggen van niet.
Guns N roses zou wel kunnen voor de Rock am Ring, Rock im park combo, met nog Graspop en Copenhell erbij?

SOAD lijkt me helaas ook nog steeds onwaarschijnlijk.
Misschien toch nog Avenged Sevenfold dan op Resurrection Fest, Hellfest en Graspop?

Denk trouwens dat Resurrection niet deze week nog met een headliner komt, anders maak je niet nu al deze poster bekend. Die laatste headliner zal langer op zich laten wachten.
Graspop heeft er nog 2 te goed. Dus in dat opzicht kan de ene gedeeld worden met RaR / RiP, Copenhell, ... (grote headliner)
De andere is een gedeelde met Ressurection Fest. (ietwat kleinere).
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.362
6.557
De enige potentiele headliners die nog een tour bekend te maken hebben lijken me:
- Guns N Roses
- Avenged Sevenfold
- SOAD

ik weet niet of resurrection fest het budget heeft voor Guns N Roses? als ik naar de headliners van 2022 zou ik zeggen van niet.
Guns N roses zou wel kunnen voor de Rock am Ring, Rock im park combo, met nog Graspop en Copenhell erbij?

SOAD lijkt me helaas ook nog steeds onwaarschijnlijk.
Misschien toch nog Avenged Sevenfold dan op Resurrection Fest, Hellfest en Graspop?

Denk trouwens dat Resurrection niet deze week nog met een headliner komt, anders maak je niet nu al deze poster bekend. Die laatste headliner zal langer op zich laten wachten.
Yup, dit lijkt mij ook het meest logische. GnR en A7X als headliners op donderdag en vrijdag voor Graspop, niet m'n droomscenario, maar toch supervermakelijk.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.593
4.954
Mag je niet zomaar vanuit gaan.. Anders maar eens 'Me and that Man' van Nergal (Behemoth) beluisteren. Aanrader trouwens :)
Oh, ik ging er niet zomaar blind vanuit, hoor.
Had ook al kort wat opgezocht en beluisterd, net als voor alle andere mij onbekende namen. 😉
 
  • Leuk
Waarderingen: HerveBe

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.593
4.954
Ik heb Lorna shore nog niet geluisterd, dus geen idee nog wat het is… ben nu eerst de donderdag aan het verkennen op nog wat extra namen

Treat Carly GIF by Paramount+
 
  • Leuk
Waarderingen: Ties23

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
De enige potentiele headliners die nog een tour bekend te maken hebben lijken me:
- Guns N Roses
- Avenged Sevenfold
- SOAD
+ BMTH (outside of Download UK)

They are playing Spain and the Netherlands in February, so maybe it's the same situation as with Rock Am Ring and they want to sell more tickets before announcing any festival dates.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.554
7.215
kan je hier nog eens je lijstje sturen voor de donderdag? misschien kunnen mensen je wat aanraden.

Momenteel staat er voor ons:
Beast in Black
Ghost
Epica

Dat hopen we dan een goede headliner bij te krijgen. Kiss of Gnr is voldoende voor een ticket.

Aan overige namen zijn we nu zo ver dat Molybaron een naam is om de dag te vullen. Winery Dogs is ook opvulling en “Werewolf” van Motionless in White vinden we ook wel leuk, dat nieuwe album is wat rustiger volgens mij, maar ook daar zat dan weer een of ander schreeuwnummer tussen en het nadeel bij dit soort bands vind ik vaak dat de liedjes allemaal zo’n depressief thema hebben

Wind Rose op RF! Oké, daar ben ik wel jaloers op. Die wil ik al zo lang een keer zien.

Eind januari, als voorprogramma van Alestorm en Gloryhammer in de Brabanthallen, Den Bosch!
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.119
7.286
+ BMTH (outside of Download UK)

They are playing Spain and the Netherlands in February, so maybe it's the same situation as with Rock Am Ring and they want to sell more tickets before announcing any festival dates.
True but BMTH never quite broke through as a metalfest headliner type of band.
Maybe them headlining reading & leeds this year and Download next year put them on the radar, but I still have a hard time seeing multiple festivals in mainland europe suddenly announcing BMTH as a headliner.

I would absolutely love it, but I don't know if it would be well-received by Graspop's audience
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.593
4.954
Wie van de forumleden hier heeft ervaring met de VIP faciliteiten. De VIP tent, zicht vanaf de VIP plekken en de verdere faciliteiten?
Ik heb in 2016 en 2018 VIP-tickets gehad.

In 2016 waren we er wel blij mee, vooral vanwege het slechte weer het hele weekend.
VIP-tribune was toen een mooi rustpunt en uitvalsbasis, waar we regelmatig terugkeerden om even uit te rusten, naar de wc te gaan of drank te halen.

Mijn vrouw was vooral te spreken over de toiletten, die schoner, comfortabeler en minder druk waren dan de dixies op het terrein.
Ze stond er dan ook steeds op om daar naar de wc te gaan, ook als we ons aan de andere kant van het terrein bevonden.. 😅

De bar in de VIP-tent was ook een pre, aangezien die zowel wijn (voor mijn vrouw) als speciaalbier (voor mij) had, terwijl die op het terrein alleen op tegenoverliggende plekken te krijgen waren (uiterst links en uiterst rechts van de Main Stages).

Het fijnste waren echter toch de tafeltjes en krukken waar je af en toe gewoon een uurtje kon uitrusten, met mooi uitzicht op de Main Stages.
Tot ver in de avond waren toen ook nog wel vrije krukken te vinden, enkel bij de headliners was het er pas heel druk, en waren er zo goed als geen vrije zitplekken meer (op wat zitbanken achteraan na).

In 2018, het eerste uitverkochte jaar, was het echter vreselijk druk op de VIP-tribune, ook al vrij vroeg op de dag.
Vrije zitplekken waren er zelfs in de late middag al nauwelijks meer te vinden, en op het drukke 'balkon' waren de podia een stuk minder goed te bekijken.
Dat jaar zijn we dan ook veel minder vaak naar de VIP-tribune geweest, ook al omdat het weer veel beter was dan in 2016.

Daarna hebben we nooit meer VIP-tickets gekocht, omdat het gewoon niet meer loont.
Bovendien ben ik na 2016 steeds meer bands gaan beluisteren en goed gaan vinden, en is ook mijn smaak extremer geworden.
Daardoor wil ik veel vaker bands vooraan gaan bekijken, en ga ik steeds meer naar Marquee en Metal Dome, die vanaf de VIP-tribune sowieso niet te zien en horen zijn.
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
882
974
True but BMTH never quite broke through as a metalfest headliner type of band.
Maybe them headlining reading & leeds this year and Download next year put them on the radar, but I still have a hard time seeing multiple festivals in mainland europe suddenly announcing BMTH as a headliner.

I would absolutely love it, but I don't know if it would be well-received by Graspop's audience
Combined with a big name, sure. Like after Metallica done their set, that would be a good spot for bmth. All the people who don't want to see them can go sleep.
 

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
481
1.512
Denken jullie dat er een mogelijkheid is dat Ghost al de grootste naam is op de donderdag? Dus dat van het rijtje GnR/A7x/SOAD/BMTH het er maar één wordt, en dat op de donderdag een kleinere act (kan van alles zijn als Gojira en PWD groot genoeg zijn) ook headliner is? Bijvoorbeeld Alter Bridge wat recent werd genoemd.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.362
6.557
Denken jullie dat er een mogelijkheid is dat Ghost al de grootste naam is op de donderdag? Dus dat van het rijtje GnR/A7x/SOAD/BMTH het er maar één wordt, en dat op de donderdag een kleinere act (kan van alles zijn als Gojira en PWD groot genoeg zijn) ook headliner is? Bijvoorbeeld Alter Bridge wat recent werd genoemd.
Nee, dat is uitgesloten. Hoewel 'grote naam' ook wel subjectief is, natuurlijk. Maar dat er naar de smaak van de Graspop organisatie nog een grotere naam bij Ghost geplaatst gaat worden is evident. Dat heeft te maken met de stage-indeling. Vanwege de positie van de tribune en het VIP-deck is de South Stage min of meer Mainstage 1 geworden, waar de grootste headliners staan. En Ghost is aangekondigd voor de North Stage.
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
882
974
Denken jullie dat er een mogelijkheid is dat Ghost al de grootste naam is op de donderdag? Dus dat van het rijtje GnR/A7x/SOAD/BMTH het er maar één wordt, en dat op de donderdag een kleinere act (kan van alles zijn als Gojira en PWD groot genoeg zijn) ook headliner is? Bijvoorbeeld Alter Bridge wat recent werd genoemd.
Is zeker een mogelijkheid.
Het forum is hier ook maar wat gokken en geruchten.
Initieel werd gedacht aan een vierde dag door een grote headliner, maar kan ook gewoon door overaanbod aan bands eronder.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.448
2.930
Nee, dat is uitgesloten. Hoewel 'grote naam' ook wel subjectief is, natuurlijk. Maar dat er naar de smaak van de Graspop organisatie nog een grotere naam bij Ghost geplaatst gaat worden is evident. Dat heeft te maken met de stage-indeling. Vanwege de positie van de tribune en het VIP-deck is de South Stage min of meer Mainstage 1 geworden, waar de grootste headliners staan. En Ghost is aangekondigd voor de North Stage.
Niet helemaal mee eens. Persoonlijk zou ik toch durven stellen dat Mötley Crüe de exclusievere naam is en dus meer verdient om op de South te staan dan Def Leppard. Leppard stond 2 edities voor de komende nog op het festival.
 
Laatst bewerkt:

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.362
6.557
Niet helemaal mee eens. Persoonlijk zou ik toch durven stellen dat Motlëy Crüe de exclusievere naam heeft en dus meer verdiend om op de South te staan dan Def Leppard. Leppard stond 2 edities voor de komende nog op het festival.
Dat is inderdaad de aparte uitzondering in een verder al sinds de invoering van de dubbele mainstage durend patroon.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken