Wie van de forumleden hier heeft ervaring met de VIP faciliteiten. De VIP tent, zicht vanaf de VIP plekken en de verdere faciliteiten?
Ik heb in 2016 en 2018 VIP-tickets gehad.
In 2016 waren we er wel blij mee, vooral vanwege het slechte weer het hele weekend.
VIP-tribune was toen een mooi rustpunt en uitvalsbasis, waar we regelmatig terugkeerden om even uit te rusten, naar de wc te gaan of drank te halen.
Mijn vrouw was vooral te spreken over de toiletten, die schoner, comfortabeler en minder druk waren dan de dixies op het terrein.
Ze stond er dan ook steeds op om daar naar de wc te gaan, ook als we ons aan de andere kant van het terrein bevonden..
De bar in de VIP-tent was ook een pre, aangezien die zowel wijn (voor mijn vrouw) als speciaalbier (voor mij) had, terwijl die op het terrein alleen op tegenoverliggende plekken te krijgen waren (uiterst links en uiterst rechts van de Main Stages).
Het fijnste waren echter toch de tafeltjes en krukken waar je af en toe gewoon een uurtje kon uitrusten, met mooi uitzicht op de Main Stages.
Tot ver in de avond waren toen ook nog wel vrije krukken te vinden, enkel bij de headliners was het er pas heel druk, en waren er zo goed als geen vrije zitplekken meer (op wat zitbanken achteraan na).
In 2018, het eerste uitverkochte jaar, was het echter vreselijk druk op de VIP-tribune, ook al vrij vroeg op de dag.
Vrije zitplekken waren er zelfs in de late middag al nauwelijks meer te vinden, en op het drukke 'balkon' waren de podia een stuk minder goed te bekijken.
Dat jaar zijn we dan ook veel minder vaak naar de VIP-tribune geweest, ook al omdat het weer veel beter was dan in 2016.
Daarna hebben we nooit meer VIP-tickets gekocht, omdat het gewoon niet meer loont.
Bovendien ben ik na 2016 steeds meer bands gaan beluisteren en goed gaan vinden, en is ook mijn smaak extremer geworden.
Daardoor wil ik veel vaker bands vooraan gaan bekijken, en ga ik steeds meer naar Marquee en Metal Dome, die vanaf de VIP-tribune sowieso niet te zien en horen zijn.