Graspop Metal Meeting 2023

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.099
7.251
Niet helemaal mee eens. Persoonlijk zou ik toch durven stellen dat Motlëy Crüe de exclusievere naam heeft en dus meer verdiend om op de South te staan dan Def Leppard. Leppard stond 2 edities voor de komende nog op het festival.
Dat is puur omdat die samen een coheadline tour deden. denk niet dat Graspop daar iets over te zeggen had.
op het ene festival zal DL afsluiten, en op het andere festival zal Motley afsluiten. Zo is het meestal met coheadline tours
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.585
4.938
Het is een optie... Maar zie hen eerder als sub dienen dan als headliner. Is de Ziggo uitverkocht?
Ze doen ook geen datum aan in België, dus er zullen wel wat fans zijn die naar NL afzakken hiervoor.
Om ze te vergelijken met Slipknot missen ze natuurlijk wel nog de "body", zoals Slipknot dat heeft. Zie hen wel als toekomstige headliner, binnen een jaar of 5.
Die optie lijkt mij 0% eerlijk gezegd, echt een stuk te klein daarvoor, zelfs als North Stage headliner, laat staan South Stage.
Zou vreemd staan op de affiche, Alter Bridge boven Ghost, en een headliner-duo Alter Bridge - Gojira zou ook niet bepaald overtuigend overkomen..

Toekomstige headliner zie ik ze ook niet zo snel worden, om niet te zeggen nooit, maar wie weet?
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
Die optie lijkt mij 0% eerlijk gezegd, echt een stuk te klein daarvoor, zelfs als North Stage headliner, laat staan South Stage.
Zou vreemd staan op de affiche, Alter Bridge boven Ghost, en een headliner-duo Alter Bridge - Gojira zou ook niet bepaald overtuigend overkomen..

Toekomstige headliner zie ik ze ook niet zo snel worden, om niet te zeggen nooit, maar wie weet?
Exactly. I feel like Alter Bridge had already reached their peak in terms of popularity and creativity a few years back, their recent records don't feel quite as impactful or relevant as recent Gojira or Ghost records.
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.747
2.423
Exactly. I feel like Alter Bridge had already reached their peak in terms of popularity and creativity a few years back, their recent records don't feel quite as impactful or relevant as recent Gojira or Ghost records.
I didn't have the opportunity to see Alter Bridge live, but if they do a show with full-on production, I think they actually can grow to a 100% headline band. We heard several complaints on Ghost being a headliner, with some of us (including me) countering that by saying that they do have a headline worthy show (nice stage setup, good discography, ...). They just give a very good show now.

I still think that Alter Bridge can evolve to this type of band by increasing their production value (and maybe just release 1 or 2 killer songs).
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.124
10.374
Exactly. I feel like Alter Bridge had already reached their peak in terms of popularity and creativity a few years back, their recent records don't feel quite as impactful or relevant as recent Gojira or Ghost records.
Ja eens, en ik ben een grote Alter Bridge fan. GEvoelsmatig de eeuwige sub.

Toch wil ik Green Day nog eens noemen als potentiële headliner. Ik word er niet direct enthousiast over maar sluit het ook weer niet geheel uit.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.427
4.570
Ja eens, en ik ben een grote Alter Bridge fan. GEvoelsmatig de eeuwige sub.

Toch wil ik Green Day nog eens noemen als potentiële headliner. Ik word er niet direct enthousiast over maar sluit het ook weer niet geheel uit.
foo fighters wil ik ook wel noemen. denk dat die eerste keuze werchter zijn, maar die spelen zodanig vaak meerdere jaren na elkaar europa dat ik het wel nog zie gebeuren dat die op graspop staan.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.585
4.938
Eind januari, als voorprogramma van Alestorm en Gloryhammer in de Brabanthallen, Den Bosch!
Ik ga ook naar Den Bosch, maar heb toch wel een klein beetje spijt nu blijkt dat ze ook een show doen in Bomal, in dezelfde sporthal als waar Durbuy Rock Festival plaatsvindt.
Niet zozeer voor de afstand (hoewel het iets dichterbij is), maar vooral omdat een kleinere zaal toch wel gezelliger is i.m.o.
Ook beviel de Mainstage mij niet zo goed qua sfeer, en hebben ze er enkel en alleen Bavaria als bierkeuze... :sick:

Maar belangrijkste reden is dat je er in Bomal nog een 5e band bij krijgt: Aktarum!
Folk (troll) metal uit België, vergelijkbaar met Finntroll, zeer vermakelijk optreden op Durbuy Rock Festival 2019.
Hier een live video van die show:

 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.523
7.148
Ik ga ook naar Den Bosch, maar heb toch wel een klein beetje spijt nu blijkt dat ze ook een show doen in Bomal, in dezelfde sporthal als waar Durbuy Rock Festival plaatsvindt.
Niet zozeer voor de afstand (hoewel het iets dichterbij is), maar vooral omdat een kleinere zaal toch wel gezelliger is i.m.o.
Ook beviel de Mainstage mij niet zo goed qua sfeer, en hebben ze er enkel en alleen Bavaria als bierkeuze... :sick:

Maar belangrijkste reden is dat je er in Bomal nog een 5e band bij krijgt: Aktarum!
Folk (troll) metal uit België, vergelijkbaar met Finntroll, zeer vermakelijk optreden op Durbuy Rock Festival 2019.
Hier een live video van die show:


Tsjaa, drink niet en woon op loopafstand van de Brabanthallen, dus voor mij maakt het niet uit. Al weet ik niet waar ons bed tegen die tijd staat, aangezien we dan aan t verhuizen zijn en vertrekken uit Den Bosch voor t einde van januari
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.585
4.938
Momenteel staat er voor ons:
Beast in Black
Ghost
Epica

Dat hopen we dan een goede headliner bij te krijgen. Kiss of Gnr is voldoende voor een ticket.

Aan overige namen zijn we nu zo ver dat Molybaron een naam is om de dag te vullen. Winery Dogs is ook opvulling en “Werewolf” van Motionless in White vinden we ook wel leuk, dat nieuwe album is wat rustiger volgens mij, maar ook daar zat dan weer een of ander schreeuwnummer tussen en het nadeel bij dit soort bands vind ik vaak dat de liedjes allemaal zo’n depressief thema hebben
Ik zou zeker The Raven Age, Evergrey en Escape The Fate checken!



 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.585
4.938
Denken jullie dat er een mogelijkheid is dat Ghost al de grootste naam is op de donderdag? Dus dat van het rijtje GnR/A7x/SOAD/BMTH het er maar één wordt, en dat op de donderdag een kleinere act (kan van alles zijn als Gojira en PWD groot genoeg zijn) ook headliner is? Bijvoorbeeld Alter Bridge wat recent werd genoemd.
Ja en nee.
In principe is de SoS headliner altijd groter dan de NoS headliner, omdat die eerste aan de kant van de VIP-tribune speelt (waar GMM duidelijk waarde aan hecht om logische redenen).

That being said staat Mötley Crüe op NoS en Def Leppard op SoS, terwijl MC toch de grotere band van de 2 lijkt.
Mogelijk denkt GMM daar anders over, en vinden zij DL groter en/of beter, waarvoor wat te zeggen zou zijn (MC is wellicht beter qua show, maar DL is muzikaal beter).
Of er zijn andere redenen die ze hebben doen besluiten om deze volgorde aan te houden (wellicht wensen van de bands zelf)?
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
528
725
Ja en nee.
In principe is de SoS headliner altijd groter dan de NoS headliner, omdat die eerste aan de kant van de VIP-tribune speelt (waar GMM duidelijk waarde aan hecht om logische redenen).

That being said staat Mötley Crüe op NoS en Def Leppard op SoS, terwijl MC toch de grotere band van de 2 lijkt.
Mogelijk denkt GMM daar anders over, en vinden zij DL groter en/of beter, waarvoor wat te zeggen zou zijn (MC is wellicht beter qua show, maar DL is muzikaal beter).
Of er zijn andere redenen die ze hebben doen besluiten om deze volgorde aan te houden (wellicht wensen van de bands zelf)?
Ik dacht dat die gewoon onderling switchten op hun co-headlinetour en misschien gewoon die trend verderzetten?
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.747
2.423
Ik dacht dat die gewoon onderling switchten op hun co-headlinetour en misschien gewoon die trend verderzetten?
Kan. Maar dan kan Graspop nog steeds beslissen om de dagindeling anders aan te pakken zodat MC op de South Stage staat ipv Def Leppard.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.585
4.938
I didn't have the opportunity to see Alter Bridge live, but if they do a show with full-on production, I think they actually can grow to a 100% headline band. We heard several complaints on Ghost being a headliner, with some of us (including me) countering that by saying that they do have a headline worthy show (nice stage setup, good discography, ...). They just give a very good show now.

I still think that Alter Bridge can evolve to this type of band by increasing their production value (and maybe just release 1 or 2 killer songs).
Dan zullen daar toch eens langzaam mee moeten gaan beginnen..
Maar ik zie Alter Bridge never nooit het show-element van bands als Ghost, Slipknot, Parkway Drive, Iron Maiden, Nightwish, Sabaton, KISS, etc. behalen.
Ook hebben ze niet echt de uitstraling van een echte headliner als je het mij vraagt.

Als ze ooit headliner-status willen bereiken, zou dat dus puur op muzikale kracht moeten, lijkt me.
Een paar killer songs en/of albums zouden daarvoor inderdaad cruciaal zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.585
4.938
ik denk niet dat escape the fate nog 1 van hun hits speelt van toen ronnie nog zanger was.
Haha, sorry, ik ken die band ook nauwelijks, maar zette ze erbij omdat ze alleen clean vocals hebben, voor zover ik heb gehoord.
Ik had het beter bij die eerste 2 namen kunnen houden. 😉
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.747
2.423
Bekijk bijlage 3262

Show me what you got 💪🏻
Don’t mind Snelle. It’s an imposter… 😬😬

Laugh Smile GIF by SWR3

88FF6AD4-F2AC-4410-A54A-CA0AC6243A1B.jpeg
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken