De resterende (afgevallen) kandidaten voor de overgebleven twee headline-spots:
Kiss - speelden in de huidige tour al op Graspop, maar Iron Maiden toonde al aan dat dat Graspop niet tegenhoudt
Ozzy Osbourne - Kwakkelt natuurlijk met z'n gezondheid, maar geen idee of dit Graspop zal weerhouden hem te boeken
Guns N' Roses - Moeten hun Europese tour nog concretiseren, maar bekend is dat ze wel gaan touren door Europa
Bring Me The Horizon - Lijkt heel erg goed te passen op de vrijdag met meerdere namen die als co-headliner zouden kunnen fungeren. Ook past het in het straatje van nieuwere namen hoog boeken.
Five Finger Death Punch - Stond in 2022 al als co-headliner op de affiche.
Metallica - Doet uitsluitend twee-dagen-shows. Graspop lijkt door overlap met een datum in Zweden uitgesloten.
System Of A Down - Pendelen tussen Rock Werchter en Graspop. Hebben echter nog maar 1 show in mei geboekt staan, in Las Vegas.
Avenged Sevenfold - Nog geen geluiden dat het snel zou gaan met hun nieuwe album, terwijl ze de lange productieduur als argument aanvoerden om nog even niet op te treden na de coronapauze.
Evanescence - Touren in de zomer en hebben nog geen Belgische datum.
Veel meer lijkt me niet logisch. De grootste kanshebbers zijn in mijn ogen Kiss, Guns N' Roses, Bring Me The Horizion en Evanescence.