Graspop Metal Meeting 2023

dnak

Playlistbediener
10 dec 2019
16
14
Aangezien iedereen wat down is door het afvallen van Metallica stel ik een nieuwe hoop voor: een headline setje van Ayreon :rolleyes:
Daar zouden we toch ook heel blij mee zijn 🥳 (ofja ik toch zeker)

Edit: en dat zou een heel exclusive headliner zijn.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.350
6.529
Mooie opsomming, @Rockbeer! Ik sluit me er volledig bij aan.

Aangezien iedereen wat down is door het afvallen van Metallica stel ik een nieuwe hoop voor: een headline setje van Ayreon :rolleyes:
Daar zouden we toch ook heel blij mee zijn 🥳 (ofja ik toch zeker)

Edit: en dat zou een heel exclusive headliner zijn.
Dat zou geweldig zijn, maar Ayreon gaat nooit een (festival)show doen voor die shows in September 2023.
 

dnak

Playlistbediener
10 dec 2019
16
14
Mooie opsomming, @Rockbeer! Ik sluit me er volledig bij aan.


Dat zou geweldig zijn, maar Ayreon gaat nooit een (festival)show doen voor die shows in September 2023.
We dachten toch ook dat ze nooit op een festival zouden staan, tot 2018 op Graspop.
Dus ik blijf hopen (y)
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.427
4.570
De resterende (afgevallen) kandidaten voor de overgebleven twee headline-spots:

Kiss - speelden in de huidige tour al op Graspop, maar Iron Maiden toonde al aan dat dat Graspop niet tegenhoudt

Ozzy Osbourne - Kwakkelt natuurlijk met z'n gezondheid, maar geen idee of dit Graspop zal weerhouden hem te boeken

Guns N' Roses - Moeten hun Europese tour nog concretiseren, maar bekend is dat ze wel gaan touren door Europa

Bring Me The Horizon - Lijkt heel erg goed te passen op de vrijdag met meerdere namen die als co-headliner zouden kunnen fungeren. Ook past het in het straatje van nieuwere namen hoog boeken.

Five Finger Death Punch - Stond in 2022 al als co-headliner op de affiche.

Metallica - Doet uitsluitend twee-dagen-shows. Graspop lijkt door overlap met een datum in Zweden uitgesloten.

System Of A Down - Pendelen tussen Rock Werchter en Graspop. Hebben echter nog maar 1 show in mei geboekt staan, in Las Vegas.

Avenged Sevenfold - Nog geen geluiden dat het snel zou gaan met hun nieuwe album, terwijl ze de lange productieduur als argument aanvoerden om nog even niet op te treden na de coronapauze.

Evanescence - Touren in de zomer en hebben nog geen Belgische datum.

Veel meer lijkt me niet logisch. De grootste kanshebbers zijn in mijn ogen Kiss, Guns N' Roses, Bring Me The Horizion en Evanescence.
Bon Jovi met richie sambora zou ik ook nog niet afschrijven.

Ook geen idee hoe hoog journey+Toto kan terecht komen
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.350
6.529
Bon Jovi met richie sambora zou ik ook nog niet afschrijven.
Hmm...... Ik vond die Bon Jovi coverband van afgelopen jaar een aparte keuze. Maar zouden ze dat stiekem hebben gedaan om te peilen hoe Bon Jovi valt op Graspop? ;)
 

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
De resterende (afgevallen) kandidaten voor de overgebleven twee headline-spots:

Kiss - speelden in de huidige tour al op Graspop, maar Iron Maiden toonde al aan dat dat Graspop niet tegenhoudt

Ozzy Osbourne - Kwakkelt natuurlijk met z'n gezondheid, maar geen idee of dit Graspop zal weerhouden hem te boeken

Guns N' Roses - Moeten hun Europese tour nog concretiseren, maar bekend is dat ze wel gaan touren door Europa

Bring Me The Horizon - Lijkt heel erg goed te passen op de vrijdag met meerdere namen die als co-headliner zouden kunnen fungeren. Ook past het in het straatje van nieuwere namen hoog boeken.

Five Finger Death Punch - Stond in 2022 al als co-headliner op de affiche.

Metallica - Doet uitsluitend twee-dagen-shows. Graspop lijkt door overlap met een datum in Zweden uitgesloten.

System Of A Down - Pendelen tussen Rock Werchter en Graspop. Hebben echter nog maar 1 show in mei geboekt staan, in Las Vegas.

Avenged Sevenfold - Nog geen geluiden dat het snel zou gaan met hun nieuwe album, terwijl ze de lange productieduur als argument aanvoerden om nog even niet op te treden na de coronapauze.

Evanescence - Touren in de zomer en hebben nog geen Belgische datum.

Veel meer lijkt me niet logisch. De grootste kanshebbers zijn in mijn ogen Kiss, Guns N' Roses, Bring Me The Horizion en Evanescence.
Nice summary! My personal best case scenario would be some GNR / A7X / BMTH combination. Or SOAD. But I'm mentally preparing myself for Kiss / Evanescence already.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

jbj

Dagopener
11 okt 2022
528
725
Mss dat Avenged contractueel nog moet spelen en verder geen echte toer doet? Mss pakken ze daarmee uit? Aangevuld met BMTH?
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
528
725
Wat ik ook net bedenk: misschien is download gewoon een financiële keuze voor Metallica? Mede door de brexit zou het overbrengen van hun europees podium/materiaal een grote extra kost vormen, en zochten wij daar te veel achter.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.149
4.259
Snap de vrije dag ertussen niet zo goed. Moet je toch de set nog eens extra afbreken en opnieuw opbouwen. Als ze sets laten opvolgen, donderdag vrijdag, kunnen ze in het weekend hellfest of copenhell erbij lappen, anders ook weer niet.
Omdat Metallica niet meer de jongste zijn en voor het geld hoeven ze het ook niet meer te doen.
Die set blijft gewoon staan hoor.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.098
7.250
Snap de vrije dag ertussen niet zo goed. Moet je toch de set nog eens extra afbreken en opnieuw opbouwen. Als ze sets laten opvolgen, donderdag vrijdag, kunnen ze in het weekend hellfest of copenhell erbij lappen, anders ook weer niet.
Veel (oudere) bands willen een rustdag tussen optredens. Waarom zou je de set afbreken? Blijft gewoon staan.

Is waarschijnlijk ook de reden dat bmth op vrijdag speelt op download, die zullen minder podiumeisen hebben dan bijvoorbeeld slipknot en dus kan de metallica stage setup grotendeels blijven staan.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.149
4.259
Als ze er in 2024 festivals tussen lappen, staan die gewoon terug op Werchter hoor. "Ze gaan geen 2 jaar op rij Werchter doen" was de hoofdreden waarom het Metallica-gerucht zo geloofwaardig was.
Denk niet dat Metallica 2 dagen op rock Werchter zal staan.
Zal dan een apart weekend worden onder de classic vlag ofzo.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Nightrage

Campingartiest
13 nov 2022
98
177
Volgens mij heb ik wat gemist, waarom zou Metallica niet afvallen? De 15e zou toch nog kunnen? Zo verklaren waarom Graspop 4 dagen is.
 

SweetJesus

Gouden Tip
7 nov 2022
345
493
And more bad news for Metallica fans

Will more shows be added to the tour?
No. There are no plans to add additional headlining shows to the schedule for the next two years; the band may make very limited appearances at special events.

 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.350
6.529
And more bad news for Metallica fans

Will more shows be added to the tour?
No. There are no plans to add additional headlining shows to the schedule for the next two years; the band may make very limited appearances at special events.

Ik vind een glorieus debuut op Graspop, objectief en zonder twijfel, het beste festival van de wereld toch een aardig 'speciaal event'! :D
 

1880

Randprogramma
2 jul 2022
106
108
Denk niet dat Metallica 2 dagen op rock Werchter zal staan.
Zal dan een apart weekend worden onder de classic vlag ofzo.
Ik denk hetzelfde, of zoals een paar jaar geleden een week voor graspop 2 shows gaan spelen in het Koning Bouwdewijnstadion ...
Toen was het voor mij duidelijk dat die band niet voor minder dan 50 000 toeschouwers gaat spelen.
Mijn excuses voor mijn vorige reactie aan de mensen die ik tegen de schenen heb gestampt, maar je kan best lage verwachtingen hebben. Mijn droom is het ook om Metallica op graspop te zien spelen in plaats op rock werchter waarbij de helft enkel bij nothing else matters uit zijn dak gaat.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.431
2.891
Lekker vaag ook weer: er zijn geen plannen om nog shows toe te voegen 🤣 Kan dan altijd makkelijk worden rechtgebreid met 'change of plans'.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.098
7.250
Ik denk hetzelfde, of zoals een paar jaar geleden een week voor graspop 2 shows gaan spelen in het Koning Bouwdewijnstadion ...
Toen was het voor mij duidelijk dat die band niet voor minder dan 50 000 toeschouwers gaat spelen.
Mijn excuses voor mijn vorige reactie aan de mensen die ik tegen de schenen heb gestampt, maar je kan best lage verwachtingen hebben. Mijn droom is het ook om Metallica op graspop te zien spelen in plaats op rock werchter waarbij de helft enkel bij nothing else matters uit zijn dak gaat.
Afgelopen juni stonden ze op Copenhell, een festival met een capaciteit van 35k. Graspop heeft een capaciteit van 52500, dus de capaciteit is duidelijk het probleem niet.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken