Linksom of rechtsom lijkt het mij zeer waarschijnlijk dat we met hun line up bekend ook de missende headliners voor Graspop zullen weten. Het is wel bekend waar we allemaal op hopen voor donderdag natuurlijk, ik ben zelf inmiddels ook wel erg benieuwd wie er op vrijdag gaat staan. Tour van Ozzy lijkt gecanceld te worden ivm Pantera en Zakk Wylde, Kiss had eigenlijk al afscheid genomen en lijkt een zaal tour te doen, dus als we er vanuit gaan dat donderdag Metallica óf GnR wordt en ze er niet allebei gaan staan... wat blijft er dan over? Avenged Sevenfold? Denk niet dat we groter dan dat moeten denken in ieder geval, met wat er aan sterke grote namen al op de vrijdag staat. Lijkt alleszins een dag die in de breedte sterk wordt gemaakt rondom een kleinere headliner, in mijn ogen.
Edit: uit de "verwacht, niet aangekondigd" lijst van @MetalLimbo komen nog wat opties voor kleinere headliners naar voren, zoals BMTH, Nightwish, of Evanescence. Al vind ik het van die laatste twee lastig in te schatten, voor mijn gevoel zijn die er alleen maar minder relevant op geworden sinds hun laatste hoge posities, maar dat zou ik ook van Within Temptation gezegd hebben een paar jaar terug en die hebben er sindsdien 2x als headliner gestaan... Misschien met Alter Bridge ervoor op de North Stage dat het genoeg zou zijn?
Ik zou toch denken dat het over Metallica/GnR/Ozzy/Kiss/Avenged Sevenfold gaat.
Bij die andere 3 is er geen reden om zo lang te wachten, die zijn niet specialer dan Ghost of Gojira. Dat is geen mic-drop nadat je ticketverkoop is gestart en je net 100 groepen hebt bekend gemaakt.