Graspop Metal Meeting 2023

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
239
336
Linksom of rechtsom lijkt het mij zeer waarschijnlijk dat we met hun line up bekend ook de missende headliners voor Graspop zullen weten. Het is wel bekend waar we allemaal op hopen voor donderdag natuurlijk, ik ben zelf inmiddels ook wel erg benieuwd wie er op vrijdag gaat staan. Tour van Ozzy lijkt gecanceld te worden ivm Pantera en Zakk Wylde, Kiss had eigenlijk al afscheid genomen en lijkt een zaal tour te doen, dus als we er vanuit gaan dat donderdag Metallica óf GnR wordt en ze er niet allebei gaan staan... wat blijft er dan over? Avenged Sevenfold? Denk niet dat we groter dan dat moeten denken in ieder geval, met wat er aan sterke grote namen al op de vrijdag staat. Lijkt alleszins een dag die in de breedte sterk wordt gemaakt rondom een kleinere headliner, in mijn ogen.

Edit: uit de "verwacht, niet aangekondigd" lijst van @MetalLimbo komen nog wat opties voor kleinere headliners naar voren, zoals BMTH, Nightwish, of Evanescence. Al vind ik het van die laatste twee lastig in te schatten, voor mijn gevoel zijn die er alleen maar minder relevant op geworden sinds hun laatste hoge posities, maar dat zou ik ook van Within Temptation gezegd hebben een paar jaar terug en die hebben er sindsdien 2x als headliner gestaan... Misschien met Alter Bridge ervoor op de North Stage dat het genoeg zou zijn?

Ik zou toch denken dat het over Metallica/GnR/Ozzy/Kiss/Avenged Sevenfold gaat.

Bij die andere 3 is er geen reden om zo lang te wachten, die zijn niet specialer dan Ghost of Gojira. Dat is geen mic-drop nadat je ticketverkoop is gestart en je net 100 groepen hebt bekend gemaakt.
 

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
Ik zou toch denken dat het over Metallica/GnR/Ozzy/Kiss/Avenged Sevenfold gaat.
I think BMTH are pretty realistic. We know they will tour in June but don't want to be announced yet (probably because of their spring tour). Rock Am Ring already leaked their appearance.

I think we can rule out Ozzy, now that Pantera is confirmed.

Also, why are we completely disregarding System Of A Down? More of a Werchter band and not heavily touring according to Serj but they seem to be open for some festival gigs. Only a slim chance for GMM but who knows...

My guess: GNR + BMTH.
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
522
716
Meer en meer gaat inderdaad richting die befaamde Metallica-aankondiging op 28 november.
Ik nam volop genoegen met een BMTH (misschien Nightwish of evanescence maar die kans acht ik kleiner) als headliner vrijdag, maar de prijsstijging van de combi's doet me sinds gisteren wel hopen op meer. Al zegt mijn instinct dat het BMTH zal worden gezien de sterke onderbasis + invulling van de tenten.
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
Meer en meer gaat inderdaad richting die befaamde Metallica-aankondiging op 28 november.
Ik nam volop genoegen met een BMTH (misschien Nightwish of evanescence maar die kans acht ik kleiner) als headliner vrijdag, maar de prijsstijging van de combi's doet me sinds gisteren wel hopen op meer. Al zegt mijn instinct dat het BMTH zal worden gezien de sterke onderbasis + invulling van de tenten.

Over the last few years BMTH have become such a strong live act...I think they really deserve the headline slots at Download, Leeds and possibly GMM.
 
  • Leuk
Waarderingen: joris313, jbj en Loek123

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.946
1.993
Hahaha, ik denk dat het de bedoeling was om Cyclone er in te zetten, lichtelijk gefaald :ROFLMAO: ik kreeg bijna een hartinfarct
Lol ja. Die klinken gelukkig net iets anders.
Maar denk niet dat die nog op spotify staan.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.609
3.151
BMTH was horrible when I saw them at Werchter a few years ago! Absolutely horotious!
 

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
Well, it might be a thing called 'taste' but to me they looked like a joke, a bad one though.
Yes, to each their own and they're certainly not a headliner everyone would be happy with. All I'm saying is, to me personally, this looks like a good time:

 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
BMTH is niet helemaal mijn smaak, maar ik vind die show zoals @festivalryo hierboven plaatst er inderdaad wel goed uit zien. Dus ik zou op zich wel begrijpen en prima vinden als ze de vrijdag headlinen. Ik hoop alleen niet dat het allemaal gillende, huilende tienermeisjes aantrekt zoals blijkbaar op dat Highfield festival.
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.463
4.245
BMTH is niet helemaal mijn smaak, maar ik vind die show zoals @festivalryo hierboven plaatst er inderdaad wel goed uit zien. Dus ik zou op zich wel begrijpen en prima vinden als ze de vrijdag headlinen. Ik hoop alleen niet dat het allemaal gillende, huilende tienermeisjes aantrekt zoals blijkbaar op dat Highfield festival.
Zou best grappig zijn, trauma´s door Amon Amarth die net ervoor spelen
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken