Graspop Metal Meeting 2023

Eventim is niet actief in België volgens mij. Ik heb althans nooit iets van hen in België gezien.

Sinds wanneer sluit een Epica een hoofdpodium af? Dat is niet realistisch hoor mensen.
Sinds Alcatraz.
Maar uiteraard is dat van een andere orde.
Ik zie in Epica echter wel degelijk een headliner voor de toekomst, maar ik ben ze nu wellicht te vroeg/snel aan het promoveren.
Beetje dezelfde rush die we hier weleens willen toepassen op bands als Gojira, Lamb Of God, Amon Amarth, Avatar, etc.

Laatst bewerkt:
Sinds Alcatraz.
Maar uiteraard is dat van een andere orde.
Ik zie in Epica echter wel degelijk een headliner voor de toekomst, maar ik ben ze nu wellicht te vroeg/snel aan het promoveren.
Tja en headliner op Cityrock en Dokk'em...
Wat je zegt..te vroeg...als het ooit gaat gebeuren.
Within temptation, Evanescene en Nightwish krijgen al veel commentaar als ze als headliner staan..en die hebben toch een grotere aanhang dan Epica.
Als het zou gebeuren, is het denk ik eerder onder het motto "we gaan benelux bands" naar voren schuiven. Dat zie je vaker..Duitse festivals hebben vaak standaard een Duitse band als headliner..in de UK en Frankrijk zie je dat ook wel gebeuren.

Bohse onkels, Die Toten Hosen, Trust, Biffy Clyro treden allemaal in eigen land op als headliner...terwijl dat in andere landen zelden voorkomt.

Laatst bewerkt:
Sinds wanneer sluit een Epica een hoofdpodium af? Dat is niet realistisch hoor mensen.
Het is wat mij betreft wel realistischer dan Evanescence of Nightwish. Epica is duidelijker populairder dan Nightwish bij the powers that be op Belgische festivals.

Evanescence is al 15 jaar over hun hoogtepunt en dat hoogtepunt lag niet eens erg hoog. Dat zou de matigste headliner van de voorbije 10 jaar zijn. Behalve dan misschien Marilyn Manson. Zet Evanescence maar netjes in de vooravond waar ze thuis horen.

• Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass
Het is wat mij betreft wel realistischer dan Evanescence of Nightwish. Epica is duidelijker populairder dan Nightwish bij the powers that be op Belgische festivals.

Evanescence is al 15 jaar over hun hoogtepunt en dat hoogtepunt lag niet eens erg hoog. Dat zou de matigste headliner van de voorbije 10 jaar zijn. Behalve dan misschien Marilyn Manson. Zet Evanescence maar netjes in de vooravond waar ze thuis horen.
Epica populairder dan Nightwish? serieus? Kan ik me niet voorstellen.
Kan het natuurlijk mis hebben, maar voor mijn gevoel is Epica inmiddels Evanescence wel voorbij gestreefd binnen het genre, die zijn intussen na Nightwish wel de grootste en bekendste symphonic metal band (hoewel je natuurlijk kunt discussiëren of Evanescence überhaupt symphonic metal is).
vergeet je hier niet within temptation?

Ben erg benieuwd wie die laatste northstage headliner gaat worden, ééns een keer een andere band een kans geven zoals Epica of BMTH lijkt me wel vet. al zal het wel controversieel zijn. Evanescence of Nightwish zou ook leuk zijn.

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
Pretty much every ticket for events in Germany is available through Ticketmaster AND Eventim. However, that also goes for Live Nation events for example. Basically, Eventim is both a concert agency and a ticket distributor.

For the upcoming Kiss tour, Eventim is just the ticket distributor, the responsible concert agency is Trinity Music.
There's actually a third ticket seller called myticket.de, where the Kiss website redirects to. They have much better seats than Eventim this time around, I just purchased front row tickets on the Gene Simmons side of the stage for Cologne!

Ik gok:

Do: Metallica - Ghost

(Met hopelijk Metallica-aankondiging na start ticketverkoop)

Vrij: Goijra - BMTH

(Onderbouw met bv. Evanescence/Disturbed/Avatar)
Ik denk dat Gojira en BMTH combinatie toch wat mager is. 1 van de 2 als headliner in combinatie met een grotere act zie ik wel gebeuren, maar beide verwacht ik zelf niet.

Dat gezegd hebbende, ik vind beide bands top dus zou er zeker voor tekenen!

• Leuk
Waarderingen: festivalryo
Epica populairder dan Nightwish? serieus? Kan ik me niet voorstellen.

vergeet je hier niet within temptation?

Ben erg benieuwd wie die laatste northstage headliner gaat worden, ééns een keer een andere band een kans geven zoals Epica of BMTH lijkt me wel vet. al zal het wel controversieel zijn. Evanescence of Nightwish zou ook leuk zijn.
Nee, het lijkt erop dat ze ook WT voorbij zijn qua populariteit.
Zoek bv. maar eens naar 'best symphonic metal bands' ofzo, en je vindt allerlei lijstjes waarop Epica meestal op 2 staat achter Nightwish, en Within Temptation vaak op een 3e plek (zoals deze website: https://www.thetoptens.com/metal/best-symphonic-metal-bands/).
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat Epica ook overal dezelfde of betere plekken krijgt toebedeeld dan WT, die al een langere reputatie hebben als gevestigde headliner in bepaalde landen. Met name in Duitsland is WT nog zeer populair.
Maar het lijkt me een kwestie van tijd voordat Epica en Nightwish ook die status bereiken, terwijl WT en met name Evanescence die juist beetje bij beetje gaan verliezen.

Eerste album (Fallen) 17 miljoen kopies verkocht. Weet niet wat jij als hoogtepunt dan beschouwd 😂

Ondanks de vele tegenslagen (veel vertrekken) is Amy er wel in geslaagd om er nog iets van te maken. Ook hun laatste album vind ik zeer goed. Echter beschouw ik hun niet als Symphonic metal. Net zoals Within Temptation (met uitzondering van het vroegere werk uiteraard). Ik ben fan van beide bands en toevallig ga ik ze volgende maandag zien in Paleis 12 🎉

• Leuk
Waarderingen: duck en MetalLimbo
Kiss staat (nog) niet onderstreept, al hadden ze dat bij Ghost ook al opgelost meen ik. Van mij hoeven ze ook niet per se terug te komen, maar ieder z'n eigen smaak natuurlijk. Morgen maar voor een pakketje namen gaan dan?

De laatste keer dat ik echt uit mijn dak ging bij een headliner op GMM (vanwege een mogelijke laatste tournee en 3 dagen d&d achter de rug) was tijdens Black Sabbath in 2014. Volgens mij was dat achteraf niet best, maar die live versies van Into The Void en Children of the Grave blijven me wel bij.

Meest memorabel zijn toch vaak de shows in de Marquee. My Dying Bride, Nevermore, Cult Of Luna, Mastodon en Dillinger Escape Plan (2003 of zo?), Amenra.

• Leuk
Waarderingen: duck, Joslittel en Jamel
De laatste keer dat ik echt uit mijn dak ging bij een headliner op GMM (vanwege een mogelijke laatste tournee en 3 dagen d&d achter de rug) was tijdens Black Sabbath in 2014. Volgens mij was dat achteraf niet best, maar die live versies van Into The Void en Children of the Grave blijven me wel bij.

Meest memorabel zijn toch vaak de shows in de Marquee. My Dying Bride, Nevermore, Cult Of Luna, Mastodon en Dillinger Escape Plan (2003 of zo?), Amenra.
Dillinger escape plan hint naar een reunie maar de show waar ze naar hinten lijkt augustus, misschien 2024 dan?

• Leuk
Waarderingen: festivalryo
Dillinger escape plan hint naar een reunie maar de show waar ze naar hinten lijkt augustus, misschien 2024 dan?
Naja, ik weet het niet. Ze waren een pak minder in hun laatste jaren. Soms is het beter dat bands een soort van legacy houden (zoals dat bij The Mars Volta verkeerd heeft uitgepakt imo).
Maar ik laat me graag verrassen.

Users who are viewing this thread