Graspop Metal Meeting 2023

Mijn persoonlijke mening: veeeel liever Metallica dan Kiss op graspop

Zou Metallica op Graspop ook zeker heel vet vinden, en zou wel beter zijn dan Kiss, dat kan altijd nog wel weer een zaalshow worden zonder problemen met een snelle uitverkoop. Beide zou helemaal mooi zijn.

Maar verder, los van dat het wel lang begint te duren, wel leuk dat er eigenlijk nog zoveel opties zijn en we niet al 100% eruit zijn.

• Leuk
Waarderingen: festivalryo
Zou Metallica op Graspop ook zeker heel vet vinden, en zou wel beter zijn dan Kiss, dat kan altijd nog wel weer een zaalshow worden zonder problemen met een snelle uitverkoop. Beide zou helemaal mooi zijn.

Maar verder, los van dat het wel lang begint te duren, wel leuk dat er eigenlijk nog zoveel opties zijn en we niet al 100% eruit zijn.
Ja, de 5 headliners die we hadden verwacht staan er al :) ben inderdaad echt benieuwd waar we mee eindigen.

• Leuk
Morgen Evanescence (vrijdag, south), maandag Pantera (vrijdag, north), volgende week donderdag Metallica (donderdag, south), maandag 28 nov ticketverkoop en een groepje namen met o.a. Gojira, Disturbed, Hollywood Vampires, Arch Enemy, Behemoth, Ensiferum, Epica, Avatar, Stratovarius en Psychonaut.

Jaja, u las het hier 't eerst!

Morgen Evanescence (vrijdag, south), maandag Pantera (vrijdag, north), volgende week donderdag Metallica (donderdag, south), maandag 28 nov ticketverkoop en een groepje namen met o.a. Gojira, Disturbed, Hollywood Vampires, Arch Enemy, Behemoth, Ensiferum, Epica, Avatar, Stratovarius en Psychonaut.

Denk je dat Pantera een mainstage zal afsluiten? Zou wel een veel hogere spot zijn dan ze op andere festivals krijgen toch? Lijkt me eerder een sub

Ik zou voor deze vrijdag tekenen maar verwacht dat het niet genoeg is om uit te verkopen.

Denk je dat Pantera een mainstage zal afsluiten? Zou wel een veel hogere spot zijn dan ze op andere festivals krijgen toch? Lijkt me eerder een sub
Die vrijdag is inderdaad lastig om te voorspellen. Denk dat die spots verdeeld gaan worden onder drie of vier bands (Evanescence, Pantera, Disturbed, Epica?). En dan zie ik Pantera in het donker als meest aantrekkelijke optie.

• Leuk
Waarderingen: saurus en festivalryo
Denk niet dat Kiss en Ozzy naar Graspop komen.
De concertpromotor van Kiss is Eventim, concurrent van Live Nation & Ozzy is nog altijd bezig met zijn tour die gestart is in 2018 (juni Dessel) waarbij zijn Europese arena tour 2x uitgesteld is door covid en ziekte, Kiss zie ik wel naar Hellfest komen.

De concertpromotor van Kiss is Eventim, concurrent van Live Nation & Ozzy is nog altijd bezig met zijn tour die gestart is in 2018 (juni Dessel) waarbij zijn Europese arena tour 2x uitgesteld is door covid en ziekte, Kiss zie ik wel naar Hellfest komen.
Was dat niet ook zo in 2019?

• Leuk
Waarderingen: jonasvh

Ik denk niet ze Evanescence als de SS headliner zullen aankondigen, na de 'degradatie' van 2017. Mogelijk wel als NS headliner, maar lager zou ook nog kunnen. Epica zou ik dan nog eerder als headliner verwachten dan Evanescence.
Ook Pantera lijkt me geen headliner of afsluiter van een main stage.
Ik zou eerder iets verwachten als:
SS: Evanescence - Epica
NS: Pantera - Arch Enemy

Ik denk niet ze Evanescence als de SS headliner zullen aankondigen, na de 'degradatie' van 2017. Mogelijk wel als NS headliner, maar lager zou ook nog kunnen. Epica zou ik dan nog eerder als headliner verwachten dan Evanescence.
We will see. :) Ik ben er in elk geval vrij zeker van dat áls Metallica komt de vrijdag wordt verspreid over een aantal kleinere bands. En Evanescence heeft inderdaad in 2017 als een soort 'vierde headliner' onder de drie headliners gestaan, dus dat vond ik de meest logische naam.

• Leuk

Is in Duitsland niet gewoon alles Eventim? Ik heb tot nu toe in Duitsland alle concerten via Eventim gehad. Mötley is ook via Eventim te krijgen (maar ook een Duitse versie van ticketmaster zie ik)

Is in Duitsland niet gewoon alles Eventim? Ik heb tot nu toe in Duitsland alle concerten via Eventim gehad. Mötley is ook via Eventim te krijgen (maar ook een Duitse versie van ticketmaster zie ik)
Kiss in sportpaleis was inderdaad ook wel door Greenhouse talent (waar Rammstein ook bij zit). Dus inderdaad, concurrent van LiveNation, maar ik weet niet of dat in't verleden ook al zo was, het heeft hen toen alvast niet tegen gehouden.

Deze combi zou ik fantastisch vinden. Arch Enemy en Epica headline combo zou erg onverwacht zijn maar wel echt top. zie het alleen niet gebeuren dat Epica hoger staat op de line up dan Evanescence. Al verdienen ze het wel qua show.

Wat is trouwens de reden dat iedereen Metallica op de donderdag plaatst en niet op de vrijdag? Zeker na de aankondiging van Ghost op donderdag lijkt me de vrijdag misschien zelfs wel een betere plek voor Metallica. Ik zie het nog niet echt gebeuren dat Metallica de dag niet afsluit.

Ik hoop stiekem nog een beetje dat avenged sevenfold gaat touren, dan krijgen we wellicht nog zoiets:
Donderdag: Avenged Sevenfold, Ghost
Vrijdag: Metallica, Epica
Nightwish ipv Avenged Sevenfold zou ik ook niet erg vinden. al zie ik die niet zo snel boven Ghost staan.

Pretty much every ticket for events in Germany is available through Ticketmaster AND Eventim. However, that also goes for Live Nation events for example. Basically, Eventim is both a concert agency and a ticket distributor.

For the upcoming Kiss tour, Eventim is just the ticket distributor, the responsible concert agency is Trinity Music.

• Leuk
Waarderingen: jonasvh
Deze combi zou ik fantastisch vinden. Arch Enemy en Epica headline combo zou erg onverwacht zijn maar wel echt top. zie het alleen niet gebeuren dat Epica hoger staat op de line up dan Evanescence. Al verdienen ze het wel qua show.

Wat is trouwens de reden dat iedereen Metallica op de donderdag plaatst en niet op de vrijdag? Zeker na de aankondiging van Ghost op donderdag lijkt me de vrijdag misschien zelfs wel een betere plek voor Metallica. Ik zie het nog niet echt gebeuren dat Metallica de dag niet afsluit.

Ik hoop stiekem nog een beetje dat avenged sevenfold gaat touren, dan krijgen we wellicht nog zoiets:
Donderdag: Avenged Sevenfold, Ghost
Vrijdag: Metallica, Epica
Nightwish ipv Avenged Sevenfold zou ik ook niet erg vinden. al zie ik die niet zo snel boven Ghost staan.
Kan het natuurlijk mis hebben, maar voor mijn gevoel is Epica inmiddels Evanescence wel voorbij gestreefd binnen het genre, die zijn intussen na Nightwish wel de grootste en bekendste symphonic metal band (hoewel je natuurlijk kunt discussiëren of Evanescence überhaupt symphonic metal is).
Aan de andere kant is zelfs Nightwish nog lang niet zeker van een SoS (zo beter, @theblackmadness ;) ) status, evenals Arch Enemy. Dus mijn voorbeeld is niet veel beter dan dat van @jamel. 😅

Dan blijf ik ook maar gewoon gokken en hopen op A7X, dat zou mijn 1e keus zijn, ongeacht wie er dan nog als 2e headliner bij komt.

Users who are viewing this thread