Graspop Metal Meeting 2023

Mijn gok is Rage Against the Machine.
Komen sowieso terug naar europa volgend jaar, en RW heeft de beste papieren lijkt me.
Dat is even de vraag. De band heeft om gezondheidsredenen verschillende reeksen optredens moeten annuleren. Het wordt algemeen aangenomen dat de geplande EU-festivaltour van 2023 niet meer doorgaat of op zijn minst op losse schroeven staat.

door reddit onlangs de band counterparts ontdekt, en veel gaan luisteren.
Vervolgens kom ik erachter dat ze dit jaar gewoon op Graspop stonden, godverdomme.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Nee, op rw moet er nog een flauwe headliner komen. Hiermee bedoel ik een radiohead, sigur ros, ...
Ze hebben al 3 dagen opzwepende namen....

Dus alles open voor Graspop

• Haha
Waarderingen: bcmrmaybe
Ben wel benieuwd met welke steal Rock Werchter nog gaat,komen,hebben meestal toch ook een metalband bij de headliners staan.
Met Muse,Arcitic Monkeys en Stromae toch niet echt een band dat je op GMM kan verwachten.

Mijn gok is SOAD voor RW.
ik bedenk me nu pas trouwens, de band die ze volgend jaar zullen stelen: Volbeat.
maar die mogen ze wel hebben van mij.

Ben wel benieuwd met welke steal Rock Werchter nog gaat,komen,hebben meestal toch ook een metalband bij de headliners staan.
Met Muse,Arcitic Monkeys en Stromae toch niet echt een band dat je op GMM kan verwachten.

Mijn gok is SOAD voor RW.
De steal was ratm maar hebben afgezegd

Nieuw nummer van Riverside is vandaag online geplaatst. Klinkt niet verkeerd! Met name de bridge op ongeveer 3/4e van het nummer is smaakvol. Naar mijn idee heel hoog tijd dat ze eens op Graspop staan. Al staan de volgend jaar ook al op Prognosis als headliner.

door reddit onlangs de band counterparts ontdekt, en veel gaan luisteren.
Vervolgens kom ik erachter dat ze dit jaar gewoon op Graspop stonden, godverdomme.
Die ga ik misschien komende dinsdag bekijken in Londen, waar we een weekje naar toe gaan.
Wordt sowieso al een week met veel (mogelijke) concerten, te beginnen morgen met Unto Others, Carcass, Behemoth en Arch Enemy in Den Bosch, en eindigend volgende week zaterdag met Alcest en Cradle Of Filth (+ Halloween-themed after-party) in Indigo at the O2 in Londen.
Doordeweeks is er bijna iedere avond wel een interessant concertje in Camden Town:
  • ma. 24-10: Wren + Still + Haast (The Black Heart, gratis)
  • di. 25-10: Counterparts + Justice For The Damned + Cauldron (The Underworld, £ 28,31)
  • wo. 26-10: Wage War + The Devil Wears Prada + Siamese (Electric Ballroom, £ 19,80)
  • vr. 28-10: Torchbearer + Jawless + Hellsa (The Devonshire Arms, gratis)
Over die di. en wo. twijfel ik nog, denk dat dat momentbeslissingen gaan worden.
Maandag belooft een heerlijk gitzwart avondje te worden met 'atmospheric sludge' (Wren), 'stoner/doom' (Haast), en 'dark post-hardcore meets claustrophobic sludge wrapped up in the urgency of a black metal outfit' (Still). 😅

Edit: ah, Counterparts is nu uitverkocht, zie ik net.. 🤷‍♂️

• Leuk
Waarderingen: nikita en Loek123
Die ga ik misschien komende dinsdag bekijken in Londen, waar we een weekje naar toe gaan.
Wordt sowieso al een week met veel (mogelijke) concerten, te beginnen morgen met Unto Others, Carcass, Behemoth en Arch Enemy in Den Bosch, en eindigend volgende week zaterdag met Alcest en Cradle Of Filth (+ Halloween-themed after-party) in Indigo at the O2 in Londen.
Doordeweeks is er bijna iedere avond wel een interessant concertje in Camden Town:
  • ma. 24-10: Wren + Still + Haast (The Black Heart, gratis)
  • di. 25-10: Counterparts + Justice For The Damned + Cauldron (The Underworld, £ 28,31)
  • wo. 26-10: Wage War + The Devil Wears Prada + Siamese (Electric Ballroom, £ 19,80)
  • vr. 28-10: Torchbearer + Jawless + Hellsa (The Devonshire Arms, gratis)
Over die di. en wo. twijfel ik nog, denk dat dat momentbeslissingen gaan worden.
Maandag belooft een heerlijk gitzwart avondje te worden met 'atmospheric sludge' (Wren), 'stoner/doom' (Haast), en 'dark post-hardcore meets claustrophobic sludge wrapped up in the urgency of a black metal outfit' (Still). 😅

Edit: ah, Counterparts is nu uitverkocht, zie ik net.. 🤷‍♂️
Klinkt als een mooie week, devil wears prada wil ik ook wel eens zien. mag graspop ook wel boeken.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
In hoeverre zijn Baby Metal ( voorprogramma Sabaton in ziggo ) en Poison en Joan Jett een optie ( touren met Def & Motley )

In hoeverre zijn Baby Metal ( voorprogramma Sabaton in ziggo ) en Poison en Joan Jett een optie ( touren met Def & Motley )

Poison en Joan Jett gaan niet mee naar Europa, dacht dat Nikki Sixx dat in een #askSixx had gezegd. Verder niks bekend over of er een voorprogramma verder meekomt naar Europa.

Als ze binnen het genre wat meenemen, dan heb ik wel meerdere suggesties voor ze.

Users who are viewing this thread