Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
Voor mij staan donderdag en zondag op gelijke hoogte, boven vrijdag. Zaterdag is verreweg mijn minste dag.

Donderdag
The Curse Of Millhaven
; afhankelijk van hoe goed ik het vind blijf ik kijken of ga ik vroeger door naar:
Misthyrming
Vltimas

In Extremo of Lalma
Celeste
Enthroned
Dropkick Murphys
Iron Maiden
Merciful Fate

Vrijdag
Disillusion

British Lion
Dool
Gaahls Wyrd
The Vintage Caravan
Heaven Shall Burn of Alcest ; Voor mij de vervelendste clash ?
Zeal & Ardor
Paradise Lost
Amenra

Heilung

Zaterdag
Majestica
Tribulation
Blues Pills
Decapitated
Ihsahn
Saxon
Opeth
Korn

Zondag
The Great Old Ones
Crossfaith
; afhankelijk van hoe goed ik het vind blijf ik kijken of ga ik vroeger door naar:
Bütcher
Rival Sons

Naglfar
Alestorm
Amorphis
Dimmu Borgir

Sabaton
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.842
Mötley Crüe bepaalt wel mijn GMM 2023 ticket, al vrees ik voor TW Classic.
Kans lijkt me niet al te groot, maar wie weet..

Denk dat @theblackmadness aardig in de richting zit met zijn rijtje.
Afgaande op laatste 4-daagse jaren boekt GMM liefst 2 'grote' headliners en 2 'kleine'.
Afzeggers Aerosmith (als grote headliner), Avenged Sevenfold (als kleine headliner), en Faith No More (als subheadliner) liggen voor de hand.
Als 2e grote headliner lijkt Slipknot een veilige keuze (mogelijk een andere naam uit de A+ categorie als Rammstein, GnR, SOAD, RATM, Tool of zelfs Metallica).
Als 2e kleine headliner lijkt Ghost een perfecte keuze, maar wellicht wordt ook een band als Nightwish of Parkway Drive tot headliner 'gepromoveerd'.

Verder zijn er nog vele mooie namen om de main stages mee te bezetten:
Airbourne
Alter Bridge
Amon Amarth
Arch Enemy
Avatar
Behemoth
Def Leppard
Disturbed
Epica
Gojira
In Flames
Killswitch Engage
Lamb Of God
Rise Against
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
963
988
Mijn voorlopige spoorboekje:

Donderdag:
The Curse Of Millhaven (gelijk lekker stevig begin van het festival)
Misthyrming / Dana Dentata (even freakshow kijken uit nieuwsgierigheid) / beetje rondkijken op nieuwe Metal Plaza
While She Sleeps
Battle Beast
In Extremo / Beartooth (1e serieuze clash, momentbeslissing, maar waarschijnlijk IE, want een favoriet van mijn vrouw, en clasht met Blind Guardian op Hellfest)
Tremonti
Mastodon
Powerwolf
Dropkick Murphys / My Dying Bride (grootste clash op donderdag, MDB clasht op Hellfest met GnR, momentbeslissing)
Iron Maiden !!!
Volbeat !


Vrijdag:
Disillusion / Beyond The Black (overlapt maar een kwartiertje, maar toch heel vervelend; Disillusion wil ik niets van missen, maar BTB wil ik ook graag zien, aangezien er al zo weinig symphonic metal staat..)
Gloryhammer / Dool (ook vervelend, Gloryhammer kan ik nog zien op Hellfest, momentbeslissing)
Steel Panther

Black Label Society / The Vintage Caravan (momentbeslissing, maar waarschijnlijk TVC, want BLS staat ook op Hellfest)
Bullet For My Valentine
Twin Temple / Alcest (overlapt slechts 10 minuten, waarschijnlijk op tijd naar Alcest, TT laatst al gezien in voorprogramma Ghost)
Zeal & Ardor / Paradise Lost (overlapt slechts 5 minuten, waarschijnlijk op tijd naar PL, Z&A kan ik nog zien op Hellfest)
Paradise Lost / Megadeth (kijk sowieso PL af, daarna nog half uurtje Megadeth)

Whitesnake / Amenra (waarschijnlijk Amenra, Whitesnake kan ik nog zien op Hellfest)
Killing Joke / Within Temptation / Heilung (lastige clash, KJ staat op Hellfest, net als Heilung, echter WT al vaak gezien, en Heilung is altijd speciaal)
Heilung / Scorpions (ook moeilijk, al is het maar een kwartiertje; beiden staan ook op Hellfest, maar clashen daar juist volledig met elkaar, plus ook nog met Rise Against)


Zaterdag:
Majestica / Imminence (momentbeslissing)
stukje Kontrust
Tribulation
Massive Wagons ! (heerlijk feestje vroeg in de middag)

Blues Pills / Dying Fetus / Boston Manor (momentbeslissing, of even lekker niks..)
Europe (niet echt een goed alternatief, dan maar van afstandje kijken, bij Belgian Beer Bar ofzo..)
Eisbrecher / Fleddy Melculy (waarschijnlijk Eisbrecher)
Foreigner

Shinedown
Saxon
Devin Townsend !!!
stukje Judas Priest
Opeth
Korn

Zondag:
The Great Old Ones
Crossfaith (goed bevallen op Alcatraz 2019)
Rival Sons
Spiritbox
Diamante / Fire From The Gods (of gewoon ergens wat rusten en rondhangen)
Alestorm !
Tiamat / Bury Tomorrow (lastig, 2 totaal verschillende genres, momentbeslissing)

Alice Cooper / Kadavar (beiden op Hellfest, maar Kadavar clasht met My Dying Bride én GnR, dus waarschijnlijk Kadavar)
The Offspring !
Deep Purple ! / Amorphis / Dog Eat Dog ! (poeh, dit is een hele zware..; DED altijd een leuk feestje, maar pas nog gezien op Metal Moose, ook al waren dat maar 3 nummers..; ook Amorphis al eens gezien, maar Deep Purple nog niet, en wie weet hoe vaak die optie nog voorbij komt..)
Dimmu Borgir !
Sabaton !

Jammer om te moeten missen:

Amorphis
Within Temptation
Jinjer
FFDP
Deftones
British Lion
As Everything Unfolds
A Day To Remember
Alice Cooper
Heaven Shall Burn
Sloper
Ihsahn
Me And That Man
Gaahls Wyrd
Wayward Sons
Fu Manchu
perfect! Of toch bijna. En deep purple moet je in zijn niet jeugdige jaren niet onderschatten hoor! Waren subliem de vorige keer. Vooral onder de indruk van de toetsenist en gitaarsolo's. De manier hoe ze smoke on the water geniaal een heel stuk rekten.
Ik zou ook de tribute band van linkin park of tool checken. Ben benieuwd. En ja deftones / the offspring: lastig.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.397
2.820
Rock Am Ring:
"Auch Devin Townsend und Turnstile haben Teile ihrer Europatourneen absagen müssen und sind in diesem Jahr leider nicht mit dabei."

Dus geen Devin Townsend!?
 
  • Verdrietig
Waarderingen: Pauly Robin

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Kans lijkt me niet al te groot, maar wie weet..

Denk dat @theblackmadness aardig in de richting zit met zijn rijtje.
Afgaande op laatste 4-daagse jaren boekt GMM liefst 2 'grote' headliners en 2 'kleine'.
Afzeggers Aerosmith (als grote headliner), Avenged Sevenfold (als kleine headliner), en Faith No More (als subheadliner) liggen voor de hand.
Als 2e grote headliner lijkt Slipknot een veilige keuze (mogelijk een andere naam uit de A+ categorie als Rammstein, GnR, SOAD, RATM, Tool of zelfs Metallica).
Als 2e kleine headliner lijkt Ghost een perfecte keuze, maar wellicht wordt ook een band als Nightwish of Parkway Drive tot headliner 'gepromoveerd'.

Verder zijn er nog vele mooie namen om de main stages mee te bezetten:
Airbourne
Alter Bridge
Amon Amarth
Arch Enemy
Avatar
Behemoth
Def Leppard
Disturbed
Epica
Gojira
In Flames
Killswitch Engage
Lamb Of God
Rise Against
Ik hoop persoonlijk op Nightwish of Parkway Drive als nieuwe (co)headliner.
Een knaller als SOAD of Metallica zou ook heerlijk zijn al is dat natuurlijk minder waarschijnlijk.

Is er een reden dat mensen het hebben over Motley Crue? hebben die gezegd te gaan touren ofzo? Van mij hoeft het niet iig.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pauly Robin

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Rock Am Ring:
"Auch Devin Townsend und Turnstile haben Teile ihrer Europatourneen absagen müssen und sind in diesem Jahr leider nicht mit dabei."

Dus geen Devin Townsend!?
Poe dat zou een forse tegenvaller zijn! Turnstile wisten we al dat ze een deel afzegden. Zou de clash met Myles Kennedy wel oplossen maar liever niet.

Week ervoor op Sweden Rock staat hij ook nog gewoon (set van 5 kwartier) en die zijn tot nu toe erg snel met melden en vervangen.
 

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
678
624
Ik hoop persoonlijk op Nightwish of Parkway Drive als nieuwe (co)headliner.
Een knaller als SOAD of Metallica zou ook heerlijk zijn al is dat natuurlijk minder waarschijnlijk.

Is er een reden dat mensen het hebben over Motley Crue? hebben die gezegd te gaan touren ofzo? Van mij hoeft het niet iig.
Parkway Drive zou een mooie zet zijn voor de toekomst.

MC start binnenkort een zomertoer door Noord Amerika met Def Leppard. Als ze komen naar Europa, zal het wss de laatste keer zijn.
 

Crusader

Randprogramma
12 jun 2021
165
234
Zou zeker erg jammer zijn! Was bij Dream theater en na Devin was DT maar een saaie boel.
 

Ian

Playlistbediener
10 aug 2021
17
9
Parkway Drive zou een mooie zet zijn voor de toekomst.

MC start binnenkort een zomertoer door Noord Amerika met Def Leppard. Als ze komen naar Europa, zal het wss de laatste keer zijn.
Als PW nog bestaat volgend jaar.. Geen fan meer van hun latere werk maar qua show wel co-headline materiaal
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Ook even mijn schema delen:

Donderdag

While she sleeps
Battle beast
Beartooth – In Extremo (wat een kutclash is dit, geen idee nog wat ik ga doen)
Tremonti
Tijdens Mastodon eten?
Powerwolf
Dropkick Murphys
Iron Maiden
Volbeat


Vrijdag

Beyond the Black – As Everything Unfolds – Gloryhammer
Dit vind ik ook een vervelende clash. Ik wilde ze alle 3 zien. As everything unfolds wil ik zeker niet missen dus waarschijnlijk wordt het kort kijken naar Beyond the black, dan hele optreden van As everything unfolds, en dan nog even naar gloryhammer. Had Beyond the black graag helemaal gezien.
Steel panther waarschijnlijk (Ghostkid/sloper klinken ook wel interessant maar mijn vrienden willen steel panther zien en dat zal ook wel een mooi feestje worden, heb ze ook nog nooit gezien)
Black label society
bullet for my valentine
Heaven shall burn
A day to remember
Jinjer (ook een nare clash, wordt waarschijnlijk even kijken bij ADR en dan door naar Jinjer om niks te missen van Jinjer.
Megadeth en Whitesnake zien op een afstandje
Within Temptation – Heilung
Misschien nog een stukje Heilung meepakken hier.
Dan Scorpions of gewoon terug naar de tent

Zaterdag

Mijn zaterdag is nog redelijk open, op één of andere manier wil ik alle North stage bands zien maar alle South stage bands niet.
Als iemand aanraders heeft die niet tegelijk spelen met de vetgedrukte bands, hoor ik het wel graag.

Imminence
Kontrust
Groot gat? Geen idee nog. Moet de bands daar nog wat verder ontdekken.
Eisbrecher
Foreigner?
Shinedown !!!
Saxon?
Five Finger Death Punch
judas priest en opeth heb ik allebij niks mee. Misschien toch naar judas priest gaan om vooraan te staan bij Korn
Korn !!!!

Zondag

Crossfaith
Riven Sons
Spiritbox!!!!
Skillet
Alestorm
Bury Tomorrow!
Laatste stukje Alice Cooper meepikken
The Offspring
Deep Purple
Deftones vs Dimmu? Nog niet zeker.
Sabaton
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Ian

Playlistbediener
10 aug 2021
17
9
Ook even mijn schema delen:

Donderdag

While she sleeps
Battle beast
Beartooth – In Extremo (wat een kutclash is dit, geen idee nog wat ik ga doen)
Tremonti
Tijdens Mastodon eten?
Powerwolf
Dropkick Murphys
Iron Maiden
Volbeat


Vrijdag

Beyond the Black – As Everything Unfolds – Gloryhammer
Dit vind ik ook een vervelende clash. Ik wilde ze alle 3 zien. As everything unfolds wil ik zeker niet missen dus waarschijnlijk wordt het kort kijken naar Beyond the black, dan hele optreden van As everything unfolds, en dan nog even naar gloryhammer. Had Beyond the black graag helemaal gezien.
Steel panther waarschijnlijk (Ghostkid/sloper klinken ook wel interessant maar mijn vrienden willen steel panther zien en dat zal ook wel een mooi feestje worden, heb ze ook nog nooit gezien)
Black label society
bullet for my valentine
Heaven shall burn
A day to remember
Jinjer (ook een nare clash, wordt waarschijnlijk even kijken bij ADR en dan door naar Jinjer om niks te missen van Jinjer.
Megadeth en Whitesnake zien op een afstandje
Within Temptation – Heilung
Misschien nog een stukje Heilung meepakken hier.
Dan Scorpions of gewoon terug naar de tent

Zaterdag

Mijn zaterdag is nog redelijk open, op één of andere manier wil ik alle North stage bands zien maar alle South stage bands niet.
Als iemand aanraders heeft die niet tegelijk spelen met de vetgedrukte bands, hoor ik het wel graag.

Imminence
Kontrust
Groot gat? Geen idee nog. Moet de bands daar nog wat verder ontdekken.
Eisbrecher
Foreigner?
Shinedown !!!
Saxon?
Five Finger Death Punch
judas priest en opeth heb ik allebij niks mee. Misschien toch naar judas priest gaan om vooraan te staan bij Korn
Korn !!!!

Zondag

Crossfaith
Riven Sons
Spiritbox!!!!
Skillet
Alestorm
Bury Tomorrow!
Laatste stukje Alice Cooper meepikken
The Offspring
Deep Purple
Deftones vs Dimmu? Nog niet zeker.
Sabaton
Tips voor zaterdag: Tribulation, Michael Schenker, Dying Fetus/Boston Manor, Decapitated, Ihsahn, Red Fang!
 

Ian

Playlistbediener
10 aug 2021
17
9
Tips voor zaterdag: Tribulation, Michael Schenker, Dying Fetus/Boston Manor, Decapitated, Ihsahn, Red Fang!
Aangezien ik niet op Graspop ben dit jaar maar mijn collega Tim, zal ik mijn top tips (dus niet alles wat ik zou zien hoor) hier ook even delen:

Donderdag
Misþyrming (#1 van het weekend en #1 tip van het weekend)
Beartooth
Celeste
High on Fire
Baroness

Vrijdag
Zeal & Ardor
Paradise Lost
Perturbator
Amenra
Killing Joke
Heilung

Zaterdag
Tribulation
Dying Fetus/Boston Manor
Decapitated
Ihsahn
Down/Red Fang
Opeth

Zondag
Rival Sons
Naglfar
Kadavar
Fu Manchu
Deftones / Dimmu Borgir / The Dead Daisies (wat een clash zeg)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: timv en MetalLimbo

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Jaja. Hier is die dan eindelijk. De dit-gaat-Jos-allemaal-zien-op-Graspop-lijst! 2 avondjes na het werk even rustig voor gaan zitten en ik ben eruit. Een paar hele lastige keuze gemaakt maar vooral erg blij met wat ik wel kan gaan zien dit jaar. Al met al een hele fijne rits namen! Qua plannen doe ik al een aantal jaren niet meer dat ik zoveel mogelijk bands wil zien maar liever een aantal optredens echt goed vanaf een goede plek dan vele half. Hier komtie, vet gedrukt must see.

Donderdag (hele fijne mainstage!)
- The Curse of Milhaven (eerste 20 minuten)
- Misthyrming
- While She Sleeps (
wat een vette plek, hier gaat het festival voor mij echt geopend worden met een goede pit)
- Vltimas (laatste deel alleen maar helaas)
- Battle Beast
- Beartooth (ga ze volgend jaar nog in 013 zien, dus misschien last minute besluit voor feest bij In Extremo)
- Tremonti (is me meer en meer gaan bevallen, ga ik graag zien)
- Mastodon
-
Powerwolf
- My Dying Bride (kijk ik erg naar uit, gelukkig Murphys op Sweden Rock gaan zien dus clash doet minder pijn.
- Misschien nog ff naar High on Fire want baal erg dat ik die mis
- Iron Maiden (zin in maar 2 uur is lang, dus mogelijk nog ff klijken bij Suicidal Tendencies)
- Volbeat (zien we ook 2 uur lang op SR, dus misschien wat eerder naar huis)

Vrijdag (mijn topdag, wat een lijst must sees achter elkaar!)
- Disillusion (prachtige start van de dag)
- As Everything Unfolds
- Gloryhammer, meer bij gebrek aan beter.
- Gaahls Wyrd (kan er op tijd gaan staan want weinig boeiends voor)
- The Vintage Caravan
- Bullet For My Valentine
- Alcest
- Zeal & Ardor
- Paradise Lost
-
Megadeth, uitrusten bij staartje
- Amenra
-
Killing Joke (Deels bij gebrek aan beter maar ben ook echtbenieuwd)
- Within Temptation ( Laatste deel, zien we op SR ook al 1,5 uu)

Zaterdag
-
Imminence (al had ik Majestica ook graag gezien)
- Kontrust (verwacht een maf feestje)
- Tribulation
- Massive Wagons (deels op voorsprak van @MetalLimbo)
- Dying Fetus (ff een lekkere pot death metal)
- Europe (bleh, ff uitrusten)
- Decapitated (vet! Helaas wel maar half uurtje)
- Eisbrecher (jammer van Fleddy)
- Ihsahn (verwacht ik wel wat van)
- Shinedown
-
Red Fang (laatste half uur)
- Devin Townsend/Myles Kennedy (de enige keuze die ik nu niet kon maken. Devin is één van mijn favo artiesten maar zien we ook op SR.. Wordt een moment beslissing)
- Opeth (in een week 2 keer Opeth, het kan slechter)
- Korn (schitterende slot als afsluiter)

Zondag (qua planning ook rekening mee gehouden dat ik op dag 4 toch wat minder heen en weer wil lopen)
- The Great Old Ones
-
Crossfaith
- Rival Sons
- Naglfar (wel super balen van Spiritbox)
- Skillet
- Me and that Men (Alestorm zien we ook al de week ervoor)
- Alice Cooper (het missen van Bury Tomorrow doet echt pijn)
- Sepultura (heel veel zin in in de Marque!!)
- Amorphis (wederom een vette plek zo 's avonds in de tent)
- Dimmu Borgir (grote kanshebber voor optreden van het weekend maar tevens winnaar van de vervelendste clash met Deftones)
- Sabaton



 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
963
988
Oh al pagina 200 voorbij. Proficiat!
Vertaling van Devin townsend / turnstil post

Ook Devin Townsend en Turnstile hebben delen van hun Europese tours moeten annuleren en zijn er dit jaar helaas niet bij.

Met dank aan google translate.
Ik benadruk delen, en hoop dat graspop niet onder dat deel valt. Heeft iemand een verklaring? Want op graspop staan ze er nog wel. Hun Belgische show in de ab was wel uitgesteld dacht ik.
Edit: De annulatie heeft toch niets te maken et de dream theater tour? Die staat toch los van edit: rock am ring?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken