Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.138
7.332
Ik kan het even niet delen, maar Jezus, wat een tour dropt Lamb of God net voor de VS. Support van Killswitch Engage met op selecte data o.a. Spiritbox en Animals as Leaders (en nog meer). Nieuw album op 7 oktober!
Image
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.145
10.438
Zullen we samen rennen? Alcest eerste rij. En Zaal & ardor wordt mss één van de bands die ik totaal niet ken die me wel kunnen verrassen. (Heb ze juist fatsoenlijk geluisterd voor de eerste keer. Nu ik alleen naar graspop ga en niet met de grote metalcore fan ga, heb ik ook de kans om paradise lost mss een kans te geven. Ze komen iets vroeger die dag. Enige aanrader voor een goed gevarieerd verrassend nummer? Heb altijd al vooroordelen gehad dat ze te eentonig zouden zijn. (Had dat vroeger bv onterecht met neurosis, ook al is dat neit hetzelfde)
Ah wat Paradise Lost tips! Hier bedien ik u graag mee. Mijn favoriete nummer is Faith Divides us - death unites us. Mooie tekst en dynamiek. Darker Thoughts van het nieuwe album vind ik een absolute parel, ook hier is de opbouw en tempowisseling subliem. Ze maken ook hele zware doom, misschien wel wat eentoniger maar ik vind het heerlijk. No Hope in Sight is daarvan een goed voorbeeld. Ook hebben ze wat toegankelijker materiaal waarvan ik Gothic een mooi voorbeeld vind. Veel luisterplezier! Mij vind je ergens vooraan in ieder geval met een beetje pijn in het hart dat ik Zeal & Ardor deels heb moeten missen.
 

Slyder73x

Gouden Tip
4 jun 2022
330
598
Pfff nog een kleine 2 weken en hopen dat het niet regent. Finaly first timer at GMM. Ik heb just in case parkeer kaart maar nog tips qua parkeren guys and gals ??? En waar zitten de parkings ... Ps ik ga zondag
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.384
6.620
Hoi lieve Festileakers! Ik schaam me een beetje omdat ik na een fantastische Alcatraz een paar maanden stil ben geweest. Ik hoop dat het jullie allen goed vergaat!

Ik kijk ontzettend uit naar Graspop en zit inmiddels volop in de voorpret, elk vrij uurtje bands te luisteren die gaan komen. Voorlopig kijk ik het meeste uit naar Alcest, Disillusion, Gaahl, Devin Townsend en Dimmu Borgir. Maar sowieso staat er, net als elke editie, veel moois. Alleen de zaterdag is voor mij, tot in de vroege avond met Ihsahn, eigenlijk helemaal leeg. Heeft iemand van jullie nog een goeie tip?

Ik heb even een paar pagina's teruggebladerd en zie dat er voor de zaterdag ook weer een meeting gepland staat. Hopelijk kunnen jullie mijn afwezigheid vergeven en ben ik weer welkom. Ik vond het namelijk op Alcatraz erg geslaagd!
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.138
7.332
Hoi lieve Festileakers! Ik schaam me een beetje omdat ik na een fantastische Alcatraz een paar maanden stil ben geweest. Ik hoop dat het jullie allen goed vergaat!

Ik kijk ontzettend uit naar Graspop en zit inmiddels volop in de voorpret, elk vrij uurtje bands te luisteren die gaan komen. Voorlopig kijk ik het meeste uit naar Alcest, Disillusion, Gaahl, Devin Townsend en Dimmu Borgir. Maar sowieso staat er, net als elke editie, veel moois. Alleen de zaterdag is voor mij, tot in de vroege avond met Ihsahn, eigenlijk helemaal leeg. Heeft iemand van jullie nog een goeie tip?

Ik heb even een paar pagina's teruggebladerd en zie dat er voor de zaterdag ook weer een meeting gepland staat. Hopelijk kunnen jullie mijn afwezigheid vergeven en ben ik weer welkom. Ik vond het namelijk op Alcatraz erg geslaagd!
Voor de zaterdag kijk ik zelf het meest uit naar Shinedown en Korn. Shinedown is echt een top live band, en veel positieve verhalen over gehoord hier. Korn is gewoon altijd goed, hele fijne afsluiter.

Als je metalcore wat vind is Imminence een fijn begin van de dag.
Kontrust is ook wel grappig, vooral gewoon een mooi feestje live verwacht ik
Weet niet of je Rammstein iets vind, maar zo ja dan is Eisbrecher een must see
Walls of Jericho als je van hardcore houdt
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.145
10.438
Hoi lieve Festileakers! Ik schaam me een beetje omdat ik na een fantastische Alcatraz een paar maanden stil ben geweest. Ik hoop dat het jullie allen goed vergaat!

Ik kijk ontzettend uit naar Graspop en zit inmiddels volop in de voorpret, elk vrij uurtje bands te luisteren die gaan komen. Voorlopig kijk ik het meeste uit naar Alcest, Disillusion, Gaahl, Devin Townsend en Dimmu Borgir. Maar sowieso staat er, net als elke editie, veel moois. Alleen de zaterdag is voor mij, tot in de vroege avond met Ihsahn, eigenlijk helemaal leeg. Heeft iemand van jullie nog een goeie tip?

Ik heb even een paar pagina's teruggebladerd en zie dat er voor de zaterdag ook weer een meeting gepland staat. Hopelijk kunnen jullie mijn afwezigheid vergeven en ben ik weer welkom. Ik vond het namelijk op Alcatraz erg geslaagd!
He welkom terug!! En sluit lekker aan bij de meeting. Mijn acts voor de zaterdag overdag zijn:
- Imminence. Goede metalcore met viool. Zitten paar grote fans op dit forum
- Kontrust, feest! Zeker checken
- Tribulation, voor de sfeervolle extremere metal tussendoor.
- massive Wagons. Toch wel verrassend. Lekkere vrolijke rock
- Dying Fetus. Death metal. Omdat het kan
- meeting
- Decapitated. Erg goede death metal, zeker een aanrader.
- Eisbrecher. Duitse industriele metal. Klinkt bekend? Zeker. Maar hebben hele fijne nummers.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.584
7.291
Hoi lieve Festileakers! Ik schaam me een beetje omdat ik na een fantastische Alcatraz een paar maanden stil ben geweest. Ik hoop dat het jullie allen goed vergaat!

Ik kijk ontzettend uit naar Graspop en zit inmiddels volop in de voorpret, elk vrij uurtje bands te luisteren die gaan komen. Voorlopig kijk ik het meeste uit naar Alcest, Disillusion, Gaahl, Devin Townsend en Dimmu Borgir. Maar sowieso staat er, net als elke editie, veel moois. Alleen de zaterdag is voor mij, tot in de vroege avond met Ihsahn, eigenlijk helemaal leeg. Heeft iemand van jullie nog een goeie tip?

Ik heb even een paar pagina's teruggebladerd en zie dat er voor de zaterdag ook weer een meeting gepland staat. Hopelijk kunnen jullie mijn afwezigheid vergeven en ben ik weer welkom. Ik vond het namelijk op Alcatraz erg geslaagd!

Kom feesten tijdens de meeting bij Europe ?

Kontrust vond men grappig en de rest van de mainstage tot aan Europe is ook prima eigenlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.384
6.620
Voor de zaterdag kijk ik zelf het meest uit naar Shinedown en Korn. Shinedown is echt een top live band, en veel positieve verhalen over gehoord hier. Korn is gewoon altijd goed, hele fijne afsluiter.

Als je metalcore wat vind is Imminence een fijn begin van de dag.
Kontrust is ook wel grappig, vooral gewoon een mooi feestje live verwacht ik
Weet niet of je Rammstein iets vind, maar zo ja dan is Eisbrecher een must see
Walls of Jericho als je van hardcore houdt
Thanks!
Shinedown staat inderdaad al met potlood omcirkeld. Een vriendin van mijn groep is daar helemaal weg van en ik voel me een beetje lullig omdat zij waarschijnlijk het hele weekend bij bands staat waar ik niet wil zijn en andersom. Dus ben de bandjes aan het aankruisen in vrije plekken in mijn schema die ik nog wel een beetje te doen vind.
Imminence is genoteerd, die zal ik straks even beluisteren. Wel heel vroeg op de dag, nadat de vrijdag nachtwerk wordt met die Tool coverband.
Kontrust is in mijn groep ook wel animo voor. Ik werd er op album echt niet wild van, maar wellicht dat het me live verrast.
Eisbrecher ook geprobeerd op album, maar ik kom er niet doorheen. Ik zie de vergelijking met Rammstein ergens wel, maar ik vind die muzikaal echt veel interessanter. Misschien de verkeerde nummers van Eisbrecher geluisterd...
Walls of Jericho clasht met Ihsahn, dus die moet ik helaas laten schieten.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Loek123

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.384
6.620
He welkom terug!! En sluit lekker aan bij de meeting. Mijn acts voor de zaterdag overdag zijn:
- Imminence. Goede metalcore met viool. Zitten paar grote fans op dit forum
- Kontrust, feest! Zeker checken
- Tribulation, voor de sfeervolle extremere metal tussendoor.
- massive Wagons. Toch wel verrassend. Lekkere vrolijke rock
- Dying Fetus. Death metal. Omdat het kan
- meeting
- Decapitated. Erg goede death metal, zeker een aanrader.
- Eisbrecher. Duitse industriele metal. Klinkt bekend? Zeker. Maar hebben hele fijne nummers.
Bedankt, Jos! Ik kijk ernaar uit om je weer te zien. :)

Imminence en Kontrust staan zogezegd genoteerd.
Tribulation heb ik twee liedjes van geprobeerd en daarna afgekruist, maar zal nog eens een poging wagen.
Massive Wagons staat ook genoteerd, die zal ik één dezer dagen eens opzetten.
Dying Fetus is eigenlijk echt te hard voor mijn smaak, maar who knows.
Decapitated idem, maar wellicht volg ik je wel na de meeting.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Joslittel

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
Hoi lieve Festileakers! Ik schaam me een beetje omdat ik na een fantastische Alcatraz een paar maanden stil ben geweest. Ik hoop dat het jullie allen goed vergaat!

Ik kijk ontzettend uit naar Graspop en zit inmiddels volop in de voorpret, elk vrij uurtje bands te luisteren die gaan komen. Voorlopig kijk ik het meeste uit naar Alcest, Disillusion, Gaahl, Devin Townsend en Dimmu Borgir. Maar sowieso staat er, net als elke editie, veel moois. Alleen de zaterdag is voor mij, tot in de vroege avond met Ihsahn, eigenlijk helemaal leeg. Heeft iemand van jullie nog een goeie tip?

Ik heb even een paar pagina's teruggebladerd en zie dat er voor de zaterdag ook weer een meeting gepland staat. Hopelijk kunnen jullie mijn afwezigheid vergeven en ben ik weer welkom. Ik vond het namelijk op Alcatraz erg geslaagd!
Zaterdag is voor mij ook veruit de minste dag. Buiten de festileaks meeting natuurlijk.
Wel raar dat niemand Blues Pills wil zien.
Ik kende ze ook niet tot dat iemand me hierop het forum op attent maakte.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
972
1.004
Hoi lieve Festileakers! Ik schaam me een beetje omdat ik na een fantastische Alcatraz een paar maanden stil ben geweest. Ik hoop dat het jullie allen goed vergaat!

Ik kijk ontzettend uit naar Graspop en zit inmiddels volop in de voorpret, elk vrij uurtje bands te luisteren die gaan komen. Voorlopig kijk ik het meeste uit naar Alcest, Disillusion, Gaahl, Devin Townsend en Dimmu Borgir. Maar sowieso staat er, net als elke editie, veel moois. Alleen de zaterdag is voor mij, tot in de vroege avond met Ihsahn, eigenlijk helemaal leeg. Heeft iemand van jullie nog een goeie tip?

Ik heb even een paar pagina's teruggebladerd en zie dat er voor de zaterdag ook weer een meeting gepland staat. Hopelijk kunnen jullie mijn afwezigheid vergeven en ben ik weer welkom. Ik vond het namelijk op Alcatraz erg geslaagd!
Welkom terug. Ik denk dat we mekaar regelmatig gaan zien. Nu ik sinds een recente beslissing van iemand alleen naar graspop kan en alleen kan beslissen. Als het enkel van jou afhangt gaan we mekaar veel zien. Ik zie Mijn top 2 al direct staan. Disillusion en devin townsend. Alcest kijk ik ok enorm naar uit. Gaat me verrassen. Gaahl clasht met... (tja, ik ben een man en ja) Steel panter. Ok de muziek is mss even goed als de show. Enfin, als steel panter geen show had dan ging ik eerder voor... Damn, bedankt voor de tip. Wss kwartierke Gaahl.
Dimmu borgi deftones is letterlijk de moeilijkste clash van het weekend. En dan speelt dimmu nog eens een stuk minder lang.
Zaterdag zit ik dus ook een beetje vast. Enfin, rustpauze mss.
Bij mij kontrust, steel panter wss (zie geslacht= man) blues pills (psychedelisch, blues goes bijna metal) (Ik herinner me nog de zalige combo blues pills, clutch, neurosis en opeth na mekaar op pukkelpop 2016. Maar weet niet of blues pills vroeg op de main even goed gaat zijn als blues pills laat in een tent op pukkelpop.
Verder twijfel ik tussen majestica (power metal) en immenence. Vind metalcore iets minder maar heb een hart voor violen. Meeting natuurlijk. Verder natuurlijk ihsan opeth en korn.

Ik zou zeker red fang even checken. Mss op album cava maar live zal het net als blues pills een (groter) feestje zijn.
Volledige planning volgt net voor graspop.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
972
1.004
Zaterdag is voor mij ook veruit de minste dag. Buiten de festileaks meeting natuurlijk.
Wel raar dat niemand Blues Pills wil zien.
Ik kende ze ook niet tot dat iemand me hierop het forum op attent maakte.
Toevallig dat je blues pills postte net voor mij. Zo heb ik je post pas na mijn vorige post gelezen. haha
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

charlottekos

Randprogramma
7 jan 2019
183
261
Welkom terug. Ik denk dat we mekaar regelmatig gaan zien. Nu ik sinds een recente beslissing van iemand alleen naar graspop kan en alleen kan beslissen. Als het enkel van jou afhangt gaan we mekaar veel zien. Ik zie Mijn top 2 al direct staan. Disillusion en devin townsend. Alcest kijk ik ok enorm naar uit. Gaat me verrassen. Gaahl clasht met... (tja, ik ben een man en ja) Steel panter. Ok de muziek is mss even goed als de show. Enfin, als steel panter geen show had dan ging ik eerder voor... Damn, bedankt voor de tip. Wss kwartierke Gaahl.
Dimmu borgi deftones is letterlijk de moeilijkste clash van het weekend. En dan speelt dimmu nog eens een stuk minder lang.
Zaterdag zit ik dus ook een beetje vast. Enfin, rustpauze mss.
Bij mij kontrust, steel panter wss (zie geslacht= man) blues pills (psychedelisch, blues goes bijna metal) (Ik herinner me nog de zalige combo blues pills, clutch, neurosis en opeth na mekaar op pukkelpop 2016. Maar weet niet of blues pills vroeg op de main even goed gaat zijn als blues pills laat in een tent op pukkelpop.
Verder twijfel ik tussen majestica (power metal) en immenence. Vind metalcore iets minder maar heb een hart voor violen. Meeting natuurlijk. Verder natuurlijk ihsan opeth en korn.

Ik zou zeker red fang even checken. Mss op album cava maar live zal het net als blues pills een (groter) feestje zijn.
Volledige planning volgt net voor graspop.
Wat heeft man zijn met steel panther te maken, als vrouw wil ik die ook gewoon graag live zien (en baal wel van de clash met sloper en gaahls wyrd)
 

Slyder73x

Gouden Tip
4 jun 2022
330
598
Hey mede Metalheads...

Eindelijk na jaren wachten om diverse redenen mijn eerste GMM ( zondag ) doel volgend jaar is de combi maar nu helaas nog niet.

2 vragen

Vanaf hoelaat kan ik het terrein op en waar zitten de parkings
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
972
1.004
Wat heeft man zijn met steel panther te maken, als vrouw wil ik die ook gewoon graag live zien (en baal wel van de clash met sloper en gaahls wyrd)
Zie lyrics & volk op het podium. Maar ksnap je wel. Het feit dat ik slechtziend ben, het podium amper kan zien en dat de muziek wel echt goed is maakt het geslacht niet zo veel uit.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken