Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.147
10.438
Ik had me nog nooit echt de moeite genomen om naar Zeal & Ardor te luisteren maar had ze wel aangevinkt om gaan te zien. Gisteren morgen dan toch maar een geluisterd. Man hoe goed is dat?
Dat wordt rennen om na Alcest op tijd bij Z&A te geraken.
Dat heb je net op tijd ontdekt haha! Steengoede muziek maar een erg vervelend tijdschema zo ingeperst tussen Alcest en Paradise Lost.
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.165
1.228
Voor de fans van jinjer, ik zag juist een Spaanse post van Ressurection Fest (festival in Spanje). Ik spreek geen Spaans maar er stond een slechte Nederlandse vertaling bij en als ik het goed begrijp heeft Jinjer speciale toestemming gekregen van hun minister van cultuur om het land te mogen verlaten voor hun Europese tour.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.529
10.941
Voor de fans van jinjer, ik zag juist een Spaanse post van Ressurection Fest (festival in Spanje). Ik spreek geen Spaans maar er stond een slechte Nederlandse vertaling bij en als ik het goed begrijp heeft Jinjer speciale toestemming gekregen van hun minister van cultuur om het land te mogen verlaten voor hun Europese tour.
Olé!
 
  • Confetti
Waarderingen: Pauly Robin

rg-almelo

Playlistbediener
19 feb 2020
16
7
094D660D-0B83-45F6-B2F4-267FCC9DBBF5.png
Zie al 22 plus staan ? fijn om weer eens te kunnen reageren na een aantal jaartjes, ??
 

Bijlagen

  • 7C5A5072-3E50-4811-BCFF-F0FE743BE3F1.png
    7C5A5072-3E50-4811-BCFF-F0FE743BE3F1.png
    513,2 KB · Weergaven: 4

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.147
7.350
Voor de fans van jinjer, ik zag juist een Spaanse post van Ressurection Fest (festival in Spanje). Ik spreek geen Spaans maar er stond een slechte Nederlandse vertaling bij en als ik het goed begrijp heeft Jinjer speciale toestemming gekregen van hun minister van cultuur om het land te mogen verlaten voor hun Europese tour.
Wellicht dat ze de tour zullen gebruiken om meer aandacht te laten vallen op de oorlog.

Ze hebben aanstaande vrijdag en zaterdag al shows staan, dus ben benieuwd.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.471
2.958
De festivals gaan echt weer door! Gisteren een dagje Rock Am Ring meegepikt. Heb Shinedown bewust niet meegepakt, omdat ik hen al op Graspop ga zien. En ik wilde Bush (overlappende act) ook een keer zien dus de keuze was snel gemaakt.

Voor A Day To Remember geldt juist het tegenovergestelde. Deze act ga ik op Graspop missen vanwege het voor mij geniale Marquee-blok met Alcest, Paradise Lost en Amenra. Heb ze dus gisteren wel meegepikt. Erg fijne show! Aan het einde vond ik het wel iets minder worden (ben bij ADTR niet zo van de rustigere hits) maar al met al zal niemand er spijt van krijgen als hij/zij ADTR gaat checken op Graspop! (y)

Helaas wel Korn gemist door de overlap met ADTR, terwijl ik hun heel graag eens wil zien. Maar ja, op Graspop staan ze zonder overlap op een Main Stage op een veel mooier tijdslot, dus dat komt vast goed.

Vraag me wel af hoe ik het vier dagen ga volhouden nu ik na 1 dag al helemaal naar de kloten ben met m'n (klomp)voeten. Maar dat is een zorg voor over 10 dagen.
Wat!? 10 dagen!? Ja, 10 dagen!!!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.529
10.941
De festivals gaan echt weer door! Gisteren een dagje Rock Am Ring meegepikt. Heb Shinedown bewust niet meegepakt, omdat ik hen al op Graspop ga zien. En ik wilde Bush (overlappende act) ook een keer zien dus de keuze was snel gemaakt.
Wie war Bush?
 
  • Leuk
Waarderingen: Rockbeer

PreFXDesigns

Randprogramma
10 sep 2021
120
387
Gisteren bizkit park gezien, die mannen weten toch steeds er een feestje van te maken.
Ook al is het niet altijd mijn ding, het is van begin tot einde meezingen, brullen en moshen.
Ook was het een blij weerzien met heel veel vrienden die ik al een tijdje nietmeer gezien had maar wel op graspop ook ga tegenkomen.
Heb er zin in nog 6dagen werken en het is eindelijk zo ver.
Ik was daar ook in Bilzen, was mijn eerste metal concert en ook de eerste keer dat ik hun live zag. Ik wil hun zeker nog eens opnieuw zien, die manne kunne er indeed een feestje van maken. Was echt fantastisch! ?
 
  • Leuk
Waarderingen: Pauly Robin

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
973
1.004
Ik had me nog nooit echt de moeite genomen om naar Zeal & Ardor te luisteren maar had ze wel aangevinkt om gaan te zien. Gisteren morgen dan toch maar een geluisterd. Man hoe goed is dat?
Dat wordt rennen om na Alcest op tijd bij Z&A te geraken.
Zullen we samen rennen? Alcest eerste rij. En Zaal & ardor wordt mss één van de bands die ik totaal niet ken die me wel kunnen verrassen. (Heb ze juist fatsoenlijk geluisterd voor de eerste keer. Nu ik alleen naar graspop ga en niet met de grote metalcore fan ga, heb ik ook de kans om paradise lost mss een kans te geven. Ze komen iets vroeger die dag. Enige aanrader voor een goed gevarieerd verrassend nummer? Heb altijd al vooroordelen gehad dat ze te eentonig zouden zijn. (Had dat vroeger bv onterecht met neurosis, ook al is dat neit hetzelfde)
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
973
1.004
Ik was daar ook in Bilzen, was mijn eerste metal concert en ook de eerste keer dat ik hun live zag. Ik wil hun zeker nog eens opnieuw zien, die manne kunne er indeed een feestje van maken. Was echt fantastisch! ?
Waw! Dan waren we met 3 man van het forum daar. Ik was er ook. En dat voor een klein zaaltje een stad verder. Ik ken zoals eerder gezegd ook 3 leden van my ex stacy persoonlijk. Waren ook geweldig!
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.147
7.350
Ik had Zeal & Ardor en Paradise lost ook graag eens een kans gegeven, lijken me beide ook wel leuk om te zien. Jammer dat ze clashen met ADTR en Jinjer. Wat een clashes daar op de vrijdag.

Jinjer wordt voor mij de eerste keer, daar ga ik zeker naar voren. Veel zin in dat optreden. Had ze eigenlijk al afgeschreven, niet verwacht dat ze nog zouden komen!
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
973
1.004
Ik had Zeal & Ardor en Paradise lost ook graag eens een kans gegeven, lijken me beide ook wel leuk om te zien. Jammer dat ze clashen met ADTR en Jinjer. Wat een clashes daar op de vrijdag.

Jinjer wordt voor mij de eerste keer, daar ga ik zeker naar voren. Veel zin in dat optreden. Had ze eigenlijk al afgeschreven, niet verwacht dat ze nog zouden komen!
Oh daar staat jinjer. Aan de jupiler stage. :eek: Damn 2 +/- hele optredes of 3 halve... Dat wordt het moment zelf afwachten. Als het geen oorlog was was de keuze makkelijker. Al was het voor de emotionele waarde dat ze er toch staan. Site van setlist werkt niet dus weet neit of ze pisces spelen. Op alcatraz was dat (bewust?) niet. De polonaise was wat me het meeste bij bleef bij jinjer daar in kortrijk. Voor de rest vind ik ze wel ok, maar ken ze niet zo goed.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.471
2.958
De festivals gaan echt weer door! Gisteren een dagje Rock Am Ring meegepikt. Heb Shinedown bewust niet meegepakt, omdat ik hen al op Graspop ga zien. En ik wilde Bush (overlappende act) ook een keer zien dus de keuze was snel gemaakt.

Voor A Day To Remember geldt juist het tegenovergestelde. Deze act ga ik op Graspop missen vanwege het voor mij geniale Marquee-blok met Alcest, Paradise Lost en Amenra. Heb ze dus gisteren wel meegepikt. Erg fijne show! Aan het einde vond ik het wel iets minder worden (ben bij ADTR niet zo van de rustigere hits) maar al met al zal niemand er spijt van krijgen als hij/zij ADTR gaat checken op Graspop! (y)

Helaas wel Korn gemist door de overlap met ADTR, terwijl ik hun heel graag eens wil zien. Maar ja, op Graspop staan ze zonder overlap op een Main Stage op een veel mooier tijdslot, dus dat komt vast goed.

Vraag me wel af hoe ik het vier dagen ga volhouden nu ik na 1 dag al helemaal naar de kloten ben met m'n (klomp)voeten. Maar dat is een zorg voor over 10 dagen.
Wat!? 10 dagen!? Ja, 10 dagen!!!
Hield het tijdens de enige echte headliner van de dag, Billy Talent, overigens nauwelijks droog toen ze Everlong coverden... Op setlist.fm was nog niet te zien dat ze het eerder dit weekend voor de eerste keer deden tijdens het zusje Rock Im Park.

En dat terwijl ik niet eens een echte fan was van de Foo's. Zo zie je maar, Taylor was, is en blijft een icoon.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.147
7.350
bij weeronline staat voor de woensdag 18 graden en de hele dag regen. rest van het weekend 23/24 graden en droog.
net ticketmaster nog even gekeken, nu alleen nog combi+, vrijdag en vrijdag vip tickets te krijgen.
Ja iedereen heeft dat weerbericht gezien denk ik, want niemand wilt op woensdag al op de camping staan :)
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
973
1.004
Dag beste kijkers.
Frank zag dat het gisteren wat laat was dus kreeg hij vandaag al concurrentie van sabine.
Ik baseer me op www.meteo.be. Daar staat een grafiek met schaduw (twijfel) rond de waarden. En dankzij de evolutie en jarenlang te volgen zie ik trends en kansen in. Dus bij deze bekijk ik het een beetje anders.
Tussen dinsdag en donderdag is de kans op regen het grootst met de meeste kans op woensdag. Hoeveel wordt onzekerder met de dag. (Kan 0 zijn of heel veel regen) Maar vrijdag en zaterdag is de kans dat het droog is het meeste. Zondag kans op een wolkje wat groter. De 14,15 tot 22 tot 24 graden ongeveer blijft. Natuurlijk als ze regen voorspellen kan dat ook inderdaad nog zakken. Westenwind staat nog altijd op het programma. Dat wil dus zeggen dat zon, wolken en regen nog altijd tussen de main en de marquee in een dikke clash zitten. Schuilen bij devin en disillusion voor het verbranden in de zon of schuilen bij devin en disillusion voor de regen. Ik kan niet wachten. :D
Morgen zijn we er weer met meer weer;
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken