Graspop Metal Meeting 2021 – Nieuws en geruchten

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.605
5.007
Vreselijk veel zin gehad vandaag in Iron Maiden, Airbourne, Amaranthe, My Dying Bride, Mastodon, Fleddy Melculy..
Ik ga straks ook maar eens wat uit de speakers laten knallen. #schraletroost :-|
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.147
10.439
Ik keek ook echt uit naar Misphyrming en met name Vltimas. Denk dat die beide vroeg gestaan hadden om het festival met pit af te trappen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.534
10.974
Vandaag echt ontzettend veel zin gehad in Clapton. Oh. Verkeerde topic... :wink:
Er stonden vandaag echt heerlijke namen inderdaad op het programma, alleen ik vind het misschien toch niet zo erg dat het festival niet is doorgegaan. Anders had ik ze moeten missen, nu kan ik ze hopelijk volgend jaar wel zien.
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Body count, carcass, death angel, Devin Townsend, eisbrecher, eluveitie, epica, heaven shall burn, in flames, kreator, nightwish, parkway drive, Sabaton, saxon, Slipknot, testament en Volbeat wordt de lineup van het virtuele festival. Heb vooral veel zin in Eluveitie, Parkway Drive, Sabaton en Slipknot!
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.147
10.439
Body count, carcass, death angel, Devin Townsend, eisbrecher, eluveitie, epica, heaven shall burn, in flames, kreator, nightwish, parkway drive, Sabaton, saxon, Slipknot, testament en Volbeat wordt de lineup van het virtuele festival. Heb vooral veel zin in Eluveitie, Parkway Drive, Sabaton en Slipknot!

Das een goede line up zeg. Devin, Epica, Eluveitie, Nightwish, Sabaton, Parkway Drive, In Flames. Mpoi hoor. Dit gaat zeker op.
 

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
Body count, carcass, death angel, Devin Townsend, eisbrecher, eluveitie, epica, heaven shall burn, in flames, kreator, nightwish, parkway drive, Sabaton, saxon, Slipknot, testament en Volbeat wordt de lineup van het virtuele festival. Heb vooral veel zin in Eluveitie, Parkway Drive, Sabaton en Slipknot!

Voor mij: Eluveitie, Epica, Heaven Shall Burn, In Flames, Nightwish, Parkway Drive, Sabaton, Saxon en Slipknot

 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.534
4.413
Body count, carcass, death angel, Devin Townsend, eisbrecher, eluveitie, epica, heaven shall burn, in flames, kreator, nightwish, parkway drive, Sabaton, saxon, Slipknot, testament en Volbeat wordt de lineup van het virtuele festival. Heb vooral veel zin in Eluveitie, Parkway Drive, Sabaton en Slipknot!

Zouden de 3 ontbrekende bands meteen de headliners zijn voor volgend jaar? Want er was gezegd 20 in totaal en nu hebben we er 17. Wss zoek ik het weer veel te ver gewoon
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.605
5.007
kobloodflames wrote:
Body count, carcass, death angel, Devin Townsend, eisbrecher, eluveitie, epica, heaven shall burn, in flames, kreator, nightwish, parkway drive, Sabaton, saxon, Slipknot, testament en Volbeat wordt de lineup van het virtuele festival. Heb vooral veel zin in Eluveitie, Parkway Drive, Sabaton en Slipknot!

Das een goede line up zeg. Devin, Epica, Eluveitie, Nightwish, Sabaton, Parkway Drive, In Flames. Mpoi hoor. Dit gaat zeker op.
Heel mooi lijstje inderdaad!
Voor mij hetzelfde, plus Eisbrecher, Saxon en Volbeat. :)
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
518
624
denk dat we disturbed ook kunnen weg strepen voor 2021, hebben vanaf 7 juli een amerikaanse tour gepland. en of ze dan ervoor nog europese festivals gaan doen ???
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.534
10.974
denk dat we disturbed ook kunnen weg strepen voor 2021, hebben vanaf 7 juli een amerikaanse tour gepland. en of ze dan ervoor nog europese festivals gaan doen ???
Staan ook niet meer bij de "special guests" van Iron Maiden, net zoals Alter Bridge, dus het zou me niks verbazen.
 

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
251
513
De tour begint een week eerder dan de oorspronkelijke tour dit jaar, dus hoeft niet per se. Zou het leuk vinden om ze nog een keer te zien, maar liever minder Evolution op de setlist (is geen metal) en meer Sickness en Believe.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.534
10.974
De tour begint een week eerder dan de oorspronkelijke tour dit jaar, dus hoeft niet per se. Zou het leuk vinden om ze nog een keer te zien, maar liever minder Evolution op de setlist (is geen metal) en meer Sickness en Believe.
Staan toch niet alleen metalbands op Graspop of ontwijk je die niet-metalbands standaard?
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.605
5.007
mvl1980 wrote:
De tour begint een week eerder dan de oorspronkelijke tour dit jaar, dus hoeft niet per se. Zou het leuk vinden om ze nog een keer te zien, maar liever minder Evolution op de setlist (is geen metal) en meer Sickness en Believe.

Staan toch niet alleen metalbands op Graspop of ontwijk je die niet-metalbands standaard?
Ik zie dat probleem ook nooit zo. Waarom zou er alleen maar metal op GMM mogen staan? Omdat er 'metal' in de naam zit? Er zit nl. ook 'pop' in de naam.. :wink:

En wat is precies de definitie van metal? Waar liggen precies de grenzen?
Moeten alle punk en hardcore bands ook geweerd worden? En alle rock, hardrock, classic rock, etc.?
Mogen al die fusiegenres als metalcore, symphonic metal, progressive metal, rap metal, nu-metal en noem maar op dan wel nog?

Hoe hoog moet je als band scoren op de 'metal-meter' om toegelaten te worden, en wie beoordeelt dat?
Krijgen bands een verbod op het spelen van bepaalde nummers/albums?
Een band als AC/DC is strikt genomen ook geen metal, maar ik denk dat 99% van alle GMM-bezoekers ze maar wat graag op het affiche zouden willen zien verschijnen.

Laat GMM maar lekker breed programmeren en experimenteren met andere genres. Er is immers altijd een (metal)alternatief als een band je niet bevalt.
 

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
251
513
Touché. Heb Disturbed hoog zitten en was echt teleurgesteld over Evolution, te hoog Knuffelrock gehalte. Ieder zijn meug, gelukkig biedt GMM genoeg afwisseling om iedereen tevreden te stellen.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.148
7.354
Disturbed was voor mij wel één van de grote verassingen van GMM 2019, waren een stuk beter dan ik vantevoren had verwacht.
Dus ik zie ze graag terugkomen.
Het lijkt me wel mogelijk nog ook al begint hun US tour 1 week eerder.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.534
10.974
Allemaal leuk en aardig jongens, maar het nieuwe album van Lamb of God is uitgekomen en allemachtig, wat is ie goed! Doe jezelf een plezier en zet het op.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.630
3.242
Allemaal leuk en aardig jongens, maar het nieuwe album van Lamb of God is uitgekomen en allemachtig, wat is ie goed! Doe jezelf een plezier en zet het op.

Die zal toch nog even moeten wachten, ik ben tijdens mijn werk aan het meeluisteren met de hellfest-stream. Het heel erg foute Steel Panther is mijn werkuurtjes aan het verfrissen en over een klein uurtje tijd voor Opeth! :)
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Agh..wellicht volgend jaar wat meer Europese namen?
Hammerfall, Sabaton, Volbeat, Accept, WithinTemptation, Nightwish, King Diamond, Lacuna Coil, Channel Zero, Scorpions
Genoeg grote namen.
Aerosmith komt al als headliner..FNM en Priest zullen ze ook wel aanhouden...dan hebben ze nog één spot over door het wegvallen van Maiden.
Een naam uit de buurt is dan makkelijk..Rammstein zou net wat meer geld kosten...maar Scorpions (duitsland), WT (nederland), Nightwish (Finland), VOlbeat (Denemarken)
zijn natuurlijk makkelijker te realiseren.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.148
7.354
kobloodflames wrote:
Body count, carcass, death angel, Devin Townsend, eisbrecher, eluveitie, epica, heaven shall burn, in flames, kreator, nightwish, parkway drive, Sabaton, saxon, Slipknot, testament en Volbeat wordt de lineup van het virtuele festival. Heb vooral veel zin in Eluveitie, Parkway Drive, Sabaton en Slipknot!

Zouden de 3 ontbrekende bands meteen de headliners zijn voor volgend jaar? Want er was gezegd 20 in totaal en nu hebben we er 17. Wss zoek ik het weer veel te ver gewoon
Zou leuk zijn als dat waar was.
De timetable staat nu in de app en nu zijn het 18 bands in plaats van 17. Avenged Sevenfold is hierbij gekomen
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken