Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.522
809
Ik kom net terug van Equilibrium in Eindhoven. Heerlijke show! En godverdomme wat baal ik er nu ook van dat ik ze afgelopen jaar heb geskipt! Strakke band (zelfs met het missen van een van de gitaristen ivm een infectie. (hiervoor hadden ze dus gitaristen van de voorprogramma's incl meerdere gitaartechnici bepaalde nummers binnen een paar uur aangeleerd, wat zeer strak en natuurlijk klonk btw))

Mochten jullie de kans krijgen om ze te zien, zeker doen!
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
nikita wrote:

Indiaantje89 wrote:
Beste minister, ik wil je toch vragen om toch een keer de Sportpaleis plat te gooien, en een nieuw modern concertgebouw te plaatsen, tevens met goede parkeerplaatsen en OV.


JA!! Eentje waar het geluid degelijk te regelen valt alsjeblieft!


Dr. Hannibal wrote:
Het lijkt mij nochtans heerlijk om op Graspop een “Mannenliefde” te kunnen bestellen


Helaas, dat past niet in de ‘Belgian beer bar’. Die zouden hun assortiment nog wel mogen uitbreiden met wat uniekere biertjes.

Ja, enkel Leffe te vinden…
Noem het dan Leffe bar he. Zou wel leuk zijn mochten ze Duvel, Chouffe en consoorten ook schenken.

We kunnen enkel bieren uit de AB-Inbev portefeuille verwachten vrees ik.
Nu, Karmeliet is ook een AB-Inbev bier, dus die mogen ze dringend gaan tappen vind ik :)
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Kan iemand nog kanshebbers bedenken voor de vrijdag die groter zijn dan Heaven Shall Burn en Powerwolf?
Er zijn natuurlijk hier al veel bands voorbij gekomen maar als Nightwish niet zou komen lijkt het er toch steeds meer op dat 1 van deze 2 bands de vrijdag af gaat sluiten op ms2.

Geen verstand van contracting van bands maar misschien is het mogelijk dat ze Deep Purple/Deftones of zelfs Disturbed naar de vrijdag plaatsen om deze spot te vullen? Ik zie deze bands eerder een headliner positie vullen dan HSB/Powerwolf/Alestorm eerlijk gezegd. Vooral aangezien Deftones headliner is op Hellfest en de zondag zoveel beter bezet is dan de andere dagen
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
297
80
Geen verstand van contracting van bands maar misschien is het mogelijk dat ze Deep Purple/Deftones of zelfs Disturbed naar de vrijdag plaatsen om deze spot te vullen? Ik zie deze bands eerder een headliner positie vullen dan HSB/Powerwolf/Alestorm eerlijk gezegd. Vooral aangezien Deftones headliner is op Hellfest en de zondag zoveel beter bezet is dan de andere dagen[/quote]


Klopt dat Deftones headliner is op Hellfest. Heb je ook gezien op welke dag?
Dus dat Deftones naar de vrijdag wordt gezet lijkt me vrij klein.
 

banzai

Campingartiest
24 jun 2019
93
100
nikita wrote:

Indiaantje89 wrote:
Beste minister, ik wil je toch vragen om toch een keer de Sportpaleis plat te gooien, en een nieuw modern concertgebouw te plaatsen, tevens met goede parkeerplaatsen en OV.


JA!! Eentje waar het geluid degelijk te regelen valt alsjeblieft!


Dr. Hannibal wrote:
Het lijkt mij nochtans heerlijk om op Graspop een “Mannenliefde” te kunnen bestellen


Helaas, dat past niet in de ‘Belgian beer bar’. Die zouden hun assortiment nog wel mogen uitbreiden met wat uniekere biertjes.

Ja, enkel Leffe te vinden…
Noem het dan Leffe bar he. Zou wel leuk zijn mochten ze Duvel, Chouffe en consoorten ook schenken.

Misschien ook gelijk de Jack Daniels bar vervangen door een goeie whiskybar. Dat Amerikaans spul is maar fletse sap. Wat Clynelish, Ben Nevis, Bowmore of Springbank zou leuk zijn.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Geen verstand van contracting van bands maar misschien is het mogelijk dat ze Deep Purple/Deftones of zelfs Disturbed naar de vrijdag plaatsen om deze spot te vullen? Ik zie deze bands eerder een headliner positie vullen dan HSB/Powerwolf/Alestorm eerlijk gezegd. Vooral aangezien Deftones headliner is op Hellfest en de zondag zoveel beter bezet is dan de andere dagen

Klopt dat Deftones headliner is op Hellfest. Heb je ook gezien op welke dag?
Dus dat Deftones naar de vrijdag wordt gezet lijkt me vrij klein.[/quote]

Goed punt! Dat zit er inderdaad niet in. Maar de affiche blijft er vreemd uit zien met op vrijdag 1 headliner en op zondag 3. Al heeft Hellfest eigenlijk precies hetzelfde probleem.

Schijnbaar hebben beide festivals er moeite mee om de vrijdag te vullen, vooral aan de bovenkant van de line up en op Zondag zijn er blijkbaar bands (en headliners) in overvloed aangezien beide festivals hier een hele sterke line up hebben en dan ook nog pinkpop met hun Rock/Metal dag op de zondag.

EDIT: Gaat niet helemaal lekker hier met de quotes
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Geen verstand van contracting van bands maar misschien is het mogelijk dat ze Deep Purple/Deftones of zelfs Disturbed naar de vrijdag plaatsen om deze spot te vullen? Ik zie deze bands eerder een headliner positie vullen dan HSB/Powerwolf/Alestorm eerlijk gezegd. Vooral aangezien Deftones headliner is op Hellfest en de zondag zoveel beter bezet is dan de andere dagen


Klopt dat Deftones headliner is op Hellfest. Heb je ook gezien op welke dag?
Dus dat Deftones naar de vrijdag wordt gezet lijkt me vrij klein.

Jup. Deep Purple staat daar op zaterdag en is vrijdag vrij, dus dat zou wellicht kunnen? Maar ik vind de combi Deep Purple - Aerosmith te mooi om te verbreken eigenlijk haha. Plus geen idee hoe makkelijk/moeilijk het is logistiek gezien om zo’n grote act te verschuiven.

Ik reken zelf toch nog half half op Nightwish, heel misschien nog een ander “konijn uit de hoed” die nog niks heeft aangekondigd, maar buiten dat moeten we het vrijdag stellen met wat er nu staat denk. Ik vermaak me op zich wel, dus ik kan best leven met een minder dik opgevulde mainstage. Vind die halfvolle donderdag dan kwalijker.
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Als we toch andere bieren op GMM willen: de mannen van brouwerij Enigma zijn sowieso metalheads (https://www.enigmabrewery.be/).
https://vanmollcraftbeer.com/ hebben ook metalliefhebbers in hun rangen, zeer goede bieren ook!
 

magrathea

Campingartiest
9 feb 2020
66
131
Hertog Jan zit toch ook bij Inbev? Da's onze leverancier en wij hebben Jupiler, HJ en Leffe standaard op tap.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
over bieren gesproken, aangezien er een grote trend is onder bands om hun eigen bier te brouwen, kunnen deze bieren niet gewoon ineen eigen kraam op GMM?
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
over bieren gesproken, aangezien er een grote trend is onder bands om hun eigen bier te brouwen, kunnen deze bieren niet gewoon ineen eigen kraam op GMM?

Klinkt cool, maar die gaan peperduur zijn. Qua smaak zijn ze meestal ook niet speciaal.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Ik zou ook liever bieren van goede brouwerijen drinken, dan prestige projectjes van random bands. Wat @tettenvogel suggereert ziet er goed uit hoor! Mooi artwork bij Enigma ook, interessante range aan bieren,
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
663
863
Joe wrote:

nikita wrote:

Indiaantje89 wrote:
Beste minister, ik wil je toch vragen om toch een keer de Sportpaleis plat te gooien, en een nieuw modern concertgebouw te plaatsen, tevens met goede parkeerplaatsen en OV.


JA!! Eentje waar het geluid degelijk te regelen valt alsjeblieft!


Dr. Hannibal wrote:
Het lijkt mij nochtans heerlijk om op Graspop een “Mannenliefde” te kunnen bestellen


Helaas, dat past niet in de ‘Belgian beer bar’. Die zouden hun assortiment nog wel mogen uitbreiden met wat uniekere biertjes.


Ja, enkel Leffe te vinden…
Noem het dan Leffe bar he. Zou wel leuk zijn mochten ze Duvel, Chouffe en consoorten ook schenken.

We kunnen enkel bieren uit de AB-Inbev portefeuille verwachten vrees ik.
Nu, Karmeliet is ook een AB-Inbev bier, dus die mogen ze dringend gaan tappen vind ik ?

karmeliet hadden ze vorig jaar al bij de foodtrucks vind je meer keuze in belgische inbev bieren dan op het terrein zelf dus zeker daar eens gaan kijken
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Quadruppel van La Trappe en La Trappe puur zou ook chill zijn.

Qua grote namen..zat ik zelf te denken aan Saxon en Avantasia.
Wat GMM ook nog altijd kan doen, is ieder jaar een Belgische band of band uit de BeNeLux promoveren tot afsluiter.
Meer landen doen dat. Download heeft ieder jaar minstens één Britse afsluiter, al zijn dat meestal al grote namen.
Maar ook Duitsland Die Toten Hozen, Die Artze en Bohze Onkelz (en Rammstein/Scorpions die overal wel headlinen)
Copenhell in Denemarken doet dat dit jaar met "Disney After Dark", maar ook met Mercyful Fate.
Daarbij hebben ze ook King DIamond of Volbeat als grote namen uit hetzelfde land.
In de Benelux zouden Channel Zero, Brides of Lucifer en Epica, Ayreon, gepromoveerd kunnen worden als headliner.
Redelijke namen, die nog net niet uit zichzelf die status krijgen.
Die status wordt ook steeds kleiner, want welke bands weten nog grote zalen te vullen op eigen kracht.
In Belgie is de grootste zaal volgens mij het sportpaleis (?) met 23.000 plaatsen,
Metallica, Rammstein verkopen hier o.a. uit.
Nederlandse Arena's zoals PSV en Johan Cruijff doen maar zelden concerten. In J.C. staan De Toppers en PSV Eindhoven zet Guus Meeuwis soms neer. (verder geen metal/rock)
Ahoy Rotterdam doet wel vaker concerten, maar heeft minder capaciteit met ongeveer 16.000 mensen. (Rammstein verkoopt hier moeiteloos uit)
Gelredome in Nederland heeft een capaciteit van 41.000 ..waar wel rock/metal staat zoals AC/DC, Rammstein en Iron Maiden (waarvan de laatste het niet uitverkocht kreeg)

Headliners van Graspop staan merendeel in kleinere zalen. Volbeat, Strijp-S Eindhoven (15.000) Within Temp = diverse zalen (5000 tot 9000)
Judas Priest - 013 Tilburg (3000), Slipknot (Afas 6000 - nu in Ziggodome 17.000, raakt waarsch niet vol?)

Er zijn veel bands die meer namen trekken dan Priest, maar geen headliner zijn. Bands zoals Alestorm, Korn, Deftones, Lamb of God, Kamelot, Mastodon, Babymetal verkopen ook allemaal 3000 kaarten.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
Beter gewoon hetzelfde als in 2017, nog fftjes Scorpions over vliegen. Als ze dan toch al een en al oudjes laten headlinen, dan ook maar meteen het feest compleet maken.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Beter gewoon hetzelfde als in 2017, nog fftjes Scorpions over vliegen. Als ze dan toch al een en al oudjes laten headlinen, dan ook maar meteen het feest compleet maken.
Scorpions heeft nog geen tour aangekondigd in Europa en ze spelen vanaf begin Juli in de US. Hopelijk blijft dit zo.
Zal wel persoonlijke smaak zijn maar het laatste dat deze editie nodig heeft is nog meer oude headliners. Ik hoop echt dat de grootste naam/namen een leuke wat jongere band is.
Persoonlijk heb ik liever powerwolf/Alestorm/HSB als ms2 afsluiter dan Scorpions. Maar goed er zullen genoeg mensen zijn die er anders over denken.

Ik blijf dromen over Nightwish in de laatste lading bands al lijkt die droom steeds verder weg te komen
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
koekdoos wrote:
Beter gewoon hetzelfde als in 2017, nog fftjes Scorpions over vliegen. Als ze dan toch al een en al oudjes laten headlinen, dan ook maar meteen het feest compleet maken.

Scorpions heeft nog geen tour aangekondigd in Europa en ze spelen vanaf begin Juli in de US. Hopelijk blijft dit zo.
Zal wel persoonlijke smaak zijn maar het laatste dat deze editie nodig heeft is nog meer oude headliners. Ik hoop echt dat de grootste naam/namen een leuke wat jongere band is.
Persoonlijk heb ik liever powerwolf/Alestorm/HSB als ms2 afsluiter dan Scorpions. Maar goed er zullen genoeg mensen zijn die er anders over denken.

Ik blijf dromen over Nightwish in de laatste lading bands al lijkt die droom steeds verder weg te komen

Daar denk ik ook precies hetzelfde over. Laat dan Amon Amarth langskomen voor een speciale late night set als afsluiter. Heerlijk, dan hoor je weinig mensen klagen lijkt me.
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
578
711
amon amarth zal zeker een gave afsluiter zijn voor vrijdag ms2 (al zijn ze dan op herhaling) maar dat is disturbed ook !! en dan kan wat mij betreft DEMONS & WIZARDS ook wel weer !!!
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Amon Amarth mag van mij ook zeker komen als afsluiter.
Er mist nog een wat hardere headliner.

Voorgaande jaren:
2017: In Flames
2018: Parkway Drive
2019: Slipknot en Lamb of God

heaven shall burn zie ik ook nog wel zitten als afsluiter, en ik denk de organisatie zelf ook. Anders zetten ze niet in hun omschrijving van HsB de tekst
"een stageshow waar menig headliner bijna jaloers van wordt."
Dus ik zie het nog wel gebeuren dat zij de ms2 gaan afsluiten
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Amon Amarth mag van mij ook zeker komen als afsluiter.
Er mist nog een wat hardere headliner.

Voorgaande jaren:
2017: In Flames
2018: Parkway Drive
2019: Slipknot en Lamb of God

heaven shall burn zie ik ook nog wel zitten als afsluiter, en ik denk de organisatie zelf ook. Anders zetten ze niet in hun omschrijving van HsB de tekst
“een stageshow waar menig headliner bijna jaloers van wordt.”

Dus ik zie het nog wel gebeuren dat zij de ms2 gaan afsluiten
Zie niet helemaal in hoe dat hint naar het afsluiten van main stage 2.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken