Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Ik begin er wel echt zin in te krijgen jongens. Lijkt me ook leuk om weer te proberen een forum meeting in te plannen, ben twee jaar terug geloof ik alleen Jos tegengekomen? Het moet nu toch lukken om meer mensen bij elkaar te krijgen. Ik heb vrijdag alvast zeeën van tijd haha ?

Gaan we zeker doen! Grootste vraag is of er een logisch gaatje in de planning zit. Man, wat veel bands die ik wil zien.
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
De Vrijdag is inderdaad de zwakke schakel dit jaar. Al is het affiche voor een XXL-editie wel erg zwak in zijn geheel, vergeleken met 2018.
Volbeat was toen de kleinste headliner, tegenover FNM dit jaar. Dat valt dan nog mee hoor ik je zeggen?
Maar Volbeat werd versterkt met o.a. Marilyn Manson en Megadeth (voormalige headliners) en Rise Against, wat ook een grote naam is.

FNM wordt versterkt met Powerwolf, Heaven Shall Burn en Alestorm (drie bands waarvan alleen Alestorm de 013 (cap 3000) uitverkocht krijgt)..

Judas Priest 50year of metal...weten we nog altijd geen invulling van..komen er oudleden? Judas Priest & Friends?
Deze dag wordt met Korn en Disturbed nog wat versterkt.

Vreemd is nog..dat het nu lijkt dat er nog 3 headliners moeten komen...
Lynyrd Skynyrd? Avantasia? Nightwish? Limp Bizkit? Incubus? Rise Againt?
Het zijn geen van allen waarschijnlijk favoriet, maar dit zijn denk ik de grote namen die nog headliner kunnen zijn...
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Prophets of Rage was een groot gerucht in het najaar, tot Rage Against The Machine halsoverkop een reünie aankondigde.
Volgens mij is dit de MS2 headliner op vrijdag die ze niet hebben kunnen vervangen.
 

charlottekos

Randprogramma
7 jan 2019
226
369
Ik zat toevallig ook mijn clashfinder te updaten. Die ziet er toch weer heel anders uit. Vooral de vrijdag en de zondag heb ik geen flauw idee of het een beetje klopt. Ik heb geprobeerd me zo veel mogelijk te baseren op waar bands in het verleden hebben gestaan en de poster, maar het is toch nog verdomd lastig.

Het resultaat: https://clashfinder.com/s/graspop2020/

Qua hoeveel bands we nog kunnen verwachten kom ik op het volgende uit:
Donderdag - 6 (incl. die 3 kleine bandjes)
Vrijdag - 2
Zaterdag - 4
Zondag - 4

Het grappige is dat hoewel vrijdag zo'n zwakke dag is, ik tijdens het maken van deze clashfinder tot de conclusie kwam dat er toch eigenlijk best wel veel bands staan die ik wil zien. Ik denk dat ik stiekem nog een aardig aantal clashes ga hebben die dag (al mag er zeker nog wel een grote naam bijkomen).
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Dr. Hannibal wrote:
Ik begin er wel echt zin in te krijgen jongens. Lijkt me ook leuk om weer te proberen een forum meeting in te plannen, ben twee jaar terug geloof ik alleen Jos tegengekomen? Het moet nu toch lukken om meer mensen bij elkaar te krijgen. Ik heb vrijdag alvast zeeën van tijd haha
1f609.svg


Gaan we zeker doen! Grootste vraag is of er een logisch gaatje in de planning zit. Man, wat veel bands die ik wil zien.
Dit, ja. Zal nog lastig worden. En zelfs op de vrijdag. Daar staan niet de grootste namen, maar dat zorgt er wel voor dat ik juist clashes ga krijgen.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Ik zat toevallig ook mijn clashfinder te updaten. Die ziet er toch weer heel anders uit. Vooral de vrijdag en de zondag heb ik geen flauw idee of het een beetje klopt. Ik heb geprobeerd me zo veel mogelijk te baseren op waar bands in het verleden hebben gestaan en de poster, maar het is toch nog verdomd lastig.

Het resultaat: https://clashfinder.com/s/graspop2020/

Qua hoeveel bands we nog kunnen verwachten kom ik op het volgende uit:
Donderdag – 6 (incl. die 3 kleine bandjes)
Vrijdag – 2
Zaterdag – 4
Zondag – 4

Het grappige is dat hoewel vrijdag zo’n zwakke dag is, ik tijdens het maken van deze clashfinder tot de conclusie kwam dat er toch eigenlijk best wel veel bands staan die ik wil zien. Ik denk dat ik stiekem nog een aardig aantal clashes ga hebben die dag (al mag er zeker nog wel een grote naam bijkomen).

Ziet er heel goed uit naar mijn mening! Well done :)
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
578
711
vanmiddag stond dragonforce toch nog bij de nieuwe namen? kan ze nu nergens weer vinden.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Dr. Hannibal wrote:

prins wrote:
vanmiddag stond dragonforce toch nog bij de nieuwe namen? kan ze nu nergens weer vinden.


Nope, was een foutje in de beschrijving op facebook. Zijn niet echt aangekondigd.

Dus, op welke dag zullen ze staan?

Tja, zijn dat nu de gasten die de vrijdag gaan redden? Denk het niet. Wat mij betreft is het om het even.

Ze passen wel prima tussen al die andere mainstage namen vrijdag trouwens, aangezien die hele band toch een beetje een meme geworden is door Guitar Hero enzo. Kan prima tussen de andere comedy meuk.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Dr. Hannibal wrote:

prins wrote:
vanmiddag stond dragonforce toch nog bij de nieuwe namen? kan ze nu nergens weer vinden.


Nope, was een foutje in de beschrijving op facebook. Zijn niet echt aangekondigd.

Dus, op welke dag zullen ze staan?
Dragonforce is het hele weekend nog vrij in hun tourschema in ieder geval, ik hoop dat ze op de donderdag komen en anders op vrijdag.
Hopelijk niet op zondag, ik weet niet hoe het met jullie zit maar mijn zondag zit echt vol.

Hoe groot denken jullie dat Dragonforce is op Graspop?
Bij hun laatste passage in 2015 waren ze headliner van de metaldome (tegelijk met within temptation en children of bodom en ik wilde ze alle 3 zien dus dat viel wel tegen)
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
wenteldave wrote:

Dr. Hannibal wrote:

prins wrote:
vanmiddag stond dragonforce toch nog bij de nieuwe namen? kan ze nu nergens weer vinden.


Nope, was een foutje in de beschrijving op facebook. Zijn niet echt aangekondigd.


Dus, op welke dag zullen ze staan?

Tja, zijn dat nu de gasten die de vrijdag gaan redden? Denk het niet. Wat mij betreft is het om het even.

Ze passen wel prima tussen al die andere mainstage namen vrijdag trouwens, aangezien die hele band toch een beetje een meme geworden is door Guitar Hero enzo. Kan prima tussen de andere comedy meuk.
Tja... Ik heb ze gisteren live mogen zien en dat viel niet tegen. Blijft gewoon lekkere speedmetal, maar die comedy, zoals jij ze beschrijft, hebben ze zelf ook niet bepaald gewild. Dat komt inderdaad alleen door Guitar Hero. Li blijft daarin echt de meester.

Voorlopig zou ik ook zeggen dat je ze zo op iedere dag kan zetten. Heb toch al genoeg clashes, dus die kan er ook nog wel bij.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Hoe groot denken jullie dat Dragonforce is op Graspop?
Bij hun passage in 2015 waren ze headliner van de metaldome (tegelijk met within temptation en children of bodom en ik wilde ze alle 3 zien dus dat viel wel tegen)
Zou zeggen dat ze niet veel groter zijn geworden door de jaren heen. Aan de andere kant, valt nu af en toe geen touw aan vast te knopen wie Graspop waar gaat neerzetten. Plekje in de Marquee?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Dr. Hannibal wrote:

wenteldave wrote:

Dr. Hannibal wrote:

prins wrote:
vanmiddag stond dragonforce toch nog bij de nieuwe namen? kan ze nu nergens weer vinden.


Nope, was een foutje in de beschrijving op facebook. Zijn niet echt aangekondigd.


Dus, op welke dag zullen ze staan?


Tja, zijn dat nu de gasten die de vrijdag gaan redden? Denk het niet. Wat mij betreft is het om het even.

Ze passen wel prima tussen al die andere mainstage namen vrijdag trouwens, aangezien die hele band toch een beetje een meme geworden is door Guitar Hero enzo. Kan prima tussen de andere comedy meuk.

Tja… Ik heb ze gisteren live mogen zien en dat viel niet tegen. Blijft gewoon lekkere speedmetal, maar die comedy, zoals jij ze beschrijft, hebben ze zelf ook niet bepaald gewild. Dat komt inderdaad alleen door Guitar Hero. Li blijft daarin echt de meester.

Voorlopig zou ik ook zeggen dat je ze zo op iedere dag kan zetten. Heb toch al genoeg clashes, dus die kan er ook nog wel bij.

Oh jij hebt ze gisteren nog gezien? Das ook toevallig.

Nouja, het is inderdaad wel andere muziek dan pakweg Alestorm, maar heel serieus kan ik ze nou ook niet nemen. Dat zal misschien aan mij liggen. Maar ik hoef ze niet per se te zien denk ik.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Zo’n kalme vrijdag zorgt wel voor ruimte voor een Festileaks meeting.

My thoughts exactly! Maar blijkbaar zijn er hier enkele enthousiastelingen die zelfs dan een druk programma denken te gaan hebben :lol:
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
3.004
9.005
TettenVogel wrote:
Zo’n kalme vrijdag zorgt wel voor ruimte voor een Festileaks meeting.

My thoughts exactly! Maar blijkbaar zijn er hier enkele enthousiastelingen die zelfs dan een druk programma denken te gaan hebben ?

Ehm, jep....

Genoeg moois te zien vind ik. Fields of the Nephilim, Our Survival Depends on Us, Dool, Periphery, High on Fire, Paradise Lost, The Hu en Killing Joke staan toch allemaal vrij hoog op het lijstje om te gaan zien.
En dan hebben we met Alestorm, Powerwolf en Babymetal nog wat bands die ook wel een bezoekje waard zijn, mits het tijdschema dat toelaat.
Dus al met al is de kans wel groot dat ik in elk geval vanaf vroeg in de middag tot diep in de nacht onder de pannen ben.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Dr. Hannibal wrote:

TettenVogel wrote:
Zo’n kalme vrijdag zorgt wel voor ruimte voor een Festileaks meeting.


My thoughts exactly! Maar blijkbaar zijn er hier enkele enthousiastelingen die zelfs dan een druk programma denken te gaan hebben
1f606.svg


Ehm, jep….

Genoeg moois te zien vind ik. Fields of the Nephilim, Our Survival Depends on Us, Dool, Periphery, High on Fire, Paradise Lost, The Hu en Killing Joke staan toch allemaal vrij hoog op het lijstje om te gaan zien.
En dan hebben we met Alestorm, Powerwolf en Babymetal nog wat bands die ook wel een bezoekje waard zijn, mits het tijdschema dat toelaat.
Dus al met al is de kans wel groot dat ik in elk geval vanaf vroeg in de middag tot diep in de nacht onder de pannen ben.
En dan nog Rival Sons, Enter Shikari, Gaahls WYRD, Sacred Erich en Tempt. Met het dagprogramma zit het echt wel goed, alleen jammer dat het later op de avond, naar mijn mening, wat minder wordt. Al vind ik Faith No More dan weer meer dan prima.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Ik dacht trouwens eigenlijk dat er eerder geconcludeerd werd dat de Mainstages later open gingen op donderdag maar dat de andere stages al wel eerder open gingen? Of had ik het verkeerd begrepen.

Ik zie namelijk dat iedereen in zijn Clashfinders dat alle stages pas openen rond 3.

Kan het zelf niet vinden op de graspop website
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
578
711
er staat gewoon weer een lekkere line-up !!!
alleen mis ik nog een een beetje gothic-metal (nightwish, epica, of evanescence) en wat meer thrash bands had gemogen (megadeth, testament)
ook had ik nog een beetje hoop voor een terugkeer van demons & wizards (nieuw album)


 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken