Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Lang leve paint. 2 bands toevoegen, 1 band hoger plaatsen en de affiche ziet er meteen zo goed als perfect uit, toch? Zou me ook niets verbazen als zoiets het initiële idee geweest was.

 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
koekdoos wrote:
Staan er eindelijk wat jongere bands hoog op de poster, is het weer niet goed
1f61b.svg

Zie het gewoon als een experiment, kijken hoe t gaat met de jonge bands. Kan Graspop verder ook niet veel aan doen, dat het net de verkeerde jonge bands zijn voor de meeste mensen.

Ja juist wel, zij zijn de enigen die daar wat aan kunnen doen. Beetje opletten welke act je waar zet, en wat voor beeld dat geeft aan je bezoekers, is toch precies wat die boekers horen te doen? Met pakweg Mastodon, Disturbed en Deftones onder FNM in plaats van de huidige “grote” namen had je al een heel ander beeld gehad, over precies dezelfde namen op het totale affiche. En dan een Alestorm en een Powerwolf op andere dagen parkeren. Had prima gekund.

Als de tourschema’s van alle betrokkenen dat toe zou laten, dan kan dat ja. Maar Deftones staat op vrijdag op Hellfest en als die ene “leak”/fout van Mastodon op die vrijdag ook klopt van Hellfest, dan gaat dat al niet meer. Graspop is natuurlijk niet het enige festival in dat weekend
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Zit hier wat te klooien met een foto te uploaden ... Hopelijk lukt het ditmaal wel. Zoals gezegd: 2 bands extra, één band hoger plaatsen en de affiche oogt toch meteen héél anders:

 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
ik heb gelezen van "he who shall not be named" dat het originele plan was om FNM de zondag te laten headlinen met een hele sterke undercard en guns n roses ging dan vrijdag headlinen dus had geen zo'n sterke undercard nodig. GNR is dan uiteindelijk weggevallen omdat die gewoon te veel geld vroegen. in laatste instantie is aerosmith dan nog gecontacteerd en tot verbazing waren ze bereid om te spelen, maar wel alleen maar de zondag. resultaat, aerosmith erbij op een alreeds heel sterke zondag en FNM verhuisd naar vrijdag.

Lijkt er dus op dat graspop ook al op plan D zit vooraleer we op deze situatie gekomen zijn.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
Dat zie je ook meteen in de poster. GNR begint gewoon om 22:00 of iets dergelijks en dan zet je er wat onder zoals Powerwolf en dan past het wel.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Dat zie je ook meteen in de poster. GNR begint gewoon om 22:00 of iets dergelijks en dan zet je er wat onder zoals Powerwolf en dan past het wel.

ikzelf vind aerosmith een betere booking dan GNR maar dan had dit inderdaad op vrijdag gemoeten.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
koekdoos wrote:
Dat zie je ook meteen in de poster. GNR begint gewoon om 22:00 of iets dergelijks en dan zet je er wat onder zoals Powerwolf en dan past het wel.

ikzelf vind aerosmith een betere booking dan GNR maar dan had dit inderdaad op vrijdag gemoeten.

Ben ik met je eens, toch iets mooier en unieker aan de hand van laatste keer headliner
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
xydroh wrote:

koekdoos wrote:
Dat zie je ook meteen in de poster. GNR begint gewoon om 22:00 of iets dergelijks en dan zet je er wat onder zoals Powerwolf en dan past het wel.


ikzelf vind aerosmith een betere booking dan GNR maar dan had dit inderdaad op vrijdag gemoeten.

Ben ik met je eens, toch iets mooier en unieker aan de hand van laatste keer headliner
Ik had ze allebei graag gezien. FNM of Judas Priest een plekje naar onder en je had een prima bezetting gehad.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
koekdoos wrote:

xydroh wrote:

koekdoos wrote:
Dat zie je ook meteen in de poster. GNR begint gewoon om 22:00 of iets dergelijks en dan zet je er wat onder zoals Powerwolf en dan past het wel.


ikzelf vind aerosmith een betere booking dan GNR maar dan had dit inderdaad op vrijdag gemoeten.


Ben ik met je eens, toch iets mooier en unieker aan de hand van laatste keer headliner

Ik had ze allebei graag gezien. FNM of Judas Priest een plekje naar onder en je had een prima bezetting gehad.

Tsjaa, vind het best wel prima zo. Er zit voor mij altijd wel een headliner bij die ik volledig skip, dus ga er eigenlijk altijd al wel van uit dat er iets als Faith No More bij staat.
Vorig jaar hadden we Slipknot en het jaar ervoor Volbeat.

Maar toch kan ik m’n dagje nog wel vullen met Powerwolf en Alestorm zo hoog op de poster. Qua namen met hun eigen logo op de poster doe ik het dit jaar weer goed. Zijn over het algemeen ook de namen waar het me voornamelijk om gaat.


 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
ik heb gelezen van “he who shall not be named” dat het originele plan was om FNM de zondag te laten headlinen met een hele sterke undercard en guns n roses ging dan vrijdag headlinen dus had geen zo’n sterke undercard nodig. GNR is dan uiteindelijk weggevallen omdat die gewoon te veel geld vroegen. in laatste instantie is aerosmith dan nog gecontacteerd en tot verbazing waren ze bereid om te spelen, maar wel alleen maar de zondag. resultaat, aerosmith erbij op een alreeds heel sterke zondag en FNM verhuisd naar vrijdag.

Lijkt er dus op dat graspop ook al op plan D zit vooraleer we op deze situatie gekomen zijn.
Het voelt een beetje als de Soulfly situatie die een aantal pagina's geleden hier besproken werd.
De poster schreeuwt wel: We hadden een grote naam maar er is iets misgegaan.
Ben het er ook mee eens dat als je Aerosmith en Faith No More omdraait dat de line up er al wat beter uit ziet.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
ik heb gelezen van “he who shall not be named” dat het originele plan was om FNM de zondag te laten headlinen met een hele sterke undercard en guns n roses ging dan vrijdag headlinen dus had geen zo’n sterke undercard nodig. GNR is dan uiteindelijk weggevallen omdat die gewoon te veel geld vroegen. in laatste instantie is aerosmith dan nog gecontacteerd en tot verbazing waren ze bereid om te spelen, maar wel alleen maar de zondag. resultaat, aerosmith erbij op een alreeds heel sterke zondag en FNM verhuisd naar vrijdag.

Lijkt er dus op dat graspop ook al op plan D zit vooraleer we op deze situatie gekomen zijn.

Dat verklaart wel een hoop ja.
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
663
863
weet iemand hoe ik mn clashfinder openbaar zet?
heb ook eentje gemaakt maar krijg hem niet openbaar
heb nog 11 vrije plekjes in de line up
4 op donderdag
1 op vrijdag
3 op zaterdag
3 op zondag
 

charlottekos

Randprogramma
7 jan 2019
226
369
weet iemand hoe ik mn clashfinder openbaar zet?
heb ook eentje gemaakt maar krijg hem niet openbaar
Als je in je clashfinder zit, klik dan bovenin op clashfinder, en dan edit. Vervolgens ga je naar clashfinder setup (helemaal links). Daar kun je clashfinder privacy op public zetten. Als je dan update zou je clashfinder openbaar moeten zijn.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Even off topic, 1 van mijn vrienden heeft zojuist een combi gekocht, maar heeft nog niet veel bands die hij wilt zien, kan iemand hem wellicht een paar suggesties doen?
Om een beeld te geven van zijn muzieksmaak, zijn favoriete bands zijn:
Amon Amarth
Children on Bodom
Dark Tranquillity
Dimmu Borgir
Behemoth
Killswitch engage
Shadow of Intent
Trivium
Archspire

Dingen die hij wilt zien zijn tot nu toe zijn onder andere Killswitch Engage, Bury Tomorrow, Heaven Shall Burn
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Even off topic, 1 van mijn vrienden heeft zojuist een combi gekocht, maar heeft nog niet veel bands die hij wilt zien, kan iemand hem wellicht een paar suggesties doen?
Om een beeld te geven van zijn muzieksmaak, zijn favoriete bands zijn:
Amon Amarth
Children on Bodom
Dark Tranquillity
Dimmu Borgir
Behemoth
Killswitch engage
Shadow of Intent
Trivium
Archspire

Dingen die hij wilt zien zijn tot nu toe zijn onder andere Killswitch Engage, Bury Tomorrow, Heaven Shall Burn
Misþyrming, Vltimas, Chelsea Grin, Gaahls WYRD, Dying Fetus, Beyond The Black, Naglfar en Thy Art Is Murder zou ik zeggen...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken