Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
loek wrote:
Even off topic, 1 van mijn vrienden heeft zojuist een combi gekocht, maar heeft nog niet veel bands die hij wilt zien, kan iemand hem wellicht een paar suggesties doen?
Om een beeld te geven van zijn muzieksmaak, zijn favoriete bands zijn:
Amon Amarth
Children on Bodom
Dark Tranquillity
Dimmu Borgir
Behemoth
Killswitch engage
Shadow of Intent
Trivium
Archspire

Dingen die hij wilt zien zijn tot nu toe zijn onder andere Killswitch Engage, Bury Tomorrow, Heaven Shall Burn

Misþyrming, Vltimas, Chelsea Grin, Gaahls WYRD, Dying Fetus, Beyond The Black, Naglfar en Thy Art Is Murder zou ik zeggen…
Dank voor de suggesties!
 

patrick1617899567

Playlistbediener
1 feb 2017
6
1
Soen zal waarschijnlijk op de zaterdag samen met de andere prog acts staan? Een clash met bijvoorbeeld alcest zou ik vreselijk vinden.
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
297
80
Nightwish verwacht ik eigenlijk niet meer. Vrijdag zit al zo goed als vol en de laatste worp bevat nooit zulke grote namen. Ook als je naar het tour schema van nightwish kijkt is het totaal niet logisch
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
Ik hoop ook nog op de toevoeging van Evil Invaders. Dit is nou typisch een band die in de laatste lichting kan zitten in verband met Belgisch enzo.

Heb zojuist tickets gescoord voor de show in Eindhoven volgende maand (6 maart). Heb ze 1x eerder gezien en dat was vorig jaar op Pukkelpop. Was niet eens van plan te gaan, maar doordat ik ze tijdens het wachten in een andere stage op de achtergrond heel goed hoorde spelen, ging ik er toch heen uiteindelijk. Kortom, deze band wil ik eens goed zien!

Zij staan al wel op Alcatraz dit jaar
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
578
711
blijft jammer, maar nightwish verwacht ik ook niet meer. wat hier boven ook al wordt gezegd, de laatste worp zijn nooit geen grote namen !!!
graspop blijft geweldig met gewoon een goede line-up, alleen dit jaar toch met 2 missers: SOAD en nightwish. nu zal powerwolf wel vrijdags ms2 afsluiten ook goed !!.
wat ik nu nog verwacht/hoop: epica, meshugah, abbath, annihilator, delain, vandenberg en misschien running wild !!
 

Moniek

Gouden Tip
7 mrt 2017
313
212
Ik heb ondertussen besloten Nightwish te gaan bekijken in Antwerpen. Dankjewel voor de reacties op mijn vraag. Het lijkt niet logisch om te wachten met het aankondigen van zo’n grote naam. Nu nog duimen dat er nog een mooie symfonisch metal toevoeging komt die wat mij betreft naar Epica mag gaan. Is al een tijdje terug dat ik ze gezien heb en ik kan niet voor alle shows en 3 festival combi’s (Paaspop, Graspop en Lowlands) tickets betalen dus zou mooi zijn als ik ze om Graspop mee kan pikken.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Ik heb ondertussen besloten Nightwish te gaan bekijken in Antwerpen. Dankjewel voor de reacties op mijn vraag. Het lijkt niet logisch om te wachten met het aankondigen van zo’n grote naam. Nu nog duimen dat er nog een mooie symfonisch metal toevoeging komt die wat mij betreft naar Epica mag gaan. Is al een tijdje terug dat ik ze gezien heb en ik kan niet voor alle shows en 3 festival combi’s (Paaspop, Graspop en Lowlands) tickets betalen dus zou mooi zijn als ik ze om Graspop mee kan pikken.
De kans op Nightwish is inderdaad weer een heel stuk kleiner geworden. Gelukkig had ik met dat scenario al rekening gehouden, en al vrij snel kaarten gekocht voor Antwerpen (hoewel GMM nog een hele mooie bonus zou zijn geweest).
Epica sluit ik me ook bij aan als alternatief op symfonisch gebied.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Nightwish verwacht ik eigenlijk niet meer. Vrijdag zit al zo goed als vol en de laatste worp bevat nooit zulke grote namen. Ook als je naar het tour schema van nightwish kijkt is het totaal niet logisch
Ben het met je eens dat de kans helaas steeda kleiner wordt, als ze zouden komen zouden ze al zijn aangekondigd lijkt me.
Het is echter wel mogelijk dat in de laatste lading nog een wat grotere naam komt, bijvoorbeeld Scorpions in 2017.

Mijn laatste hoop is dat er een wat band gaat touren die nog helemaal geen tour heeft gepland en toch nog een aantal festivals mee pakt. Ik weet alleen niet zo goed welke band dit zou kunnen zijn, om de vrijdag een beetje op te vullen.

Tenminste mogen de 3 bands met hun eigen logo wel verhoogd worden naar 4, zou je denken. Nog liever een band zoals Nightwish naast de naam van Faith No More maar dat l lijkt niet heel realistisch meer helaas.
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
TettenVogel wrote:
Iemand het nieuwe album van Sepultura al gehoord? Die is echt beestig goed.

Jep, vanavond opgezet. Geweldig album!

Onpopulaire mening: ik vind de nieuwe Sepultura toffer dan de oude…

De laatste 2 albums van Sepultura zijn beter dan wat Max Cavalera de laatste jaren heeft uitgebracht.
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Meestal zit bij de laatste lichting namen niet super grote namen, maar er kan nog altijd wat bij zitten voor de liefhebber.
In 2019 bijv waren Glenn Hughes (plays Deep Purple) en Eisbrecher de grootste namen.
Beiden stonden op de Mainstage, maar vrij vroeg. Het zijn ook niet echt namen die de doorslag geven om een kaart te kopen.

Als je het tijdschema van 2018, de laatste XXL editie erbij pakt, kun je ook zien dat er op donderdag minder namen stonden.
4 bands op de Mainstage bijvoorbeed. Dat zal dit jaar ook wel zo zijn.

M1: IRON MAIDEN - ALTER BRIDGE - AIRBOURNE - AMARANTHE
M2: MERCYFUL FATE - MASTODON - PHIL CAMPBELL?

RAVENAGE, met George Harris (zoon van) staat ook op diverse festivals waar maiden staat. Grote kans dat deze band nog bevestigd wordt voor GMM.
TEMPT staat ook op diverse zaalshows als opener voor Maiden, maar die heeft de organsiatie op een andere dag geplaatst.
RIVAL SONS heeft hetzelfde verhaal. Zijn opener tijdens de shows van AEROSMITH, maar staan op GMM op een andere dag.
RS hebben ze waarschijnlijk geschoven, omdat vrijdag gewoon een te zwakke dag is (liefhebbers van enkele bands uitgesloten)
ALTER BRIDGE - KORN - POWERWOLF - DEEP PURPLE. (Powerwolf is de kleinste naam in het rijtje)
MERCYFUL FATE - HEAVEN SHALL BURN - DISTURBED - DEFTONES (Wederom HSB is de minst commerciële naam)
OFFSPRING - FOREIGNER - MASTODON - ALESTORM (Zet deze namen op een volgorde..dan zal Alestorm waarschijnlijk de opener zijn).
AIRBOURNE - RIVAL SONS - OPETH - BODY COUNT (hier wordt het al wat meer gelijkwaardig, al zou ik als booker (los van mijn persoonlijke smaak) het minst graag Rival Sons plaatsen.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Sorry voor de off topic maar misschien heeft iemand er iets aan:
Vanwege de storm zijn er veel mensen die hun tickets voor Sabaton in de Afaslife vanavond weg doen voor hele lage prijzen.
Rond de 20 euro op ticketswap.
 

magrathea

Campingartiest
9 feb 2020
66
131
Dag allen, ik lees al een tijd lang met veel interesse jullie geruchten, discussies en analyses en ik besloot dat het tijd was om me eens te mengen.
Vorig jaar ben ik voor het eerst op GMM geweest na vele jaren geen geld - geen tijd - lineup die me net het geld niet waard was, en ik ben verkocht! Wel heb ik besloten om dit jaar beter mijn huiswerk te doen, ik heb heel veel bands niet gezien waar ik naderhand erg fan van ben geworden toen ik ze beter ging luisteren (bijvoorbeeld Myles Kennedy & the Conspirators en Sabaton) en dat gaat me niet nog eens gebeuren :) . Ik maak dus dankbaar gebruik van de suggesties in dit topic!

Even over de donderdag... vergeten jullie deze niet? https://www.graspop.be/nl/nieuws/gezocht-twee-belgische-bands-voor-de-red-bull-metal-dome/234/
Er komen sowieso nog twee metal dome namen bij! Altijd leuk.

Ik heb een goede bekende van me geprobeerd over te halen zijn band in te sturen. Wel geen Vlaamse band maar m.i. echt wel voldoende niveau voor Graspop. Ik ben niet eens fan van het subgenre (black/death) maar dit vind ik echt goed. (Schaamteloze vriendjespromo: https://www.youtube.com/watch?v=YB80zlSNGcA . ) Ik ben benieuwd of ze zichzelf alsnog hebben ingestuurd, ik zou zeggen, nee heb je... We gaan het merken.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Sorry voor de off topic maar misschien heeft iemand er iets aan:
Vanwege de storm zijn er veel mensen die hun tickets voor Sabaton in de Afaslife vanavond weg doen voor hele lage prijzen.
Rond de 20 euro op ticketswap.
Zestien euro. Had ik dat maar van tevoren geweten. Haha. Het wordt überhaupt nog een heel gedoe voor me om er te komen.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
loek wrote:
Sorry voor de off topic maar misschien heeft iemand er iets aan:
Vanwege de storm zijn er veel mensen die hun tickets voor Sabaton in de Afaslife vanavond weg doen voor hele lage prijzen.
Rond de 20 euro op ticketswap.

Zestien euro. Had ik dat maar van tevoren geweten. Haha. Het wordt überhaupt nog een heel gedoe voor me om er te komen.
2 van mijn vrienden hadden 2 dagen geleden 2 tickets gekocht op ticketswap voor 70 euro per stuk dus die balen flink
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Dag allen, ik lees al een tijd lang met veel interesse jullie geruchten, discussies en analyses en ik besloot dat het tijd was om me eens te mengen.
Vorig jaar ben ik voor het eerst op GMM geweest na vele jaren geen geld – geen tijd – lineup die me net het geld niet waard was, en ik ben verkocht! Wel heb ik besloten om dit jaar beter mijn huiswerk te doen, ik heb heel veel bands niet gezien waar ik naderhand erg fan van ben geworden toen ik ze beter ging luisteren (bijvoorbeeld Myles Kennedy & the Conspirators en Sabaton) en dat gaat me niet nog eens gebeuren ? . Ik maak dus dankbaar gebruik van de suggesties in dit topic!

Even over de donderdag… vergeten jullie deze niet? https://www.graspop.be/nl/nieuws/gezocht-twee-belgische-bands-voor-de-red-bull-metal-dome/234/
Er komen sowieso nog twee metal dome namen bij! Altijd leuk.

Ik heb een goede bekende van me geprobeerd over te halen zijn band in te sturen. Wel geen Vlaamse band maar m.i. echt wel voldoende niveau voor Graspop. Ik ben niet eens fan van het subgenre (black/death) maar dit vind ik echt goed. (Schaamteloze vriendjespromo: https://www.youtube.com/watch?v=YB80zlSNGcA . ) Ik ben benieuwd of ze zichzelf alsnog hebben ingestuurd, ik zou zeggen, nee heb je… We gaan het merken.

Vrijwel niemand gaat voor die bands naar een festival. Het is gewoonweg opvulling voor de donderdag.
Deze Brabantse band mag van mij ook wel komen.
Voltage
[video]https://www.youtube.com/watch?v=vexPlJEigKU[/video]
 

Moniek

Gouden Tip
7 mrt 2017
313
212
wenteldave wrote:

loek wrote:
Sorry voor de off topic maar misschien heeft iemand er iets aan:
Vanwege de storm zijn er veel mensen die hun tickets voor Sabaton in de Afaslife vanavond weg doen voor hele lage prijzen.
Rond de 20 euro op ticketswap.


Zestien euro. Had ik dat maar van tevoren geweten. Haha. Het wordt überhaupt nog een heel gedoe voor me om er te komen.

2 van mijn vrienden hadden 2 dagen geleden 2 tickets gekocht op ticketswap voor 70 euro per stuk dus die balen flink

Ik heb vrijdag 1 ticket gekocht en zaterdag 1 voor Sabaton via TicketSwap. De ene was €64 en de ander €71. Dus hier ook flink zonde van het geld. Maar het was na de teleurstelling van Antwerpen vorige week (waarbij we al een 1,5 van te voren voor de rest van de avond verbannen werden van het middenplein) het geld wel dubbel en dwars waard.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
loek wrote:

wenteldave wrote:

loek wrote:
Sorry voor de off topic maar misschien heeft iemand er iets aan:
Vanwege de storm zijn er veel mensen die hun tickets voor Sabaton in de Afaslife vanavond weg doen voor hele lage prijzen.
Rond de 20 euro op ticketswap.


Zestien euro. Had ik dat maar van tevoren geweten. Haha. Het wordt überhaupt nog een heel gedoe voor me om er te komen.


2 van mijn vrienden hadden 2 dagen geleden 2 tickets gekocht op ticketswap voor 70 euro per stuk dus die balen flink

Ik heb vrijdag 1 ticket gekocht en zaterdag 1 voor Sabaton via TicketSwap. De ene was €64 en de ander €71. Dus hier ook flink zonde van het geld. Maar het was na de teleurstelling van Antwerpen vorige week (waarbij we al een 1,5 van te voren voor de rest van de avond verbannen werden van het middenplein) het geld wel dubbel en dwars waard.
Is dat jullie ook overkomen? Dat is balen zeg..
Ik zag ook dat mensen niet meer naar binnen werden gelaten die niet al een stempel hadden, omdat het middenplein vol zou zijn.
Gelukkig waren wij eerder wel al naar binnen geweest, om vervolgens nog wat te gaan eten.
Wel vreemd, je zou toch zeggen dat het aantal kaarten daarop is afgestemd?
Tip voor volgende keer: neem een zwarte stift mee, want de 'stempel' was niet meer dan een zwart kriebeltje op de hand (waterdicht systeem dus... :lol: ).
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Moniek wrote:

loek wrote:

wenteldave wrote:

loek wrote:
Sorry voor de off topic maar misschien heeft iemand er iets aan:
Vanwege de storm zijn er veel mensen die hun tickets voor Sabaton in de Afaslife vanavond weg doen voor hele lage prijzen.
Rond de 20 euro op ticketswap.


Zestien euro. Had ik dat maar van tevoren geweten. Haha. Het wordt überhaupt nog een heel gedoe voor me om er te komen.


2 van mijn vrienden hadden 2 dagen geleden 2 tickets gekocht op ticketswap voor 70 euro per stuk dus die balen flink


Ik heb vrijdag 1 ticket gekocht en zaterdag 1 voor Sabaton via TicketSwap. De ene was €64 en de ander €71. Dus hier ook flink zonde van het geld. Maar het was na de teleurstelling van Antwerpen vorige week (waarbij we al een 1,5 van te voren voor de rest van de avond verbannen werden van het middenplein) het geld wel dubbel en dwars waard.

Is dat jullie ook overkomen? Dat is balen zeg..
Ik zag ook dat mensen niet meer naar binnen werden gelaten die niet al een stempel hadden, omdat het middenplein vol zou zijn.
Gelukkig waren wij eerder wel al naar binnen geweest, om vervolgens nog wat te gaan eten.
Wel vreemd, je zou toch zeggen dat het aantal kaarten daarop is afgestemd?

Ik was al van bij amaranthe binnen en kan toch zeggen dat zelfs dan het middenplein al redelijk vol stond. Voor de veiligheid om een hoop papierwerk te besparen moet het aantal mensen op het middenplein beperkt worden.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Ik was al van bij amaranthe binnen en kan toch zeggen dat zelfs dan het middenplein al redelijk vol stond. Voor de veiligheid om een hoop papierwerk te besparen moet het aantal mensen op het middenplein beperkt worden.
Ik ook, toen was het inderdaad ook al vrij druk.
Ik begrijp dat er niet teveel mensen op het middenplein mogen staan, maar hoe komen daar dan teveel?
Er worden toch aparte kaarten voor het middenplein verkocht, en toch niet meer dan toegestaan is, of heb ik dat mis?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken