Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
xydroh wrote:
Ik was al van bij amaranthe binnen en kan toch zeggen dat zelfs dan het middenplein al redelijk vol stond. Voor de veiligheid om een hoop papierwerk te besparen moet het aantal mensen op het middenplein beperkt worden.

Ik ook, toen was het inderdaad ook al vrij druk.
Ik begrijp dat er niet teveel mensen op het middenplein mogen staan, maar hoe komen daar dan teveel?
Er worden toch aparte kaarten voor het middenplein verkocht, en toch niet meer dan toegestaan is, of heb ik dat mis?
nee, er werden enkel general admission kaarten verkocht, first come first serve dus.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.370
2.712
Moniek wrote:

loek wrote:

wenteldave wrote:

loek wrote:
Sorry voor de off topic maar misschien heeft iemand er iets aan:
Vanwege de storm zijn er veel mensen die hun tickets voor Sabaton in de Afaslife vanavond weg doen voor hele lage prijzen.
Rond de 20 euro op ticketswap.


Zestien euro. Had ik dat maar van tevoren geweten. Haha. Het wordt überhaupt nog een heel gedoe voor me om er te komen.


2 van mijn vrienden hadden 2 dagen geleden 2 tickets gekocht op ticketswap voor 70 euro per stuk dus die balen flink


Ik heb vrijdag 1 ticket gekocht en zaterdag 1 voor Sabaton via TicketSwap. De ene was €64 en de ander €71. Dus hier ook flink zonde van het geld. Maar het was na de teleurstelling van Antwerpen vorige week (waarbij we al een 1,5 van te voren voor de rest van de avond verbannen werden van het middenplein) het geld wel dubbel en dwars waard.

Is dat jullie ook overkomen? Dat is balen zeg..
Ik zag ook dat mensen niet meer naar binnen werden gelaten die niet al een stempel hadden, omdat het middenplein vol zou zijn.
Gelukkig waren wij eerder wel al naar binnen geweest, om vervolgens nog wat te gaan eten.
Wel vreemd, je zou toch zeggen dat het aantal kaarten daarop is afgestemd?
Tip voor volgende keer: neem een zwarte stift mee, want de ‘stempel’ was niet meer dan een zwart kriebeltje op de hand (waterdicht systeem dus… ? ).
Dat komt omdat de show aanvankelijk in de Lotto Arena doorging, op het nieuwe ticket van het sportpaleis stond GA bij de plaatsaanduiding terwijl normaal bij het Sportpaleis duidelijk kunt kiezen voor het middenplein of voor zitplaatsten.
Wij zijn er ook ingetrapt maar achteraf gezien hadden we het dus kunnen weten aan de hand van ons ticket.
 

Moniek

Gouden Tip
7 mrt 2017
313
212
Set Abominae wrote:

Moniek wrote:

loek wrote:

wenteldave wrote:

loek wrote:
Sorry voor de off topic maar misschien heeft iemand er iets aan:
Vanwege de storm zijn er veel mensen die hun tickets voor Sabaton in de Afaslife vanavond weg doen voor hele lage prijzen.
Rond de 20 euro op ticketswap.


Zestien euro. Had ik dat maar van tevoren geweten. Haha. Het wordt überhaupt nog een heel gedoe voor me om er te komen.


2 van mijn vrienden hadden 2 dagen geleden 2 tickets gekocht op ticketswap voor 70 euro per stuk dus die balen flink


Ik heb vrijdag 1 ticket gekocht en zaterdag 1 voor Sabaton via TicketSwap. De ene was €64 en de ander €71. Dus hier ook flink zonde van het geld. Maar het was na de teleurstelling van Antwerpen vorige week (waarbij we al een 1,5 van te voren voor de rest van de avond verbannen werden van het middenplein) het geld wel dubbel en dwars waard.


Is dat jullie ook overkomen? Dat is balen zeg..
Ik zag ook dat mensen niet meer naar binnen werden gelaten die niet al een stempel hadden, omdat het middenplein vol zou zijn.
Gelukkig waren wij eerder wel al naar binnen geweest, om vervolgens nog wat te gaan eten.
Wel vreemd, je zou toch zeggen dat het aantal kaarten daarop is afgestemd?

Ik was al van bij amaranthe binnen en kan toch zeggen dat zelfs dan het middenplein al redelijk vol stond. Voor de veiligheid om een hoop papierwerk te besparen moet het aantal mensen op het middenplein beperkt worden.

Veiligheid is zeker belangrijk maar er zijn gewoon simpelweg te veel kaarten verkocht. Gisteren in een uitverkochte Afas was er ook vrije plaatskeuze en was er niks aan de hand. Het sportpaleis heeft al hun zitplaatsen ook gewoon verkocht onder het mom van ‘vrije plaatsen’ en dat heeft ze flink veel extra geld opgeleverd want ik zou nooit van m’n leven een zitplaats kopen voor een metalconcert. Ik heb dit in de 14 jaar dat ik concerten bezoek waaronder ook shows in de Ziggo Dome, HMH/Afas, Paleis 12 en ook al vaker in het Sportpaleis dit systeem van een volledig deel van je zaal dichtgooien nog nergens meegemaakt in ieder geval. Dus er lijken echt wel andere manieren te zijn om die veiligheid te garanderen.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Dat komt omdat de show aanvankelijk in de Lotto Arena doorging, op het nieuwe ticket van het sportpaleis stond GA bij de plaatsaanduiding terwijl normaal bij het Sportpaleis duidelijk kunt kiezen voor het middenplein of voor zitplaatsten.
Wij zijn er ook ingetrapt maar achteraf gezien hadden we het dus kunnen weten aan de hand van ons ticket.
Dat is waar ook, was ik weer vergeten.
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Ligt het aan mij, of staat Dimmu Borgir erg laag op het affiche?

Belgie is dit jaar mooi vertegenwoordigd, met Stake (Voormallig Steak nr. 8), Fleddy Melculy en Sloper (Supergroup met leven van Triggerfinger en Golden Earing) + nog 2 namen.
Nederland heeft momenteel alleen Dool (en Sloper)..wellicht nog wat namen uit de noorderburen?
Delain, Anneke van Giersbergen, Epica, Maiden uniteD, Vengeance?

In 2018 waren er zo'n 132 acts, inclusief coverbands en dj's
Dit jaar zijn het 19 + 31 + 29 + 28 = 107
Dus nog ongeveer 25 namen te gaan..haal daar 2 Redbul winnaars, 2 DJ's en 10 coverbands van af.
Dan heb je nog 11 ACTS die nog enigszins interessant kunnen zijn.
Op de vrijdag stonden er in 2018 38 acts, inclusief 3 coverbands en 1 dj.
Er zouden dus nog 4 interessante namen bij kunnen komen op deze dag...waaronder een headliner?
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
297
80
graspop20 wrote:
Ligt het aan mij, of staat Dimmu Borigr erg laag op het affiche….

Dat ligt waarschijnlijk aan de ‘sterkte’ van de main stages.
Ik verwacht wel dat ze de Marquee afsluiten

dat is 100% zeker:
https://www.graspop.be/nl/bands/dimmu-borgir/
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.538
Misschien weten we vanavond al meer over het gapende gat wat betreft headlinervulling op de vrijdag. Er is een band van ene Zack de la Rocha en ene Tom Morello die 21u wat gaat vertellen.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Megadeth, Lamb of God, Trivium, In Flames kunnen allemaal worden afgeschreven. Ze spelen samen in een US tour tijdens Graspop. Wel echt een heerlijke line up naar mijn mening.
https://www.metaltouroftheyear.com/

RATM er nog bij op de vrijdag lijkt me niet echt realistisch helaas
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.137
5.525
Ik heb eens op de site van graspop gelezen wat betreft openingsuren van het terrein en kwam op het volgende:
De Metal Plaza – de zone tussen camping Boneyard en de festivalwei – gaat donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag open om 10 uur ’s ochtends. Elke festivaldag wordt afgesloten in de Red Bull Metal Dome om 5 uur ’s ochtends. Op woensdag blijft het festival terrein gesloten.
Het hoofdterrein en het VIP Deck gaan op donderdag open om 14 uur. Op vrijdag, zaterdag en zondag gaat het hoofdterrein samen met de VIP Deck open om 11 uur.

Hieruit denk ik te kunnen besluiten dat er donderdag al een paar optredens zullen zijn op de red bull en jupiler (en ev. marquee), aangezien het terrein al om 10u opengaat en dus enkel het veld voor de MS pas om 14u opengaat.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Ik heb eens op de site van graspop gelezen wat betreft openingsuren van het terrein en kwam op het volgende:
De Metal Plaza – de zone tussen camping Boneyard en de festivalwei – gaat donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag open om 10 uur ’s ochtends. Elke festivaldag wordt afgesloten in de Red Bull Metal Dome om 5 uur ’s ochtends. Op woensdag blijft het festival terrein gesloten.
Het hoofdterrein en het VIP Deck gaan op donderdag open om 14 uur. Op vrijdag, zaterdag en zondag gaat het hoofdterrein samen met de VIP Deck open om 11 uur.

Hieruit denk ik te kunnen besluiten dat er donderdag al een paar optredens zullen zijn op de red bull en jupiler (en ev. marquee), aangezien het terrein al om 10u opengaat en dus enkel het veld voor de MS pas om 14u opengaat.
De Metal Plaza – de zone tussen camping Boneyard en de festivalwei
Ik interpreteer dit als het stukje voor dat je naar binnen gaat het festival in, hier is dus geen metaldome/jupilerstage
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Megadeth, Lamb of God, Trivium, In Flames kunnen allemaal worden afgeschreven. Ze spelen samen in een US tour tijdens Graspop. Wel echt een heerlijke line up naar mijn mening.
https://www.metaltouroftheyear.com/

RATM er nog bij op de vrijdag lijkt me niet echt realistisch helaas
Tourtje, hoor. Lamb of God mag overigens altijd op herhaling komen. Wat zijn die mannen abnormaal goed.
 

thekillingjoke

Campingartiest
25 aug 2019
84
0
Het wegvallen van Mayhem is toch een beetje een streep door mijn rekening...

Ach ja, ik kan nu wel Mastodon nog eens gaan kijken en daarbij ben ik ook benieuwd hoe John Garcia het er tegenwoordig vanaf brengt. Hij speelt wat Kyuss of op zijn minst op Kyuss geïnspireerd materiaal en daar maak je me altijd blij mee.
Tiamat twijfel ik nog over, maar live zullen ze toch vooral hun eyeliner goth-rock brengen in plaats van het "Wildhoney" spul dat ik een warmer hart toedraag.
Ze hebben met Thy Art is Murder en Suicide Silence nog wat deathcore geprogrammeerd; ze behoren niet tot mijn favoriete deathcore spul (geef mij maar een Fit For An Autopsy als ik zelf te kiezen heb) maar live kan het altijd wel leuk zijn.

Periphery, 3 Doors Down, Skillet...kunnen me niet echt bekoren, maar ik verwacht wel dat deze bands een behoorlijk publiek zullen trekken.
Vooruit dan, 3 Doors Down heeft bij mij dan nog het nostalgische "American Pie 2" gehalte voor op de doorsnee band van hun kaliber. Dat dan weer wel :)

Als RATM aangekondigd wordt, spring ik een gat in de lucht, maar ik hoop er niet teveel op.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
De Metal Plaza – de zone tussen camping Boneyard en de festivalwei
Ik interpreteer dit als het stukje voor dat je naar binnen gaat het festival in, hier is dus geen metaldome/jupilerstage

Nee, de Metal Plaza is wel degelijk het eerste deel van het festivalterrein, direct ná de ingang, waartoe ook Metal Dome, Jupiler Stage en Classic Rock Café behoren (het stuk voor de ingang dat jij bedoelt heet de Metal Boulevard).
Het lijkt me zo goed als zeker dat we een normaal/volledig programma voor Metal Dome en Jupiler Stage krijgen, en een 3 uur ingekort programma voor de Main Stages, waarbij de Marquee (die tevens tot de daadwerkelijke Festival Site behoort) net als in 2018 helaas gesloten zal blijven.
Sowieso zal de Metal Dome geopend zijn, in verband met sponsorbelangen e.d. (Red Bull Metal Dome).
Dat zou dus betekenen dat we zo'n 11 bands (8 voor Marquee, 3 voor Main Stages) zouden gaan missen die dag. Jammer, maar nog te overzien (i.i.g. iets meer dan in 2018).
Mijn gok:

Main Stages
Iron Maiden
Alter Bridge
Mercyful Fate (mogelijk afsluiter MS2 na Iron Maiden)
Mastodon
Airbourne
P.O.D.
Phil Campbell and the Bastard Sons
Stake
Exciter

Metal Dome
My Dying Bride
Amaranthe
Death To All
Vltimas
Misþyrming
TBA (uitverkozen band Red Bull Metal Dome)
TBA (uitverkozen band Red Bull Metal Dome)

Jupiler Stage
Slapshot
Deez Nuts
Silverstein
Creeper
Fleddy Melculy
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
@loek

Nee, de Metal Plaza is wel degelijk het eerste deel van het festivalterrein, direct ná de ingang, waartoe ook Metal Dome, Jupiler Stage en Classic Rock Café behoren (het stuk voor de ingang dat jij bedoelt heet de Metal Boulevard).
Het lijkt me zo goed als zeker dat we een normaal/volledig programma voor Metal Dome en Jupiler Stage krijgen, en een 3 uur ingekort programma voor de Main Stages, waarbij de Marquee (die tevens tot de daadwerkelijke Festival Site behoort) net als in 2018 helaas gesloten zal blijven.
Sowieso zal de Metal Dome geopend zijn, in verband met sponsorbelangen e.d. (Red Bull Metal Dome).
Dat zou dus betekenen dat we zo'n 11 bands (8 voor Marquee, 3 voor Main Stages) zouden gaan missen die dag. Jammer, maar nog te overzien (i.i.g. iets meer dan in 2018).
Mijn gok:

Main Stages
Iron Maiden
Alter Bridge
Mercyful Fate (mogelijk afsluiter MS2 na Iron Maiden)
Mastodon
Airbourne
P.O.D.
Phil Campbell and the Bastard Sons
Stake
Exciter

Metal Dome
My Dying Bride
Amaranthe
Death To All
Vltimas
Misþyrming
TBA (uitverkozen band Red Bull Metal Dome)
TBA (uitverkozen band Red Bull Metal Dome)

Jupiler Stage
Slapshot
Deez Nuts
Silverstein
Creeper
Fleddy Melculy
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
@loek

Nee, de Metal Plaza is wel degelijk het eerste deel van het festivalterrein, direct ná de ingang, waartoe ook Metal Dome, Jupiler Stage en Classic Rock Café behoren (het stuk voor de ingang dat jij bedoelt heet de Metal Boulevard).
Het lijkt me zo goed als zeker dat we een normaal/volledig programma voor Metal Dome en Jupiler Stage krijgen, en een 3 uur ingekort programma voor de Main Stages, waarbij de Marquee (die tevens tot de daadwerkelijke Festival Site behoort) net als in 2018 helaas gesloten zal blijven.
Sowieso zal de Metal Dome geopend zijn, in verband met sponsorbelangen e.d. (Red Bull Metal Dome).
Dat zou dus betekenen dat we zo'n 11 bands (8 voor Marquee, 3 voor Main Stages) zouden gaan missen die dag. Jammer, maar nog te overzien (i.i.g. iets meer dan in 2018).
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
@loek
Nee, de Metal Plaza is wel degelijk het eerste deel van het festivalterrein, direct ná de ingang, waartoe ook Metal Dome, Jupiler Stage en Classic Rock Café behoren (het stuk voor de ingang dat jij bedoelt heet de Metal Boulevard).
Het lijkt me zo goed als zeker dat we een normaal/volledig programma voor Metal Dome en Jupiler Stage krijgen, en een 3 uur ingekort programma voor de Main Stages, waarbij de Marquee (die tevens tot de daadwerkelijke Festival Site behoort) net als in 2018 helaas gesloten zal blijven.
Sowieso zal de Metal Dome geopend zijn, in verband met sponsorbelangen e.d. (Red Bull Metal Dome).
Dat zou dus betekenen dat we zo'n 11 bands (8 voor Marquee, 3 voor Main Stages) zouden gaan missen die dag. Jammer, maar nog te overzien (i.i.g. iets meer dan in 2018).
Mijn gok voor de donderdag:

Main Stages
Iron Maiden
Alter Bridge
Mercyful Fate (mogelijk afsluiter MS2 na Iron Maiden)
Mastodon
Airbourne
P.O.D.
Phil Campbell and the Bastard Sons
Stake
Exciter

Metal Dome
My Dying Bride
Amaranthe
Death To All
Vltimas
Misþyrming
TBA (uitverkozen band Red Bull Metal Dome)
TBA (uitverkozen band Red Bull Metal Dome)

Jupiler Stage
Slapshot
Deez Nuts
Silverstein
Creeper
Fleddy Melculy
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken