Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Alestorm zal sowieso wel op een main staan, is typische vulnaam voor overdag.

Ook onverwacht dat mastodon donderdag staat, waardoor de vrijdag een vreemde dag blijft.

Ha, was het maar zo'n feest. Ooit zou je gelijk hebben. Nu gaan ze er met een veel te hoge spot vandoor waarschijnlijk.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Dr. Hannibal wrote:

wenteldave wrote:

Dr. Hannibal wrote:

Joslittel wrote:
Zo’n poster wordt alleen maar boeiender hoe langer je ernaar kijkt. Bijvoorbeeld de hoge plek van The Hu. En wie wordt de Marque headliner van de vrijdag? Ik dacht Paradise Lost maar die staan dan weer best laag op de poster.


Heaven Shall Burn marquee afsluiter dan?


Ik zet m’n geld in op Alestorm.


Nah, vaak zijn dat wat duisterdere heavy namen toch? In het verleden Bloodbath, Behemoth, dat soort werk. Nu Mercyful Fate, Opeth en Dimmu Borgir, waarschijnlijk. Daar past een Heaven Shall Burn toch beter tussen dan Alestorm?

Een lange set van Heaven Shall Burn tijdens het optreden van Faith No More zou ik echt heerlijk vinden
Ik zou het juist heerlijk vinden om Heaven Shall Burn na Faith No More te horen. Vind ik een prima manier om de dag mee af te sluiten.
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
578
711
ok weer een setje lekkere namen en wat een geweldige poster. maar dan ga je er weer iets achter zoeken, waarom staan judas priest en korn naast elkaar gedrukt en de rest van de headliners apart bovenaan de dag??
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.370
2.712
ok weer een setje lekkere namen en wat een geweldige poster. maar dan ga je er weer iets achter zoeken, waarom staan judas priest en korn naast elkaar gedrukt en de rest van de headliners apart bovenaan de dag??
Hopelijk alle 2 anderhalf uur met Korn als afsluiter op MS2.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
wage war vind ik maar heel klein op de poster staan, akkoord het laatste album was niet zo goed maar ze hebben toch een trix goed gevuld, zoals het er nu uit ziet zullen ze om 2 of 3 uur over de middag gewoon op de jupiler stage staan VOOR crystal lake die de helft van de tour hun voorprogramma is. Ook wel voor een stuk jammer dat northlane zo laag staat, die verkopen veel grotere zalen uit dan suicide silence en chelsea grin. chelsea grin laatst gezien in een café met amper 200 man op een zaterdag terwijl northlane laatste keer vlot over de 1000 bezoekers ging.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
loek wrote:

Dr. Hannibal wrote:

wenteldave wrote:

Dr. Hannibal wrote:

Joslittel wrote:
Zo’n poster wordt alleen maar boeiender hoe langer je ernaar kijkt. Bijvoorbeeld de hoge plek van The Hu. En wie wordt de Marque headliner van de vrijdag? Ik dacht Paradise Lost maar die staan dan weer best laag op de poster.


Heaven Shall Burn marquee afsluiter dan?


Ik zet m’n geld in op Alestorm.


Nah, vaak zijn dat wat duisterdere heavy namen toch? In het verleden Bloodbath, Behemoth, dat soort werk. Nu Mercyful Fate, Opeth en Dimmu Borgir, waarschijnlijk. Daar past een Heaven Shall Burn toch beter tussen dan Alestorm?


Een lange set van Heaven Shall Burn tijdens het optreden van Faith No More zou ik echt heerlijk vinden

Ik zou het juist heerlijk vinden om Heaven Shall Burn na Faith No More te horen. Vind ik een prima manier om de dag mee af te sluiten.

Misschien wel gewoon allemaal op de mainstage?

Alestorm (1) - Powerwolf (2) - Faith No More (1) - Heaven Shall Burn (2)
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Eenvoudig toch? Omdat Judas Priest en Korn beiden als even groot worden gezien en dus beiden headliner zijn. Terwijl er op de andere dagen heel specifiek één band dé headliner van die dag is. Zoiets.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Eenvoudig toch? Omdat Judas Priest en Korn beiden als even groot worden gezien en dus beiden headliner zijn. Terwijl er op de andere dagen heel specifiek één band dé headliner van die dag is. Zoiets.

Denk vooral dat dit iets contractueels is, denk ook dat beide een even lange set hebben etc.
 

kaiser

Dagopener
11 jan 2019
626
353
Afwachten wat er nog bij gaat komen, maar met de beperkte grote namen op vrijdag lijkt het er op dat HSB op een main stage gaat staan
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Afwachten wat er nog bij gaat komen, maar met de beperkte grote namen op vrijdag lijkt het er op dat HSB op een main stage gaat staan

Ik dacht altijd dat killing joke marquee headliner ging zijn maar die staan precies wat laag op de poster.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
Hoeveel namen mogen we nu nog verwachten?

Er staan nu:
Donderdag: 19
Vrijdag: 31
Zaterdag: 29
Zondag: 28

Ga zelf altijd uit van ongeveer 32/33 namen op een dag. Daarnaast zouden er meer dan 120 bands optreden (bron Graspop zelf).
Er staan nu 107 bands, dus er zouden nog 14 bij moeten komen in ieder geval om op minimaal 121 namen te komen.
5 op de zondag, 4 op de zaterdag, 2 op de vrijdag en 3 op de donderdag, dan zal je er wel zijn.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
schmorc wrote:
Hoeveel namen mogen we nu nog verwachten?

Er staan nu:
Donderdag: 19
Vrijdag: 31
Zaterdag: 29
Zondag: 28

Ga zelf altijd uit van ongeveer 32/33 namen op een dag. Daarnaast zouden er meer dan 120 bands optreden (bron Graspop zelf).
Er staan nu 107 bands, dus er zouden nog 14 bij moeten komen in ieder geval om op minimaal 121 namen te komen.
5 op de zondag, 4 op de zaterdag, 2 op de vrijdag en 3 op de donderdag, dan zal je er wel zijn.

rekenen we hier de 3 belgische bands die redbull meeneemt en de coverbands bij of niet?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
schmorc wrote:
Hoeveel namen mogen we nu nog verwachten?

Er staan nu:
Donderdag: 19
Vrijdag: 31
Zaterdag: 29
Zondag: 28

Ga zelf altijd uit van ongeveer 32/33 namen op een dag. Daarnaast zouden er meer dan 120 bands optreden (bron Graspop zelf).
Er staan nu 107 bands, dus er zouden nog 14 bij moeten komen in ieder geval om op minimaal 121 namen te komen.
5 op de zondag, 4 op de zaterdag, 2 op de vrijdag en 3 op de donderdag, dan zal je er wel zijn.

Wel echt een naaistreek dat die donderdag dus definiet een minder volle dag wordt. Weet dat dat al eerder duidelijk leek te worden, maar nu lijkt het toch wel echt bevestigd. Tenzij alle overige 14 namen nog op de donderdag erbij komen blijft het een onderbezet dagje. Voor hetzelfde geld.

Edit: maar wel hele dikke namen, dat is vast iets. Al is Iron Maiden met dezelfde show als 2 jaar terug nog steeds weer heel matig. Ik weet t niet :-/
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
koekdoos wrote:

schmorc wrote:
Hoeveel namen mogen we nu nog verwachten?


Er staan nu:
Donderdag: 19
Vrijdag: 31
Zaterdag: 29
Zondag: 28

Ga zelf altijd uit van ongeveer 32/33 namen op een dag. Daarnaast zouden er meer dan 120 bands optreden (bron Graspop zelf).
Er staan nu 107 bands, dus er zouden nog 14 bij moeten komen in ieder geval om op minimaal 121 namen te komen.
5 op de zondag, 4 op de zaterdag, 2 op de vrijdag en 3 op de donderdag, dan zal je er wel zijn.

Wel echt een naaistreek dat die donderdag dus definiet een minder volle dag wordt. Weet dat dat al eerder duidelijk leek te worden, maar nu lijkt het toch wel echt bevestigd. Tenzij alle overige 14 namen nog op de donderdag erbij komen blijft het een onderbezet dagje. Voor hetzelfde geld.

Edit: maar wel hele dikke namen, dat is vast iets. Al is Iron Maiden met dezelfde show als 2 jaar terug nog steeds weer heel matig. Ik weet t niet :-/

Ten opzichte van de normale donderdag-pre-party staan er wel echt grotere namen. Dus wat dat betreft wel een mooie dag. Alleen jammer dat het gecommuniceerd wordt als volledige dag.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.370
2.712
Dr. Hannibal wrote:

koekdoos wrote:

schmorc wrote:
Hoeveel namen mogen we nu nog verwachten?


Er staan nu:
Donderdag: 19
Vrijdag: 31
Zaterdag: 29
Zondag: 28

Ga zelf altijd uit van ongeveer 32/33 namen op een dag. Daarnaast zouden er meer dan 120 bands optreden (bron Graspop zelf).
Er staan nu 107 bands, dus er zouden nog 14 bij moeten komen in ieder geval om op minimaal 121 namen te komen.
5 op de zondag, 4 op de zaterdag, 2 op de vrijdag en 3 op de donderdag, dan zal je er wel zijn.


Wel echt een naaistreek dat die donderdag dus definiet een minder volle dag wordt. Weet dat dat al eerder duidelijk leek te worden, maar nu lijkt het toch wel echt bevestigd. Tenzij alle overige 14 namen nog op de donderdag erbij komen blijft het een onderbezet dagje. Voor hetzelfde geld.

Edit: maar wel hele dikke namen, dat is vast iets. Al is Iron Maiden met dezelfde show als 2 jaar terug nog steeds weer heel matig. Ik weet t niet :-/

Ten opzichte van de normale donderdag-pre-party staan er wel echt grotere namen. Dus wat dat betreft wel een mooie dag. Alleen jammer dat het gecommuniceerd wordt als volledige dag.
En vooral dat ze er de volle pot voor durven vragen terwijl ze bij vorige XL editie minder vroegen. Daardoor hebben ze wel al dan niet bewust een verkeerd beeld geschetst.
Vergelijkbaar met wat Rock Werchter vorig jaar uitstak.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Dr. Hannibal wrote:

koekdoos wrote:

schmorc wrote:
Hoeveel namen mogen we nu nog verwachten?


Er staan nu:
Donderdag: 19
Vrijdag: 31
Zaterdag: 29
Zondag: 28

Ga zelf altijd uit van ongeveer 32/33 namen op een dag. Daarnaast zouden er meer dan 120 bands optreden (bron Graspop zelf).
Er staan nu 107 bands, dus er zouden nog 14 bij moeten komen in ieder geval om op minimaal 121 namen te komen.
5 op de zondag, 4 op de zaterdag, 2 op de vrijdag en 3 op de donderdag, dan zal je er wel zijn.


Wel echt een naaistreek dat die donderdag dus definiet een minder volle dag wordt. Weet dat dat al eerder duidelijk leek te worden, maar nu lijkt het toch wel echt bevestigd. Tenzij alle overige 14 namen nog op de donderdag erbij komen blijft het een onderbezet dagje. Voor hetzelfde geld.

Edit: maar wel hele dikke namen, dat is vast iets. Al is Iron Maiden met dezelfde show als 2 jaar terug nog steeds weer heel matig. Ik weet t niet :-/

Ten opzichte van de normale donderdag-pre-party staan er wel echt grotere namen. Dus wat dat betreft wel een mooie dag. Alleen jammer dat het gecommuniceerd wordt als volledige dag.

Ja precies. Normaal gesproken zijn er geen dagtickets voor de donderdagse pre-party met eenzelfde prijskaartje als iedere andere dag. Nu dus wel.

Krijg bijna flashbacks naar de Pink-donderdag op Werchter vorig jaar. Daar is de organisatie uiteindelijk onder druk van klachten met een stel extra namen gekomen om de boel wat op te vullen. Maar ik denk niet dat men hier genoeg over gaat klagen om zoiets te doen gebeuren. Jammer is het wel.

Edit: Joe was me net voor haha
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Wel goed gezien toch. Van de vrijdag toch een discutabele dag maken met weinig écht grote kleppers, zodat de aandacht minder gaat naar het feit dat de donderdag effectief een light-dag wordt :cool:
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Wel goed gezien toch. Van de vrijdag toch een discutabele dag maken met weinig écht grote kleppers, zodat de aandacht minder gaat naar het feit dat de donderdag effectief een light-dag wordt ?

Tja, dat, of ze krijgen nu voor 2 dagen shit over zich heen. Dat kan natuurlijk ook.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken