Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.370
2.712
Interessant ook hoe Judas Priest en Korn op de zaterdag op dezelfde hoogte en grootte staan.

Edit: Ziet iemand Dragonforce op de poster?
Edit 2: Pardon, blijkbaar verkeerd gelezen, dacht toch echt Dragonforce te hebben gelezen.
Lekker, anderhalf uur Korn na Priest.

Ik zie Dragonforce toch ook tussen de namen op Facebook staan.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Maar dat die vrijdag gedragen moet worden door Powerwolf, Alestorm en Heaven Shall Burn (als ik dat goed lees) vind ik dus wel een tikkeltje apart.

Ja ik ook. Het comedy-gehalte zit met Alestorm, Powerwolf, Steel Panther én Babymetal ook wel extreem hoog. Dat zijn althans allemaal bands die bij mij op mn lachspieren werken. Hopelijk komt er alsnog snel een serieuze MS2 afsluiter bij, want als Powerwolf dat moet doen zou ik dat extreem matig vinden.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Zo’n poster wordt alleen maar boeiender hoe langer je ernaar kijkt. Bijvoorbeeld de hoge plek van The Hu. En wie wordt de Marque headliner van de vrijdag? Ik dacht Paradise Lost maar die staan dan weer best laag op de poster.

Heaven Shall Burn marquee afsluiter dan?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Zo’n poster wordt alleen maar boeiender hoe langer je ernaar kijkt. Bijvoorbeeld de hoge plek van The Hu. En wie wordt de Marque headliner van de vrijdag? Ik dacht Paradise Lost maar die staan dan weer best laag op de poster.
Motionless In White staat lager dan Blues Pills, Powerflo, Good Riddance en zo wat alle namen die in datzelfde rijtje staan...
The HU staat gewoon te hoog, vind ik. Heel opmerkelijk dit.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.370
2.712
En nu is Dragonforce weg.

Dit stond er eerst:
Graspop Metal Meeting
19 minuten ·
New names for Graspop Metal Meeting 2020?! Hell yeah! With the addition of 3 Doors Down, Amaranthe, Dragonforce, Fleddy Melculy, John Garcia & The Band Of Gold, L7 Official, Majestica, Mastodon, Periphery, RIVAL SONS, Skillet Music, Sloper, STAKE, Suicide Silence, Thy Art Is Murder, Tiamat and Wage War the line up for this year's festival is almost complete!
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Alter Bridge staat ook voor Mercyful Fate, misschien toch nog Alter Bridge als afsluiter ms2?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Joslittel wrote:
Zo’n poster wordt alleen maar boeiender hoe langer je ernaar kijkt. Bijvoorbeeld de hoge plek van The Hu. En wie wordt de Marque headliner van de vrijdag? Ik dacht Paradise Lost maar die staan dan weer best laag op de poster.

Heaven Shall Burn marquee afsluiter dan?
Ik zet m'n geld in op Alestorm.
 

charlottekos

Randprogramma
7 jan 2019
226
369
The hu heeft daarentegen hun hele tour uitverkocht. Stonden gister in de Melkweg. Vorige keer was de metal dome ook veel te klein. Ook zonder poster verwachtte ik ze wat later op de dag in de marquee of zelfs 's middags op de main stage
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Alter Bridge staat ook voor Mercyful Fate, misschien toch nog Alter Bridge als afsluiter ms2?

Nee, verwacht donderdag: Airbourne (2) - Mastodon (1) - Alter Bridge (2) - Iron Maiden (1) - Mercyful Fate (2)
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
wenteldave wrote:
Maar dat die vrijdag gedragen moet worden door Powerwolf, Alestorm en Heaven Shall Burn (als ik dat goed lees) vind ik dus wel een tikkeltje apart.

Ja ik ook. Het comedy-gehalte zit met Alestorm, Powerwolf, Steel Panther én Babymetal ook wel extreem hoog. Dat zijn althans allemaal bands die bij mij op mn lachspieren werken. Hopelijk komt er alsnog snel een serieuze MS2 afsluiter bij, want als Powerwolf dat moet doen zou ik dat extreem matig vinden.
Powerwolf vind ik persoonlijk nog wel gaan, de rest kan me niet bekoren, maar het zijn veelal inderdaad echte feestbands, zoals ik al eerder heb aangegeven. Tja, zal vast iets tegenover staan, toch?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Alter Bridge staat ook voor Mercyful Fate, misschien toch nog Alter Bridge als afsluiter ms2?

Ik denk dat alter bridge net voor maiden op main 1 speelt, zijn trouwens de vaste support van maiden, die roadies kennen elkaar al dus de overloop tussen beide sets zal wel al beter lopen zo. mercyful fate main 2 headliner en waarschijnlijk mastodon main 2 sub
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
op hetzelfde moment kondigt alcatraz trouwens een 4e stage aan in samenwerking met het nederlands paaspop. de Helldorado stage
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Dr. Hannibal wrote:

Joslittel wrote:
Zo’n poster wordt alleen maar boeiender hoe langer je ernaar kijkt. Bijvoorbeeld de hoge plek van The Hu. En wie wordt de Marque headliner van de vrijdag? Ik dacht Paradise Lost maar die staan dan weer best laag op de poster.


Heaven Shall Burn marquee afsluiter dan?

Ik zet m’n geld in op Alestorm.

Nah, vaak zijn dat wat duisterdere heavy namen toch? In het verleden Bloodbath, Behemoth, dat soort werk. Nu Mercyful Fate, Opeth en Dimmu Borgir, waarschijnlijk. Daar past een Heaven Shall Burn toch beter tussen dan Alestorm?

Edit: al moet ik bekennen nooit écht de muziek van HSB geluisterd te hebben, dus héél zeker over wat voor sound het is ben ik niet. Maar ik kan mij er wel iets bij voorstellen haha.
 

kaiser

Dagopener
11 jan 2019
626
353
Alestorm zal sowieso wel op een main staan, is typische vulnaam voor overdag.

Ook onverwacht dat mastodon donderdag staat, waardoor de vrijdag een vreemde dag blijft.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
wenteldave wrote:

Dr. Hannibal wrote:

Joslittel wrote:
Zo’n poster wordt alleen maar boeiender hoe langer je ernaar kijkt. Bijvoorbeeld de hoge plek van The Hu. En wie wordt de Marque headliner van de vrijdag? Ik dacht Paradise Lost maar die staan dan weer best laag op de poster.


Heaven Shall Burn marquee afsluiter dan?


Ik zet m’n geld in op Alestorm.

Nah, vaak zijn dat wat duisterdere heavy namen toch? In het verleden Bloodbath, Behemoth, dat soort werk. Nu Mercyful Fate, Opeth en Dimmu Borgir, waarschijnlijk. Daar past een Heaven Shall Burn toch beter tussen dan Alestorm?
Als je het zo zegt wel. Maar Alestorm daar wegzetten, zou wel betekenen dat er een redelijke act op MS1 zou moeten spelen, dus vandaar. Sterker nog, volgens mij is dat Faith No More.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Joslittel wrote:
Zo’n poster wordt alleen maar boeiender hoe langer je ernaar kijkt. Bijvoorbeeld de hoge plek van The Hu. En wie wordt de Marque headliner van de vrijdag? Ik dacht Paradise Lost maar die staan dan weer best laag op de poster.

Heaven Shall Burn marquee afsluiter dan?

Ja twijfelde ik ook over. Zou ook wel kunnen maar deze act komt nou juist zo lekker tot zijn recht op een groot podium. Dus daar gaat mijn voorkeur dan wel naar uit.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.912
4.055
Die poster brengt bij mij inderdaad ook veel verwarring. Sommige namen lijken heel vreemde plaatsen te krijgen waardoor ik niet meer goed kan inschatten waar ze die gaan neerplanten. Zolang ik niet te veel clashes heb in must-sees gecombineerd waardoor ik daarna te lange stukken 'eventueel' bands zou hebben, ben ik al lang tevreden, maar ik vind het allemaal moeilijk in te schatten.

op hetzelfde moment kondigt alcatraz trouwens een 4e stage aan in samenwerking met het nederlands paaspop. de Helldorado stage
Vorig jaar een stage erbij, dit jaar nog eentje, die gaan er wel voor!
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
wenteldave wrote:

Dr. Hannibal wrote:

Joslittel wrote:
Zo’n poster wordt alleen maar boeiender hoe langer je ernaar kijkt. Bijvoorbeeld de hoge plek van The Hu. En wie wordt de Marque headliner van de vrijdag? Ik dacht Paradise Lost maar die staan dan weer best laag op de poster.


Heaven Shall Burn marquee afsluiter dan?


Ik zet m’n geld in op Alestorm.

Nah, vaak zijn dat wat duisterdere heavy namen toch? In het verleden Bloodbath, Behemoth, dat soort werk. Nu Mercyful Fate, Opeth en Dimmu Borgir, waarschijnlijk. Daar past een Heaven Shall Burn toch beter tussen dan Alestorm?
Een lange set van Heaven Shall Burn tijdens het optreden van Faith No More zou ik echt heerlijk vinden
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken