Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Mastodon zie ik op MS2 als 3e laatste band qua grootte. Op die vrijdag misschien ietsje hoger. Maar in principe zouden ze niet veel hoger dan dat mogen staan.

Edit: even opgezocht, in 2017 stonden ze op de spot die ik zeg, met daarna nog Rob Zombie en Sabaton.
 

Moniek

Gouden Tip
7 mrt 2017
313
212
Laat maar komen die namen vandaag. Nightwish, Epica, Bad Religion en 3 Doors Down zou ik nog graag toegevoegd zien worden. Ben benieuwd!
 

kaiser

Dagopener
11 jan 2019
626
353
Mastodon sowieso een van de main stages en zoals hiervoor aangehaald ergens late namiddag of vroege avond, maar zeker geen (sub)headliner normaal gezien.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
mastodon gaat wel wat hoger staan hoor, welk van de huidige vrijdag bands zou je dan nog boven mastodon plaatsen?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
mastodon gaat wel wat hoger staan hoor, welk van de huidige vrijdag bands zou je dan nog boven mastodon plaatsen?
Ja... Helemaal niks.
Enige dat in de buurt komt, is Powerwolf.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
xydroh wrote:
mastodon gaat wel wat hoger staan hoor, welk van de huidige vrijdag bands zou je dan nog boven mastodon plaatsen?

Ja… Helemaal niks.
Enige dat in de buurt komt, is Powerwolf.

enter shikari gaat waarschijnlijk ook hoog staan al denk ik dat dit op graspop moeilijk ligt, op andere festivals zeker. Steel panther zal ook wel een hoge plaats opeisen. Maar voor mij zijn deze bands niet groter dan mastodon
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
wenteldave wrote:

xydroh wrote:
mastodon gaat wel wat hoger staan hoor, welk van de huidige vrijdag bands zou je dan nog boven mastodon plaatsen?


Ja… Helemaal niks.
Enige dat in de buurt komt, is Powerwolf.

enter shikari gaat waarschijnlijk ook hoog staan al denk ik dat dit op graspop moeilijk ligt, op andere festivals zeker. Steel panther zal ook wel een hoge plaats opeisen. Maar voor mij zijn deze bands niet groter dan mastodon

Nee, dat denk ik niet hoor. Zag ze drie jaar geleden op Pukkelpop rond 14 uur op de mainstage. Ik plaats ze eerder als headliner van de Jupiler Stage op hun dag.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Met niet minder dan zestien nieuwe namen raakt het programma van de 25ste GMM-editie stilaan helemaal ingevuld. Onder meer 3 DOORS DOWN, bekend van de wereldhit ‘Kryptonite’ en goed voor meer dan 30 miljoen verkochte platen, zakt af naar de Stenehei in Dessel om de Europese fans te begroeten. Ook een band waar tal van fans naar uitkijken, is MASTODON. De Amerikaanse band oogst wijd en zijd respect met zijn eigenzinnige mix van metal, hardcore en zelfs jazzy intermezzo’s, en werkt momenteel aan een nieuw album. Uitkijken dus of de heren enkele nieuwe nummers in petto hebben voor het GMM-publiek. Ook uit de VS: RIVAL SONS. Het kwartet dat in 2011 doorbrak met het indrukwekkende album ‘Pressure & Time’ heeft door het veelvuldige touren een uitstekende livereputatie verworven en komt dat in Dessel graag nog een keer fors onderstrepen. SKILLET liet onlangs nog Trix Antwerpen op zijn grondvesten daveren en is ook op GMM een graag geziene band. Hun christelijk geïnspireerde metal laveert tussen nu metal, hardrock en symfonische metal en verovert stilaan de hele wereld.

Andere nieuwe namen op de affiche zijn AMARANTHE, FLEDDY MELCULY, JOHN GARCIA & THE BAND OF GOLD, L7, MAJESTICA, PERIPHERY, SLOPER, STAKE, SUICIDE SILENCE, THY ART IS MURDER, TIAMAT en WAGE WAR.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
xydroh wrote:

wenteldave wrote:

xydroh wrote:
mastodon gaat wel wat hoger staan hoor, welk van de huidige vrijdag bands zou je dan nog boven mastodon plaatsen?


Ja… Helemaal niks.
Enige dat in de buurt komt, is Powerwolf.


enter shikari gaat waarschijnlijk ook hoog staan al denk ik dat dit op graspop moeilijk ligt, op andere festivals zeker. Steel panther zal ook wel een hoge plaats opeisen. Maar voor mij zijn deze bands niet groter dan mastodon

Nee, dat denk ik niet hoor. Zag ze drie jaar geleden op Pukkelpop rond 14 uur op de mainstage. Ik plaats ze eerder als headliner van de Jupiler Stage op hun dag.
Ben ik het ook mee eens, maar er staan gewoon heel weinig namen die op vrijdag de kar kunnen trekken.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Thy Art Is Murder, Rival Sons, Mastodon, Amaranthe zijn wel namen waar ik heel blij van word. Verder nog Skillet, 3 Doors Down, Sloper en Fleddy Melculy waar ik op zich ook nog wel tevreden mee kan zijn, Maar wederom niet hele grote namen.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
De vrijdag lijkt mij nog steeds zeer zwak. De twee grootste namen van deze worp (3 Doors Down en Mastodon, afgaande op de volgorde) komen op de twee dagen met de dikste headliners (Iron Maiden donderdag en Aerosmith zondag) erbij. Vreemd.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Donderdag - Mastodon, Fleddy Melculy, Amaranthe, Stake.
Vrijdag - John Garcia & The Band Of Gold, Rival Sons, Wage War, Suicide Silence, Periphery.
Zaterdag - Sloper, Majestica.
Zondag - 3 Doors Down, Tiamat, Thy Art Is Murder, Skillet, L7.

Zo, even snel. Mis er nog een paar, geloof ik, waar ik overheen heb gekeken. Gek genoeg zie ik volgens mij nog meer nieuwe namen op de site staan...
Oh, en Mayhem komt niet. Verdomme!
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Godverdomme Mayhem zegt af! Net onder de nieuwe aankondigingen op de site te lezen: https://www.graspop.be/nl/nieuws/16-nieuwe-namen/236/

:(
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Er is een knopje "Poster" bij de line up maar als ik erop klik dan krijg ik een foutmelding?
Iemand?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Nice! Erg blij met 3 Doors Down, jeugdsentiment. Mastodon, mooie toevoeging op donderdag. Erg vet dat Periphery en Thy Art is Murder zijn toegevoegd voor het harde werk. Stake en Fleddy goede Belgische namen. ja, hier kan ik wel wat mee.

Maar nog steeds geen Nightwish helaas :(
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken