Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
we beginnen hier precies allemaal gezamenlijke afkickverschijnselen te vertonen
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Jammer. De website en social media constant refreshen helpt niet, ik blijf maar kijken naar dezelfde video van Foreigner...

Heb voor de grap maar eens gekeken wanneer de eerste aankondiging was van het jaar, in de voorgaande jaren:
2013: 25 januari
2014: 3 februari
2015: 5 februari
2016: 8 februari
2017: 26 januari
2018: 25 januari
2019: 30 januari

Begint dus wel eens tijd te worden. Hopelijk morgen of vrijdag dan.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
Jammer. De website en social media constant refreshen helpt niet, ik blijf maar kijken naar dezelfde video van Foreigner…

Heb voor de grap maar eens gekeken wanneer de eerste aankondiging was van het jaar, in de voorgaande jaren:
2013: 25 januari
2014: 3 februari
2015: 5 februari
2016: 8 februari
2017: 26 januari
2018: 25 januari
2019: 30 januari

Begint dus wel eens tijd te worden. Hopelijk morgen of vrijdag dan.

Meteen maar even opgezocht op wat voor een dagen dat allemaal valt:

2013: vrijdag
2014: maandag
2015: donderdag
2016: maandag
2017: donderdag
2018: donderdag
2019: woensdag

tsjaa, als je dan een dag moet kiezen, dan maar donderdag?
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
loek wrote:
Jammer. De website en social media constant refreshen helpt niet, ik blijf maar kijken naar dezelfde video van Foreigner…

Heb voor de grap maar eens gekeken wanneer de eerste aankondiging was van het jaar, in de voorgaande jaren:
2013: 25 januari
2014: 3 februari
2015: 5 februari
2016: 8 februari
2017: 26 januari
2018: 25 januari
2019: 30 januari

Begint dus wel eens tijd te worden. Hopelijk morgen of vrijdag dan.

Meteen maar even opgezocht op wat voor een dagen dat allemaal valt:

2013: vrijdag
2014: maandag
2015: donderdag
2016: maandag
2017: donderdag
2018: donderdag
2019: woensdag

tsjaa, als je dan een dag moet kiezen, dan maar donderdag?
Donderdag lijkt me goed

Ik zie trouwens dat de pakketjes van 40 munten uitverkocht zijn.. wel jammer, had die eigenlijk nog willen kopen.
Maar goed dan maar geen gadget
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Kijkende naar de lijstjes hierboven lijkt het mij zeer zeer waarschijnlijk dat we inderdaad morgen of maandag een nieuwe lading gaan krijgen. Dat zal echter nog niet het gehele affiche zijn, toch? Er komt altijd nog later in het jaar nog een laatste aankondiging met vooral kleine namen bij om het af te maken, right?

Hoe dan ook, gokje welke namen het gaan worden? Ik zet in op Nightwish, 3 Doors Down, Electric Wizard, Haken, en misschien Mastodon... Als Copenhell morgen ook gaat aankondigen kan er morgen gewoon een tour aankondiging van hun aankomen? Voor zover ik kan zien is de "very special guest" van de Hellfest poster, waar in een gelekte versie dus Mastodon stond, ook nog niet ingevuld. Dus dat zou heel goed morgen kunnen gaan gebeuren?
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Limp Bizkit komt begin augustus naar 013.
Wellicht ook een mogelijke Main2 headliner?
Vandenberg doet ook enkele shows in Nederland, wellicht een mooie naam

"Vandenberg is back! Or should we say: Vandenberg are back?
To record the album, founder, guitar player and original member Adrian Vandenberg has recruited Ronnie Romero to sing on these brand new, original songs. Backing them in the studio are Brian Tichy and Koen Herfst - Artistpage on drums and Rudy Sarzo and Randy van der Elsen on bass. Ronnie, Koen and Randy will all play in the live band. First shows to be announced very soon."'
Anneke van Gierbergen treedt met haar "Going to Church-Tour" in diverse kerken in Nederland. Raargenoeg moest ze bij een kerk in Zwolle cancelen, omdat ze tattoo's heeft en metalzangers is....Beetje jammer weer.
Ga haar zelf sowieso zien in 's-Hertogenbosch, maar wellicht ook een mooie naam voor GMM.
 

gman1977

Playlistbediener
5 feb 2020
10
8
3 Doors Down vandaag alvast bevestigd voor Rock The Ring in ZZwitserland op vrijdag tijdens het Graspopweekend. Beide festivals delen toch heel wat namen. Iemand idee of Ghost nog tourplannen bekend zou maken?
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
3 Doors Down vandaag alvast bevestigd voor Rock The Ring in ZZwitserland op vrijdag tijdens het Graspopweekend. Beide festivals delen toch heel wat namen. Iemand idee of Ghost nog tourplannen bekend zou maken?

Ghost gaat volgend jaar het hele jaar bezig zijn met het nieuwe album. Ze komen dus zeker niet.



Limp Bizkit komt begin augustus naar 013.
Wellicht ook een mogelijke Main2 headliner?
Vandenberg doet ook enkele shows in Nederland, wellicht een mooie naam

“Vandenberg is back! Or should we say: Vandenberg are back?
To record the album, founder, guitar player and original member Adrian Vandenberg has recruited Ronnie Romero to sing on these brand new, original songs. Backing them in the studio are Brian Tichy and Koen Herfst – Artistpage on drums and Rudy Sarzo and Randy van der Elsen on bass. Ronnie, Koen and Randy will all play in the live band. First shows to be announced very soon.”‘
Anneke van Gierbergen treedt met haar “Going to Church-Tour” in diverse kerken in Nederland. Raargenoeg moest ze bij een kerk in Zwolle cancelen, omdat ze tattoo’s heeft en metalzangers is….Beetje jammer weer.
Ga haar zelf sowieso zien in ‘s-Hertogenbosch, maar wellicht ook een mooie naam voor GMM.
Ik hoop echt niet op Limp Bizkit. Heb ze in 2018 gezien en wat een slechte show vond ik dat. De muziek slaat eigenlijk nergens op en het publiek is gewoon aggresief en veel te veel crowdsurfers. Als ze komen ben ik zo ver mogelijk weg xD.
Anneke en Vandenberg zou ik wel cool vinden!
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
graspop20 wrote:
Limp Bizkit komt begin augustus naar 013.
Wellicht ook een mogelijke Main2 headliner?

Ik hoop echt niet op Limp Bizkit. Heb ze in 2018 gezien en wat een slechte show vond ik dat. De muziek slaat eigenlijk nergens op en het publiek is gewoon aggresief en veel te veel crowdsurfers. Als ze komen ben ik zo ver mogelijk weg xD.
Stonden in 2018 ook om 17:30 geprogrammeerd, ik denk niet dat zij nog subheadlinerwaardig zijn (i.t.t. Gojira en In Flames, die afgelopen jaar ook zo vroeg stonden).
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
297
80
Ik hoop echt niet op Limp Bizkit. Heb ze in 2018 gezien en wat een slechte show vond ik dat. De muziek slaat eigenlijk nergens op en het publiek is gewoon aggresief en veel te veel crowdsurfers. Als ze komen ben ik zo ver mogelijk weg xD.

In 2015 limp gezien. vond het echt super gaaf. De muziek slaat misschien nergens op volgens jou maar van mij mogen ze zeker nog eens komen (komen dit jaar niet hoor! )
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
297
80
maar wat ik me af vraag. Zondag moeten de meeste bands er nog bij (donderdag uitgezonderd natuurlijk maar dat gaat volgens mij geen volledige festival dag worden) Nu de zondag is uitverkocht, kunnen we dan voor die dag, minder grote namen erbij verwachten voor die dag nu die is uitverkocht? waarom zouden ze ook omdat toch al uitverkocht is...
of werkt dat niet zo?
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.370
2.712
gman1977 wrote:
3 Doors Down vandaag alvast bevestigd voor Rock The Ring in ZZwitserland op vrijdag tijdens het Graspopweekend. Beide festivals delen toch heel wat namen. Iemand idee of Ghost nog tourplannen bekend zou maken?

Ghost gaat volgend jaar het hele jaar bezig zijn met het nieuwe album. Ze komen dus zeker niet.


graspop20 wrote:
Limp Bizkit komt begin augustus naar 013.
Wellicht ook een mogelijke Main2 headliner?
Vandenberg doet ook enkele shows in Nederland, wellicht een mooie naam

“Vandenberg is back! Or should we say: Vandenberg are back?
To record the album, founder, guitar player and original member Adrian Vandenberg has recruited Ronnie Romero to sing on these brand new, original songs. Backing them in the studio are Brian Tichy and Koen Herfst – Artistpage on drums and Rudy Sarzo and Randy van der Elsen on bass. Ronnie, Koen and Randy will all play in the live band. First shows to be announced very soon.”‘
Anneke van Gierbergen treedt met haar “Going to Church-Tour” in diverse kerken in Nederland. Raargenoeg moest ze bij een kerk in Zwolle cancelen, omdat ze tattoo’s heeft en metalzangers is….Beetje jammer weer.
Ga haar zelf sowieso zien in ‘s-Hertogenbosch, maar wellicht ook een mooie naam voor GMM.

Ik hoop echt niet op Limp Bizkit. Heb ze in 2018 gezien en wat een slechte show vond ik dat. De muziek slaat eigenlijk nergens op en het publiek is gewoon aggresief en veel te veel crowdsurfers. Als ze komen ben ik zo ver mogelijk weg xD.
Anneke en Vandenberg zou ik wel cool vinden!
Oei oei, en dan valt het qua publiek nog wel mee qua "agressie" bij Limp Bizkit naar Graspopnormen.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.432
6.195
maar wat ik me af vraag. Zondag moeten de meeste bands er nog bij (donderdag uitgezonderd natuurlijk maar dat gaat volgens mij geen volledige festival dag worden) Nu de zondag is uitverkocht, kunnen we dan voor die dag, minder grote namen erbij verwachten voor die dag nu die is uitverkocht? waarom zouden ze ook omdat toch al uitverkocht is…
of werkt dat niet zo?

Werkt niet zo. Een boekingsproces neemt lange tijd in beslag. Je gaat niet plots je onderhandelingen afbreken.
Wat wel kan is dat bands afhaken, je op zoek moet naar een oplossing en je niet meer te ver wilt gaan.
Nu Graspop is nooit echt bekend geweest als een festival dat veel uitgeeft als artiesten, hoe zuiniger hoe liever.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
pisser wrote:
maar wat ik me af vraag. Zondag moeten de meeste bands er nog bij (donderdag uitgezonderd natuurlijk maar dat gaat volgens mij geen volledige festival dag worden) Nu de zondag is uitverkocht, kunnen we dan voor die dag, minder grote namen erbij verwachten voor die dag nu die is uitverkocht? waarom zouden ze ook omdat toch al uitverkocht is…
of werkt dat niet zo?

Werkt niet zo. Een boekingsproces neemt lange tijd in beslag. Je gaat niet plots je onderhandelingen afbreken.
Wat wel kan is dat bands afhaken, je op zoek moet naar een oplossing en je niet meer te ver wilt gaan.
Nu Graspop is nooit echt bekend geweest als een festival dat veel uitgeeft als artiesten, hoe zuiniger hoe liever.

Wat in een bepaalde vorm ook wel voordelen heeft. Als je er niet echt op let en altijd volle mep betaalt, dan zal je toch sneller in financiele problemen komen?
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
maar wat ik me af vraag. Zondag moeten de meeste bands er nog bij (donderdag uitgezonderd natuurlijk maar dat gaat volgens mij geen volledige festival dag worden) Nu de zondag is uitverkocht, kunnen we dan voor die dag, minder grote namen erbij verwachten voor die dag nu die is uitverkocht? waarom zouden ze ook omdat toch al uitverkocht is…
of werkt dat niet zo?
Mijn eerste keer Graspop in 2012 stonden ze er als headliner en ik vond het echt een geweldig optreden, van mij mogen ze ook langskomen.
Ze staan echter halverwege Juli in de US dus ik zie het niet zo snel gebeuren als ze in Augustus in Europa zijn
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
kobloodflames wrote:

gman1977 wrote:
3 Doors Down vandaag alvast bevestigd voor Rock The Ring in ZZwitserland op vrijdag tijdens het Graspopweekend. Beide festivals delen toch heel wat namen. Iemand idee of Ghost nog tourplannen bekend zou maken?


Ghost gaat volgend jaar het hele jaar bezig zijn met het nieuwe album. Ze komen dus zeker niet.


graspop20 wrote:
Limp Bizkit komt begin augustus naar 013.
Wellicht ook een mogelijke Main2 headliner?
Vandenberg doet ook enkele shows in Nederland, wellicht een mooie naam

“Vandenberg is back! Or should we say: Vandenberg are back?
To record the album, founder, guitar player and original member Adrian Vandenberg has recruited Ronnie Romero to sing on these brand new, original songs. Backing them in the studio are Brian Tichy and Koen Herfst – Artistpage on drums and Rudy Sarzo and Randy van der Elsen on bass. Ronnie, Koen and Randy will all play in the live band. First shows to be announced very soon.”‘
Anneke van Gierbergen treedt met haar “Going to Church-Tour” in diverse kerken in Nederland. Raargenoeg moest ze bij een kerk in Zwolle cancelen, omdat ze tattoo’s heeft en metalzangers is….Beetje jammer weer.
Ga haar zelf sowieso zien in ‘s-Hertogenbosch, maar wellicht ook een mooie naam voor GMM.


Ik hoop echt niet op Limp Bizkit. Heb ze in 2018 gezien en wat een slechte show vond ik dat. De muziek slaat eigenlijk nergens op en het publiek is gewoon aggresief en veel te veel crowdsurfers. Als ze komen ben ik zo ver mogelijk weg xD.
Anneke en Vandenberg zou ik wel cool vinden!

Oei oei, en dan valt het qua publiek nog wel mee qua “agressie” bij Limp Bizkit naar Graspopnormen.

Leuk om te zien hoe andere mensen er toch heel anders over kunnen denken. Ik kan niet zeggen dat ik een veteraan ben, volgend jaar wordt mijn derde Graspop, maar in de 8 dagen die ik mee heb gemaakt waarbij ik eigenlijk permanent alle dagen in publiek stond, was Limp Bizkit voor mij duidelijk het aggresiefst met Disturbed op een goede tweede plek. Ik hou zeker wel van een moshpit en sta er dan ook om de band ongeveer in, maar bij die twee bands ben ik uiteindelijk uit het publiek gegaan omdat ik de aggressie naar vond (verder heb ik ook bij alle soorten metal denk ik wel in een moshpit gestaan hoor, maar ik heb denk ik dan geluk dat ik de nog aggresievere publieken heb vermijdt ;)). En als ik zie dat LB toch nog best populair is hier, laat ze dan maar komen hoor. Als er niets tegenover staat wil ik het misschien zelfs nog wel van een afstandje bekijken, en er zijn al zo veel goede bands dat het toch niet super veel meer uitmaakt wat er gaat komen! Ik vond alleen dat ze live heel veel covers speelde en ik vond zelf de muziek niet geweldig klinken, maar dat is allemaal een mening!
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
crossfaith heeft weer een bom van een nummer gedropt. staan trouwens op jera dus laat maar over komen al verwacht ik dat dit maar zal aangekondigd worden na hun passage in trix 11 februari.

https://www.youtube.com/watch?v=j_35_M9gzFk
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Ik was vroeger, in mijn jongere tienerjaren, nog aardig fan van limp Bizkit. Nu vind ik het helemaal niks meer. Als ze komen, zal ik waarschijnlijk van een afstandje toekijken, mocht er niks tegenover staan.
Maar ik hoop er eigenlijk niet op.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken