Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Limp Bizkit vond ikzelf ook altijd wel leuk, maar na hun passage op Graspop 2018 heb ik ook zoiets van: nooit meer. Wat een triestig optreden was me dat. Mogen wat mij betreft dan ook heel ver weg blijven van Dessel.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
Gelukkig toch niet de enige. Altijd jammer van die rapmetal als Limp Bizkit, laat maar lekker thuis. Net als Body Count, had van mij ook niet gehoeven.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
beetje darned if you do, darned if you don't. graspop weet zelf ook dat er hier een hoop volk op zit te wachten. Maar ze weten net zo zeer dat een deel volk hier niet op zit te wachten. In mijn ogen trekken ze altijd kaart van de eerste categorie en zorgen ze voor een alternatief. Zou ik dus niet afschrijven als ze in de buurt zijn.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Ik vind het juist uitstekend dat GMM zoveel mogelijk subgenres aan bod laat komen, dus ook alternative/rap/nu-metal (wat ook niet echt mijn ding is).
Het mooie van GMM is juist dat je vrijwel altijd een alternatief hebt als iets je niet bevalt, al is het een klein, onbekend bandje dat je daardoor ontdekt (of anders is er natuurlijk altijd nog het immer gezellige Classic Rock Café of de Metal Market of ander vermaak).
Zolang ze dan maar wel zoveel mogelijk bands van verschillende subgenres tegenover elkaar zetten. Persoonlijke clashes zoals vorig jaar Sabaton/Cradle Of Filth, Amon Amarth/Eagles Of Death Metal, Eisbrecher/The Hu, Halestorm/Borknagar, Def Leppard/Eluveitie/Kvelertak kan ik goed begrijpen en vrede mee hebben, dat is gewoon pech hebben. Minder begrip heb ik voor clashes als Beast In Black/HammerFall, In Flames/Insomnium of (in mindere mate) Cellar Darling/Gloryhammer. Dat moet voor minder breed georiënteerde metalfans toch onverteerbaar zijn, zou je zeggen..?
Maar goed, ik begrijp dat programmeren niet altijd even makkelijk zal zijn, en dat er veel factoren mee zullen spelen.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Volledig akkoord. Wat Limp Bizkit betreft, heeft het ook weinig te maken met het genre (ik vind namelijk ook dat dat een plaatsje op de affiche verdient), maar des te meer met de persoonlijkheid van de band/Fred Durst. Als ze zin hebben, spelen ze een dijk van een optreden (naar verluidt was hun show op Alcatraz er boenk op), maar als ze geen zin hebben, slaan hun optredens nergens op. Vandaar: laat ze maar lekker thuis.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Voor Copenhell:

More fuel to the flames:

GOJIRA, D-A-D (By Request), MASTODON, MESHUGGAH, DEVIN TOWNSEND, BAD RELIGION, AGNOSTIC FRONT, DOG EAT DOG, DEATH TO ALL, SACRED REICH, REDWOOD HILL, NYREDOLK, CHELSEA GRIN, SOEN, WITHERING SURFACE, THE RAVEN AGE, SOREN ANDERSEN, SVARTSOT, GHOST IRIS, THUNDERMOTHER, IVY CROWN, LIFESICK og NERVED spiller på COPENHELL 2020!

It's gonna be a crazy summer in hell! ?????

You can read much more on our website and in the official COPENHELL app; check out Ticketmaster for available 1-day tickets and R.I.P.- tickets.

Yeahhh, Mastodooooooon! :twisted:
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Namen Copenhell staan op facebook. Kans op Gojira weer wat minder daarmee geworden?

Ze staan daar op vrijdag, zondag dus op Pinkpop. Kan prima nog op donderdag of zaterdag erbij lijkt me. Spelen ze 2 of 3 dagen op rij, doen ze vaker, zeker met korte reistijden tussen Graspop en Pinkpop heel gemakkelijk te doen.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Iemand enig idee wat dat D-A-D (by request) moet voorstellen trouwens? Lijkt eem grote naam daar, maar werkelijk nooit van gehoord.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
D-A-D is a Danish rock band. It was originally named "Disneyland After Dark",[3] but changed their name to avoid a lawsuit from The Walt Disney Company.

wat verder op Wiki: The largest concert the band played as the opening act for the Böhse Onkelz on their farewell festival on 17 June 2005, about 120,000 people on the Euro Speedway Lausitz.

Moet dus blijkbaar wel serieus groot zijn in Denemarken. Maar inderdaad: zelf anders nog nooit iets van opgevangen.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
D-A-D is a Danish rock band. It was originally named “Disneyland After Dark”,[3] but changed their name to avoid a lawsuit from The Walt Disney Company.

wat verder op Wiki: The largest concert the band played as the opening act for the Böhse Onkelz on their farewell festival on 17 June 2005, about 120,000 people on the Euro Speedway Lausitz.

Moet dus blijkbaar wel serieus groot zijn in Denemarken. Maar inderdaad: zelf anders nog nooit iets van opgevangen.

in denemarken is D-A-D even groot als volbeat. Heel erg vreemd maar is gewoon zo. Spelen wel entertainende shows, ik ken ze vooral door de bassist zijn vreemde creaties. Bijvoorbeeld zijn Bass in een grote iphone veranderen en constant het publiek filmen om de rollen om te draaien

https://consequenceofsound.net/2018/08/giant-iphone-bass-films-audience/
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
koekdoos wrote:
Namen Copenhell staan op facebook. Kans op Gojira weer wat minder daarmee geworden?

Ze staan daar op vrijdag, zondag dus op Pinkpop. Kan prima nog op donderdag of zaterdag erbij lijkt me. Spelen ze 2 of 3 dagen op rij, doen ze vaker, zeker met korte reistijden tussen Graspop en Pinkpop heel gemakkelijk te doen.
Sum 41 speelt op 2 festivals op 1 dag dit jaar dus alles is mogelijk zou ik denken (Werchter en Main Square in Frankrijk)

Kans op Bad Religion lijkt me ook nog wel aanwezig, ze spelen wel op de Lokerse Feesten weet niet of dit ze uitsluit? Sum 41 speelt bijvoorbeeld ook op Werchter en Lokerse.

Kans op Mastodon lijkt wel steeds groter te worden, is niet helemaal mijn ding. Hopelijk worden ze niet te hoog op de line up geplaatst als ze langskomen
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
3.004
9.005
Graspop shop is sinds vandaag terug online. Gelijk maar even die windbreaker besteld, want die kan ik wel gebruiken.

Maar goed, met de verschillende aankondigingen van andere festivals en het heropenen van de shop, kan het toch niet al te lang meer duren voordat we nieuwe namen krijgen. Wat ik vreemd vind is dat Graspop dit jaar vaker niet dan wel heeft aangekondigd dat er nieuwe namen op komst zijn. Dus zou zomaar kunnen dat we vandaag in de loop van de dag iets nieuws krijgen. En anders toch zeker volgende week. Morgen verwacht ik niet, omdat Werchter schijnbaar weer namen gaat lossen.

Hopen op namen als Nightwish, Epica, Electric Wizard, Haken, Mastodon, Messhuggah en Amaranthe!
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Graspop shop is sinds vandaag terug online. Gelijk maar even die windbreaker besteld, want die kan ik wel gebruiken.

Maar goed, met de verschillende aankondigingen van andere festivals en het heropenen van de shop, kan het toch niet al te lang meer duren voordat we nieuwe namen krijgen. Wat ik vreemd vind is dat Graspop dit jaar vaker niet dan wel heeft aangekondigd dat er nieuwe namen op komst zijn. Dus zou zomaar kunnen dat we vandaag in de loop van de dag iets nieuws krijgen. En anders toch zeker volgende week. Morgen verwacht ik niet, omdat Werchter schijnbaar weer namen gaat lossen.

Hopen op namen als Nightwish, Epica, Electric Wizard, Haken, Mastodon, Messhuggah en Amaranthe!
Vandaag om 16:00 moet het toch wel echt gaan gebeuren denk ik zo.
Ik hoop ook heel erg op Nightwish,.
Ik zie ook niet echt een goed alternatief om de ms2 af te sluiten op vrijdag eigenlijk, nu steeds meer metalfestvials in Europa met aankondigingen komen.
Als wat grotere bands als f5dp, avenged sevenfold, limp bizkit ofso een Europese tour zouden gaan aankondigen zou ik denken dat deze al aangekondigd zouden zijn op andere Europese festivals. Dus naast Nightwish denk ik niet dat er ineens een onverwachte grote naam tussen zal zitten in de eerstvolgende lading
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Even over iets anders, kan iemand me vertellen met welke albums van Korn ik het best kan beginnen?
Ben het wat meer gaan luisteren en het spreekt me wel aan, kan niet wachten om ze live te zien.
Voor mensen die ze vaker live hebben gezien, wat moet ik hiervan verwachten?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Even over iets anders, kan iemand me vertellen met welke albums van Korn ik het best kan beginnen?
Ben het wat meer gaan luisteren en het spreekt me wel aan, kan niet wachten om ze live te zien.
Voor mensen die ze vaker live hebben gezien, wat moet ik hiervan verwachten?

een feestje is wat je mag verwachten. Heb ze nog nooit slecht geweten
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
Graspop shop is sinds vandaag terug online. Gelijk maar even die windbreaker besteld, want die kan ik wel gebruiken.

Maar goed, met de verschillende aankondigingen van andere festivals en het heropenen van de shop, kan het toch niet al te lang meer duren voordat we nieuwe namen krijgen. Wat ik vreemd vind is dat Graspop dit jaar vaker niet dan wel heeft aangekondigd dat er nieuwe namen op komst zijn. Dus zou zomaar kunnen dat we vandaag in de loop van de dag iets nieuws krijgen. En anders toch zeker volgende week. Morgen verwacht ik niet, omdat Werchter schijnbaar weer namen gaat lossen.

Hopen op namen als Nightwish, Epica, Electric Wizard, Haken, Mastodon, Messhuggah en Amaranthe!

Volgens mij is Graspop nooit echt geweest van de "over x dagen nieuwe namen", kan me niet actief er iets van herinneren dat ze dat hebben gedaan.

Hoe groot zou Mastodon op Graspop zijn? Moet ik daarbij denken aan een grote mainstage naam? vroeg in de middag? Marquee / Metal Dome afsluiter?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken