Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Rival Sons had zichzelf aangekondigd als support act voor Aerosmith, toch? Zelfs op Graspop. Vind het dan best apart dat ze dan niet op dezelfde dag staan. Maar goed, je hoort me niet klagen, zolang ze niet clashen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Oh, en het trio Iron Maiden - Alter Bridge - Mastodon vind ik eigenlijk ook wel redelijk sterk. Jammer dat ik er die dag nog niet bij ben.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Ik ben eigenlijk meer verbaasd over de vrijdag dan de donderdag.
Ik vind Faith No More al een zwakke headliner, en dan lijkt ook nog de rest van de avond gewoon erg leeg te staan op de mainstages.
Powerwolf, Alestorm en Heaven Shall Burn, Steel Panther zijn alle 3 bands die op de vorige edities eind van de middag speelden en zoals het er nu uit ziet worden een deel van deze bands gebombardeerd naar de spot van een co-headliner. Misschien mis ik iets maar ik zie het niet helemaal
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.887
Ik ben eigenlijk meer verbaasd over de vrijdag dan de donderdag.
Ik vind Faith No More al een zwakke headliner, en dan lijkt ook nog de rest van de avond gewoon erg leeg te staan op de mainstages.
Powerwolf, Alestorm en Heaven Shall Burn, Steel Panther zijn alle 3 bands die op de vorige edities eind van de middag speelden en zoals het er nu uit ziet worden een deel van deze bands gebombardeerd naar de spot van een co-headliner. Misschien mis ik iets maar ik zie het niet helemaal

Volgens mij mis je niks en heb je helemaal gelijk. Die 4 dagen lijken gewoon wat moeilijk te vullen te zijn. Met een iets kleinere undercard zou deze line up op 3 dagen echt fucking sterk zijn. Op 4 dagen net niet.
 

kurreke

Nieuw lid
6 feb 2020
1
0
Heb even naar de band Majestica gekeken op de graspopsite en die gast op de foto kwam mij bekend voor en die heb ik vorige zondag nog gezien.Hij is gitarist bij .... Sabaton!!
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Ben blij met 3 Doors Down, Dragonforce en Skillet. Sommige namen ken ik nog niet voldoende om een mening over te geven. Ik vrees op zondag wel voor serieus veel clashes voor mij. Heb daar nu 9 bands staan ik die ik sowieso wil zien. Kunnen we uit deze worp concluderen dat ze Nightwish niet gaan hebben? Ik overweeg kaarten voor Antwerpen te kopen namelijk..
Zou het kunnen dat Nightwish nog steeds niet is aangekondigd omdat ze eerst nog wat tickets willen verkopen voor dat concert in Antwerpen?
Verklaard wel deels dat grote gat op de vrijdag
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.887
Heb inmiddels tijdens het boodschappen doen The Better Life van 3 Doors Down maar weer eens op gezet... Ken die shit gewoon nog echt noot voor noot uit mn hoofd haha! Als die mannen nog een beetje in vorm zijn, en ze dat album inderdaad ook op Graspop integraal gaan spelen, wordt dat volgens mij wel een nostalgie feestje hoor. Zondag middag op mainstage moet het wel lukken om aan dat volle uurtje te komen toch? Helemaal top. Stukje meer heavy dan ik mij herinnerde ook wel. Goeie boeking.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Ook zoiets. Drie bands waar ik enorm naar uitkijk staan als allerkleinste naam van de dag op het affiche. Desillusion, The Great Old Ones en Our Survival Depens on Us. Dit wordt waarschijnlijk 3 keer om 11.30 uur aanwezig zijn met een eerste pilsje. Wil hen alle drie niet missen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Moniek wrote:
Ben blij met 3 Doors Down, Dragonforce en Skillet. Sommige namen ken ik nog niet voldoende om een mening over te geven. Ik vrees op zondag wel voor serieus veel clashes voor mij. Heb daar nu 9 bands staan ik die ik sowieso wil zien. Kunnen we uit deze worp concluderen dat ze Nightwish niet gaan hebben? Ik overweeg kaarten voor Antwerpen te kopen namelijk..

Zou het kunnen dat Nightwish nog steeds niet is aangekondigd omdat ze eerst nog wat tickets willen verkopen voor dat concert in Antwerpen?
Verklaard wel deels dat grote gat op de vrijdag
Heb het daar ook met Ruben over gehad. Zou wat onlogisch zijn, aangezien dat concert na het festival is. Als het ervoor was, zou ik er zeker in kunnen komen, maar het concert is vijf maanden na Graspop. Tijd zat om dan nog kaarten voor je eigen concert te kunnen verkopen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Ook zoiets. Drie bands waar ik enorm naar uitkijk staan als allerkleinste naam van de dag op het affiche. Desillusion, The Great Old Ones en Our Survival Depens on Us. Dit wordt waarschijnlijk 3 keer om 11.30 uur aanwezig zijn met een eerste pilsje. Wil hen alle drie niet missen.
Wat is het probleem? Ze spelen toch niet op dezelfde dag, uit mijn hoofd?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.887
loek wrote:

Moniek wrote:
Ben blij met 3 Doors Down, Dragonforce en Skillet. Sommige namen ken ik nog niet voldoende om een mening over te geven. Ik vrees op zondag wel voor serieus veel clashes voor mij. Heb daar nu 9 bands staan ik die ik sowieso wil zien. Kunnen we uit deze worp concluderen dat ze Nightwish niet gaan hebben? Ik overweeg kaarten voor Antwerpen te kopen namelijk..


Zou het kunnen dat Nightwish nog steeds niet is aangekondigd omdat ze eerst nog wat tickets willen verkopen voor dat concert in Antwerpen?
Verklaard wel deels dat grote gat op de vrijdag

Heb het daar ook met Ruben over gehad. Zou wat onlogisch zijn, aangezien dat concert na het festival is. Als het ervoor was, zou ik er zeker in kunnen komen, maar het concert is vijf maanden na Graspop. Tijd zat om dan nog kaarten voor je eigen concert te kunnen verkopen.

Dat lijkt mij ook wel. Goeie show neerzetten vrijdagnacht na FNM, goeie recensies, vliegen die laatste tickets eruit.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Met die poster valt wel op hoe mager die vrijdag is. Daar moet nog veel bijkomen lijkt me. Alleen FNM als dagtrekker is erg weinig.

Voor de rest doen ze het wel weer netjes hoor. Net iets minder dan dat we van ze gewend zijn, maar die lat hebben ze zelf zo hoog gelegd.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
Joslittel wrote:
Ook zoiets. Drie bands waar ik enorm naar uitkijk staan als allerkleinste naam van de dag op het affiche. Desillusion, The Great Old Ones en Our Survival Depens on Us. Dit wordt waarschijnlijk 3 keer om 11.30 uur aanwezig zijn met een eerste pilsje. Wil hen alle drie niet missen.

Wat is het probleem? Ze spelen toch niet op dezelfde dag, uit mijn hoofd?

Dat ie niet drie dagen zo vroeg op het festivalterrein wil zijn, maar nog even wil uitbrakken.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
wenteldave wrote:

Joslittel wrote:
Ook zoiets. Drie bands waar ik enorm naar uitkijk staan als allerkleinste naam van de dag op het affiche. Desillusion, The Great Old Ones en Our Survival Depens on Us. Dit wordt waarschijnlijk 3 keer om 11.30 uur aanwezig zijn met een eerste pilsje. Wil hen alle drie niet missen.


Wat is het probleem? Ze spelen toch niet op dezelfde dag, uit mijn hoofd?

Dat ie niet drie dagen zo vroeg op het festivalterrein wil zijn, maar nog even wil uitbrakken.

Ja precies dat ja. Nu ben ik altijd wel erg vroeg op het terrein, wil het maximale eruit halen. Maar dit wordt haasten. Daarnaast heb ik liever al 1 optreden gehad en 2 biertjes op voordat ik zulke bands zie, dan zit ik er tenminste alweer helemaal in.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Paddy wrote:

wenteldave wrote:

Joslittel wrote:
Ook zoiets. Drie bands waar ik enorm naar uitkijk staan als allerkleinste naam van de dag op het affiche. Desillusion, The Great Old Ones en Our Survival Depens on Us. Dit wordt waarschijnlijk 3 keer om 11.30 uur aanwezig zijn met een eerste pilsje. Wil hen alle drie niet missen.


Wat is het probleem? Ze spelen toch niet op dezelfde dag, uit mijn hoofd?


Dat ie niet drie dagen zo vroeg op het festivalterrein wil zijn, maar nog even wil uitbrakken.

Ja precies dat ja. Nu ben ik altijd wel erg vroeg op het terrein, wil het maximale eruit halen. Maar dit wordt haasten. Daarnaast heb ik liever al 1 optreden gehad en 2 biertjes op voordat ik zulke bands zie, dan zit ik er tenminste alweer helemaal in.
Ah, heb daar zelf nooit zoveel last van, dus niet aan gedacht.
Laatste begrijp ik wel beter, maar er moet toch een band het spits afbijten.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.887
Ik begin er wel echt zin in te krijgen jongens. Lijkt me ook leuk om weer te proberen een forum meeting in te plannen, ben twee jaar terug geloof ik alleen Jos tegengekomen? Het moet nu toch lukken om meer mensen bij elkaar te krijgen. Ik heb vrijdag alvast zeeën van tijd haha :wink:
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.538
Mooie worp hoor, al blijft de vrijdag wel heel erg leeg. Ik heb een en ander verwerkt in de clashfinder: https://clashfinder.com/s/graspop20forecast/.

Volgens dit schema kunnen we dit aantal acts nog verwachten:
donderdag 2
vrijdag 0 (!!!)
zaterdag 3
zondag 3

Schiet hier maar op. Ik vind het ook erg lastig om tot een logische indeling te komen. Mijn onderbouwing per dag:

Donderdag:
Iron Maiden 21-23 headliner MS 1 en Mercyful Fate erna op MS 2 met de magische stem van King Diamond. Alter Bridge + Mastodon ervoor op MS2 en MS1, waarbij ik de verdeling random doe. Kan zomaar andersom zijn dus.
Verder heb ik nu ook de Marquee gevuld, maar ik start later op de dag. Op de website is namelijk te vinden dat de openingstijden 1 wat later zijn dan de andere dagen.

Vrijdag:
Faith No More dus headliner MS1. Powerwolf en Heaven Shall Burn verwacht ik ervoor en erna op MS2. Allebei zou een feestje worden, maar ik verwacht dat powermetal net iets geschikter is voor diep in de nacht dan Heaven Shall Burn. Al sluit ik persoonlijk liever af met Heaven Shall Burn. The Hu laat ik een Main Stage openen. Dit kunnen ze wel aan, en ik wil ze graag als dagopener zien.

Zaterdag:
Inderdaad Judas Priest (MS1) en erna Korn (MS2) allebei anderhalf uur. Disturbed en Foreigner verwacht ik ervoor op de main stages, waarbij het random is wie wanneer op welke.
Voor wie de prog metal een warm hart toedraagt, verwacht ik dat ‘s avonds de Marquee de place to be is. Opeth, Anathema en Townsend na elkaar. Voor mij persoonlijk een hel om te kiezen.

Zondag:
Deze dag kan helemaal niet. Achter elkaar op de Main Stage verwacht ik (van laat naar vroeg): Aerosmith, Deep Purple, Deftones, The Offspring, 3 Doors Down, Body Count, Killswitch Engage, Skillet. Sepultura komt er nog voor....

Van mij hadden ze de donderdag en vrijdag tot 1 dag mogen samenvoegen en dan lekker drie dagen vullen. Dan was het voor mij een van de mooiste line-ups ooit geweest. Nu moet ik vooral op vrijdag rustig aan doen, al vind ik FNM, The Hu, Dool en HSB wel echt fijn.

 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.887
Ahh dat is jouw clashfinder haha! Zat m al te bekijken en zag een voor een de namen verschuiven :lol:

Denk wel juist dat Mastodon eerst gaat spelen en dan Alter Bridge, maar de onderlinge verhouding van de twee mainstages is mij ook niet helemaal duidelijk.

The Hu als mainstage opener lijkt me vrij laag, voor de positie die ze op de poster hebben? Verwacht ze eerder als een van de laatste namen in de Marquee dan ofzo. Ze staan op de poster zelfs net een plekje voor Paradise Lost in de pikorde, waarvan ik dus ook niet meer zo zeker ben dat die de Marquee gaan afsluiten?

Ik denk dat alle namen op die vrijdag verder nog een stapje naar beneden mogen, aangezien je daar bijna alle podia later laat beginnen dan op zaterdag en zondag. Dus dan komt er bovenin toch nog wat meer ruimte voor 2 of 3 grotere namen erbij.

Dat is wat mij opvalt :) mooi gedaan verder!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken