Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

joris313

Gouden Tip
28 nov 2019
259
159
GMM is gewoon de laatste 10 jaar nog ontzettend gegroeid de jaren voor 2010 had je ook soms headliner als Motley Crue, Korn, Marilyn Manson, Judas Priest, Iron Maiden,…
Die laatste 2 zijn dat nog altijd, maar zijn ook niet de meest “wauw” factor headliners voor zo’n festival.

Ik heb volgens mij Marilyn Manson ook wel eens Main Stage 2 zien headlinen na KISS. Weet niet of je het dan als headliner kunt bestempelen, verder heb je ongetwijfeld gelijk
 

joris313

Gouden Tip
28 nov 2019
259
159
In 2010 is Soulfly nog eind april, begin mei als headliner toegevoegd. Als ik me goed kan herinneren was Graspop in verre onderhandelingen met Guns N’ Roses, maar die kozen uiteindelijk voor 5-6 Europese festivals begin juni en een Europese zaaltournee van september tot november(Sportpaleis, Gelredome). Bij gebrek aan grote alternatieven zijn toen nog laat Soulfly, Slash en de kersverse reünie van Channel Zero toegevoegd. Soulfly was toen wel op het toppunt van hun populariteit na twee ijzersterke albums (Dark Ages, Conquer) en speelde toen echt wel een sterke headlinerset met nog redelijk wat Sepultura-materiaal.

Aah ja kijk zoiets dacht ik al, maar nu weet ik het. Thanks!
 

joris313

Gouden Tip
28 nov 2019
259
159
Als ik me goed herinder ketste in 2010 op net voor bekendmaking iets af en hebben ze toen de laatste 3 bands op de main allemaal een langere slot gegeven en gebombardeerd tot triple co headliner.

Hahha da's in ieder geval goed nieuws voor de fans van die 3 bands die nu meer tijd kregen!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Indiaantje89 wrote:

DennisvdBr wrote:

Indiaantje89 wrote:
Vind alleen Judas Priest persoonlijk een mindere headliner. Maar verder in de breedte gewoon weer een prima affiche. Ik gun ze het ook wel ondanks het “gezeik” op social media.

Natuurlijk had SOAD mooi geweest, maarja some you win.. some you lose.


some you win.. some you lose

tja, ik heb toch mijn bedenking bij de vrijdag headliner ook?
heb ergens het gevoel dat er een klapper ontbreekt tussen de headliners?


Ja ok, vooral ook omdat ze ook nog eens op Werchter te zien zijn. Maar Faith No More is live wel heel vet.

En herhalingen op metal festivals…. tsja what else is new.

Of pakweg Tomorrowland, die lijken mij elk jaar met dezelfde affiche uit te pakken.
Die kunnen beter posters uitbrengen van EDM acts die NIET op Tomorrowland staan, dan zijn ze sneller klaar.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.151
7.378
DennisvdBr wrote:

Indiaantje89 wrote:
Vind alleen Judas Priest persoonlijk een mindere headliner. Maar verder in de breedte gewoon weer een prima affiche. Ik gun ze het ook wel ondanks het “gezeik” op social media.

Natuurlijk had SOAD mooi geweest, maarja some you win.. some you lose.


some you win.. some you lose

tja, ik heb toch mijn bedenking bij de vrijdag headliner ook?
heb ergens het gevoel dat er een klapper ontbreekt tussen de headliners?

Ja ok, vooral ook omdat ze ook nog eens op Werchter te zien zijn. Maar Faith No More is live wel heel vet.

En herhalingen op metal festivals…. tsja what else is new.

Ik wordt ook niet echt blij van Judas Priest en Faith No More, ik vind het prima dat ze er staan maar had deze bands gewoon niet als headliners verwacht.
Toch staat er meer dan genoeg op de line up dat me wel trekt, en als ik naar de verschillende Clashfinders kijk die hier zijn gestuurd lijkt het erop dat ik veel meer clashes ga krijgen dit jaar dan alle voorgaande jaren (is mijn 5e keer grasop)
En dan komen er nog bands bij ook... Ik hoop dat het in de echte indeling mee zal vallen met de clashes maar vrees het ergste als ik er zo naar kijk.
In ieder geval ga ik me niet vervelen.
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
296
80
Hmm, zondagtickets zijn uitverkocht, maar geen nieuwe namen vandaag.

Terwijl we wachten op nieuwe namen besloot ik trouwens een beetje te spelen en een clashfinder te maken: https://clashfinder.com/s/graspop2020/
Het is een beetje gokken en er zullen vast een boel dingen niet kloppen, maar ik vond het wel leuk om een beetje te puzzelen.

tuurlijk kloppen een hoop dingen niet omdat je een hele hoop moet gokken maar je moet ook wel een beetje kijken naar de informatie die tot nu beschikbaar is:

Bijv.: Bij de aankondiging van aerosmith stond heel duidelijk dat ze het festival gaan afsluiten.

iemand nog meer info?
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
519
625
zou het nog kunnen ? nieuwe namen op vrijdag ? of moeten echt weer op volgende week hopen?
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.617
7.334
Indiaantje89 wrote:
Vind alleen Judas Priest persoonlijk een mindere headliner. Maar verder in de breedte gewoon weer een prima affiche. Ik gun ze het ook wel ondanks het “gezeik” op social media.

Natuurlijk had SOAD mooi geweest, maarja some you win.. some you lose.

some you win.. some you lose

tja, ik heb toch mijn bedenking bij de vrijdag headliner ook?
heb ergens het gevoel dat er een klapper ontbreekt tussen de headliners?

De poster ontbreekt ook nog, hoop dat dat samen hangt.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.981
2.024
Vandaag is Werchterdag.
Die hebben nog een inhaalbeweging te doen.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.327
5.826
Joe wrote:
Vandaag is Werchterdag.
Die hebben nog een inhaalbeweging te doen.

Die hebben toch al 2 aankondigingen gedaan deze week?
Hopelijk komt Graspop met wat namen vandaag

Nee, de laatste aankondiging was vorige week vrijdag. Wel is Placebo gisteren vanaf hun eigen site uitgelekt. Dus die gaan hoogstwaarschijnlijk, met nog wat andere namen, vanmiddag daar bekend gemaakt worden.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.151
7.378
loek wrote:

Joe wrote:
Vandaag is Werchterdag.
Die hebben nog een inhaalbeweging te doen.


Die hebben toch al 2 aankondigingen gedaan deze week?
Hopelijk komt Graspop met wat namen vandaag


Nee, de laatste aankondiging was vorige week vrijdag. Wel is Placebo gisteren vanaf hun eigen site uitgelekt. Dus die gaan hoogstwaarschijnlijk, met nog wat andere namen, vanmiddag daar bekend gemaakt worden.
Oh dat was vorige week alweer. Mijn fout
Dan wordt het toch maar tot volgende week wachten helaas
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.546
11.020
Hoe vonden jullie Lynyrd Skynyrd vorig jaar, is het de moeite om € 60,00 voor neer te leggen?
Vermakelijk, maar niet vermakelijk genoeg om er zestig euro voor neer te leggen.
Aan de andere kant, het is een afscheidsshow en de laatste zaalshow dateert van 24 jaar terug. Lastig...
 

sgeerdens

Nieuw lid
20 aug 2019
3
0
Ik schat de kans op Gojira voor vrijdag 19 juni niet klein in. Het hoofdpodium van Rockwerchter lijkt me met huidige 7 acts vol op de dag van SOAD. De vrijdag van Graspop mist nog veel en co-headliner met Faith no More zou kunnen. Op de website van Gojira staat Landgraaf op hun agenda op zowel 19 als 21 juni wat natuurlijk niet kan. 21 juni staan ze daar op de affiche. Ik had ze vandaag in aankondiging Rockwerchter verwacht maar ik hoop nu stilaan terug op Graspop.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
Ik schat de kans op Gojira voor vrijdag 19 juni niet klein in. Het hoofdpodium van Rockwerchter lijkt me met huidige 7 acts vol op de dag van SOAD. De vrijdag van Graspop mist nog veel en co-headliner met Faith no More zou kunnen. Op de website van Gojira staat Landgraaf op hun agenda op zowel 19 als 21 juni wat natuurlijk niet kan. 21 juni staan ze daar op de affiche. Ik had ze vandaag in aankondiging Rockwerchter verwacht maar ik hoop nu stilaan terug op Graspop.
denk ik ook, vooral omdat de kans op een nieuw album ook wel wat groter wordt
 

pieterschipper

Campingartiest
1 dec 2017
69
7
wenteldave wrote:

Joe wrote:
En meteen een waarschuwinkje voor de andere dagen, het gaat allemaal weer vlotjes zo te zien.





En dat ondanks het ongelooflijke ‘kut’ programma… ?

Ja, ik begin me daar echt aan te ergeren. Hoezo is dit een kutprogramma volgens sommigen? Omdat Faith No More headlined, in plaats van Guns n Roses? Er staan ook nog 130 andere bands (die nog niet eens allemaal bekend zijn), waar m.i. voor iedere metalhead genoeg moois tussen zit. Sommige mensen leven blijkbaar om te klagen en te zeuren. Ik zou doodmoe van mezelf worden als ik zo was.

Zoe niet iedereen het zelf mogen bepalen of hij/zij het een kut programma vind tot dus ver? Een Forum is er niet alleen voor de positief gestemde mens toch? Ik persoonlijk vind het nog net geen kut programma maar vind het programma wel zo dat we dit jaar overslaan en ons de € 1000,- besparen. Gelukkig hebben we In To The Grave en Dokk'em open air nog. Of paaspop met Parkway Drive en Hatebreed.
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
376
533
Ik zou eigenlijk graag de naam "Frog Leap" zien verschijnen op de line-up. Ik weet dat dit een veredelde coverband is die gewone hits omzet naar metal, maar ik zou er absoluut niet om klagen. Lijkt me erg uniek :)
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.327
5.826
Ik zou eigenlijk graag de naam “Frog Leap” zien verschijnen op de line-up. Ik weet dat dit een veredelde coverband is die gewone hits omzet naar metal, maar ik zou er absoluut niet om klagen. Lijkt me erg uniek ?

Ja daar hoop ik ook wel op! Leuke liedjes, Rabea is ook een toffe gast (gitarist), volgens mij is dat wel een feestje.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.161
4.292
Ik zou eigenlijk graag de naam “Frog Leap” zien verschijnen op de line-up. Ik weet dat dit een veredelde coverband is die gewone hits omzet naar metal, maar ik zou er absoluut niet om klagen. Lijkt me erg uniek
1f642.svg

Tourt die dan? Zou ik echt wel lachen vinden om te zien.
 

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken