Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.588
11.181
Ik zou eigenlijk graag de naam “Frog Leap” zien verschijnen op de line-up. Ik weet dat dit een veredelde coverband is die gewone hits omzet naar metal, maar ik zou er absoluut niet om klagen. Lijkt me erg uniek
1f642.svg
Klinkt in ieder geval beter dan Ankor, een Catalaanse band die uitgaat van hetzelfde principe. Desalniettemin heb ik niet zoveel met coverbands, dus die mogen het liefst zo ver mogelijk wegblijven.
Zal inderdaad wel een feestje zijn, maar stel dat ze eigen nummers hadden, mochten ze wel komen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.588
11.181
jvandeweyer wrote:
Ik zou eigenlijk graag de naam “Frog Leap” zien verschijnen op de line-up. Ik weet dat dit een veredelde coverband is die gewone hits omzet naar metal, maar ik zou er absoluut niet om klagen. Lijkt me erg uniek
1f642.svg


Tourt die dan? Zou ik echt wel lachen vinden om te zien.
Laatste show op 12 april, met onder andere de Melkweg op 31 maart. Eerste festivalshow is, voor zover ik zie, Summer Breeze.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.992
2.040
Graspop zet in zijn nachtprogramma laatste jaren coverbands. Dus stel het ze gerust eens voor.
 

daveh

Playlistbediener
25 nov 2019
14
0
jamel wrote:

wenteldave wrote:

Joe wrote:
En meteen een waarschuwinkje voor de andere dagen, het gaat allemaal weer vlotjes zo te zien.


En dat ondanks het ongelooflijke ‘kut’ programma…
1f609.svg



Ja, ik begin me daar echt aan te ergeren. Hoezo is dit een kutprogramma volgens sommigen? Omdat Faith No More headlined, in plaats van Guns n Roses? Er staan ook nog 130 andere bands (die nog niet eens allemaal bekend zijn), waar m.i. voor iedere metalhead genoeg moois tussen zit. Sommige mensen leven blijkbaar om te klagen en te zeuren. Ik zou doodmoe van mezelf worden als ik zo was.

Zoe niet iedereen het zelf mogen bepalen of hij/zij het een kut programma vind tot dus ver? Een Forum is er niet alleen voor de positief gestemde mens toch? Ik persoonlijk vind het nog net geen kut programma maar vind het programma wel zo dat we dit jaar overslaan en ons de € 1000,- besparen. Gelukkig hebben we In To The Grave en Dokk’em open air nog. Of paaspop met Parkway Drive en Hatebreed.

Juist, over smaak valt niet te twisten. Ieder zijn ding, sommige vinden het super, anderen vinden het niks. Of zoals Pieter aangeeft, niet het geld waard in zijn ogen. Zelfde geldt voor mij, hoe jammer ik dat zelf ook vind. Kijk nu vooral naar jera, dat sluit op dit moment veel meer aan op mijn muzieksmaak. Mar wie weet gooit graspop er nog wat mooie namen uit en wordt het nog een lastige keuze. We gaan het zien komende weken.
 

thebarfly

Playlistbediener
26 jun 2019
14
13
Volgens dit artikel staat Lynyrd Skynyrd ook op graspop zondag !

https://www.bd.nl/tilburg-e-o/legendarische-lynyrd-skynyrd-nog-een-keer-in-nederland-in-tilburg~a0149db9/
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.684
7.459

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.588
11.181
Joslittel wrote:

thebarfly wrote:
Volgens dit artikel staat Lynyrd Skynyrd ook op graspop zondag !

https://www.bd.nl/tilburg-e-o/legendarische-lynyrd-skynyrd-nog-een-keer-in-nederland-in-tilburg~a0149db9/


Ik hoop een fout van een slecht googlenende journalist. Was wel oke afgelopen jaar maar om dit nogmaals neer te zetten? Staat al vrij veel oude hard rock, zou ik zonde van de hoge mainstage plek vinden.

Vorig jaar stonden ze op dezelfde datum, maar dan 2019 ipv 2020 uiteraard.
Dan ga ik voorlopig uit van een slecht geïnformeerde journalist.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.169
4.316
jvandeweyer wrote:
Ik zou eigenlijk graag de naam “Frog Leap” zien verschijnen op de line-up. Ik weet dat dit een veredelde coverband is die gewone hits omzet naar metal, maar ik zou er absoluut niet om klagen. Lijkt me erg uniek
1f642.svg


Klinkt in ieder geval beter dan Ankor, een Catalaanse band die uitgaat van hetzelfde principe. Desalniettemin heb ik niet zoveel met coverbands, dus die mogen het liefst zo ver mogelijk wegblijven.
Zal inderdaad wel een feestje zijn, maar stel dat ze eigen nummers hadden, mochten ze wel komen.

Vind zelf dit soort metalcovers altijd wel leuk, zeker zoals hij ze uitvoert. In onze vriendengroep is frog leap ook echt een dingetje. Je dochters “let it go” laten brullen, is toch echt leuker dan zingen.
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
296
80
koekdoos wrote:

Joslittel wrote:

thebarfly wrote:
Volgens dit artikel staat Lynyrd Skynyrd ook op graspop zondag !

https://www.bd.nl/tilburg-e-o/legendarische-lynyrd-skynyrd-nog-een-keer-in-nederland-in-tilburg~a0149db9/


Ik hoop een fout van een slecht googlenende journalist. Was wel oke afgelopen jaar maar om dit nogmaals neer te zetten? Staat al vrij veel oude hard rock, zou ik zonde van de hoge mainstage plek vinden.


Vorig jaar stonden ze op dezelfde datum, maar dan 2019 ipv 2020 uiteraard.

Dan ga ik voorlopig uit van een slecht geïnformeerde journalist.

Tuurlijk. Die sukkel heeft zich gewoon vergist. Denk niet dat deze jongen goed op de hoogte van het huidige jaartal is
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.684
7.459
Gisteren bij het concert van Floor Jansen werd door haar verteld dat “over een paar dagen” de eerste single van het nieuwe Nightwish album uitkomt. Mooi moment om ze ook bekend te maken voor Graspop.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.177
10.520
Gisteren bij het concert van Floor Jansen werd door haar verteld dat “over een paar dagen” de eerste single van het nieuwe Nightwish album uitkomt. Mooi moment om ze ook bekend te maken voor Graspop.

Ik hoop het echt heel erg. Eigenlijk de enige grote metalnaam die deze zomer tourt die Graspop (of RW) niet te pakken heeft. Zou het echt frappant vinden wanneer ze België deze tour overslaan. Mooie grote naam als trekker van een nieuw pakketje begin volgende week. Doe maar net als RW ook gelijk de podiumindeling.
 

joris313

Gouden Tip
28 nov 2019
259
159
Ik schat de kans op Gojira voor vrijdag 19 juni niet klein in. Het hoofdpodium van Rockwerchter lijkt me met huidige 7 acts vol op de dag van SOAD. De vrijdag van Graspop mist nog veel en co-headliner met Faith no More zou kunnen. Op de website van Gojira staat Landgraaf op hun agenda op zowel 19 als 21 juni wat natuurlijk niet kan. 21 juni staan ze daar op de affiche. Ik had ze vandaag in aankondiging Rockwerchter verwacht maar ik hoop nu stilaan terug op Graspop.

Ik heb Gojira 4 of 5 jaar geleden wel eens gezien. Supergoed optreden. De albums zeker de laatste 3/4) zijn ook erg vet. Maar ze hebben als ik het goed heb de afgelopen 5 jaar 4 keer op Graspop gespeeld... dus ik denk dat zij een jaartje overslaan. Wat betreft co headliner... zijn ze daar groot genoeg voor ja? Zou kunnen hoor, ik weet niet precies hoe groot ze zijn
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.169
4.316
Ik schat de kans op Gojira voor vrijdag 19 juni niet klein in. Het hoofdpodium van Rockwerchter lijkt me met huidige 7 acts vol op de dag van SOAD. De vrijdag van Graspop mist nog veel en co-headliner met Faith no More zou kunnen. Op de website van Gojira staat Landgraaf op hun agenda op zowel 19 als 21 juni wat natuurlijk niet kan. 21 juni staan ze daar op de affiche. Ik had ze vandaag in aankondiging Rockwerchter verwacht maar ik hoop nu stilaan terug op Graspop.

Maar Gojira hoeft bij RW natuurlijk ook niet per se op de soad dag te zijn. Juist de zaterdag kan wel wat Gojira gebruiken.
 

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
koekdoos wrote:
Gisteren bij het concert van Floor Jansen werd door haar verteld dat “over een paar dagen” de eerste single van het nieuwe Nightwish album uitkomt. Mooi moment om ze ook bekend te maken voor Graspop.

Ik hoop het echt heel erg. Eigenlijk de enige grote metalnaam die deze zomer tourt die Graspop (of RW) niet te pakken heeft. Zou het echt frappant vinden wanneer ze België deze tour overslaan. Mooie grote naam als trekker van een nieuw pakketje begin volgende week. Doe maar net als RW ook gelijk de podiumindeling.

Hier net hetzelfde. Ik ga normaal niet voor de headliners naar GMM (bands als KISS en GNR’s kunnen me gestolen worden), maar Nightwish (en Maiden) is hierop een uitzondering.
Maar ik vrees ervoor aangezien NW eind dit jaar in België speelt. Er had hier ook al iemand gezegd dat NW geen festivals in België zou spelen dit jaar.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.431
642
Maar ik vrees ervoor aangezien NW eind dit jaar in België speelt. Er had hier ook al iemand gezegd dat NW geen festivals in België zou spelen dit jaar.
Eind van het jaar hebben ze ook 6 Duitse shows opstaan, weerhoudt ze niet om op Deichbrand te staan in de zomer. Maar zie wel wat je bedoelt, volgens mij is Duitsland de enige plek waar ze in het najaar op tour gaan die ook tussen de festivals zit. Geen ander land waar ze losse shows doen heeft ook een festival waar ze staan.
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
523
630
ik ga er nog steeds van uit dat nightwish vrijdag ms2 gaat afsluiten. zo niet wie dan wel ???
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken