Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

wenteldave wrote:

omanido wrote:

wenteldave wrote:

Joe wrote:
En meteen een waarschuwinkje voor de andere dagen, het gaat allemaal weer vlotjes zo te zien.

En dat ondanks het ongelooflijke ‘kut’ programma…
1f609.svg

Graspop is pas echt een feest, als Wenteldave niet is geweest. Amai, wat een azijnpisser zeg! En gelukkig is die kans dit jaar MEGA-groot. En Alestorm…..GEWELDIG LEUK!!

Je kan wel erg diep zinken door op de man te gaan spelen… Overigens ben ik natuurlijk van de partij, maar dat zal je wel minder vinden.

Grappig, je merkt dat wel vaker…..als lieden tegengas krijgen bedoelden ze het altijd nèt anders en zijn ze diep beledigd. Maakt niet uit. Er gebeurt hier toch weinig positiefs. Trend is altijd hetzelfde….waar blijvej de namen, wat een waardeloze namen, wat een beroerde timetabel, nou…het viel allemaal weer enorm tegen…en wie blijken uit in dit soort posts…….Dave en Set. Dit is geen plek voor mij. Ik vind het elk jaar een feest, door de miziek maar vooral voor de sfeer!

Tsjaa, dat is dan maar net hoe je het interpreteert. Over het algemeen is het Graspop topic juist een en al positiviteit, dit jaar zelfs een line-up waar zowat iedereen tickets heeft gekocht. Mensen worden overspoeld met bands die ze willen zien. Het enige geklaag is een luxe probleem: te veel goede bands op 1 dag.

Kijk, fijn dat iedereen weer positief is. Ik snap dat niet iedereen dezelfde mening heeft, en het is een forum waarop je je mening mag uiten, maar ik vind toch dat sommige mensen wel hard op elkaar in gaan. Ik denk dat we allemaal gewoon een beetje ongeduldig zijn ;)

Ja die negativiteit vind ik ook heel erg meevallen. Vooral nu dat ik wat mee ben gaan lezen met andere fora van festileaks (van de andere festivals in de buurt)

Maar goed wanneer denken jullie dat we nieuwe namen mogen verwachten? Ik ben vrij zeker dat het deze week gaat zijn, maar welke dag is nog de vraag...

xydroh wrote:
Sabaton heeft net een see you all very soon gezegd maar dat kan natuurlijk alles betekenen

Lokerse Feesten?

Was er ook gisteren en zoals gezegd kan see you soon alles betekenen.

Maar als ze in de zomer naar Belgie komen zal het inderdaad lokeren of graspop zijn lijkt me. Alcatraz hun line up en headliners zijn al bekend en zou niet weten waar werchter ze nog zou plaatsen. En pukkelpop, dour of ander festival zou me verbazen.

wenteldave wrote:

xydroh wrote:
Sabaton heeft net een see you all very soon gezegd maar dat kan natuurlijk alles betekenen

Lokerse Feesten?

Maar als ze in de zomer naar Belgie komen zal het inderdaad lokeren of graspop zijn lijkt me. Alcatraz hun line up en headliners zijn al bekend en zou niet weten waar werchter ze nog zou plaatsen. En pukkelpop, dour of ander festival zou me verbazen.

werchter zie ik eigenlijk nog gebeuren, vooral omdat stubru plots zoveel post over sabaton. Maar goed, kan even goed zijn dat we ze deze zomer niet meer zien en naar 2021 moeten kijken.

Alcatraz kan zoizo niet want sabaton open air, hun festival is op dezelfde datum.

wenteldave wrote:

xydroh wrote:

Lokerse Feesten?

Alcatraz heeft volgens mij pas 2 headliners gezien de banner op de facebook-pagina.

Verder verwacht ik nu deze week wel namen, Werchter heeft volgens mij al twee weken op rij namen bekend gemaakt, dus dan zal nu wel Graspop aan de beurt zijn.
Hopelijk meteen met de verdeling over de podia?

Nu we allemaal weer vriendjes zijn durf ik met een gerust hart te zeggen dat ik er ook bij zal zijn! Nu de kaartverkoop hard lijkt te gaan toch maar snel voor tickets gegaan, al is het een rib uit mn lijf op dit moment. Wil het niet nog een jaar missen :wink:

Ik snap niet zo goed dat mensen Alestorm zo leuk vinden. Ja, het is een feest, maar ik vind ze kwalitatief niet heel geweldig.
Mag ook hopen dat ze nooit afsluiter gaan worden. Sterker nog, zou nooit een discussie moeten zijn, aangezien ze daarvoor echt nog niet groot genoeg zijn.

Alestorm heeft nochtans interessante liedjes. Death Troes of The Terrorsquid moet je echt eens luisteren (wel de volledige versie, de videoclip is ingekort dacht ik). The Famous Ol' Spice heeft dan weer een bombastische intro om van te genieten.

De laatste 2 albums vind ik dan weer minder. Er is te veel humor vind ik.

Persoonlijk zou ik het wel leuk vinden als er na de headliners nog een band in de Marquee zou spelen.
Een band met meer feestelijke liedjes om de dag af te sluiten en de laatste bonnen uit te geven, zoals bv. Tankard of Korpiklaani.
Alestorm gaat er te groot voor zijn vrees ik.

https://www.youtube.com/watch?v=QSvHN9t_Sfg

Nu we allemaal weer vriendjes zijn durf ik met een gerust hart te zeggen dat ik er ook bij zal zijn! Nu de kaartverkoop hard lijkt te gaan toch maar snel voor tickets gegaan, al is het een rib uit mn lijf op dit moment. Wil het niet nog een jaar missen
1f609.svg

Mooi dat je er weer bij zal zijn en dat die kutline-up* (kutaffiche* kan ik niet zeggen, die is er nog steeds niet, bboooeeee* graspop hahaha - *'t is een mopje, een MOPJE) ook jou heeft kunnen overtuigen.

Volgens mij waren we allemaal eigenlijk wel vriendjes, op omanido na die om de zoveel tijd even komt melden dat hij/zij hier niet graag is op het forum, want dat hij/zij vindt dat we hier toch alleen maar klagen en zagen.
Zolang we maar allemaal graag op het festival zelf zijn zeker...

Anyway, 'Slipknot will be back' hebben ze mij verteld in Luxemburg, zonder de soon weliswaar. Ze spelen nu eenmaal niet zo vaak in Luxemburg, dat ze volgende keer maar gewoon terug naar ons Vlaanderenlandje komen, dat bespaart mij die hele trip!

Aan de Sabaton-gangers, heeft Apocalyptica niets gehint?! Ik hoopte hen wel terug te zien op graspop en heb een beetje spijt dat ik hun samenwerking met Sabaton gemist heb, leek me wel een toffe combinatie door het uitwisselen van leden doorheen alledrie de bands. En ik ben benieuwd om nummers uit hun nieuwste album Cell-0 live te horen.

Dr. Hannibal wrote:
Nu we allemaal weer vriendjes zijn durf ik met een gerust hart te zeggen dat ik er ook bij zal zijn! Nu de kaartverkoop hard lijkt te gaan toch maar snel voor tickets gegaan, al is het een rib uit mn lijf op dit moment. Wil het niet nog een jaar missen
1f609.svg

Mooi dat je er weer bij zal zijn en dat die kutline-up* (kutaffiche* kan ik niet zeggen, die is er nog steeds niet, bboooeeee* graspop hahaha – *’t is een mopje, een MOPJE) ook jou heeft kunnen overtuigen.

Volgens mij waren we allemaal eigenlijk wel vriendjes, op omanido na die om de zoveel tijd even komt melden dat hij/zij hier niet graag is op het forum, want dat hij/zij vindt dat we hier toch alleen maar klagen en zagen.
Zolang we maar allemaal graag op het festival zelf zijn zeker…

Anyway, ‘Slipknot will be back’ hebben ze mij verteld in Luxemburg, zonder de soon weliswaar. Ze spelen nu eenmaal niet zo vaak in Luxemburg, dat ze volgende keer maar gewoon terug naar ons Vlaanderenlandje komen, dat bespaart mij die hele trip!

Aan de Sabaton-gangers, heeft Apocalyptica niets gehint?! Ik hoopte hen wel terug te zien op graspop en heb een beetje spijt dat ik hun samenwerking met Sabaton gemist heb, leek me wel een toffe combinatie door het uitwisselen van leden doorheen alledrie de bands. En ik ben benieuwd om nummers uit hun nieuwste album Cell-0 live te horen.

apocalyptica heeft gehint maar ik verstond er niet veel van, ze zeiden dat ze een headline passage gingen doen langs de O2 maar voor zover ik weet ken ik geen O2 in België.

Dr. Hannibal wrote:
1f609.svg

Mooi dat je er weer bij zal zijn en dat die kutline-up* (kutaffiche* kan ik niet zeggen, die is er nog steeds niet, bboooeeee* graspop hahaha – *’t is een mopje, een MOPJE) ook jou heeft kunnen overtuigen.

Anyway, ‘Slipknot will be back’ hebben ze mij verteld in Luxemburg, zonder de soon weliswaar. Ze spelen nu eenmaal niet zo vaak in Luxemburg, dat ze volgende keer maar gewoon terug naar ons Vlaanderenlandje komen, dat bespaart mij die hele trip!

Ik zal zondag ook even opletten! Dan mag ik het duo in AFASLive bezig zien.

apocalyptica heeft gehint maar ik verstond er niet veel van, ze zeiden dat ze een headline passage in maart(of was het toch mei?) gingen doen langs de O2 maar voor zover ik weet ken ik geen O2 in België.

Dankje! Dat Fins-Engels is niet altijd even goed te volgen hahaha. Nee, O2 ken ik ook alleen van de UK. In mei zitten ze alleszins in de USA, in maart hebben ze voor zover ik weet enkel wat shows in Finland en mogelijk nog wat Scandinavische shows staan dus daar hebben ze nog ruimte voor iets... onduidelijk :) . Afwachten dus, ik blijf er op hopen, ze hebben nog ruimte tijdens GMM.

Apocalyptica zei na hun show dat ze in het najaar een eigen tour gingen doen en tickets ergens midden februari te koop gaan zijn. (of dat heb ike toch van verstaan :-))

kaiser wrote:

wenteldave wrote:

xydroh wrote:

Lokerse Feesten?

werchter zie ik eigenlijk nog gebeuren, vooral omdat stubru plots zoveel post over sabaton. Maar goed, kan even goed zijn dat we ze deze zomer niet meer zien en naar 2021 moeten kijken.

Alcatraz kan zoizo niet want sabaton open air, hun festival is op dezelfde datum.

Ik zie ze wel ooit op werchter spelen, ze zijn inderdaad populair op stubru. Maar zou met de huidige namen niet echt weten waar ze sabaton nog zouden plaatsen. De zondag is de meest logische dag, maar die is al vrij vol.

Dr. Hannibal wrote:
1f609.svg

Hehehe, ja ik zie ook wel dat het slechts een enkeling is die af en toe even onvriendelijk doet hoor. Dat was dan weer een mopje van mijn kant :wink:

Apocalyptica lijkt mij ook zeker leuk! Sabaton heb ik niks mee, maar cello metal kan mij dan wel weer bekoren :)

Dankzij de data die 3 Doors Down net heeft aangekondigd zou een show op Graspop toch wel heel goed mogelijk kunnen zijn...

Apocalyptica zei na hun show dat ze in het najaar een eigen tour gingen doen en tickets ergens midden februari te koop gaan zijn. (of dat heb ike toch van verstaan :-))

Dit idd. Een eigen headline show in het najaar en tickets gingen 17/02 in verkoop gaan.

The better life integraal lijkt me wel leuk en zou wat mij betreft ook wel op GMM mogen staan. Maar ik betwijfel of een gemiddelde Graspop ganger echt op 3 doors down zit te wachten. Was al een discussie eerder in dit topic, maar ik zou zeker gaan kijken mochten ze er staan.

Users who are viewing this thread