Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.662
1.185
GMM is gewoon de laatste 10 jaar nog ontzettend gegroeid de jaren voor 2010 had je ook soms headliner als Motley Crue, Korn, Marilyn Manson, Judas Priest, Iron Maiden,...
Die laatste 2 zijn dat nog altijd, maar zijn ook niet de meest "wauw" factor headliners voor zo'n festival.
 

sleepinggiant

Nieuw lid
24 apr 2019
4
0
In 2010 is Soulfly nog eind april, begin mei als headliner toegevoegd. Als ik me goed kan herinneren was Graspop in verre onderhandelingen met Guns N' Roses, maar die kozen uiteindelijk voor 5-6 Europese festivals begin juni en een Europese zaaltournee van september tot november(Sportpaleis, Gelredome). Bij gebrek aan grote alternatieven zijn toen nog laat Soulfly, Slash en de kersverse reünie van Channel Zero toegevoegd. Soulfly was toen wel op het toppunt van hun populariteit na twee ijzersterke albums (Dark Ages, Conquer) en speelde toen echt wel een sterke headlinerset met nog redelijk wat Sepultura-materiaal.
 

djost

Playlistbediener
12 nov 2019
7
12
Als ik me goed herinder ketste in 2010 op net voor bekendmaking iets af en hebben ze toen de laatste 3 bands op de main allemaal een langere slot gegeven en gebombardeerd tot triple co headliner.
 

charlottekos

Randprogramma
7 jan 2019
184
264
Hmm, zondagtickets zijn uitverkocht, maar geen nieuwe namen vandaag.

Terwijl we wachten op nieuwe namen besloot ik trouwens een beetje te spelen en een clashfinder te maken: https://clashfinder.com/s/graspop2020/
Het is een beetje gokken en er zullen vast een boel dingen niet kloppen, maar ik vond het wel leuk om een beetje te puzzelen.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.389
6.636
Ik zie net op een poster van Graspop 2010 dat Soulfly headliner was van Graspop 2010, daar stond ik toch wel even van te kijken.

Prima band hoor, maar die hebben meestal toch eind van de middag spots of festivals en kun je in de gewone concertzalen terugvinden… is wel een erg karige GMM headliner (zeker naast Aerosmith en KISS). Weet iemand waarom dat was?

Kan me voorstellen dat ze de headlinerspot hebben overgenomen van de echte headliner die heeft moeten cancellen? Of was het zo’n gevalletje als wat ze met Twisted Sister ook deden? Dat hun optreden zo’n groot succes was dat ze het jaar erop mochten headlinen?

Of misschien was na het boeken van Aerosmith en KISS gewoon het geld op?

Wat Sleeping Giant zegt, Graspop was toen al (zo goed als) rond met GnR, tot dat begin april opeens spaak liep. Toen was er geen andere volwaardige headliner meer beschikbaar en hebben ze o.a. Soulfly en Channel Zero de headliner spot laten delen.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.980
2.024
En meteen een waarschuwinkje voor de andere dagen, het gaat allemaal weer vlotjes zo te zien.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.536
10.990
Hmm, zondagtickets zijn uitverkocht, maar geen nieuwe namen vandaag.

Terwijl we wachten op nieuwe namen besloot ik trouwens een beetje te spelen en een clashfinder te maken: https://clashfinder.com/s/graspop2020/
Het is een beetje gokken en er zullen vast een boel dingen niet kloppen, maar ik vond het wel leuk om een beetje te puzzelen.
Ziet er over het algemeen ook wel aardig uit. Mag wel hopen dat ie niet klopt, maar Aerosmith, Dimmu Borgir en Fu Manchu allemaal tegelijk zou ik niet aankunnen.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.389
6.636
Joe wrote:
En meteen een waarschuwinkje voor de andere dagen, het gaat allemaal weer vlotjes zo te zien.

En dat ondanks het ongelooflijke ‘kut’ programma… ?

Ja, ik begin me daar echt aan te ergeren. Hoezo is dit een kutprogramma volgens sommigen? Omdat Faith No More headlined, in plaats van Guns n Roses? Er staan ook nog 130 andere bands (die nog niet eens allemaal bekend zijn), waar m.i. voor iedere metalhead genoeg moois tussen zit. Sommige mensen leven blijkbaar om te klagen en te zeuren. Ik zou doodmoe van mezelf worden als ik zo was.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
wenteldave wrote:

Joe wrote:
En meteen een waarschuwinkje voor de andere dagen, het gaat allemaal weer vlotjes zo te zien.


En dat ondanks het ongelooflijke ‘kut’ programma…
1f609.svg


Ja, ik begin me daar echt aan te ergeren. Hoezo is dit een kutprogramma volgens sommigen? Omdat Faith No More headlined, in plaats van Guns n Roses? Er staan ook nog 130 andere bands (die nog niet eens allemaal bekend zijn), waar m.i. voor iedere metalhead genoeg moois tussen zit. Sommige mensen leven blijkbaar om te klagen en te zeuren. Ik zou doodmoe van mezelf worden als ik zo was.

Vind alleen Judas Priest persoonlijk een mindere headliner. Maar verder in de breedte gewoon weer een prima affiche. Ik gun ze het ook wel ondanks het "gezeik" op social media.

Natuurlijk had SOAD mooi geweest, maarja some you win.. some you lose.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
Vind alleen Judas Priest persoonlijk een mindere headliner. Maar verder in de breedte gewoon weer een prima affiche. Ik gun ze het ook wel ondanks het “gezeik” op social media.

Natuurlijk had SOAD mooi geweest, maarja some you win.. some you lose.
some you win.. some you lose

tja, ik heb toch mijn bedenking bij de vrijdag headliner ook?
heb ergens het gevoel dat er een klapper ontbreekt tussen de headliners?
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.389
6.636
jamel wrote:

wenteldave wrote:

Joe wrote:
En meteen een waarschuwinkje voor de andere dagen, het gaat allemaal weer vlotjes zo te zien.


En dat ondanks het ongelooflijke ‘kut’ programma…
1f609.svg



Ja, ik begin me daar echt aan te ergeren. Hoezo is dit een kutprogramma volgens sommigen? Omdat Faith No More headlined, in plaats van Guns n Roses? Er staan ook nog 130 andere bands (die nog niet eens allemaal bekend zijn), waar m.i. voor iedere metalhead genoeg moois tussen zit. Sommige mensen leven blijkbaar om te klagen en te zeuren. Ik zou doodmoe van mezelf worden als ik zo was.

Vind alleen Judas Priest persoonlijk een mindere headliner. Maar verder in de breedte gewoon weer een prima affiche. Ik gun ze het ook wel ondanks het “gezeik” op social media.

Natuurlijk had SOAD mooi geweest, maarja some you win.. some you lose.

Tuurlijk, toen het definitief was dat SOAD niet op Graspop zou staan, heb ik ook wel even gevloekt. Da's één van de weinige grote bands die ik nog niet gezien heb. Maar goed, toen las ik het verhaal van Ken19 dat SOAD zelf liever de combo Werchter/Hellfest deed en heb ik me erbij neergelegd. Ik vind het nog logisch ook. Zo kunnen ze zowel Frankrijk als België aan doen en ze hebben schijnbaar zeer warme contacten met de Werchter organisatie. Tsja, daar doe je dan weinig aan.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.446
6.110
Denk dat het meer de herhaling in headliners is die velen op social media ed lijkt te irriteren dan de headliners zelf.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Indiaantje89 wrote:
Vind alleen Judas Priest persoonlijk een mindere headliner. Maar verder in de breedte gewoon weer een prima affiche. Ik gun ze het ook wel ondanks het “gezeik” op social media.

Natuurlijk had SOAD mooi geweest, maarja some you win.. some you lose.

some you win.. some you lose

tja, ik heb toch mijn bedenking bij de vrijdag headliner ook?
heb ergens het gevoel dat er een klapper ontbreekt tussen de headliners?
Ja ok, vooral ook omdat ze ook nog eens op Werchter te zien zijn. Maar Faith No More is live wel heel vet.

En herhalingen op metal festivals.... tsja what else is new.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.980
2.024
Facebookklagers gaan ze natuurlijk ook niet van wakker liggen, en terecht. Of het moet al echt een hele storm met negatieve shit zijn zoals Werchter vorig jaar meemaakte. Het zijn de ticketkopers die de doorslag geven.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.980
2.024
DennisvdBr wrote:

Indiaantje89 wrote:
Vind alleen Judas Priest persoonlijk een mindere headliner. Maar verder in de breedte gewoon weer een prima affiche. Ik gun ze het ook wel ondanks het “gezeik” op social media.

Natuurlijk had SOAD mooi geweest, maarja some you win.. some you lose.


some you win.. some you lose

tja, ik heb toch mijn bedenking bij de vrijdag headliner ook?
heb ergens het gevoel dat er een klapper ontbreekt tussen de headliners?

Ja ok, vooral ook omdat ze ook nog eens op Werchter te zien zijn. Maar Faith No More is live wel heel vet.

En herhalingen op metal festivals…. tsja what else is new.
Of pakweg Tomorrowland, die lijken mij elk jaar met dezelfde affiche uit te pakken.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken