Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.656
11.471
xydroh wrote:

Joslittel wrote:

Rinze wrote:
Unleashed staat op Dokkem. Stuur maar door, leuk ergens op de middag in de marquee.


Lekker bezig! Heel subtiel dit forum weer on-topic brengen
1f642.svg


Van Dokkem hoop ik vooral op Haken en Epica.


Ik heb precies iets gemist

Niet echt. De verveling slaat gewoon een beetje toe hier..
1f609.svg
Ik wil nieuws!
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Totaal niet beledigend toch, 'die vent'?
Maar het heeft wat met fatsoen te maken.
Ik ben zelf ooit begonnen bij bands als Sum 41, White Zombie en Children of Bodom.
Hardrock bands vind ik ook top, maar ik download niet complete albums en radio luister ik amper.
Vaak enkele nummers die ik goed vind van bands als Scorpions en Deep Purple.
Maar bij bands als AC/DC en Guns n Roses kom ik al weer een stuk verder.
De bands zijn betekenisvol geweest voor het genre, waardoor ik altijd me wil verdiepen in de muziek.
Kiss daarentegen heb ik nooit echt kunnen waarderen.
Met de schmink, het logo en merch, en controverse begrijp ik wel dat het een bid deal is geweest.
Maar als je echt naar de essentie gaat, de muziek, dan hebben ze nooit echt indruk op mij kunnen maken.
Terwijl de band die ik vroeger luisterde, nu ook minder inhoud vind hebben.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.230
10.666
Ik vind het trouwens bijzonder dat de bands van de laatste lichting namen bijna allemaal nog geen tekstje op de site hebben staan. Waarom die vertraging?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
zal ik dan maar eens de belangrijkste vraag stellen?

Waar blijft brutus?!

als er nu eens 1 belgische band is die het afgelopen jaar keihard gewerkt heeft en wel degelijk internationaal ergens aan het geraken is dan is het toch brutus?
 

jarne

Support act
14 feb 2013
975
297
zal ik dan maar eens de belangrijkste vraag stellen?

Waar blijft brutus?!

als er nu eens 1 belgische band is die het afgelopen jaar keihard gewerkt heeft en wel degelijk internationaal ergens aan het geraken is dan is het toch brutus?

Kan ook dat ze op Werchter staan. Net zoals STAKE die ook voor beide in aanmerking komen.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.671
1.201
Ja inderdaad zot wat die aan het doen zijn Mad Cool, Hurricane/Southside, Shaky Knees,.. Indrukwekkend palmares dat ze volgende zomer gaan opbouwen!
 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
xydroh wrote:
zal ik dan maar eens de belangrijkste vraag stellen?

Waar blijft brutus?!

als er nu eens 1 belgische band is die het afgelopen jaar keihard gewerkt heeft en wel degelijk internationaal ergens aan het geraken is dan is het toch brutus?

Kan ook dat ze op Werchter staan. Net zoals STAKE die ook voor beide in aanmerking komen.
Het een sluit het ander toch geenszins uit? Het is toch niet zo dat Rock Werchter of Graspop met een (kleinere) band uit eigen land een exclusiviteitsdeal sluiten?
 

jarne

Support act
14 feb 2013
975
297
jarne wrote:

xydroh wrote:
zal ik dan maar eens de belangrijkste vraag stellen?

Waar blijft brutus?!

als er nu eens 1 belgische band is die het afgelopen jaar keihard gewerkt heeft en wel degelijk internationaal ergens aan het geraken is dan is het toch brutus?


Kan ook dat ze op Werchter staan. Net zoals STAKE die ook voor beide in aanmerking komen.

Het een sluit het ander toch geenszins uit? Het is toch niet zo dat Rock Werchter of Graspop met een (kleinere) band uit eigen land een exclusiviteitsdeal sluiten?

Niet voor 100% nee, maar in het verleden is dat toch maar zeer uitzonderlijk voorgekomen. Ik kan me buiten Faith No More geen enkele naam inbeelden die op beide festivals stonden in hetzelfde jaar. Maar het zou kunnen natuurlijk. Ik hoop het alleszins :)
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
646
sledgehammer wrote:

jarne wrote:

xydroh wrote:
zal ik dan maar eens de belangrijkste vraag stellen?

Waar blijft brutus?!

als er nu eens 1 belgische band is die het afgelopen jaar keihard gewerkt heeft en wel degelijk internationaal ergens aan het geraken is dan is het toch brutus?


Kan ook dat ze op Werchter staan. Net zoals STAKE die ook voor beide in aanmerking komen.


Het een sluit het ander toch geenszins uit? Het is toch niet zo dat Rock Werchter of Graspop met een (kleinere) band uit eigen land een exclusiviteitsdeal sluiten?

Niet voor 100% nee, maar in het verleden is dat toch maar zeer uitzonderlijk voorgekomen. Ik kan me buiten Faith No More geen enkele naam inbeelden die op beide festivals stonden in hetzelfde jaar. Maar het zou kunnen natuurlijk. Ik hoop het alleszins
1f642.svg

Channel Zero stond in 2010 zowel op Graspop als RW.

Voor Belgische bands komt het zelden voor dat er een exclusiviteitsdeal gesloten wordt. Uiteindelijk moeten de meeste van die artiesten het ook net hebben van hun Belgische shows. Alleen kan je de hardere Belgische boekingen in de geschiedenis van Werchter op een hand tellen, laat staan dat ze dan nog eens gedeeld worden met GMM. Brutus is echter zo'n naam die in het lijstje kan.
 

karlijn

Playlistbediener
12 nov 2019
11
1
Ik zie dat Ross the Boss op 70000 tons of metal staat. Zou ik ook op graspop leuk vinden. Een Megadeth of Overkill ook trouwens. Het is best stil vanuit de organisatie. Zouden ze minder namen hebben kunnen boeken dan dat ze gehoopt hadden? Vorig jaar gaven ze zelf hoog op met hun 25 jarige bestaan.
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
526
642
rond de feestdagen is er bijna nooit geen nieuws, wat betreft nieuwe namen. ze hebben nu +/- 90 namen.
meestal eind januari en eind maart volgen nog een pakketje namen.
er mag inderdaad wel wat meer thrash namen bij, maar welke ?
megadeth die tourt in jan./feb al in europa met ffdp dus die verwacht ik niet.
overkill speelt rond graspop in mexico.
anthrax (vorig jaar geweest) speelt op alcatraz,
metal church heeft geen nieuws.
testament bezig met nieuw album, maar stonden er vorig jaar ook al.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.656
11.471
rond de feestdagen is er bijna nooit geen nieuws, wat betreft nieuwe namen. ze hebben nu +/- 90 namen.
meestal eind januari en eind maart volgen nog een pakketje namen.
er mag inderdaad wel wat meer thrash namen bij, maar welke ?
megadeth die tourt in jan./feb al in europa met ffdp dus die verwacht ik niet.
overkill speelt rond graspop in mexico.
anthrax (vorig jaar geweest) speelt op alcatraz,
metal church heeft geen nieuws.
testament bezig met nieuw album, maar stonden er vorig jaar ook al.
Exodus! Al hebben die er in 2018 ook al gestaan.
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
550
653
prins wrote:
rond de feestdagen is er bijna nooit geen nieuws, wat betreft nieuwe namen. ze hebben nu +/- 90 namen.
meestal eind januari en eind maart volgen nog een pakketje namen.
er mag inderdaad wel wat meer thrash namen bij, maar welke ?
megadeth die tourt in jan./feb al in europa met ffdp dus die verwacht ik niet.
overkill speelt rond graspop in mexico.
anthrax (vorig jaar geweest) speelt op alcatraz,
metal church heeft geen nieuws.
testament bezig met nieuw album, maar stonden er vorig jaar ook al.

Exodus! Al hebben die er in 2018 ook al gestaan.

benelux exclusief op dynamo
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.656
11.471
wenteldave wrote:

prins wrote:
rond de feestdagen is er bijna nooit geen nieuws, wat betreft nieuwe namen. ze hebben nu +/- 90 namen.
meestal eind januari en eind maart volgen nog een pakketje namen.
er mag inderdaad wel wat meer thrash namen bij, maar welke ?
megadeth die tourt in jan./feb al in europa met ffdp dus die verwacht ik niet.
overkill speelt rond graspop in mexico.
anthrax (vorig jaar geweest) speelt op alcatraz,
metal church heeft geen nieuws.
testament bezig met nieuw album, maar stonden er vorig jaar ook al.


Exodus! Al hebben die er in 2018 ook al gestaan.

benelux exclusief op dynamo
Oh, oké. Dan ga ik daar nog meer genieten van die show. Wel jammer dat ze dan niet op Graspop staan.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.683
5.186
wenteldave wrote:

prins wrote:
rond de feestdagen is er bijna nooit geen nieuws, wat betreft nieuwe namen. ze hebben nu +/- 90 namen.
meestal eind januari en eind maart volgen nog een pakketje namen.
er mag inderdaad wel wat meer thrash namen bij, maar welke ?
megadeth die tourt in jan./feb al in europa met ffdp dus die verwacht ik niet.
overkill speelt rond graspop in mexico.
anthrax (vorig jaar geweest) speelt op alcatraz,
metal church heeft geen nieuws.
testament bezig met nieuw album, maar stonden er vorig jaar ook al.


Exodus! Al hebben die er in 2018 ook al gestaan.

benelux exclusief op dynamo
Dat klopt niet helemaal:
De nieuwste aankondiging voor Dynamo Metalfest 2020 is een speciale: thrashlegende Exodus zal het debuut Bonded By Blood integraal op komen voeren. Dit is de enige speciale show van de band in de Benelux!
De invloedrijke band Exodus speelt in juli op Dynamo Metal Fest in Eindhoven. De Amerikanen brengen een set met songs van hun debuutalbum ‘Bonded By Blood’ uit 1985. Het optreden in Eindhoven is de enige show in de Benelux, waar Exodus dit album speciale aandacht geeft.
Ze kunnen dus nog best op andere festivals staan, zij het met een 'gewone' show.

@prins Ook de rest niet te snel afschrijven:
- Overkill staat in de zomer enkel op 6 juni in Mexico gepland, zou dus best 2 weken later in Europa kunnen zijn.
- Megadeth speelt eind januari tot eind februari in Europa, maar Testament, Exodus en Death Angel touren ook samen van begin februari tot begin maart door Europa, en die staan later alle drie ook weer op verschillende zomerfestivals in Europa, dus dat sluit Megadeth zeker niet uit.

Alcatraz heeft verder (buiten Anthrax) al wat thrash-vissen uit de vijver gehaald: Vio-Lence (op herhaling), Destruction, Havok en Exhorder. Toch sluit dat hun nog niet definitief uit, zeker niet een Europese band als Destruction.

Vrijwel zeker acht ik Flotsam & Jetsam en Suicidal Tendensies (beiden op Hellfest).
Ook bands die op Wacken staan acht ik niet kansloos, zoals Overkill, Sodom en Annihilator (Sacred Reich staat immers ook op zowel WOA als GMM).


Buiten Metal Church zijn er nog wat mooie thrash(y) namen van wie nog niets/weinig bekend is:
Avenged Sevenfold (soort van thrash, toch? :wink: )
Iced Earth
Kreator (Europese zaalshows eind maart tot eind april)
Tankard
GWAR (laatste/enige keer GMM in 2011, hoe vet zou dat zijn? :) )
Prong
Voivod
Nuclear Assault
Demolition Hammer
Carnivore A.D.
Pro-Pain
Razor (eind mei op Rock Hard in Duitsland, plus meerdere Europese festivals eind juli/augustus)
Warbringer
Vektor
Dark Angel
Coroner
Evile
Artillery (11 juni M:O:A - MISE Open Air in Duitsland)

Al met al lijkt het een beetje een lastig jaar wat betreft thrash metal namen. Download UK, RaR/Rip en Nova Rock hebben ook nog geen/nauwelijks thrash namen op het affiche staan, Hellfest heeft er ook niet al te veel.
Toch zou het dus nog best goed moeten kunnen komen, gezien het bovenstaande. :wink:
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Thrash metalbands zijn er genoeg he.
Thrash Alliance Tour is bezig.
Destruction en Suicidal Angels staan op Alcatraz, maar Legion of the Damned en Final Breath nog niet.
Wellicht komen deze 2 op GMM..
VIO-LENCE staat op Bloodstock. Flotsam & Jetsam op Dynamo
Tankard, Sodom & Channel Zero zouden ook langs kunnen komen.
Nederlandse en Vlaamse Thrash kunnen ook overkomen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken