Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
Voorlopig moeten wij het houden op ‘in mijnen tijd gingen alle grote bands met pensioen of waren ze al te jong gestorven, maar we hebben ze wel kunnen aanschouwen en da’s al heel wat!’

Haha :lol:

Same! Daarmee dat ik blij ben dat ik Black Sabbath, Deep Purple, Guns 'n Roses, Pearl Jam, Radiohead, Smashing Pumpkins, Metallica, enz allemaal nog kunnen zien heb! Dankzij Graspop zelfs bands als Lynyrd Skynyrd, Scorpions, Kiss, enz

AC/DC mis ik nog op dat lijstje.. SOAD (al zijn die minder groot) ook, daarmee dat ik het zo lullig vind dat GMM deze gewoon laten lopen heeft.

Led Zepellin, Pantera en Alice in Chains nog met Layne Staley als frontman are the ones that got away :cry:
 

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
Er was nog veel vraag naar kaarten op social media allesinds. En vergeet niet, tot enkele jaren geleden speelde parkway drive gewoon in die zaal en kijk waar ze nu staan. Ik heb Ghost nog gezien in de vooruit, denk een jaar of 4 geleden.

Klopt. 2015. Ik was daar ook. Woonde toen nog op 500 meter van de Vooruit. Gewoon te voet even naar Ghost gaan kijken :)

Ondertussen zijn zowel de Vooruit als Ghost niet meer wat ze geweest zijn
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.760
11.934
xydroh wrote:
Er was nog veel vraag naar kaarten op social media allesinds. En vergeet niet, tot enkele jaren geleden speelde parkway drive gewoon in die zaal en kijk waar ze nu staan. Ik heb Ghost nog gezien in de vooruit, denk een jaar of 4 geleden.

Klopt. 2015. Ik was daar ook. Woonde toen nog op 500 meter van de Vooruit. Gewoon te voet even naar Ghost gaan kijken
1f642.svg


Ondertussen zijn zowel de Vooruit als Ghost niet meer wat ze geweest zijn
Ah, jij bent ook afgehaakt?
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.249
4.407
wenteldave wrote:

metalrockx wrote:
Dat is een hardnekkig misverstand! Slayer stopt met wereldtournees, niet met de band zelf…
Tom Araya wilt zijn kleinkinderen zien opgroeien en wilt daarvoor meer thuis zijn op zijn boerderij.
Ik ben er vrij zeker van dat we Slayer binnen een paar jaren terug op de zomerfestivals gaan zien.
Er liggen trouwens nog een zestal songs klaar van de Repentless-opnames, die komen ook nog uit en misschien een volledige plaat…


Waarom is dat dan, als ik dat goed heb meegekregen, wel zo gecommuniceerd?

Omdat het dan lijkt dat dit de laatste kans was om Slayer live te zien, wat natuurlijk marketing technisch goed werkt. Zie ook: Ozzy Osbourne.

Maar ik kan me bij Slayer ook wel voorstellen dat de lange live shows steeds moeilijker worden, hoe ouder de heren worden. Het is natuurlijk vrij intense muziek om te spelen. Dus of er echt nog flinke live shows in het verschiet liggen weet ik niet, maar ik kan me zeker wel voorstellen dat ze nog wat albums gaan opnemen. Kortom, dat het touren stopt maar dat de band blijft bestaan.

Wordt al een tijdje aangegeven door Slayer dat er wel nieuwe muziek gaat komen.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.249
4.407
Die vrijdag mainstage van Hellfest is inderdaad een raar stukje programmeren. Dat zal zoiets gaan worden: Opeth (ergens in de warme middag zon) – Offspring – Incubus (waarom zo hoog?) – Volbeat – Deftones. Zoals eerder gezegd dat Graspop het echt niet zo verkeerd op dat gebied! Als ik op Hellfest zou zijn dan zie ik me toch vooral de kleine podia afstruinen daar, staan enkele scherpe namen.

Wie voor mij eigenlijk de grote afwezige is op alle posters is Five Finger Death Punch. Ik had me er al bij neergelegd dat die overal als sub zouden opduiken, maar nergens te bekennen. Op plaat kan ik ze wel waarderen maar ze zuigen nogal live. Dus ben er niet rouwig om.

https://twitter.com/ffdp/status/1200445504934440960?s=21
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.760
11.934
Joslittel wrote:
Die vrijdag mainstage van Hellfest is inderdaad een raar stukje programmeren. Dat zal zoiets gaan worden: Opeth (ergens in de warme middag zon) – Offspring – Incubus (waarom zo hoog?) – Volbeat – Deftones. Zoals eerder gezegd dat Graspop het echt niet zo verkeerd op dat gebied! Als ik op Hellfest zou zijn dan zie ik me toch vooral de kleine podia afstruinen daar, staan enkele scherpe namen.

Wie voor mij eigenlijk de grote afwezige is op alle posters is Five Finger Death Punch. Ik had me er al bij neergelegd dat die overal als sub zouden opduiken, maar nergens te bekennen. Op plaat kan ik ze wel waarderen maar ze zuigen nogal live. Dus ben er niet rouwig om.

Prachtig linkje die ik even moet verwijderen omdat ik anders geen reactie kan plaatsen...
Oh. Bah. Nieuwe single/nieuw album, dus ook een nieuwe tour.
Vind het wel mooi om te lezen dat iedereen in die reacties zegt dat ze fantastisch zijn live en dat wij daar dan een andere mening over hebben.
 

carmen

Playlistbediener
14 okt 2019
30
0
Ok, misschien niet ieders cup of tea.... op GMM kregen ze toch vlot heel de tent mee ?
Voor de Belgische en Nederlandse Beast In Black fans is er nu een FB-groep https://www.facebook.com/BeastInBlackBelgiumNetherlands/
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.356
10.986
As I Lay Dying naar Alcatraz, die kunnen we dus wegstrepen voor GMM. Stond vooraf op mijn lijstje met stift, jammer. Een vd metalcore namen die inmiddels groot genoeg is om op de mainstage te staan.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.760
11.934
As I Lay Dying naar Alcatraz, die kunnen we dus wegstrepen voor GMM. Stond vooraf op mijn lijstje met stift, jammer. Een vd metalcore namen die inmiddels groot genoeg is om op de mainstage te staan.
Wegstrepen voor GMM, ja, maar ik zie mogelijkheden voor Into The Grave. Maar goed, dat zie ik vrijwel met iedere band op het affiche van Alcatraz (en andersom natuurlijk).
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
389
559
Een wilde gok: zou Five Finger Death Punch ook geen headliner kunnen zijn? Ik weet dat deze band nogal wat controverse met zich meebrengt, maar het is nu ook geen kleine band meer. Aangezien de organisatie Evanescence, Within Temptation, In Flames,... eerder heeft laten headlinen, zie ik ze dit ook wel uit hun hoed toveren.
(Ik zie ze zelf eerder als subheadliner, maar als deze band een nieuwe announcement brengen, wie weet...)
 

YFKTA

Playlistbediener
15 dec 2016
48
0
Een wilde gok: zou Five Finger Death Punch ook geen headliner kunnen zijn? Ik weet dat deze band nogal wat controverse met zich meebrengt, maar het is nu ook geen kleine band meer. Aangezien de organisatie Evanescence, Within Temptation, In Flames,… eerder heeft laten headlinen, zie ik ze dit ook wel uit hun hoed toveren.
(Ik zie ze zelf eerder als subheadliner, maar als deze band een nieuwe announcement brengen, wie weet…)
Laat maar zitten.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.495
6.290
Een wilde gok: zou Five Finger Death Punch ook geen headliner kunnen zijn? Ik weet dat deze band nogal wat controverse met zich meebrengt, maar het is nu ook geen kleine band meer. Aangezien de organisatie Evanescence, Within Temptation, In Flames,… eerder heeft laten headlinen, zie ik ze dit ook wel uit hun hoed toveren.
(Ik zie ze zelf eerder als subheadliner, maar als deze band een nieuwe announcement brengen, wie weet…)

Inderdaad, die zouden geen headliner kunnen zijn :wink:

Okay, okay, alles kan, en een kat in het nauw maakt rare sprongen. Als er echt niks anders beschikbaar is dan kan ik mij voorstellen dat de organisatie naar dit soort opties gaat kijken. Maar het zou wel een serieus zwaktebod zijn hoor. Geloof niet dat ze daartoe gedwongen gaan worden dit jaar.

Edit: en zover ik kan zien zijn ze alleen januari en februari in Europa, dus de vraag is of ze überhaupt beschikbaar zouden zijn.
 

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
Ah, jij bent ook afgehaakt?

Oh ja hoor. Maar Ik denk dat zanger Tobias Forge eerst afgehaakt is. :)

Triestige muziek tegenwoordig zeg. Hij werkt enkel nog met popproducers en zette zijn oude bandleden financieel zwaar in't zak. Verklaart veel
 

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
Een wilde gok: zou Five Finger Death Punch ook geen headliner kunnen zijn?)

Heb het moeten opzoeken want in mijn hoofd sloot 5FDP Main2 af in 2017 waardoor het idd goed mogelijk was dat ze headliner worden, maar nu blijkt dat In Flames er nog boven stond. Vreemd. Herinner me dit totaal niet zo.
In ieder geval, ik schat ze even 'groot' in als n Volbeat of Avenged Sevenfold. Populaire hedendaagse Metalbands die de main aankunnen. Dus waarom zouden ze geen headliner kunnen zijn?

Ik hoef echter niet zelf te gaan kijken want ik vind dat ze te veel teren op muziek van n ander door covers te maken.
 

thekillingjoke

Campingartiest
25 aug 2019
84
0
5FDP vind ik zelf behoorlijk inspiratieloze brol. Ze hebben natuurlijk wel een redelijke schare fans dus ze mogen gerust komen - zolang er dan op hetzelfde tijdstip voor mij in een andere tent een smakelijkere hap wordt voorgeschoteld :wink:
Ze tot headliner bombarderen, zou echter wel een zwaktebod van jewelste zijn. Ik zie dit eigenlijk ook niet gebeuren.

Met betrekking tot Ghost ben ik nooit eigenlijk ingestapt. Ik heb de eerste drie platen wel een keertje of twee geluisterd, maar het kwartje is voor mij nooit echt gevallen.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.779
5.395
Damn, kleine aanpassing gedaan, reactie weg... :(
Al een tijd niet meer gebeurd, dacht dat deze bug nu wel verholpen was..
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.779
5.395
Een wilde gok: zou Five Finger Death Punch ook geen headliner kunnen zijn? Ik weet dat deze band nogal wat controverse met zich meebrengt, maar het is nu ook geen kleine band meer. Aangezien de organisatie Evanescence, Within Temptation, In Flames,… eerder heeft laten headlinen, zie ik ze dit ook wel uit hun hoed toveren.
(Ik zie ze zelf eerder als subheadliner, maar als deze band een nieuwe announcement brengen, wie weet…)
Nieuwe poging:

Ik zie ze niet als headliner, hoogstens als subheadliner.
Zou ook nogal een zwaktebod zijn voor GMM, zeker nu de 2 aangekondigde headliners ook al niet al te origineel en/of headlinerwaardig zijn.
Daar moet toch zeker nog wat groots bijkomen bovenaan de poster.

Ik zou de (sub)headliner-kandidaten van mijn eerdere lijstje (20-11) als volgt willen categoriseren (ik weet dat sommige namen onrealistisch zijn):

Enkel headliner:
AC/DC
Aerosmith
Guns N’ Roses
Metallica
Rage Against The Machine
Slipknot
System Of A Down
Van Halen

Headliner óf subheadliner:
Alice Cooper
Avenged Sevenfold
Faith No More
Mötley Crüe
Nightwish
Sabaton
Scorpions
Volbeat

Enkel subheadliner:
Avantasia
Avatar
Evanescence
Five Finger Death Punch
Gojira
Lamb Of God
Mastodon
Parkway Drive
Saxon

Met een headliner uit het eerste rijtje zouden ze een mooie slag slaan, wat je er individueel ook van zou mogen vinden.
Metallica, AC/DC, RATM (en vooruit, het vrijwel onmogelijke Van Halen) zijn daarvan uiteraard de echte klappers, waar ze andere festivals echt het nakijken mee geven.
Een headliner uit het 2e rijtje zou ook goed kunnen, maar is (in de meeste gevallen) meer 'op safe' spelen.
Een band uit het 3e rijtje als headliner neerzetten zou wel een zwaktebod betekenen in mijn ogen.

Ik verwacht toch eerlijk gezegd één naam uit het 1e en één naam uit het 2e rijtje als headliner.
De overige 2 subheadlinerplekken kunnen zowel uit het 2e als 3e rijtje komen (beiden uit het 2e zou natuurlijk wel een sterkere affiche betekenen).

Nóg maar eens een nieuwe gok dan (FNM voor SOAD, Mastodon voor A7X, rest laat ik voorlopig nog even staan):
Do: Iron Maiden – Nightwish
Vr: Metallica óf AC/DC – Mastodon
Za: Judas PriestKorn
Zo: Faith No More – Deep Purple
 

thekillingjoke

Campingartiest
25 aug 2019
84
0
Ik meen ergens gelezen te hebben - volgens mij zelfs in dit forum - dat Avantasia niet op Graspop kan staan omdat het GMM management hen niet op het festival vinden passen.
Niet dat ik een liefhebber van de band ben - integendeel zelfs, aangezien die sound doorgaans niet mijn ding is - maar dat ze "niet op GMM zouden passen"...daar moet iemand me toch eens een degelijke verklaring en beargumentatie voor geven :lol:
 

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
Ik meen ergens gelezen te hebben – volgens mij zelfs in dit forum – dat Avantasia niet op Graspop kan staan omdat het GMM management hen niet op het festival vinden passen.
Niet dat ik een liefhebber van de band ben – integendeel zelfs, aangezien die sound doorgaans niet mijn ding is – maar dat ze “niet op GMM zouden passen”…daar moet iemand me toch eens een degelijke verklaring en beargumentatie voor geven ?

Aan de korte rij aan de WC's en hamburgerkraam te zien waren ze wel populair op Alcatraz deze zomer! Kwam me heel goed uit! ;)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken