Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
382
542
Om toch ook even zelf een kleine wishlist te maken van bands, zal ik jullie eerst moeten teleurstellen... De bands die ik live écht eens wil zien, zijn helaas al eens op Graspop geweest.
Desalniettemin...
1) Sólstafir: Deze band wil ik écht eens live zien. Heb ze (vreemd genoeg) recent pas ontdekt, maar ben echt volledig mee met hun muziek. Echt magnifiek.
2) Heilung: Hier moet ik geen uitleg bij geven. Weet dat dit helaas geen band is voor op een festival, absoluut niet zelfs, maar aangezien ik (mede vanwege vervoersredenen) zelden naar een solo-concert ga, zal het hierop hopen worden...
3) Lindemann: Oké, ik zie veel liever Rammstein headlinen, maar vind (vooral hun nieuwe plaat, dan) Lindemann op zich ook zeker geen slechte band. Liedjes als Steh Auf en Knebel boeien me enorm. Wie weet!
 

ironman

Playlistbediener
10 jul 2019
17
4
RATM op werchter zou ik nog begrijpen maar aangezien SOAD er in 2017 stond en sinds dan niets van nieuw materiaal heeft uitgebracht zou ik dit toch een gemiste kans vinden voor graspop
 

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
Hellfest zou effectief RATM hebben, meer en meer bronnen lijken dit te bevestigen. Anderzijds zegt de ene wel een Belgische show, de andere niet…

Meer en meer bronnen...

Je bronnen baseren zich gewoon op Tone Deaf en die twee fake posters.

RATM komt gewoon niet naar Europa in 2020. Niet naar Graspop, maar ook niet naar Hellfest of Werchter. Ze zijn terug samen omdat het verkiezingen zijn in Amerika in 2020. Ze willen, heerlijk links als ze zijn, niet dat The Donald herkozen wordt dus zullen hun reunieoptredens zeer politiek geladen zijn. Enfin, meer als anders in ieder geval :p

Dus, optredens in Europa of Oceanië zoals Tone Deaf verkeerdelijk voorspelde horen niet in dit plaatje. Waarom naar Europa komen wanneer ze in de USA nog tal van fans willen overtuigen om op pakweg Bernie te gaan stemmen ipv Trump? Naar Europa komen om op Hellfest op te treden staat volledig haaks op de reden waarom ze weer samen zijn.

Nu, het kan zijn dat ik het verkeerd zie, en verbeter me dan gerust, maar noem dan eens die bronnen want nu doe je gewoon vaag :)
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.643
11.418
2) Heilung: Hier moet ik geen uitleg bij geven. Weet dat dit helaas geen band is voor op een festival, absoluut niet zelfs, maar aangezien ik (mede vanwege vervoersredenen) zelden naar een solo-concert ga, zal het hierop hopen worden…
3) Lindemann: Oké, ik zie veel liever Rammstein headlinen, maar vind (vooral hun nieuwe plaat, dan) Lindemann op zich ook zeker geen slechte band. Liedjes als Steh Auf en Knebel boeien me enorm. Wie weet!
Heilung is een aardige festivalband, hoor. Gaan ze genoeg af, naast de soloconcerten. Was overigens een magnifiek concert in Utrecht, twee weken terug.
Lindemann heeft met Peter Tägtgren nog nooit op Graspop gestaan, maar waarschijnlijk bedoel je Rammstein en PAIN los. Goed albumpje inderdaad. Aan de andere kant, denk niet dat het heel aannemelijk dat ze ooit festivals gaan doen. Lindemann zelf heeft genoeg aan z'n kop met Rammstein, zeker deze zomer, en volgend jaar zal hij waarschijnlijk met Rammstein zelf de festivals afgaan. Denk dat er daar toch meer kansen liggen voor zaalshows (van Till en Peter dan), waarmee ze jou teleur zouden stellen.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.183
5.516
jimmywe wrote:
Hellfest zou effectief RATM hebben, meer en meer bronnen lijken dit te bevestigen. Anderzijds zegt de ene wel een Belgische show, de andere niet…

Meer en meer bronnen…

Je bronnen baseren zich gewoon op Tone Deaf en die twee fake posters.

RATM komt gewoon niet naar Europa in 2020. Niet naar Graspop, maar ook niet naar Hellfest of Werchter. Ze zijn terug samen omdat het verkiezingen zijn in Amerika in 2020. Ze willen, heerlijk links als ze zijn, niet dat The Donald herkozen wordt dus zullen hun reunieoptredens zeer politiek geladen zijn. Enfin, meer als anders in ieder geval :p

Dus, optredens in Europa of Oceanië zoals Tone Deaf verkeerdelijk voorspelde horen niet in dit plaatje. Waarom naar Europa komen wanneer ze in de USA nog tal van fans willen overtuigen om op pakweg Bernie te gaan stemmen ipv Trump? Naar Europa komen om op Hellfest op te treden staat volledig haaks op de reden waarom ze weer samen zijn.

Nu, het kan zijn dat ik het verkeerd zie, en verbeter me dan gerust, maar noem dan eens die bronnen want nu doe je gewoon vaag
1f642.svg

Ik vermoed dat we het morgen wel zullen weten dan.
 

thekillingjoke

Campingartiest
25 aug 2019
84
0
Drie bands die nog nooit op Graspop hebben gestaan, maar die ik daar graag zou zien:

Sleep – hebben die er echt nog nooit gestaan? Website geeft geen resultaat in ieder geval. Hun gitarist is er dit jaar alvast met High on Fire, de rest volgend jaar? Voor degenen die ze niet kennen: neem ff een uurtje de tijd om Dopesmoker te luisteren. Perfect stoner metal nummer. Heerlijk geluid ook om live te horen.

Haken – gekke experimentele progmetal, das altijd welkom wat mij betreft. Luister vooral het nummer Cockroach King als je een idee wilt krijgen van hoe gek het kan worden. Retestrak live, zeker aan te raden. Hun laatste album heet Vector, wat met een letter verschil een mooi bruggetje naar mn volgende aanrader is…

Vektor – technical trash metal, met de gitaren omhoog getuned in plaats van naar beneden. En dan toch een lomp heavy sound neerzetten, met gestoord goeie riffs en ziedende solos. Qua thema willen ze graag dat je de koude leegte van het universum voor je ziet, of een variant daarop. Deze jongens heb ik zelf ook nog nooit live gezien trouwens, volgens mij zijn ze ook uit elkaar. Maar hopen op een reünie mag altijd toch?

Sleep heb ik vorig jaar nog in de AB aan het werk gezien. Muzikaal klonk het erg strak, maar met de vele korte breaks die ze namen had ik zo de indruk dat Cisneros en Pike zo gaar als een garnaal waren. Om het nummer moesten ze wel wat zweet vegen en naar adem happen :lol:
Jason Roeder leek mij de fitste van het drietal te zijn. Evenzeer, fantastische sound en een ervaring om live eens mee te maken. Aangezien Pike al met High on Fire komt, lijkt me de kans op Sleep op GMM wel zo goed als onbestaande.

Vektor heeft drie ijzersterke albums uitgebracht, maar de band is intern een beetje een zooitje. Zijn ze uit elkaar? Zijn ze niet uit elkaar? Ik denk dat ze het zelf niet echt weten.

Met Haken is voor mij persoonlijk het kwartje nooit echt gevallen, maar het is natuurlijk wel een erg getalenteerde band.
 

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
Tja, Herman (Livenation) beslist nu eenmaal over wie waar zal staan. Ik denk niet dat je de organisatie van Graspop kan beschuldigen dat die of deze band niet op hun affiche staat.

Livenation heeft aandelen in Graspop, één van de populairste festivals in de Lage Landen. Ze hebben er alle belang bij om GMM hip en aantrekkelijk te houden. Ze gaan dit heus niet ondergraven met een flauwe affiche in het jubileumjaar. Terug voor een uitverkoop gaan en stilaan kijken naar een grotere weide om nog meer te groeien en nog meer op te brengen voor Live Nation is een beter plan, waardoor ik er vrij gerust in ben dat ze wel een mooie affiche zullen hebben.

Dat, of ik ben gewoon zeer naïef. Kan ook :)
 

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
Sleep heb ik vorig jaar nog in de AB aan het werk gezien. Muzikaal klonk het erg strak, maar met de vele korte breaks die ze namen had ik zo de indruk dat Cisneros en Pike zo gaar als een garnaal waren. Om het nummer moesten ze wel wat zweet vegen en naar adem happen ?
Jason Roeder leek mij de fitste van het drietal te zijn. Evenzeer, fantastische sound en een ervaring om live eens mee te maken. Aangezien Pike al met High on Fire komt, lijkt me de kans op Sleep op GMM wel zo goed als onbestaande.

Was ergens begin 2018 zeker? Ik was er ook :)

Was blij dat ik ze eindelijk eens live gezien had, maar was niet onder de indruk. Die pauzes waren storend en mijn maat en ik dachten dat ze gewoon een joint gaan roken waren, maar achteraf vernamen we van iemand die in de AB werkt dat ze gewoon ontevreden waren over de sound. Ze wilden ook luider spelen en dat mocht niet, waardoor ze zwaar baalden. Dat was helaas te horen en zien aan hun performance. (edit: mijn persoonlijk aanvoelen hoor. Mijn kameraad vond ze geweldig,net als jij)
 

thekillingjoke

Campingartiest
25 aug 2019
84
0
thekillingjoke wrote:
Sleep heb ik vorig jaar nog in de AB aan het werk gezien. Muzikaal klonk het erg strak, maar met de vele korte breaks die ze namen had ik zo de indruk dat Cisneros en Pike zo gaar als een garnaal waren. Om het nummer moesten ze wel wat zweet vegen en naar adem happen
1f606.svg

Jason Roeder leek mij de fitste van het drietal te zijn. Evenzeer, fantastische sound en een ervaring om live eens mee te maken. Aangezien Pike al met High on Fire komt, lijkt me de kans op Sleep op GMM wel zo goed als onbestaande.


Was ergens begin 2018 zeker? Ik was er ook
1f642.svg


Was blij dat ik ze eindelijk eens live gezien had, maar was niet onder de indruk. Die pauzes waren storend en mijn maat en ik dachten dat ze gewoon een joint gaan roken waren, maar achteraf vernamen we van iemand die in de AB werkt dat ze gewoon ontevreden waren over de sound. Ze wilden ook luider spelen en dat mocht niet, waardoor ze zwaar baalden. Dat was helaas te horen en zien aan hun performance. (edit: mijn persoonlijk aanvoelen hoor. Mijn kameraad vond ze geweldig,net als jij)

Correctemundo. Was ergens in februari dacht ik. Ik vond het doorgaans wel goed klinken, maar die pauzes waren op de duur inderdaad wat storend. Ook ik had de indruk dat ze tussendoor gewoon een joint waren gaan knallen, maar blijkbaar was ik daar dan verkeerd :lol:
 

YFKTA

Playlistbediener
15 dec 2016
48
0
Timer op de website van Faith No More stopt morgen om 20u. Aankondiging van een Europese tournee met o.a Hellfest en Graspop ?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.405
6.069
thekillingjoke wrote:
Sleep heb ik vorig jaar nog in de AB aan het werk gezien. Muzikaal klonk het erg strak, maar met de vele korte breaks die ze namen had ik zo de indruk dat Cisneros en Pike zo gaar als een garnaal waren. Om het nummer moesten ze wel wat zweet vegen en naar adem happen ?
Jason Roeder leek mij de fitste van het drietal te zijn. Evenzeer, fantastische sound en een ervaring om live eens mee te maken. Aangezien Pike al met High on Fire komt, lijkt me de kans op Sleep op GMM wel zo goed als onbestaande.


Was ergens begin 2018 zeker? Ik was er ook ?

Was blij dat ik ze eindelijk eens live gezien had, maar was niet onder de indruk. Die pauzes waren storend en mijn maat en ik dachten dat ze gewoon een joint gaan roken waren, maar achteraf vernamen we van iemand die in de AB werkt dat ze gewoon ontevreden waren over de sound. Ze wilden ook luider spelen en dat mocht niet, waardoor ze zwaar baalden. Dat was helaas te horen en zien aan hun performance. (edit: mijn persoonlijk aanvoelen hoor. Mijn kameraad vond ze geweldig,net als jij)

Ah dat is balen. Ik heb ze nu twee keer in Nederland aan het werk gezien, Tivoli in 2018 en Melkweg paar weken terug nog. Beide avonden absoluut geen last van de issues die jullie beschrijven. Maar volgens mij ligt de geluidsnorm hier ook iets hoger, en wellicht is de wiet beter :wink:
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.218
10.636
Ik ben erg benieuwd wat vanavond zal gaan brengen.

Faith no More op de zondag erbij vind ik zelf geen hele spannende afsluiting van het festival. Deep Purple en FNM zijn beide goede bands, maar doen me tegelijk ook niet heel veel. Aan de andere kant vind ik het ook weer geen probleem aangezien Mayhem en Dimmu Borgir dan waarschijnlijk de Marque aan het afsluiten en afbreken zijn. Kan ik zonder schuldgevoel daar gaan staan genieten.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.770
7.598
Hellfest maakt ze dus eerder bekend, als ze er staan natuurlijk, om 19:30.
Misschien betekent dat ook dat ze door Graspop ook de gebruikelijke tijd bekend gemaakt zullen worden? (16.00) Als ze headliner zijn natuurlijk.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.186
4.339
imac wrote:
Tja, Herman (Livenation) beslist nu eenmaal over wie waar zal staan. Ik denk niet dat je de organisatie van Graspop kan beschuldigen dat die of deze band niet op hun affiche staat.

Livenation heeft aandelen in Graspop, één van de populairste festivals in de Lage Landen. Ze hebben er alle belang bij om GMM hip en aantrekkelijk te houden. Ze gaan dit heus niet ondergraven met een flauwe affiche in het jubileumjaar. Terug voor een uitverkoop gaan en stilaan kijken naar een grotere weide om nog meer te groeien en nog meer op te brengen voor Live Nation is een beter plan, waardoor ik er vrij gerust in ben dat ze wel een mooie affiche zullen hebben.

Dat, of ik ben gewoon zeer naïef. Kan ook
1f642.svg

Datzelfde geldt natuurlijk voor Rock Werchter, nog veel meer het paradepaardje voor LiveNation. De organisatie van Graspop zal heus zijn best doen om een goede line up voor elkaar te krijgen. Maar dat doen ze ieder jaar. Wellicht dat vanwege het jubileum er een hoger budget is, maar ik zou geen wonderen verwachten.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken