Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
30 juni Polen, 2 en 3 juli in Spanje/Portugal.

Op 1 juli op Werchter zou vier dagen achter elkaar spelen betekenen. En 4 juli kan in theorie, maar zie ik in de praktijk niet gebeuren. Daarnaast stond SOAD nog recent op Werchter. Grote kans dus dat ze op Graspop staan.
Ja maar 1 juli is een woensdag, Werchter start pas op donderdag :)
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.687
3.412
30 juni Polen, 2 en 3 juli in Spanje/Portugal.

Op 1 juli op Werchter zou vier dagen achter elkaar spelen betekenen. En 4 juli kan in theorie, maar zie ik in de praktijk niet gebeuren. Daarnaast stond SOAD nog recent op Werchter. Grote kans dus dat ze op Graspop staan.

5 juli kan toch even goed voor Rock Werchter. Of is er een reden om aan te nemen dat dat niet kan?
Het blijft een dubbeltje op zijn kant voor mij.
Ik zou ze wel verkiezen op graspop. Al lang niet meer gestaan, terwijl RW ze inderdaad recent nog had. Zou weer eens een frisse headliner zijn, zonder dat je meteen een mega klepper als Metallica, AC/DC neemt.
Aansluiting met Korn en dergelijke had dus perfect als constructie gekund op zaterdag (waar hier vandaag over Slipknot werd gesproken). Maar het feit dat Priest daar gemeld is als headliner doet me dus wat vrezen voor de komst van SOAD.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
4 en 5 juli zouden in principe kunnen, maar tijdens Graspop is er een gat in hun schema, terwijl het schema van SOAD (voorlopig) lijkt te stoppen op 3 juli. Daardoor zou je kunnen zeggen dat de kans groter is dat Graspop er nog tussen komt, maar goed ... als Werchter een band wil, weten we ook dat ze meestal die band krijgen en dus kunnen wegkapen van bv. GMM. Ik hoop dat ze op Graspop staan, zou voor mij de doorslag geven om te gaan. We zullen zien.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.516
4.691
Wil ook maar eens meegeven dat graspop toch maar weer 25 bands heeft geplaatst die nog nooit op graspop stonden ofwel 1/3 van de affiche
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.470
6.224
Stel dat ze morgen een naam als Metallica aankondigen, hoelang schatten jullie dan dat het zou duren tot alle combi’s de deur uit zijn?

Denk eerlijk gezegd niet dat het veel sneller gaat dan normaal dan. Deze zomer nog grote arena shows in zowel België als Nederland gedaan, dus de fans zijn redelijk verzadigd. En volgens mij waren die shows ook niet snel (of zelfs helemaal niet?) uitverkocht. Dus tja, er zal een enthousiaste reactie zijn, maar het "binnen een uur uitverkocht" scenario wat iemand anders hier noemt zie ik écht niet gebeuren. Bedenk ook dat Graspop tot voor 2018 vaak niet eens totaal uitverkocht. En dat zelfs een lang verwachtte reünie van GnR daar maar net aan verandering in bracht. Ik zou je echt geen zorgen maken over uitverkopen.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.470
6.224
Wat betreft System of a down: hun laatste shows zijn 2 en 3 juli (voor zover de tour nu bekend is), tenzij ze nog een datum hierachter zetten, staan ze dus niet op Werchter. In de periode van GMM spelen ze op 19 juni en de volgende show 23 juni. Zaterdag en zondag zijn dus nog perfect mogelijk voor hen. Ik zie het eerlijk gezegd echt wel als een grote kanshebber.

Oja, ze gaan dan trouwens van Zwitserland naar Zweden, België ligt dus mooi ‘en route’ ?

Deze inschatting had ik ook gemaakt toen ze hun tour aankondigden ja. Kaartjes voor Ziggo misgelopen, dus er toen maar een beetje vanuit gegaan dat ze op Graspop zouden staan en ik daar wel weer heen zou gaan.
 

pjjps

Playlistbediener
4 sep 2019
12
0
https://www.graspop.be/nl/bands/aerosmith/ Have a look on the new site. Some bands have no picture :wink:
https://www.graspop.be/nl/bands/system-of-a-down/
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.756
2.443
SOAD on Sunday and AC/DC or Aerosmith on Friday will do nicely
1f609.svg

Hoe graag ik ook wil om Aerosmith eens live te zien, denk ik niet dat het voor dit jaar zal zijn.
Hun residency in Las Vegas is nog maar pas verlengd en loopt nu tot begin juni.

In theorie kan het, maar die kans lijkt me nu toch wel erg klein te zijn...
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.687
3.412
https://www.graspop.be/nl/bands/aerosmith/ Have a look on the new site. Some bands have no picture
https://www.graspop.be/nl/bands/system-of-a-down/

Da's helaas niets nieuw. Bands die enkel op graspop gespeeld hebben voor een bepaald jaar (ik geloof voor 2011 / 2012 of iets) hebben geen foto's en hebben die nooit gehad.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.894
7.887
YFKTA wrote:
Stel dat ze morgen een naam als Metallica aankondigen, hoelang schatten jullie dan dat het zou duren tot alle combi’s de deur uit zijn?

Denk eerlijk gezegd niet dat het veel sneller gaat dan normaal dan. Deze zomer nog grote arena shows in zowel België als Nederland gedaan, dus de fans zijn redelijk verzadigd. En volgens mij waren die shows ook niet snel (of zelfs helemaal niet?) uitverkocht. Dus tja, er zal een enthousiaste reactie zijn, maar het “binnen een uur uitverkocht” scenario wat iemand anders hier noemt zie ik écht niet gebeuren. Bedenk ook dat Graspop tot voor 2018 vaak niet eens totaal uitverkocht. En dat zelfs een lang verwachtte reünie van GnR daar maar net aan verandering in bracht. Ik zou je echt geen zorgen maken over uitverkopen.

Metallica was snel uitverkocht. Binnen een paar minuten waren veld en eerste ring van de ArenA al uitverkocht. Zal vanavond in mn mailbox ff nog checken of ik inderdaad op de dag van start verkoop heb gekocht.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.470
6.224
Dr. Hannibal wrote:

YFKTA wrote:
Stel dat ze morgen een naam als Metallica aankondigen, hoelang schatten jullie dan dat het zou duren tot alle combi’s de deur uit zijn?


Denk eerlijk gezegd niet dat het veel sneller gaat dan normaal dan. Deze zomer nog grote arena shows in zowel België als Nederland gedaan, dus de fans zijn redelijk verzadigd. En volgens mij waren die shows ook niet snel (of zelfs helemaal niet?) uitverkocht. Dus tja, er zal een enthousiaste reactie zijn, maar het “binnen een uur uitverkocht” scenario wat iemand anders hier noemt zie ik écht niet gebeuren. Bedenk ook dat Graspop tot voor 2018 vaak niet eens totaal uitverkocht. En dat zelfs een lang verwachtte reünie van GnR daar maar net aan verandering in bracht. Ik zou je echt geen zorgen maken over uitverkopen.

Metallica was snel uitverkocht. Binnen een paar minuten waren veld en eerste ring van de ArenA al uitverkocht. Zal vanavond in mn mailbox ff nog checken of ik inderdaad op de dag van start verkoop heb gekocht.

Veld en eerste ringen geloof ik zo, maar ik dacht dat er tot weken voor de show nog zitplaatsen in de hoogste ringen beschikbaar waren. Kan er volledig naast zitten hoor. Dacht dat ik toen nog naar kaartjes gekeken had, maar dat was misschien op ticketswap bedenk ik nu :lol:

Nu ja, doet weinig af aan mijn punt, ze zijn recent langs geweest en zelfs GnR veroorzaakte geen run op de kaarten. Het zal zn gangetje wel gaan.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.743
11.808
koekdoos wrote:

Dr. Hannibal wrote:

YFKTA wrote:
Stel dat ze morgen een naam als Metallica aankondigen, hoelang schatten jullie dan dat het zou duren tot alle combi’s de deur uit zijn?


Denk eerlijk gezegd niet dat het veel sneller gaat dan normaal dan. Deze zomer nog grote arena shows in zowel België als Nederland gedaan, dus de fans zijn redelijk verzadigd. En volgens mij waren die shows ook niet snel (of zelfs helemaal niet?) uitverkocht. Dus tja, er zal een enthousiaste reactie zijn, maar het “binnen een uur uitverkocht” scenario wat iemand anders hier noemt zie ik écht niet gebeuren. Bedenk ook dat Graspop tot voor 2018 vaak niet eens totaal uitverkocht. En dat zelfs een lang verwachtte reünie van GnR daar maar net aan verandering in bracht. Ik zou je echt geen zorgen maken over uitverkopen.


Metallica was snel uitverkocht. Binnen een paar minuten waren veld en eerste ring van de ArenA al uitverkocht. Zal vanavond in mn mailbox ff nog checken of ik inderdaad op de dag van start verkoop heb gekocht.

Veld en eerste ringen geloof ik zo, maar ik dacht dat er tot weken voor de show nog zitplaatsen in de hoogste ringen beschikbaar waren. Kan er volledig naast zitten hoor. Dacht dat ik toen nog naar kaartjes gekeken had, maar dat was misschien op ticketswap bedenk ik nu
1f606.svg


Nu ja, doet weinig af aan mijn punt, ze zijn recent langs geweest en zelfs GnR veroorzaakte geen run op de kaarten. Het zal zn gangetje wel gaan.
Nee, geloof dat je gelijk hebt. Staat me ook nog bij dat ik op het laatste moment heb gekeken op Ticketmaster. Weet niet hoeveel ruimte er toen nog was, maar toch.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.470
6.224
Had toch nog best serieuze hoop op een headliner vandaag, maar het zit er niet meer in blijkbaar. Morgen gelijk met de kaartverkoop dan maar.
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
572
689
Er is nog een groot verschil tussen metallica en gnr hoor. Zeker in België en gnr stond het jaar voor graspop op twclassic voor een volle wei speelde ook mee in de ticketverkoop voor gmm toen hoor. Bij metallica of acdc zou het zo uitverkopen.
 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
Misschien is het al door iemand anders vermeld, maar Copenhell (in hetzelfde weekeinde als Graspop) heeft Kiss vandaag aangekondigd als een van de headliners voor 2020. Dus naast Volbeat en Slipknot is ook Kiss nog een kandidaatheadliner voor het jubileum van GMM.....
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken