Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.524
6.387
Er is nog een groot verschil tussen metallica en gnr hoor. Zeker in België en gnr stond het jaar voor graspop op twclassic voor een volle wei speelde ook mee in de ticketverkoop voor gmm toen hoor. Bij metallica of acdc zou het zo uitverkopen.

Oh ja was die TW Classic show helemaal vergeten, goed punt. Maar ik denk nog steeds dat er geen act is die Graspop "zo" laat uitverkopen, tenzij je met "zo" binnen een maandje of wat bedoelt. Nogmaals, 2018 was de eerste editie die op voorhand volledig uitverkocht raakte. Uitverkopen op zich is al een hele prestatie voor dit festival. Ik denk wel dat dat nu weer gaat lukken, met hele vette headliners misschien sneller dan ooit, maar niet binnen enkele uren of dagen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.821
12.147
Misschien is het al door iemand anders vermeld, maar Copenhell (in hetzelfde weekeinde als Graspop) heeft Kiss vandaag aangekondigd als een van de headliners voor 2020. Dus naast Volbeat en Slipknot is ook Kiss nog een kandidaatheadliner voor het jubileum van GMM…..
Komt wel veel op herhaling zo.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.524
6.387
Misschien is het al door iemand anders vermeld, maar Copenhell (in hetzelfde weekeinde als Graspop) heeft Kiss vandaag aangekondigd als een van de headliners voor 2020. Dus naast Volbeat en Slipknot is ook Kiss nog een kandidaatheadliner voor het jubileum van GMM…..

Nouja, ze zijn mogelijk beschikbaar ja. Denk niet dat ze voor de organisatie kandidaat zijn om na vorig jaar direct weer te komen. Volbeat lijkt me ook een slechte zet, dan pronk je op je jubileum XL editie met 3 headliners die 2 jaar terug nog bij de minst spannende grote namen van je vorige XL editie hoorden. Slipknot zou nog kunnen met hun nieuwe album, zou voor mij ideaal zijn want dat was de enige headliner die ik echt jammer vond om te missen vorig jaar. Verder verwacht ik naast Maiden en Priest niet teveel herhaling meer van afgelopen 2 jaar.

Edit: wat @wenteldave zegt. Mand!
Edit 2: Disturbed ook nog op directe herhaling trouwens. Wordt echt teveel van het goede.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.058
8.170
Kiss zal er niet staan. Hebben aangegeven dat ze “nooit met terug komen” in jouw stad als ze er geweest zijn met deze tour.

Maar ik begrijp natuurlijk ook wel dat jullie net zo erg als ik hopen dat ze er wel staat.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.821
12.147
Kiss zal er niet staan. Hebben aangegeven dat ze “nooit met terug komen” in jouw stad als ze er geweest zijn met deze tour.

Maar ik begrijp natuurlijk ook wel dat jullie net zo erg als ik hopen dat ze er wel staat.
Moeilijk te zien of je laatste opmerking serieus bedoeld is of niet. Ik hoop er helemaal niet op.
KISS is al een tijd over hun kunnen heen. Die moeten gewoon de stekker eruit trekken, al gaan ze dat, geloof ik, pas in 2021 definitief doen.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.058
8.170
Nee, was niet serieus. Ben een van de weinige of misschien wel de enige hier die het niet erg zou vinden. :p
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.442
11.371
Voor degene die het Pinkpop forum niet volgen wil ik onderstaande quote van Martin2 niet onthouden.

martin2 wrote:

PJ wrote:

Timmetje wrote:

Stefan Havermans wrote:
Gewoon naar Taylor Swift gaan, hou je tenminste tijd over om haar op je toetsenbord op te hemelen. Komop man, wat moet jij nu op Graspop met jouw muzieksmaak.


Shake it off.
1f609.svg


Benieuwd naar wat je bron zegt Jack! Allemaal vaag gedoe maar weer rondom Coldplay.


Nee hoor, niet vaag. Hun plannen om te touren zijn uitgesteld. Volgens mij heeft PP geregeld te maken met headliners die hun plannen wijzigen…….


Pinkpop heeft jaarlijks met wijzigingen te maken, maar dit komt vooral niet door de bands…
‘Bureau Coldplay’ heeft zelfs geen moment Pinkpop in hun gedachte gehad, stond nergens op vermeld.
‘Bureau Bruce Springsteen’ heeft dit dus wel een aantal maanden geleden gedaan, maar hiervan is nog niets zeker. Na de 17de (Wereldwijde film voorstelling van “Western Stars”) hopen de bookers iets ervan te horen. Maar de kans is wel redelijk klein.
Voor de rest, wat vast ligt, gaat het een leuke affiche worden maar geen “wow” editie zoals iedereen hier op hoopte, daarvoor heeft Graspop wel wat meerdere mooie ‘gitaar’ namen afgesnoept.

Ha, Martin2 nu ook bij de Nederlandse festivals. Bij de Belgische festivals heb je al jaren aangetoond over inside info te beschikken, dus dit vind ik een interessant brokje info. De tour van Bruce hangt dus nog steeds in de lucht en hopelijk volgende week meer nieuws. Bijzonder interessant om te volgen.

Daarnaast een boeiende opmerkingen over de acts die Graspop heeft weggekaapt. Disturbed en Deftones staan op Pinkpop, Korn AfasLive, verder zie ik weinig bands die Graspop heeft kunnen wegsnoepen van Pinkpop. TENZIJ er nog twee mooie headliners bij Graspop in het vat zitten die we nog niet op de korrel hebben. Je hebt me hoop gegeven op iets moois!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.821
12.147
Martin is weer goed bezig, zo te zien. Wat verder nog afgesnoept van Pinkpop zou kunnen zijn: Alter Bridge, Airbourne, Deep Purple, In Extremo en daar houd het dan echt wel op.
Dat heeft Graspop dan echt wel goed gedaan.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.058
8.170
Denk dan vooral aan namen die nog aangekondigd moeten worden. Airbourne, Alter Bridge is door Weert/Bospop eerder afgesnoept dan door Graspop denk ik
 

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
Werd Pinkpop vroeger niet een week later gehouden? Nu zetten ze zichzelf in het vaarwater van Graspop, Hellfest en Copenhell. Dan mag het toch niet verbazen dat ze de wat hardere rockbands verliezen aan de voornoemde festivals.

Gelukkig voor PP en voor ons besnuffelen deze festivals geen acts zoals de Red Hot Chili Peppers :)
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.821
12.147
Denk dan vooral aan namen die nog aangekondigd moeten worden. Airbourne, Alter Bridge is door Weert/Bospop eerder afgesnoept dan door Graspop denk ik
Oeps. Even niet over nagedacht. ja, dat is natuurlijk hartstikke logisch. Staat mijn punt wat betreft de andere namen nog?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.821
12.147
Werd Pinkpop vroeger niet een week later gehouden? Nu zetten ze zichzelf in het vaarwater van Graspop, Hellfest en Copenhell. Dan mag het toch niet verbazen dat ze de wat hardere rockbands verliezen aan de voornoemde festivals.

Gelukkig voor PP en voor ons besnuffelen deze festivals geen acts zoals de Red Hot Chili Peppers
1f642.svg
Niks tegen de Peppers, kerel. Zie jij het al voor je op Graspop?
 

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
Niks tegen de Peppers, kerel. Zie jij het al voor je op Graspop?

Heb ze zelf al 2 keer gezien en heb als 90's dinosaurus uiteraard al hun CD's van Mother's milk tem Californication. Ik zou niet durven iets tegen de Peppers te hebben :)
Maar nee, ik geef toe dat ik de Peppers hun 00's werk maar niets vind.

Tip: John Frusciante's solowerk eens opzoeken. The man's a genius

normaal eerder, Pinksteren.
meestal eind mei of begin juni

I stand corrected. Maar ze hebben het dus wel degelijk een week verplaatst
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.709
3.493
Lijkt mij ook niet helemaal correct beschreven van Martin. Pinkpop plaatst zichzelf in het graspop - hellfest - copenhell weekend. Bands die liever voor een meer niche publiek spelen, gaan dan logischer wijze ook zelf voor die festivals opteren. Enkel de bands die op mainstream succes azen, staan dan liever voor een variété publiek.

'wegsnoepen' lijkt dus niet zozeer het juiste woord. Daarnaast hebben die 3 festivals al sowieso een kleinere pool om uit te vissen. Het is dus wel belangrijker voor hen om die concurrentiële strijd vaak genoeg te winnen. Pinkpop heeft bredere opties om aan te vullen.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.656
3.378
Ben nu wel echt benieuwd of ze morgenochtend nog met een headliner komen. Verwacht zelf van niet, maar laat me heel graag verrassen.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.656
3.378
Haha, ik hoor Dool - Love Like Blood. Ik denk: wacht eens, dit nummer ken ik van een ander. Maar geen idee van wie. Ik dus opzoeken, blijkt het Killing Joke te zijn. Ik bedacht: maar wacht nog eens: die gasten staan ook op de bill. Vervolgens ging ik de dagen checken: allebei op vrijdag. Zullen ze het nummer samen gaan uitvoeren? :idea:
 

schmorc

Campingartiest
12 jan 2019
53
0
Ik ga met een groep van 8 man een bungalow op Metal Park nemen dit jaar.
Vraagje, niet iedereen van de groep kan op dezelfde dag inchecken. Hoe wordt hier rekening mee gehouden? Of is het verplicht dat de hele groep tijdens het inchecken aanwezig is?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken