Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
iron maiden al met dikke stift markeren? nieuw album en hoogst waarschijnlijk europese tour
 

SneakyDevil

Playlistbediener
13 okt 2017
20
0
Na het concert van Slipknot kwam er te staan "europe 2020", dus dit heeft te maken met een nieuwe tour. Toevallig dat er een Slipknot fragment te horen was toen ze de datums van volgend jaar bekend maakte... Zullen ze volgend jaar nogmaals komen?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
Na het concert van Slipknot kwam er te staan “europe 2020”, dus dit heeft te maken met een nieuwe tour. Toevallig dat er een Slipknot fragment te horen was toen ze de datums van volgend jaar bekend maakte… Zullen ze volgend jaar nogmaals komen?
2 maal na elkaar is misschien wel teveel van het goede, zou dit niet gewoon een sportpaleis optreden in de beginmaanden van het jaar kunnen zijn? Moest het opnieuw een festivaloptreden worden denk ik dan eerder dat dit een pukkelpop of werchter optreden kan zijn.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
iron maiden al met dikke stift markeren? nieuw album en hoogst waarschijnlijk europese tour
Ja... Denk het wel.
Ik geef Guns N Roses, Volbeat, Iron Maiden en Rammstein een grote kans
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.363
10.194
Na het concert van Slipknot kwam er te staan “europe 2020”, dus dit heeft te maken met een nieuwe tour. Toevallig dat er een Slipknot fragment te horen was toen ze de datums van volgend jaar bekend maakte… Zullen ze volgend jaar nogmaals komen?

Slipknot mag wel weer eens een bezoekje brengen aan Nederland, dus hopelijk doelen ze op een zaalshow.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.650
1.147
Totaal on-ondergronde gok voor volgend jaar die ik wel de moeite zou vinden qua headliners:

System Of A Down - Mastodon
Iron Maiden - Misfits
Volbeat - Korn
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
Totaal on-ondergronde gok voor volgend jaar die ik wel de moeite zou vinden qua headliners:

System Of A Down – Mastodon
Iron Maiden – Misfits
Volbeat – Korn

Mastodon is nog nooit headliner geweest of hier dicht bij gekomen, sub op M2 of net voor sub op M1 zal wel kunnen maar alles die meer dan dit is zou wel een heel grote sprong betekenen. Vind het wel een leuk lijstje maar misfits is inmiddels al terug zonder doyle
 

rdirks

Playlistbediener
8 feb 2019
22
0
Verwacht Five finger death punch wel. Als een na laatste op mainstage 1 zou mooi plekje zijn.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.650
1.147
neracroft wrote:
Totaal on-ondergronde gok voor volgend jaar die ik wel de moeite zou vinden qua headliners:

System Of A Down – Mastodon
Iron Maiden – Misfits
Volbeat – Korn

Mastodon is nog nooit headliner geweest of hier dicht bij gekomen, sub op M2 of net voor sub op M1 zal wel kunnen maar alles die meer dan dit is zou wel een heel grote sprong betekenen. Vind het wel een leuk lijstje maar misfits is inmiddels al terug zonder doyle

Dat van Doyle wist ik niet... Kans is dan wel kleiner dat die zo'n hoge spot zouden krijgen waarschijnlijk. Wou ook gewoon eens iets anders voorspellen dan elke 2 jaar hetzelfde.
Mastodon moet voor mij persoonlijk niet (veel) onderdoen voor een Lamb Of God, Ghost, Parkway Drive, Emperor, In Flames,... die andere jaren die spot verdienden.

In Flames sloot vorige keer Main Stage 2 af en stond nu ergens in de late namiddag... Kan dus zeker. Hangt ook wel wat van aanbod/dagindeling af wie hoe hoogt staat.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.450
7.022
Nightwish met nieuw album, dacht dat die voor Graspop al wel uitkomt, laatste keer was 2016 denk ik?
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
373
529
Editie 25, zal dus zeker een speciale editie zijn.
Ik verwacht zeker Iron Maiden en Volbeat als headliners. Ik denk dat Graspop voor hun 25ste verjaardag zeker ook Rammstein, Tool, System of a Down of Metallica zal willen strikken, hoewel dit ieder jaar herhaald wordt...
Parkway Drive zou, indien ze touren, een goede optie zijn. Net zoals Korn. Evanescence misschien ook? Avantasia? Saxon? Powerwolf? Avatar? Ghost? FFDP?
Zoveel namen die eventueel nog kunnen... ;)
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Editie 25, zal dus zeker een speciale editie zijn.
Ik verwacht zeker Iron Maiden en Volbeat als headliners. Ik denk dat Graspop voor hun 25ste verjaardag zeker ook Rammstein, Tool, System of a Down of Metallica zal willen strikken, hoewel dit ieder jaar herhaald wordt…
Parkway Drive zou, indien ze touren, een goede optie zijn. Net zoals Korn. Evanescence misschien ook? Avantasia? Saxon? Powerwolf? Avatar? Ghost? FFDP?
Zoveel namen die eventueel nog kunnen…
1f609.svg

Met name veel van de laatste opsomming verwacht ik er wel.

Ik verwacht in ieder geval of Rammstein of Metallica. Voor de jubileumeditie zou een show van Metallica erg gaaf zijn. Ik denk niet dat RW deze bands beide neerzet, net wat te veel gitaar. Iron Maiden lijkt me onvermijdelijk. System of a Down zou ik daar als persoonlijk favoriet graag aan toevoegen.
Alter Bridge verwacht ik ook, als sub of als afsluiter. Headliner zie ik niet gebeuren.
 

Moniek

Gouden Tip
7 mrt 2017
298
165
Ik hoop voor volgend jaar op de headliners Metallica - Iron Maiden - SOAD

Verder hoop ik op KoRn, Evanescence, Avantasia, Papa Roach (weet niet of zij nog een festival tour doen) en Nightwish. Volbeat mogen ze van mij een jaartje naar Werchter laten gaan (stonden er in 2018 en is toch anders dan Iron Maiden na 2 weer opnieuw te laten komen).
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
DennisvdBr wrote:
Inmiddels streep door Rammstein, naar los concert Oostende.
https://forum.festileaks.com/forums/topic/rammstein/page/9/#post-212182

Dat verrast mij wel. Had ze op een van de twee grote festivals verwacht.

Waarom aan een festival hangen als ze op zichzelf zoveel volk kunnen trekken, dit is gewoon livenation die 2 keer langs kassa passeert. Denk ook wel dat de voorwaarden om rammstein op je festival te hebben torenhoog zijn. Te beginnen met hun eigen podium te zetten.
 

landgrockt

Playlistbediener
5 nov 2016
29
27
Ze waren er dit jaar niet ,dus Iron Maiden zal er in 2020 hopelijk wel staan.
Daarnaast verwacht ik Volbeat, Epica, Dropkick Murphys, Dream Theater, Opeth, Powerwolf.
Hopelijk volgend jaar wat meer Prog als dit jaar.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken