Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
zou een band als the who kunnen als graspop headliner? als ze de tour doortrekken zie ik dit wel nog gebeuren maar ik heb geen idee als de vraag hiervoor groot zal zijn of als dit eerder een tw classic, werchter boutique band is.
als dat een festival zal zijn zie ik The Who meer voor TW of Boutique idd
ik vind The Who beetje 'soft' voor Graspop, maar dat is mijn gevoel er bij
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.380
6.059
Timmetje wrote:
The Who liep/loopt in Engeland voor geen meter (gingen paar weken terug nog acties rond op Ticketmaster UK voor 1+1 gratis en het is nu nog steeds verre van ook maar een beetje uitverkocht) en daar krijg je zelfs Eddie Vedder en The Kaiser Chiefs e.d. als voorprogramma dus ik vraag me af of Graspop zich daar aan wil branden.

Ze verkopen hier nog steeds het Ziggo Dome uit. Dat kan je niet altijd van alle headliners van Graspop zeggen (Within Temptation, Slayer). Bovendien kan je er een sterke sub naast zetten zoals SOAD, die dag verkoopt dan wel hoor.

De laatste keer Ziggo was 4 jaar geleden toch? Denk je dat de interesse nog steeds zo hoog is?

Vind het zelf best apart Wembley niet uitverkocht raakt. Helemaal met dat fantastische voorprogramma en al die 1 gratis acties.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.945
1.993
Timmetje wrote:
The Who liep/loopt in Engeland voor geen meter (gingen paar weken terug nog acties rond op Ticketmaster UK voor 1+1 gratis en het is nu nog steeds verre van ook maar een beetje uitverkocht) en daar krijg je zelfs Eddie Vedder en The Kaiser Chiefs e.d. als voorprogramma dus ik vraag me af of Graspop zich daar aan wil branden.

Ze verkopen hier nog steeds het Ziggo Dome uit. Dat kan je niet altijd van alle headliners van Graspop zeggen (Within Temptation, Slayer). Bovendien kan je er een sterke sub naast zetten zoals SOAD, die dag verkoopt dan wel hoor.
System is geen sub hoor op Graspop, als die komen zijn die gewoon headliner.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Na een paar maanden mee te hebben gelezen, nu toch maar een account aangemaakt om mee te doen aan de voorpret en speculaties richting Graspop 2020. Hoi allemaal. :)

Altijd interessant om na te denken over wie er volgend jaar allemaal zouden kunnen staan. Qua headliners zal het alvast best een puzzel worden. Het is de jubileum editie, dus Graspop zal wel uit willen pakken. Iron Maiden is een logische naam, maar stond er vorig jaar al. Ze hebben het vaker gedaan, maar slechts één tussenjaartje is toch wel weinig. Rammstein doet volgend jaar losse shows als je die aankondiging mag geloven, dus die kunnen we waarschijnlijk afstrepen. Metallica tourt nu al drie jaar, dus het zou me verbazen als die volgend jaar zomer alweer een Europese festivaltour doen. System of a Down is een prima optie, mits ze op tour gaan. Daar heb ik tot nu toe geen indicaties over gelezen. Tool is nu op tour en van wat ik begrepen heb zijn de onderhandelingen met Graspop voor dit jaar stuk gelopen. Dus de kans dat ze er volgend jaar wel staan, schat ik erg laag in. Aerosmith kondigde in 2018 aan om in 2020 te gaan touren vanwege hun 50jarig jubileum. Als die tour er inderdaad komt, zijn zij een serieuze kandidaat. Dan heb je verder nog namen als Volbeat en Scorpions.

Al het bovenstaande meewegend zou ik mijn handjes dichtknijpen met Aerosmith - Iron Maiden - System of a Down.

Naast de headliners hebben we uiteraard ook zo'n 100 andere acts. De meest voor de hand liggende manier om die te voorspellen is te kijken naar de bands die voor juni 2020 een album uitbrengen. Als ik kijk naar de bands die ik zeer interessant vind, dan kom ik alvast uit op de volgende namen: Nightwish, Opeth, Epica, Alter Bridge, Sepultura en Killswitch Engage.
 

thebarfly

Playlistbediener
26 jun 2019
14
13
ACDC is ook alweer aan het opnemen met Brian Johnson. Er gaan zelfs geruchten dat ze in 2020 gaan touren. hopelijk op Graspop ?.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.554
4.841
Joslittel wrote:

Timmetje wrote:
The Who liep/loopt in Engeland voor geen meter (gingen paar weken terug nog acties rond op Ticketmaster UK voor 1+1 gratis en het is nu nog steeds verre van ook maar een beetje uitverkocht) en daar krijg je zelfs Eddie Vedder en The Kaiser Chiefs e.d. als voorprogramma dus ik vraag me af of Graspop zich daar aan wil branden.


Ze verkopen hier nog steeds het Ziggo Dome uit. Dat kan je niet altijd van alle headliners van Graspop zeggen (Within Temptation, Slayer). Bovendien kan je er een sterke sub naast zetten zoals SOAD, die dag verkoopt dan wel hoor.

De laatste keer Ziggo was 4 jaar geleden toch? Denk je dat de interesse nog steeds zo hoog is?
Dat is natuurlijk niet echt relevant voor een band die sinds 1964 bestaat.
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Rammstein heeft al aangekondigd in Nijmegen te staan rond die tijd. Dat kan een los concert zijn..of Fortarock.
Zet die alvast maar neer als grote kanshebber.
Gmm is nu ook tegelijkertijd met Pinkpop. Een festival met vaak grote headliners. Gmm wordt dan ook makkelijker toegankelijk voor diezelfde namen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.380
6.059
Timmetje wrote:

Joslittel wrote:

Timmetje wrote:
The Who liep/loopt in Engeland voor geen meter (gingen paar weken terug nog acties rond op Ticketmaster UK voor 1+1 gratis en het is nu nog steeds verre van ook maar een beetje uitverkocht) en daar krijg je zelfs Eddie Vedder en The Kaiser Chiefs e.d. als voorprogramma dus ik vraag me af of Graspop zich daar aan wil branden.


Ze verkopen hier nog steeds het Ziggo Dome uit. Dat kan je niet altijd van alle headliners van Graspop zeggen (Within Temptation, Slayer). Bovendien kan je er een sterke sub naast zetten zoals SOAD, die dag verkoopt dan wel hoor.


De laatste keer Ziggo was 4 jaar geleden toch? Denk je dat de interesse nog steeds zo hoog is?


Dat is natuurlijk niet echt relevant voor een band die sinds 1964 bestaat.

Tuurlijk wel. Ook dan kan de publieksinteresse voor liveoptredens met het jaar afnemen. Zie Wembley.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
Set Abominae wrote:

Timmetje wrote:

Joslittel wrote:

Timmetje wrote:
The Who liep/loopt in Engeland voor geen meter (gingen paar weken terug nog acties rond op Ticketmaster UK voor 1+1 gratis en het is nu nog steeds verre van ook maar een beetje uitverkocht) en daar krijg je zelfs Eddie Vedder en The Kaiser Chiefs e.d. als voorprogramma dus ik vraag me af of Graspop zich daar aan wil branden.


Ze verkopen hier nog steeds het Ziggo Dome uit. Dat kan je niet altijd van alle headliners van Graspop zeggen (Within Temptation, Slayer). Bovendien kan je er een sterke sub naast zetten zoals SOAD, die dag verkoopt dan wel hoor.


De laatste keer Ziggo was 4 jaar geleden toch? Denk je dat de interesse nog steeds zo hoog is?


Dat is natuurlijk niet echt relevant voor een band die sinds 1964 bestaat.

Tuurlijk wel. Ook dan kan de publieksinteresse voor liveoptredens met het jaar afnemen. Zie Wembley.

aangezien de hallucinante ticketprijzen verbaast het mij niet, zz top was ook verre van uitverkocht in vorst nationaal, 70 euro per kaar was dan ook gewoonweg teveel. Ik denk dat The who veel volk gaat trekken mits gekoppeld met een paar publiekstrekkers. Ook niet vergeten dat The who wel al vaker the UK heeft getoured maar al heel lang niet meer in België heeft gestaan.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.554
4.841
Set Abominae wrote:

Timmetje wrote:

Joslittel wrote:

Timmetje wrote:
The Who liep/loopt in Engeland voor geen meter (gingen paar weken terug nog acties rond op Ticketmaster UK voor 1+1 gratis en het is nu nog steeds verre van ook maar een beetje uitverkocht) en daar krijg je zelfs Eddie Vedder en The Kaiser Chiefs e.d. als voorprogramma dus ik vraag me af of Graspop zich daar aan wil branden.


Ze verkopen hier nog steeds het Ziggo Dome uit. Dat kan je niet altijd van alle headliners van Graspop zeggen (Within Temptation, Slayer). Bovendien kan je er een sterke sub naast zetten zoals SOAD, die dag verkoopt dan wel hoor.


De laatste keer Ziggo was 4 jaar geleden toch? Denk je dat de interesse nog steeds zo hoog is?


Dat is natuurlijk niet echt relevant voor een band die sinds 1964 bestaat.

Tuurlijk wel. Ook dan kan de publieksinteresse voor liveoptredens met het jaar afnemen. Zie Wembley.
Bands als The Who hebben een welhaast mythische status, die aardig in de buurt komt van die van bands als The Rolling Stones of AC/DC.
Die gaan niet ineens in 4 jaar tijd kelderen qua populariteit.
 

Teake Rooks

Gouden Tip
29 jan 2015
372
0
Rammstein heeft al aangekondigd in Nijmegen te staan rond die tijd. Dat kan een los concert zijn..of Fortarock.
Zet die alvast maar neer als grote kanshebber.
Gmm is nu ook tegelijkertijd met Pinkpop. Een festival met vaak grote headliners. Gmm wordt dan ook makkelijker toegankelijk voor diezelfde namen.

Vanmorgen heeft Rammstein de tour aangekondigd. Denk niet dat ze daartussen nog festivals doen.

25.05.2020 Klagenfurt, Wörthersee Stadion
29.05.2020 Leipzig, Red Bull Arena Leipzig
02.06.2020 Stuttgart, Mercedes-Benz Arena
06.06.2020 Zürich, Stadion Letzigrund
07.06.2020 Zürich, Stadion Letzigrund
10.06.2020 Ostend, Park De Nieuwe Koers
17.06.2020 Belfast, Boucher Road Playing Fields
24.06.2020 Nijmegen, Goffertpark
27.06.2020 Düsseldorf, Merkur Spiel-Arena
01.07.2020 Hamburg, Volksparkstadion
04.07.2020 Berlin, Olympiastadion
09.07.2020 Lyon, Groupama Stadium
13.07.2020 Turin, Stadio Olimpico Grande Torino
17.07.2020 Warsaw, PGE Narodowy
21.07.2020 Tallinn, Song Festival Grounds
26.07.2020 Trondheim, Granåsen
31.07.2020 Gothenburg, Ullevi Stadium
04.08.2020 Aarhus, Ceres Park
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.554
4.841
Timmetje wrote:

Set Abominae wrote:

Timmetje wrote:

Joslittel wrote:

Timmetje wrote:
The Who liep/loopt in Engeland voor geen meter (gingen paar weken terug nog acties rond op Ticketmaster UK voor 1+1 gratis en het is nu nog steeds verre van ook maar een beetje uitverkocht) en daar krijg je zelfs Eddie Vedder en The Kaiser Chiefs e.d. als voorprogramma dus ik vraag me af of Graspop zich daar aan wil branden.


Ze verkopen hier nog steeds het Ziggo Dome uit. Dat kan je niet altijd van alle headliners van Graspop zeggen (Within Temptation, Slayer). Bovendien kan je er een sterke sub naast zetten zoals SOAD, die dag verkoopt dan wel hoor.


De laatste keer Ziggo was 4 jaar geleden toch? Denk je dat de interesse nog steeds zo hoog is?


Dat is natuurlijk niet echt relevant voor een band die sinds 1964 bestaat.


Tuurlijk wel. Ook dan kan de publieksinteresse voor liveoptredens met het jaar afnemen. Zie Wembley.

aangezien de hallucinante ticketprijzen verbaast het mij niet, zz top was ook verre van uitverkocht in vorst nationaal, 70 euro per kaar was dan ook gewoonweg teveel. Ik denk dat The who veel volk gaat trekken mits gekoppeld met een paar publiekstrekkers. Ook niet vergeten dat The who wel al vaker the UK heeft getoured maar al heel lang niet meer in België heeft gestaan.
Klopt, je moet het wel in context kunnen zien.
The Rolling Stones veroorzaakten een ware gekte rond ticketverkoop voor Pinkpop. Dat zou echter niet of veel minder het geval zijn als ze er al 3 keer eerder in de tien jaar ervoor hadden gestaan, of als Pinkpop de tickets veel te duur had gemaakt. Iedere band heeft zijn grenzen voor wat betreft wat mensen ervoor over hebben om ze te zien.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.554
4.841
graspop20 wrote:
Rammstein heeft al aangekondigd in Nijmegen te staan rond die tijd. Dat kan een los concert zijn..of Fortarock.
Zet die alvast maar neer als grote kanshebber.
Gmm is nu ook tegelijkertijd met Pinkpop. Een festival met vaak grote headliners. Gmm wordt dan ook makkelijker toegankelijk voor diezelfde namen.

Vanmorgen heeft Rammstein de tour aangekondigd. Lijkt me niet dat ze daartussen nog festivals doen.

25.05.2020 Klagenfurt, Wörthersee Stadion
29.05.2020 Leipzig, Red Bull Arena Leipzig
02.06.2020 Stuttgart, Mercedes-Benz Arena
06.06.2020 Zürich, Stadion Letzigrund
07.06.2020 Zürich, Stadion Letzigrund
10.06.2020 Ostend, Park De Nieuwe Koers
17.06.2020 Belfast, Boucher Road Playing Fields
24.06.2020 Nijmegen, Goffertpark
27.06.2020 Düsseldorf, Merkur Spiel-Arena
01.07.2020 Hamburg, Volksparkstadion
04.07.2020 Berlin, Olympiastadion
09.07.2020 Lyon, Groupama Stadium
13.07.2020 Turin, Stadio Olimpico Grande Torino
17.07.2020 Warsaw, PGE Narodowy
21.07.2020 Tallinn, Song Festival Grounds
26.07.2020 Trondheim, Granåsen
31.07.2020 Gothenburg, Ullevi Stadium
04.08.2020 Aarhus, Ceres Park
Inderdaad, dikke streep erdoor dus (helaas)..
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.554
4.841
Mijn gok voor komend jaar:

Headliners: Metallica (zou perfect zijn voor het jubileum), Nightwish, Aerosmith
Subs/afsluiters: Avenged Sevenfold, Evanescence, Mastodon

Zou een extra dag voor komend jubileumjaar overigens niet ook een reële mogelijkheid kunnen zijn (gezien ook succes van vorig jaar)?
Metallica zou dan goed in de GnR-rol kunnen passen, met Iron Maiden of Volbeat als extra headliner.
 

charlottekos

Randprogramma
7 jan 2019
181
252
Mijn gok voor komend jaar:

Headliners: Metallica (zou perfect zijn voor het jubileum), Nightwish, Aerosmith
Subs/afsluiters: Avenged Sevenfold, Evanescence, Mastodon

Zou een extra dag voor komend jubileumjaar overigens niet ook een reële mogelijkheid kunnen zijn (gezien ook succes van vorig jaar)?
Metallica zou dan goed in de GnR-rol kunnen passen, met Iron Maiden of Volbeat als extra headliner.

De data zijn al aangekondigd, en het zijn gewoon 3 dagen. Was met de XL editie niet meteen aangekondigd dat het een dag extra was?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
Set Abominae wrote:
Mijn gok voor komend jaar:

Headliners: Metallica (zou perfect zijn voor het jubileum), Nightwish, Aerosmith
Subs/afsluiters: Avenged Sevenfold, Evanescence, Mastodon

Zou een extra dag voor komend jubileumjaar overigens niet ook een reële mogelijkheid kunnen zijn (gezien ook succes van vorig jaar)?
Metallica zou dan goed in de GnR-rol kunnen passen, met Iron Maiden of Volbeat als extra headliner.

De data zijn al aangekondigd, en het zijn gewoon 3 dagen. Was met de XL editie niet meteen aangekondigd dat het een dag extra was?

Nee, dat was pas later, bij de 2e of 3e headliner, bij GNR was het pas aangekondigd.

Ik denk dat er wel bereidwilligheid is bij de organisatie maar er moeten dan wel voldoende kwaliteit op tour zijn, vorig jaar was dan ook een uitzonderlijk jaar in wat er allemaal in de buurt tourde.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.554
4.841
charlottekos wrote:

Set Abominae wrote:
Mijn gok voor komend jaar:

Headliners: Metallica (zou perfect zijn voor het jubileum), Nightwish, Aerosmith
Subs/afsluiters: Avenged Sevenfold, Evanescence, Mastodon

Zou een extra dag voor komend jubileumjaar overigens niet ook een reële mogelijkheid kunnen zijn (gezien ook succes van vorig jaar)?
Metallica zou dan goed in de GnR-rol kunnen passen, met Iron Maiden of Volbeat als extra headliner.


De data zijn al aangekondigd, en het zijn gewoon 3 dagen. Was met de XL editie niet meteen aangekondigd dat het een dag extra was?

Nee, dat was pas later, bij de 2e of 3e headliner, bij GNR was het pas aangekondigd.

Ik denk dat er wel bereidwilligheid is bij de organisatie maar er moeten dan wel voldoende kwaliteit op tour zijn, vorig jaar was dan ook een uitzonderlijk jaar in wat er allemaal in de buurt tourde.
Klopt, er moeten natuurlijk wel voldoende bands beschikbaar zijn, niet alleen qua headliners, maar ook qua dagvulling.
Voor een extra dag met Metallica hoef je echter niet al te veel bij te zetten, dat verkoopt toch wel uit (GnR-dag stonden ook minder namen dan op een 'gewone' dag).
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Mijn gok voor komend jaar:

Headliners: Metallica (zou perfect zijn voor het jubileum), Nightwish, Aerosmith
Subs/afsluiters: Avenged Sevenfold, Evanescence, Mastodon

Zou een extra dag voor komend jubileumjaar overigens niet ook een reële mogelijkheid kunnen zijn (gezien ook succes van vorig jaar)?
Metallica zou dan goed in de GnR-rol kunnen passen, met Iron Maiden of Volbeat als extra headliner.

Ik zou niet gokken op Avenged Sevenfold (helaas). Ze brengen volgend jaar pas een nieuwe plaat uit en over het algemeen doen ze dan eerst Amerikaanse zaal shows, dan Europese/rest van de wereld, en het jaar erop festivals. Dus ik zou ze al opschrijven voor sub (of misschien zelfs headliner) Graspop 2021
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken