Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.609
5.009
@SneakyDevil @rdirks @landgrockt @charlottekos @i-mac @gmm033 @jamel @thebarfly @huppelsmurf @kris1978 @dannyvg @duck @akephalos
Veel (relatief) nieuwe posters in dit topic! :)
Welkom allen, don't be a stranger! Wie weet haalt het GMM-topic komend jaar dan wel meer pagina's dan het Pinkpop-topic... :p :wink:
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
@sneakydevil @rdirks @landgrockt @charlottekos @i-mac @gmm033 @jamel @thebarfly @huppelsmurf @kris1978 @dannyvg @duck @akephalos
Veel (relatief) nieuwe posters in dit topic!
1f642.svg

Welkom allen, don’t be a stranger! Wie weet haalt het GMM-topic komend jaar dan wel meer pagina’s dan het Pinkpop-topic…
1f61b.svg
1f609.svg

Inderdaad! Leuk dat er veel nieuw volk bij is gekomen. We zijn al goed op weg met 4 pagina's.

Wie neemt hier de rol van Dennis op zich? We moeten hier wel collectief op iemand kunnen bashen om zoveel pagina's te halen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
Inderdaad! Leuk dat er veel nieuw volk bij is gekomen. We zijn al goed op weg met 4 pagina’s.
Goed om te zien dat Metal/Rock zo goed begint te leven op Festileaks.
Ik hoop dat we het kunnen uitstralen op de Festileaks Festivalacts Top 100 van 2019.
De Metalacts blijven daar vooral sterk achter in mijn ogen, dus als deze over een paar maanden los gaat, stemmen allemaal.
Dat de acts van Graspop hogere scores halen dan dat ze afgelopen jaren gehaald hebben.

Ik probeer, door mijn persoonlijke intresse's af en toe wat metal-nieuwtjes de redactie in te pushen.
Het is goed om te zien dat die doelgroep en aandacht bij Festileaks-volgers groeiende is.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
Set Abominae wrote:
@sneakydevil @rdirks @landgrockt @charlottekos @i-mac @gmm033 @jamel @thebarfly @huppelsmurf @kris1978 @dannyvg @duck @akephalos
Veel (relatief) nieuwe posters in dit topic!
1f642.svg

Welkom allen, don’t be a stranger! Wie weet haalt het GMM-topic komend jaar dan wel meer pagina’s dan het Pinkpop-topic…
1f61b.svg
1f609.svg


Inderdaad! Leuk dat er veel nieuw volk bij is gekomen. We zijn al goed op weg met 4 pagina’s.

Wie neemt hier de rol van Dennis op zich? We moeten hier wel collectief op iemand kunnen bashen om zoveel pagina’s te halen.


Ik denk dat de dood van een ander geruchtenforum ook wel gezorgd heeft dat alle discussie meer centraal gevoerd wordt. Ik denk ook dat de inside knowledge van vorig jaar wel een aantal mensen heeft aangetrokken.
 

charlottekos

Randprogramma
7 jan 2019
184
264
@sneakydevil @rdirks @landgrockt @charlottekos @i-mac @gmm033 @jamel @thebarfly @huppelsmurf @kris1978 @dannyvg @duck @akephalos
Veel (relatief) nieuwe posters in dit topic!
1f642.svg

Welkom allen, don’t be a stranger! Wie weet haalt het GMM-topic komend jaar dan wel meer pagina’s dan het Pinkpop-topic…
1f61b.svg
1f609.svg

Haha dankjewel voor je welkom. 2018 was mijn eerste keer Graspop, sinds daarna volgde ik dit forum een beetje voor geruchten rondom 2019, en uiteindelijk besloot ik ook maar eens een account te maken om te kunnen posten over wat ik er allemaal van vind.
Ben benieuwd waar ze volgend jaar mee komen, ik hoop nog steeds iets groots en verrassends voor de 25e editie.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
Ik ben wel fan van de trend op graspop om bands te programmeren die niet metal zijn maar toch geapprecieerd kunnen worden door metal fans, hierbij denk ik aan perturbator, bloody beetroots live vorig jaar en carpenter brut dit jaar.

Ergens hoop ik dat dit misschien nog een stap verder zou gaan, een band als die antwoord op graspop moet toch gewoon de boel laten ontploffen?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.327
5.825
Ik ben wel fan van de trend op graspop om bands te programmeren die niet metal zijn maar toch geapprecieerd kunnen worden door metal fans, hierbij denk ik aan perturbator, bloody beetroots live vorig jaar en carpenter brut dit jaar.

Ergens hoop ik dat dit misschien nog een stap verder zou gaan, een band als die antwoord op graspop moet toch gewoon de boel laten ontploffen?

JA! Ik ben voor haha
 

rdirks

Playlistbediener
8 feb 2019
22
0
Ik zie five finger death punch wel komen als sub headliner.
Verder zou ik Fozzy graag eens op een festival als graspop zien. Vorig jaar alcatraz geweldig. De zanger Chris Jericho brengt enorm veel energie met zich mee. Voor de rest zie ik alestorm wel komen. Doen dit jaar niet zoveel hier in de buurt. Sabaton open air staan ze wel. Maar das Zweden. A day to remember is ook lekker om naar te luisteren. Hollywood undead mag ook komen?. Maar qua echte head liners. Tsja. Hoop op Metallica en SOAD. Rammstein zal niet gebeuren. En iron maiden is wss zekerheidje. Maar we gaan het zien.

En idd ik ben een nieuwe toevoeging hier.
Na 2017 en 2019 graspop. 2018 alcatraz en download festival Parijs.

Dit jaar nog alcatraz en summerbreeze op de planning staan. Dus zal nog genoeg inspiratie opdoen voor hier?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.453
6.116
Fiver Finger Death Punch en Fozzy zouden geweldige toevoegingen zijn inderdaad!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
Ik ben wel fan van de trend op graspop om bands te programmeren die niet metal zijn maar toch geapprecieerd kunnen worden door metal fans, hierbij denk ik aan perturbator, bloody beetroots live vorig jaar en carpenter brut dit jaar.

Ergens hoop ik dat dit misschien nog een stap verder zou gaan, een band als die antwoord op graspop moet toch gewoon de boel laten ontploffen?
zoals Muse paar jaar terug Download deed?

edit: Foo Fighters / QOTSA eigenlijk ooit GMM gedaan?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
five finger heeft de boot gemist om sub te worden met dat laatste album vrees ik, als het even goed was als 'got your six' lag dat wel voor te grijpen. Ik denk headliner of subheadliner van main 2.

Wat is er trouwens gebeurd met die bevestigingen van alice in chains, black rebel motorcycle club, POD, as i lay dying ? zullen die gewoon volgend jaar komen omdat ze om onbekende redenen moesten cancelen?
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.981
2.024
rdirks wrote:
Ik zie five finger death punch wel komen als sub headliner.

1f92e.svg
Pro Die Antwoord op Graspop maar overgeven van Five finger death punch?

Sowieso mogen dingen als Die Antwoord heel ver weg blijven van Dessel.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.327
5.825
Dr. Hannibal wrote:

rdirks wrote:
Ik zie five finger death punch wel komen als sub headliner.


1f92e.svg


Pro Die Antwoord op Graspop maar overgeven van Five finger death punch?

Sowieso mogen dingen als Die Antwoord heel ver weg blijven van Dessel.

Jup. Vind die pretentieuze eikels van FFDP echt niet te harden, terwijl Die Antwoord voor mij gelijk staat aan een lomp een tof feestje. Fight me :wink:
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Die antwoord zou ik wel heel vet vinden om een keer op Graspop te zien. Five Finger Death Punch mag van mij ook ver weg blijven met de shit die ze afgelopen jaren hebben uitgevoerd.

Ik ga binnenkort even een lijstje maken met bands die ik graag naar Graspop 2020 zie (aldan niet realistisch) Alestorm en Alter Bridge staan daar zeker op.

Verder heeft Dragonforce zich bevestigd voor 013 in februari. Ik denk dat dit wel een teken kan zijn dat we ze terug gaan zien in Dessel in juni, wat denken jullie?

Edit: hetzelfde geld trouwens ook voor Babymetal. Die zou ik ook graag een keer op Graspop zien
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.609
5.009
Ik zie five finger death punch wel komen als sub headliner.
Verder zou ik Fozzy graag eens op een festival als graspop zien. Vorig jaar alcatraz geweldig. De zanger Chris Jericho brengt enorm veel energie met zich mee. Voor de rest zie ik alestorm wel komen. Doen dit jaar niet zoveel hier in de buurt. Sabaton open air staan ze wel. Maar das Zweden. A day to remember is ook lekker om naar te luisteren. Hollywood undead mag ook komen
1f601.svg
. Maar qua echte head liners. Tsja. Hoop op Metallica en SOAD. Rammstein zal niet gebeuren. En iron maiden is wss zekerheidje. Maar we gaan het zien.

En idd ik ben een nieuwe toevoeging hier.
Na 2017 en 2019 graspop. 2018 alcatraz en download festival Parijs.

Dit jaar nog alcatraz en summerbreeze op de planning staan. Dus zal nog genoeg inspiratie opdoen voor hier
1f60e.svg
Alestorm komt ook nog wel wat dichter in de buurt, i.i.g. Dong Open Air (12 juli bij Duisburg, ga ik nog naar toe) en Lokerse Feesten (4 augustus, sla ik dit jaar over).
Maar ik durf ze ook best al op te schrijven voor GMM 2020. :)
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
Ik denk dat alter bridge bijna een zekerheid is, gaan een nieuw album uit hebben en elk jaar staat er wel een lid van alter bridge op graspop zij het alter bridge zelf, myles kennedy met slash, mark tremonti met tremonti. Trouwens een volmondige ja voor babymetal op graspop, weird is good!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.541
11.016
Joe wrote:

Dr. Hannibal wrote:

rdirks wrote:
Ik zie five finger death punch wel komen als sub headliner.


1f92e.svg



Pro Die Antwoord op Graspop maar overgeven van Five finger death punch?

Sowieso mogen dingen als Die Antwoord heel ver weg blijven van Dessel.

Jup. Vind die pretentieuze eikels van FFDP echt niet te harden, terwijl Die Antwoord voor mij gelijk staat aan een lomp een tof feestje. Fight me
1f609.svg

Eens over FFDP, al vind ik hun muziek wel goed te pruimen, op het laatste album na. Prima muziek, alleen jammer dat zij dat dan weer spelen.
Die Antwoord hoort gewoon niet op een festival als Graspop. Pure dance-act, waar helemaal niks van rock/metal in terug te zien valt. Dan kan het best een tof feestje, zoals menig artiest, maar dan mag het nog steeds ver weg blijven van Graspop.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken