Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
om het eens niet over de headliners te hebben, vinden jullie ook niet dat het verdacht stil is rond heaven shall burn? brengen die mannen een plaat uit? hebben ze een pauze?
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.616
7.334
Geen idee, ken Heaven Shall Burn verder niet. Wat ik wel weet is dat Airbourne al weken teasers plaatst over opnames voor album #5 en de meest recentste tease dat het album af is. Zal dan ook mogelijk op Graspop komen te staan lijkt me.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
ik denk dat we Korn ook wel mogen verwachten, komen in september met een nieuwe plaat af, airbourne is ondertussen al een regular dus ieder nieuw album gaan die wel een plaatsje weten te vinden op graspop
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.616
7.334
Aan de hand van de afgelopen 63 berichten (misschien nog wat gemist tussendoor):

Bands met nieuw album op komst (of verwachting dat er nieuw album komt?):
Iron Maiden, Korn, Airbourne, Nightwish, Opeth, Epica, Alter Bridge, Sepultura en Killswitch Engage.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Aan de hand van de afgelopen 63 berichten (misschien nog wat gemist tussendoor):

Bands met nieuw album op komst (of verwachting dat er nieuw album komt?):
Iron Maiden, Korn, Airbourne, Nightwish, Opeth, Epica, Alter Bridge, Sepultura en Killswitch Engage.

Dat lijkt me een uitstekende basis voor een eerste worp!
 

huppelsmurf

Nieuw lid
27 jun 2019
1
0
Avatar en Ghost zijn altijd een feestje, dus graag! Alestorm mag ook weer eens langskomen. Kleinere bands die ik graag terug zou zien: Oomph!, Heilung (deze keer wel liefst met werkend geluid), Amaranthe,Lacuna Coil. Over enkele weken gaan we Bloodywood voor het eerst zien op Dong Open Air. Deze lijkt me ook leuk voor Graspop.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.616
7.334
Ghost zal niet komen, gaf laatst aan na de tour dit jaar eerst even pauze te houden
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.609
5.009
Mijn wishlist voor volgend jaar:
Nightwish
Avantasia
Devin Townsend
Dimmu Borgir
Amorphis
Soilwork
Dark Tranquillity
Airbourne
Alestorm
Gamma Ray
Wintersun
Kamelot
Therion
Draconian
Månegarm
Be'lakor
Swallow The Sun
Rotting Christ
Carach Angren
Shylmagoghnar
Wind Rose
Van Canto
Bad Religion
Dropkick Murphys
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.390
6.639
Mijn wishlist voor volgend jaar:
Nightwish
Avantasia
Devin Townsend
Dimmu Borgir
Amorphis
Soilwork
Dark Tranquillity
Airbourne
Alestorm
Gamma Ray
Wintersun
Kamelot
Therion
Draconian
Månegarm
Be’lakor
Swallow The Sun
Rotting Christ
Carach Angren
Shylmagoghnar
Wind Rose
Van Canto
Bad Religion
Dropkick Murphys

Waar kan ik tekenen? Staan een aantal heerlijke namen tussen. :)
 

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
om het eens niet over de headliners te hebben, vinden jullie ook niet dat het verdacht stil is rond heaven shall burn? brengen die mannen een plaat uit? hebben ze een pauze?

Ik dacht dat Heaven Shall Burn een nieuw album zou uitbrengen dit jaar. Dus die kunnen we ook verwachten
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.482
2.961
Ik zal ook maar even met een voorspelling/wensenlijstje komen. Geen idee wat ervan tourt, maar om de tijd te doden...

- System Of A Down, laat dit alsjeblieft lekker Graspop headlinen en niet zoals de vorige keer Rock Werchter.
- Iron Maiden, zelf geen fan van, maar ze komen om het jaar.
- Volbeat, gaan zeker en vast ook touren, maar dit mag van mij dan wel worden geschoven naar Rock Werchter.
- Tool, met nieuw materiaal van harte welkom ;-) Zonder nieuw materiaal ook trouwens, maar er komt 30aug een album uit.
- Avenged Sevenfold, viel vorig jaar wat tegen, maar ik geloof oprecht dat ze een topband zijn. Verdienen een herkansing.
- Alter Bridge, met een nieuwe plaat op zak volgend jaar een groot kanshebber. Ik zie ze ook heel erg graag.

Dan nu de wat kleinere (soms wel grote) namen waarvan ik blij zou worden:
- Dool
- Billy Talent
- Faith No More
- Airbourne
- Good Charlotte
- Alice In Chains
- Delain (op herhaling)
- Accept
- Opeth
- Seether
- Sick Of It All (wilden zelf graag terugkomen voor de 10e passage en ik vond ze top)
- Nightwish
- At The Drive-in
- Wolfmother


 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.327
5.826
Ghost zal niet komen, gaf laatst aan na de tour dit jaar eerst even pauze te houden

Nuja, pauze... Ik las inderdaad in een interview met Tobias Forge dat ze na de USA data dit najaar aan het volgende album gaan werken. Dat moet dan eind 2020/begin 2021 uitkomen. Als dat album goed valt zie ik ze zo headlinen (MS1 of 2) wanneer ze weer op Graspop staan, maar dat is allemaal verre toekomstmuziek.

Komend jaar SOAD zou schitterend zijn, maar die naam wordt elk jaar genoemd en staat er toch eigenlijk nooit. Misschien nu eindelijk toch? Metallica idem, maar is daar überhaupt al indicatie van dat ze volgende zomer nog touren? Lijkt me toch wel een keer mooi geweest met die Worldwired tour van ze.

Ben het ook met @mattman eens dat Maiden en Volbeat wel een keertje langer dan 1 jaar weg mogen blijven. Maiden met een nieuw album snap ik nog, Volbeat mag toch echt een keer in een zaal voor eigen publiek gaan spelen ofzo. Of een pauze inlassen. Of whatever. Wegblijven van Graspop iig haha.

Tool - SOAD - Maiden. Ik zeg doen.
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Wanneer verwachten we eigenlijk de eerste headliner. Vorig jaar was het volgens mij in oktober, de het jaar ervoor volgens mij ook rond die periode. Zouden ze dat dit jaar ook aanhouden?
 

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
264
539
Qua bands voor volgend jaar is het veel gissen. Het is volgend jaar in hetzelfde weekend als Pinkpop en dat is eigenlijk best gevaarlijk...
Een band als Metallica lijkt toch eerder naar Pinkpop te gaan inplaats van Graspop. Wat ik vreemd vind want de Metallica fans zitten op Graspop. Hoeveel haat ze af en toe dan wel krijgen van de metal community, ik wil wel eens een echt metal publiek zien los gaan op Master & Lightning. Want we houden wel van ze.
Verder hoop ik op sowieso weer Iron Maiden (want dat verveeld eigenlijk nooit). En echt waar, alles is beter dan Within Temptation. Gelukkig was Slayer eigenlijk de afsluiter voor die dag.
Lijstje van wensen:
-Iron Maiden
-Metallica
-Meshuggah
-Sylosis
-Motley Crue (lijkt me wel leuk om toch nog even mee te krijgen ookal touren ze niet meer)
-Rammstein (waarschijnlijk niet)
-Carcass (man wat was dat weer vet dit jaar)
-Judas Priest
-Dream Theater (mis ik altijd op dit festival en is live echt een genot)
-Black Label Society
-Devin Townsend Project
-Paladin (fucking vette Thrash band)
-Havok (net als Paladin)
-Megadeth (als Dave weer hersteld is)
-Alestorm
-Cannibal Corpse
-Revocation
-Blind Guardian
-SOAD (maar die gaan eerder naar een Rock Werchter/Pinkpop om redenen die mij totaal onduidelijk zijn)
-Kreator
-Decapitated
-Dying Fetus

En nu stop ik maar eens.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.981
2.024
Graspop zal wat Metallica betreft veel eerder concurrentie krijgen uit Werchter dan vanuit Nederland.
Ze kunnen perfect én op Graspop én op Pinkpop staan maar de kans is groter dat een van de Werchter evenementen ze weg kaapt.
Al zou Metallica op Graspop ook mijn droom zijn.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
Graspop zal wat Metallica betreft veel eerder concurrentie krijgen uit Werchter dan vanuit Nederland.
Ze kunnen perfect én op Graspop én op Pinkpop staan maar de kans is groter dat een van de Werchter evenementen ze weg kaapt.
Al zou Metallica op Graspop ook mijn droom zijn.
Nog NOOIT op Graspop geweest...
Paar jaar terug stonden Rammstein en Metallica hoog op de verlanglijst maar kwam het er nooit van door de te hoge gage's.
Rammstein is inmiddels geweest en als RW het kan dan kan GMM ook lukken lijkt me.
Moet er toch eens van komen hé.

Al heb ik bij Metallica altijd mijn twijfels of ze gaan touren en het idee dat ze niet al te makkelijk zijn in onderhandeling.
Met WorldWired touren ze nu al van februari 2016 tot november dit jaar in 14 legs... Leg 9, Leg 11 en Leg 13 waren in Europa.
Ik heb het idee dat als ze 2020 nog een leg er aan plakken ze 5 jaar op rij touren, gaat 2020 daar echt nog bij komen??

edit : niet dat het uitzonderlijk is dat een act jaarlijks tourt. Maar de tourleg van deze zomer door Europa geeft nog een nieuwe leg voor volgend jaar zomer door Europa imo net iets minder glans... Weet niet, gevoelsmatig.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.002
261
Nu dat we weten dat slipknot in 2020 ook naar Europa gaat, en dat er plots in Oostende een grote festivalweide opent. Zou het mogelijk een editie van knotfest in België zijn? De 1dags festivals van Slipknot komen overal ter wereld opeens boven, misschien verre toekomst muziek maar als dat het geval is dan heeft graspop. een grote concurrent die waarschijnlijk mogelijke bands gaat inpalmen. Maar goed dit is allemaal pure speculatie

Kan maar dan niet in Oostende, mag maar 1keer per jaar een evenement op doorgaan (en is Rammstein in 2020).
Misschien een los concert in Brustem ? Idem verhuis van Graspop naar dat nieuw terrein ?
 

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken