Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.469
714
Ik verwacht deze week ook wel Graspop-namen!
1f642.svg


Beeld je trouwens in dat Rock Werchter Volbeat, System of a Down en Disturbed weet te boeken… Wat een knaller zou dat zijn.
Gevalletje 2017 dus, met Linkin Park, SOAD en Prophets of Rage hahaha
Hopen idd dat ze snel komen. Zoals die post op Facebook van Festileaks al. Wanneer alle festivals met namen komen behalve je favoriet. That one hits home very hard.
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
405
595
Dit is ook weer even helemaal wat anders, maar welk soort aankondiging hebben jullie het liefst?
1) Traditioneel: om de zoveel tijd een hele hoop namen achter elkaar.
2) Alcatraz-2019 stijl: vroeger beginnen met aankondigen dan normaal, maar wel dagelijks 1( of 2) namen aankondigen gedurende een hele maand.
3) Niet: Eerst de ticketverkoop, achteraf pas de affiche (zoals we tegenwoordig ook zoveel zien).

Ikzelf vond hetgeen wat Alcatraz afgelopen jaar deed echt wel tof. Dagelijks verrast worden met 1 of soms zelfs 2 namen tot alle namen binnengedruppeld zijn en de affiche compleet is.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.848
12.269
Dit is ook weer even helemaal wat anders, maar welk soort aankondiging hebben jullie het liefst?
1) Traditioneel: om de zoveel tijd een hele hoop namen achter elkaar.
2) Alcatraz-2019 stijl: vroeger beginnen met aankondigen dan normaal, maar wel dagelijks 1( of 2) namen aankondigen gedurende een hele maand.
3) Niet: Eerst de ticketverkoop, achteraf pas de affiche (zoals we tegenwoordig ook zoveel zien).

Ikzelf vond hetgeen wat Alcatraz afgelopen jaar deed echt wel tof. Dagelijks verrast worden met 1 of soms zelfs 2 namen tot alle namen binnengedruppeld zijn en de affiche compleet is.
Alcatraz. Is toch fantastisch om iedere dag weer in spanning te zitten of er een leuke artiest wordt aangekondigd. Maar dan wel bij de eerste grote naam de kaartverkoop starten.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.556
5.400
2...

Maar dan moet je dat dan ook met alle namen doen. Lowlands deed zoiets vorig jaar ook, alleen eerst een lichting met de grote namen, en daarna gingen ze alles 1 voor 1 doen. Waardoor het balans weg was.
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
1.110
1.394
Kan het zijn dat ze met de vorige facebookactiviteiten (zoals let's jump into the week) ze iets wouden aankondigen? Maar dat er een wijziging was. Bv een andere band of een band die heeft afgezegd of verplaatst naar werchter?
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.722
3.547
Ik zou zo een periode dagelijks namen ook wel fijn vinden.
Bij Lowlands zat het inderdaad uit evenwicht doordat hun eerste lichting al zoveel sterke namen bezat, vanaf ze met hun dagelijkste aankondigingen starten hadden ze de eerste week nog wel enkele grotere namen , maar daarna heel veel echt kleine namen.
Op Graspop vind ik net tussen die kleinere namen vaak fijne groepen zitten, en op die manier geef je denk ik alle bands wel mooi aandacht en kans tot luistertijd. Denk alleen dat we in de minderheid zijn die zo denken en dat er op de socials wel soortgelijke reacties zouden komen als bij Lowlands - vaak teleurstellende meningen die meer willen... Ik snap dus hun aankondigingen met een 10-20 namen wel.

Wat ik verschrikkelijk zou vinden is wat Hellfest doet, alles tegelijk; dat neemt zoveel voorpret weg. Geen spanning om wie er nog bijkomt, of wie elke lichting verwacht wordt maar er uiteindelijk toch niet opkomt...
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.643
4.950
Maar heel vaak blijven de slechte reacties dan wel uit zoals we zien bij hellfest, iedereen vindt wel iets die hij of zij goed vindt, zoals we 2 jaar geleden zagen, toen was de hellfest affiche ondermaats voor hun eigen standaard maar toch had iedereen wel weer iets gevonden die ze goed vonden. bij kleine aankondigingen heb je altijd een aantal mensen die uit de boot vallen en beginnen klagen.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.097
8.215
Zolang er maar namen komen voor de verkoop vind ik het prima. Ik kan van te voren niet weten of ik een heel weekend gevuld krijg met voor mij interessante bands... Heb over het algemeen vaak wel een keer of twee een ruime pauze in mijn dagroosters of gewone hele dagen die niet genoeg gevuld zijn voor mij
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.643
4.950
Zolang er maar namen komen voor de verkoop vind ik het prima. Ik kan van te voren niet weten of ik een heel weekend gevuld krijg met voor mij interessante bands… Heb over het algemeen vaak wel een keer of twee een ruime pauze in mijn dagroosters of gewone hele dagen die niet genoeg gevuld zijn voor mij

Is er eigenlijk al iets van datum gekend wanneer de verkoop start?
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.469
714
Prophets of Rage is uit elkaar lees ik net?
https://oor.nl/news/prophets-of-rage-stopt-ermee-melden-b-real-en-chuck-d/
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.643
4.950
Inderdaad, waarschijnlijk om gewoon plaats te maken voor RATM, is ook af te leiden uit de social media posts van B real en chuck D. Ik vermoed toch allesinds niet door meningsverschillen.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.469
714
Er is activiteit!

https://www.facebook.com/graspop/photos/a.355005864539578/3350526278320840/?type=3
 

davidfcutreg

Playlistbediener
21 jul 2019
39
75
'First names to be announced soon'. Weinig nieuws in deze post eigenlijk ..
Website is ook nog niet aangepast.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken