Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.370
2.712
Ticket bewaren om volgend jaar toegang te krijgen tot daar toe.
Geld te doneren door niet terug te vragen, geen denken aan nu ze in handen zijn van een Amerikaanse miljardengigant.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Ticket bewaren om volgend jaar toegang te krijgen tot daar toe.
Geld te doneren door niet terug te vragen, geen denken aan nu ze in handen zijn van een Amerikaanse miljardengigant.
Denk ook niet dat veel mensen hun dure festivaltickets zullen doneren.. :wink:
Tickets van kleinere festivalletjes, concerten, voorstellingen, etc. zou ik me wel nog kunnen voorstellen, zeker als het bv. om kleine, lokale organisaties gaat die men een warm hart toedraagt en niet wil zien verdwijnen.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Ook vanavond weer wat leuk vermaak van Wacken:

https://www.magenta-musik-360.de/festivals/wacken-open-air-2019-re-live-9208205928595218646
 

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
291
604
Eerste post op dit forum, hallo allemaal! \m/

Het annuleren van festivals / concerten is ook een verzekeringskwestie. Zal per land verschillen, maar verzekering kan moeilijk doen als een festival op eigen houtje annuleert. Zou de reden kunnen zijn waarom Graspop wacht op een officieel besluit vanuit de overheid, om zo een beroep op de verzekering te kunnen doen. Dat het niet doorgaat staat wel vast, wachten is op het officiele besluit. Hoop en neem aan dat de optie aangeboden wordt om tickets naar volgend jaar mee te nemen, ik zou daarvoor kiezen!

Fijn festival overigens, topsfeer! Keek erg uit naar vierde keer op rij, Slipknot vorig jaar is een voorlopig hoogtepunt!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Jongens, heel slecht gedaan dit...
De Staat met een bizarre notering en Sum 41 staat er ook in. En is Limp Bizkit nog een 'guilty pleasure' met een notering op de achttiende plek?
https://kink.nl/nieuws/dit-is-de-heavy-100

Wat betreft mijn eigen lijst, Schism en War Pigs staan erin. Mager gemiddelde uit twintig keuzes...
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
wenteldave wrote:
Jongens, heel slecht gedaan dit…
De Staat met een bizarre notering en Sum 41 staat er ook in. En is Limp Bizkit nog een ‘guilty pleasure’ met een notering op de achttiende plek?
https://kink.nl/nieuws/dit-is-de-heavy-100

Wat betreft mijn eigen lijst, Schism en War Pigs staan erin. Mager gemiddelde uit twintig keuzes…

Was dat niet op Paasmaandag?
Ja. Even voor de goede orde, 13 april van 9.00 tot 18.00.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
wenteldave wrote:
Jongens, heel slecht gedaan dit…
De Staat met een bizarre notering en Sum 41 staat er ook in. En is Limp Bizkit nog een ‘guilty pleasure’ met een notering op de achttiende plek?
https://kink.nl/nieuws/dit-is-de-heavy-100

Wat betreft mijn eigen lijst, Schism en War Pigs staan erin. Mager gemiddelde uit twintig keuzes…

30 Seconds to Mars in die lijst zien deed me toch echt even lachen.
Kan je nagaan, die waren me nog geen eens opgevallen tussen alle troep. Gaat toch om de beste harde nummers ooit gemaakt? Echt een lachertje.
 

stijn1617899910

Playlistbediener
8 apr 2020
27
11
Een paar keer bij vrienden gepolst, de meesten willen een refund ipv ticket volgend jaar, reden die de meeste geven is de bezorgdheid dat affiche totaal nooit gegarandeerd is, ben benieuwd wat graspop gaat doen , refund van iedereen is doodsteek vrees ik
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Een paar keer bij vrienden gepolst, de meesten willen een refund ipv ticket volgend jaar, reden die de meeste geven is de bezorgdheid dat affiche totaal nooit gegarandeerd is, ben benieuwd wat graspop gaat doen , refund van iedereen is doodsteek vrees ik
Je krijgt ook een refund als je geen ticket voor volgend jaar wil, dus dat scheelt. Bij ieder ander festival zou ik precies hetzelfde zeggen, maar Graspop is een uitzondering op die regel. Daar ben je haast verzekerd van een goede line-up.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Liebe Leute, niet vergeten om om 13.00 De Zwaarste Lijst aan te zetten op Stubru. En dan morgen om 9.00 Kink voor de Heavy Top 100.
Fijn Pasen...
 

Elafro

Playlistbediener
8 nov 2014
14
0
De reden dat de festivals zelf hun annulatie niet communiceren is puur verzekeringsgebonden. Dit moet van uit de regering komen om aan hun verzekering te voldoen. In dat geval kunnen ze ook alles terug betalen en moeten we ons geen zorgen maken over het financiële aspect van de editie volgend jaar. Weigert de regering te beslissen en moeten ze zelf met de bevestiging komen... Dan zijn ze genaaid, want komt de verzekering niet tussen. Iedereen dat een kaartje kocht is dan zijn geld kwijt en/of ze zijn ze failliet.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.370
2.712
Liebe Leute, niet vergeten om om 13.00 De Zwaarste Lijst aan te zetten op Stubru. En dan morgen om 9.00 Kink voor de Heavy Top 100.
Fijn Pasen…
Jep jep.
En vandaag combineren we dat met een goeie BBQ;
 

gmm033

Randprogramma
20 nov 2018
101
191
De reden dat de festivals zelf hun annulatie niet communiceren is puur verzekeringsgebonden. Dit moet van uit de regering komen om aan hun verzekering te voldoen. In dat geval kunnen ze ook alles terug betalen en moeten we ons geen zorgen maken over het financiële aspect van de editie volgend jaar. Weigert de regering te beslissen en moeten ze zelf met de bevestiging komen… Dan zijn ze genaaid, want komt de verzekering niet tussen. Iedereen dat een kaartje kocht is dan zijn geld kwijt en/of ze zijn ze failliet.

Kan me nauwelijks voorstellen dat de Belgische overheid de festivals zo'n richting induwt. Is het niet om de festivals zelf, dan is het wel vanwege de dreun die het oplevert voor de (lokale) economie.

Daarnaast is Graspop financieel volgens mij behoorlijk gezond: https://www.gva.be/cnt/dmf20150619_01738937/graspop-maakt-jaar-op-jaar-gigantische-winst
Dat zal met de succesvolle editie van vorig jaar vast niet minder zijn geworden.

Bij verplaatsen hou ik mijn kaartje trouwens gewoon. Ik verwacht eigenlijk ook grotendeels dezelfde line-up. De meeste bands zijn maar wat blij met een spot op Graspop (enkel de headliners kunnen eisen stellen), de zomer is sowieso de tijd voor festivals en minder voor de clubshows, bands zullen ook goodwill willen kweken, iedereen heeft elkaar nodig in het wereldje enzovoort. Vast niet 100% hetzelfde, maar een flinke overlap verwacht ik wel.
 

Elafro

Playlistbediener
8 nov 2014
14
0
Uitstellen gaan ze heus niet doen hoor. Ik vind dat persoonlijk een heel naïeve gedachte. Niemand weet tot wanneer alle grote evenementen afgelast worden, maar dat dit voor heel de zomer zal zijn, daar lijkt me geen twijfel over. In September kan je moeilijk nog al die festivals gaan beginnen inhalen. Er is meer kans op slecht weer, mensen kunnen minder verlof nemen. Om nog maar te zwijgen over het logistieke, de bands hun tourschema's,....

2020 wordt spijtig genoeg een festivalloos jaar. Dat lijkt me 99% zeker.
 

gmm033

Randprogramma
20 nov 2018
101
191
Uitstellen gaan ze heus niet doen hoor. Ik vind dat persoonlijk een heel naïeve gedachte. Niemand weet tot wanneer alle grote evenementen afgelast worden, maar dat dit voor heel de zomer zal zijn, daar lijkt me geen twijfel over. In September kan je moeilijk nog al die festivals gaan beginnen inhalen. Er is meer kans op slecht weer, mensen kunnen minder verlof nemen. Om nog maar te zwijgen over het logistieke, de bands hun tourschema’s,….

2020 wordt spijtig genoeg een festivalloos jaar. Dat lijkt me 99% zeker.

Sinds afgelasting Glastonbury heb ik er ook geen fiducie meer in dat Graspop doorgaat hoor, zeker dit jaar niet.

Ik doelde met uitstellen op uitstellen naar 2021 (dat had ik er uiteraard even bij moeten zetten :)). Ik vind dat helemaal niet zo'n gekke gedachte. Ik verwacht dat alles deze zomer afgelast wordt en tours tot (ver) in 2021 uitgesteld gaan worden. De agenda's van alle bands zullen daarmee leeg raken. Daarmee wordt 2020 een verloren jaar maar wel een jaar dat grotendeels ingehaald kan worden in 2021 omdat er dan geen ingewikkelde touragenda's meer zijn om rekening mee te houden.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.912
4.055
Hey graspop-vriendjes, lang geleden ondertussen. Met de zwaarste lijst op een volume zodat de buren ineens mee kunnen genieten, willen of niet, kom ik hier ook nog eens gedag zeggen.
Ik ben een van de gelukkigen die nog een fantastische vakantie heeft kunnen genieten voor deze lockdown hier gestart is.
Teruggekomen van Laos en meteen 2 weken in quarantaine gegaan in overleg met de baas.
Ondertussen zit dat er ook alweer op en mag ik terug buiten. Niet dat dat zoveel verschil maakt als je alleen woont, maar het is het idee dat telt...

Zoals velen onder jullie ben ik er ook al een hele tijd van overtuigd dat we de festivals dit jaar op onze buik kunnen schrijven, helaas.
Nog wachten tot de bekendmaking van de overheid op woensdag en dan zal het doek wel echt vallen over al onze mooie festivals voor dit jaar.
Op naar 2021 dan maar, al wordt het een vreemde zomer. Hopelijk komen er nog wat kleine initiatieven met Belgische toppers zodat we toch het festivalgevoel kunnen boven halen.
Ook bij mij mag Graspop mijn geld gerust houden in ruil voor een ticket voor volgend jaar. Net als Wenteldave ben ik wel overtuigd van een kwalitatieve line-up volgend jaar. Zelfs als de line-up wat minder m'n ding zou zijn, gaat de goesting groot genoeg zijn om dat te compenseren. Net als een aantal anderen hier zou het me niet verbazen als de festivals in 2021 voor 80% dezelfde affiche zouden hebben als was voorzien voor 2020.

Hou jullie allemaal gezond, zowel fysiek als mentaal, en gelukkig is muziek luisteren nog wél toegelaten!!
Keep on rockin' in this not so free world.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.137
5.525
parelconfituur wrote:

wenteldave wrote:
Jongens, heel slecht gedaan dit…
De Staat met een bizarre notering en Sum 41 staat er ook in. En is Limp Bizkit nog een ‘guilty pleasure’ met een notering op de achttiende plek?
https://kink.nl/nieuws/dit-is-de-heavy-100

Wat betreft mijn eigen lijst, Schism en War Pigs staan erin. Mager gemiddelde uit twintig keuzes…


30 Seconds to Mars in die lijst zien deed me toch echt even lachen.

Kan je nagaan, die waren me nog geen eens opgevallen tussen alle troep. Gaat toch om de beste harde nummers ooit gemaakt? Echt een lachertje.

https://stubru.be/dezwaarstelijst/ditisdezwaarstelijst2020
Dan vind ik deze lijst veel meer in de richting van zwaarste lijst gaan als volgens mij "sound of silence" het enige dubieuze nummer is


 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken