Graspop Metal Meeting 2019 - Nieuws en geruchten

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.986
2.026
Mooi, afsluiten met anderhalf uur Slayer. Wat een knaller gaat dat worden.

Voor de rest zien we het daar wel.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.986
2.026
Jasper wrote:
Korte vraag tussen door. Zijn de graspop munten ook weer in te leveren tijdens het festival?
Voor het geval je er te veel gekocht hebt met je dronken kop.

Nee, je zal nog dronkener moeten worden in dat geval
1f642.svg
Of de laatste ochtend eens stevig ontbijten als dat nog lukt.
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Voor mij is de grootste clash Within Temptation met Stone Temple Pilots.

Later deze avond ga ik een roadmap hier plaatsen :)
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.150
10.443
De timetable online!! Wat vet zeg, die zag ik zo snel niet aankomen. Ga hier morgenochtend eens goed voor zitten. Vanavond geen tijd voor.
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Mijn roadmap voor Graspop 2019

De donderdag zal voor mij pas echt beginnen bij Beartooth, maar een vriend wil Concealed Reality ook zien, dus daar zal ik ook al zijn. Daarna ga ik door naar de Marquee, niet per se om Aborted te zien maar om een beetje vooraan te kruipen voor Sonata Arctica. Dan blijf ik staan voor Philip H. en wanneer we dat zat worden niet te laat naar bed.
Concealed Reality -> Beartooth -> Sonata Arctica -> Philip H. Anselmo

De vrijdag gaat beginnen met een stukje Like a Storm om daarna door te lopen naar The Hu en pakken we misschien nog het einde van Death Angel mee. daarna lopen door naar Whitechapel en weer terug naar de mainstages voor Hatebreed en Glenn Hughes. Daarna zal onze groep zich kort splitsen, ik zal zelf naar Deathstars gaan en we komen weer samen bij de mainstages voor Antrhax, Lynyrd Skynyrd, Amon Amarth, Within Tempation en Slayer. Mogelijk zal ik nog even de mainstages verlaten voor Starset en waarschijnlijk pak ik ook een stuk Stone Temple Pilots mee (grootste clash van het festival).
Like A Storm -> The Hu -> Death Angel -> Whitechapel -> Hatebreed -> Glenn Hughes -> Deathstars -> Anthrax -> Lynyrd Skynyrd -> Amon Amarth -> Within Temptation -> Stone Temple Pilots -> Slayer

De zaterdag begint met een clash voor mij. Cellar Darling of Gloryhammer. Ik denk dat ik voor Gloryhammer ga, maar dat wordt een op de dag beslissing. Daarna gaan we in ieder geval een tijdje bij de mainstage hangen voor Bad Wolves, HammerFall en Three Days Grace, Halestorm, Behemoth, Trivium en Slash. Daarna hoop ik nog een beetje van UFO mee te krijgen en daarna Krokus en hopelijk Demons & Wizards van vooraf, om de festivaldag lekker af te sluiten met Slipknot. Deze dag vind ik het ook jammer dat ik Disturbed en King Diamond niet kan zien.
Gloryhammer/Cellar Darling -> Bad Wolves -> HammerFall -> Three Days Grace -> Halestorm -> Behemoth -> Trivium -> Slash -> UFO -> Krokus -> Demons & Wizards -> Slipknot

De zondag zal bijna de hele dag aan de mainstages hangen zijn, met even een uitstapje naar de Metal Dome met Living Colour en misschien ook nog even naar de Marquee voor Eluveitie en dan lekker afsluiten met een paar meebrullers van Kiss
FM -> Inglorious -> Deadland Ritual -> Delain -> Gojira -> Living Colour -> Whitesnake -> Rob Zombie - > Def Leppard -> Eluveitie -> Sabaton -> Kiss
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.328
5.832
Hoewel ik dit jaar niet ga, is clashfinders invullen altijd leuk... Dit zou ongeveer mijn programma zijn als ik zou gaan (groen = must see, blauw = tweede keuze):

https://clashfinder.com/s/gmm2019/?user=0i6xmh.et&

Al met al niet helemaal mijn jaar, genoeg om me te vermaken maar niet genoeg "wauw" acts om honderden euro's aan tickets en eten te verantwoorden. Prima line-up maar geen spijt van mijn besluit niet te gaan dit jaar.
 

schmorc

Campingartiest
12 jan 2019
53
0
Ik ben op het volgende lijstje uitgekomen:



Helaas moet ik hierdoor de volgende bands missen:
Cellar Darling
Beast in Black (zeer moeilijke keuze tussen Beast in Black en Hammerfall... gelukkig heb ik Beast in Black al eerder gezien bij voorprogramma van Nightwish)
Legion Of The Damned
Equilibrium
Fleshgod Apocalypse
Cradle of Filth

Jammer dat ik deze bands moet missen maar toch echt super blij met de bands die ik wel kan zien :D

Voor de donderdag heb ik eigenlijk alleen Sonata Arctica op de planning staan. Eerlijk gezegd nog niet naar veel van de andere bands die op donderdag spelen geluisterd...
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.328
5.832
Hoewel ik dit jaar niet ga, is clashfinders invullen altijd leuk… Dit zou ongeveer mijn programma zijn als ik zou gaan (groen = must see, blauw = tweede keuze):

https://clashfinder.com/s/gmm2019/?user=0i6xmh.et&

Al met al niet helemaal mijn jaar, genoeg om me te vermaken maar niet genoeg “wauw” acts om honderden euro’s aan tickets en eten te verantwoorden. Prima line-up maar geen spijt van mijn besluit niet te gaan dit jaar.

Zit nog eens te denken waarom ik nou niet zo onder de indruk ben van dit affiche. Op zich staan er 18 must sees in over 4 dagen, dat is niet heel slecht. Waar het echter mis gaat, is bijvoorbeeld op die laatste dag, waar ik na Rob Zombie eigenlijk geen must sees meer heb en dus bij "mindere" bands uitkom. En zo zijn er elke dag eigenlijk te weinig must sees bovenaan het affiche.

Komt ook nog bij, ik heb 11 van mn 18 must sees al eerder gezien. Acts als Ministry, Gojira en Behemoth zou ik wel graag weer een keer zien, maar daarvoor hoef ik niet per se naar Graspop. Slipknot is de enige die ik echt jammer vind om te missen, maar die heb ik nu ook weer niet zo ontzettend hoog zitten. Slayer is de enige ander headliner die ik echt vet vindt, maar natuurlijk al vaker gezien en geen noodzakelijke kost wat mij betreft.

Dus ja, het is een line-up "that ticks all the boxes", maar die verder voor mij niet heel veel doet qua enthousiasme. Iedereen die wel gaat veel plezier gewenst, ik zal weer stoppen met zeuren haha :)
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.150
10.443
Dr. Hannibal wrote:
Hoewel ik dit jaar niet ga, is clashfinders invullen altijd leuk… Dit zou ongeveer mijn programma zijn als ik zou gaan (groen = must see, blauw = tweede keuze):

https://clashfinder.com/s/gmm2019/?user=0i6xmh.et&https://clashfinder.com/s/gmm2019/?user=0i6xmh.et&

Al met al niet helemaal mijn jaar, genoeg om me te vermaken maar niet genoeg “wauw” acts om honderden euro’s aan tickets en eten te verantwoorden. Prima line-up maar geen spijt van mijn besluit niet te gaan dit jaar.

Zit nog eens te denken waarom ik nou niet zo onder de indruk ben van dit affiche. Op zich staan er 18 must sees in over 4 dagen, dat is niet heel slecht. Waar het echter mis gaat, is bijvoorbeeld op die laatste dag, waar ik na Rob Zombie eigenlijk geen must sees meer heb en dus bij “mindere” bands uitkom. En zo zijn er elke dag eigenlijk te weinig must sees bovenaan het affiche.

Komt ook nog bij, ik heb 11 van mn 18 must sees al eerder gezien. Acts als Ministry, Gojira en Behemoth zou ik wel graag weer een keer zien, maar daarvoor hoef ik niet per se naar Graspop. Slipknot is de enige die ik echt jammer vind om te missen, maar die heb ik nu ook weer niet zo ontzettend hoog zitten. Slayer is de enige ander headliner die ik echt vet vindt, maar natuurlijk al vaker gezien en geen noodzakelijke kost wat mij betreft.

Dus ja, het is een line-up “that ticks all the boxes”, maar die verder voor mij niet heel veel doet qua enthousiasme. Iedereen die wel gaat veel plezier gewenst, ik zal weer stoppen met zeuren haha ?

Haha. Graag. Ga maar weer snel terug naar het forum met Pink als headliner!;)
 

Rinze

Randprogramma
11 nov 2015
115
0
Over het algemeen erg blij met de planning. Weinig clashes met mijn ''Must-see'' bands:



Vrijdag: Death Angel, Whitechapel, Hatebreed, Testament, Amon Amarth, Slayer

Zaterdag: Gloryhammer, Beast in Black, Hammerfall (helaas niet zien dus), Grand Magus, Trivium, Slash, Lamb of God, Slipknot

Zondag: Skalmold, Equilibrium, Gojira, Insomnium, Possesed, Eluveitie


Gaat een mooi weekend worden.

 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.328
5.832
Dr. Hannibal wrote:

Dr. Hannibal wrote:
Hoewel ik dit jaar niet ga, is clashfinders invullen altijd leuk… Dit zou ongeveer mijn programma zijn als ik zou gaan (groen = must see, blauw = tweede keuze):

https://clashfinder.com/s/gmm2019/?user=0i6xmh.et&https://clashfinder.com/s/gmm2019/?user=0i6xmh.et&

Al met al niet helemaal mijn jaar, genoeg om me te vermaken maar niet genoeg “wauw” acts om honderden euro’s aan tickets en eten te verantwoorden. Prima line-up maar geen spijt van mijn besluit niet te gaan dit jaar.


Zit nog eens te denken waarom ik nou niet zo onder de indruk ben van dit affiche. Op zich staan er 18 must sees in over 4 dagen, dat is niet heel slecht. Waar het echter mis gaat, is bijvoorbeeld op die laatste dag, waar ik na Rob Zombie eigenlijk geen must sees meer heb en dus bij “mindere” bands uitkom. En zo zijn er elke dag eigenlijk te weinig must sees bovenaan het affiche.

Komt ook nog bij, ik heb 11 van mn 18 must sees al eerder gezien. Acts als Ministry, Gojira en Behemoth zou ik wel graag weer een keer zien, maar daarvoor hoef ik niet per se naar Graspop. Slipknot is de enige die ik echt jammer vind om te missen, maar die heb ik nu ook weer niet zo ontzettend hoog zitten. Slayer is de enige ander headliner die ik echt vet vindt, maar natuurlijk al vaker gezien en geen noodzakelijke kost wat mij betreft.

Dus ja, het is een line-up “that ticks all the boxes”, maar die verder voor mij niet heel veel doet qua enthousiasme. Iedereen die wel gaat veel plezier gewenst, ik zal weer stoppen met zeuren haha
1f642.svg


Haha. Graag. Ga maar weer snel terug naar het forum met Tool als headliner!;)

There, fixed it...

Hey maar ff serieus, een kritische noot op zn tijd mag wel toch? Er wordt hier veel te positief gedaan altijd, in vergelijking met andere topics :wink:
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.633
3.256
Zit nog eens te denken waarom ik nou niet zo onder de indruk ben van dit affiche. Op zich staan er 18 must sees in over 4 dagen, dat is niet heel slecht.
Zeg maar 3 dagen en een avondje om erin te komen.
Of zijn je standaarden zo verlaagd door die RW donderdag dat je de graspop donderdag dan ook maar als een volwaardige dag wil aanschouwen ;-)

't is alleszins mooi dat je zo'n analyse maakt, al vraag ik me af of je bij Werchter, op die vrijdag na, zoveel interessanter zit qua headliners.
Ook daar ga je naar wat ik gelezen heb toch meer voor de undercard dan voor de 'echte' headliners. Als je hier Slayer en Slipknot hebt
en verder zie ik in je opgemaakte clashfinder toch nog wat bands in de hoogte.
Tenzij je op RW meer bands hebt die je nog niet gezien hebt en hoog op je verlanglijstje staan natuurlijk.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.328
5.832
Dr. Hannibal wrote:
Zit nog eens te denken waarom ik nou niet zo onder de indruk ben van dit affiche. Op zich staan er 18 must sees in over 4 dagen, dat is niet heel slecht.

Zeg maar 3 dagen en een avondje om erin te komen.
Of zijn je standaarden zo verlaagd door die RW donderdag dat je de graspop donderdag dan ook maar als een volwaardige dag wil aanschouwen
1f609.svg


’t is alleszins mooi dat je zo’n analyse maakt, al vraag ik me af of je bij Werchter, op die vrijdag na, zoveel interessanter zit qua headliners.
Ook daar ga je naar wat ik gelezen heb toch meer voor de undercard dan voor de ‘echte’ headliners. Als je hier Slayer en Slipknot hebt
en verder zie ik in je opgemaakte clashfinder toch nog wat bands in de hoogte.
Tenzij je op RW meer bands hebt die je nog niet gezien hebt en hoog op je verlanglijstje staan natuurlijk.

Haha ja 3 dagen eigenlijk inderdaad, je hebt gelijk. En ja, RW is ook lang een twijfelgevalletje geweest voor me, ben ik ook niet 100% positief over, maar geeft mij wel meer vernieuwing dan Graspop inderdaad. En Tool. Tool is al een afdoende argument op zich. Dan kun je wel een dagticket kopen, maar ik ga liever een heel weekend, en de gehele RW poster geeft mij daar in de breedte genoeg reden voor :)
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.633
3.256
Haha ja 3 dagen eigenlijk inderdaad, je hebt gelijk. En ja, RW is ook lang een twijfelgevalletje geweest voor me, ben ik ook niet 100% positief over, maar geeft mij wel meer vernieuwing dan Graspop inderdaad. En Tool. Tool is al een afdoende argument op zich. Dan kun je wel een dagticket kopen, maar ik ga liever een heel weekend, en de gehele RW poster geeft mij daar in de breedte genoeg reden voor

Begrijpelijk gezien het verschil qua affiche met vorig jaar. Maar dat was dan ook een droomaffiche voor de rockliefhebber, maar heb toen ook genoeg klachten van de pop- en poprock-liefhebbers gehoord :D
Aangezien de weekends dit jaar vlak na elkaar vallen (waar er vorig jaar nog een weekend tussen zat), ben ik blij dat enkel de Tool-dag interessant genoeg is.
We leven hier uiteindelijk in een luxegebied met zoveel festivals op zo'n korte afstand en al die acts die we zo vaak kunnen zien!

Er wordt hier veel te positief gedaan altijd, in vergelijking met andere topics
Hoe kunnen wij nu klagen, als zelfs mensen die niet gaan 18 must-see bands op de affiche hebben :-D



Ondertussen mijn voorlopige clashfinder aangevuld.

Groen = (graag) zien, blauw = eventueel.
Zaterdag heb ik nog wat keuzes te maken, zal de komende weken wel duidelijk worden of à la minute beslist worden.
Zondag zullen keuze / vrije momenten bepaald worden door het weer en de resterende energie - indien zonnig, warm en moe, wordt het chill met de creamy rock acts op de main :cool:
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.328
5.832
Dr. Hannibal wrote:
Er wordt hier veel te positief gedaan altijd, in vergelijking met andere topics

Hoe kunnen wij nu klagen, als zelfs mensen die niet gaan 18 must-see bands op de affiche hebben

Hoho, die “must sees” zijn de acts die ik zou willen zien, áls ik zou gaan. Als ik die acts echt moest en zou zien, had ik wel een ticket gekocht. Misschien heb ik verkeerde woorden gekozen, maar zo fantastisch vind ik die 18 groene namen in mn clashfinder nu ook weer niet.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.621
7.342
Joslittel wrote:

Dr. Hannibal wrote:

Dr. Hannibal wrote:
Hoewel ik dit jaar niet ga, is clashfinders invullen altijd leuk… Dit zou ongeveer mijn programma zijn als ik zou gaan (groen = must see, blauw = tweede keuze):

https://clashfinder.com/s/gmm2019/?user=0i6xmh.et&https://clashfinder.com/s/gmm2019/?user=0i6xmh.et&

Al met al niet helemaal mijn jaar, genoeg om me te vermaken maar niet genoeg “wauw” acts om honderden euro’s aan tickets en eten te verantwoorden. Prima line-up maar geen spijt van mijn besluit niet te gaan dit jaar.


Zit nog eens te denken waarom ik nou niet zo onder de indruk ben van dit affiche. Op zich staan er 18 must sees in over 4 dagen, dat is niet heel slecht. Waar het echter mis gaat, is bijvoorbeeld op die laatste dag, waar ik na Rob Zombie eigenlijk geen must sees meer heb en dus bij “mindere” bands uitkom. En zo zijn er elke dag eigenlijk te weinig must sees bovenaan het affiche.

Komt ook nog bij, ik heb 11 van mn 18 must sees al eerder gezien. Acts als Ministry, Gojira en Behemoth zou ik wel graag weer een keer zien, maar daarvoor hoef ik niet per se naar Graspop. Slipknot is de enige die ik echt jammer vind om te missen, maar die heb ik nu ook weer niet zo ontzettend hoog zitten. Slayer is de enige ander headliner die ik echt vet vindt, maar natuurlijk al vaker gezien en geen noodzakelijke kost wat mij betreft.

Dus ja, het is een line-up “that ticks all the boxes”, maar die verder voor mij niet heel veel doet qua enthousiasme. Iedereen die wel gaat veel plezier gewenst, ik zal weer stoppen met zeuren haha
1f642.svg



Haha. Graag. Ga maar weer snel terug naar het forum met Tool als headliner!;)

There, fixed it…

Hey maar ff serieus, een kritische noot op zn tijd mag wel toch? Er wordt hier veel te positief gedaan altijd, in vergelijking met andere topics
1f609.svg

Zou het aan het genre liggen?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.150
10.443
Joslittel wrote:

Dr. Hannibal wrote:

Dr. Hannibal wrote:
Hoewel ik dit jaar niet ga, is clashfinders invullen altijd leuk… Dit zou ongeveer mijn programma zijn als ik zou gaan (groen = must see, blauw = tweede keuze):

https://clashfinder.com/s/gmm2019/?user=0i6xmh.et&https://clashfinder.com/s/gmm2019/?user=0i6xmh.et&

Al met al niet helemaal mijn jaar, genoeg om me te vermaken maar niet genoeg “wauw” acts om honderden euro’s aan tickets en eten te verantwoorden. Prima line-up maar geen spijt van mijn besluit niet te gaan dit jaar.


Zit nog eens te denken waarom ik nou niet zo onder de indruk ben van dit affiche. Op zich staan er 18 must sees in over 4 dagen, dat is niet heel slecht. Waar het echter mis gaat, is bijvoorbeeld op die laatste dag, waar ik na Rob Zombie eigenlijk geen must sees meer heb en dus bij “mindere” bands uitkom. En zo zijn er elke dag eigenlijk te weinig must sees bovenaan het affiche.

Komt ook nog bij, ik heb 11 van mn 18 must sees al eerder gezien. Acts als Ministry, Gojira en Behemoth zou ik wel graag weer een keer zien, maar daarvoor hoef ik niet per se naar Graspop. Slipknot is de enige die ik echt jammer vind om te missen, maar die heb ik nu ook weer niet zo ontzettend hoog zitten. Slayer is de enige ander headliner die ik echt vet vindt, maar natuurlijk al vaker gezien en geen noodzakelijke kost wat mij betreft.

Dus ja, het is een line-up “that ticks all the boxes”, maar die verder voor mij niet heel veel doet qua enthousiasme. Iedereen die wel gaat veel plezier gewenst, ik zal weer stoppen met zeuren haha
1f642.svg



Haha. Graag. Ga maar weer snel terug naar het forum met Tool als headliner!;)

There, fixed it…

Hey maar ff serieus, een kritische noot op zn tijd mag wel toch? Er wordt hier veel te positief gedaan altijd, in vergelijking met andere topics ?

Haha mooi man. Kritische noot moet zeker kunnen! Een lange en serieuze reactie typen op mijn telefoon in een kroeg vond ik een te wat grote onderneming. Vanmiddag mijn uitgebreide reactie op de line-up. Spoiler: die is positief!
 

Teake Rooks

Gouden Tip
29 jan 2015
372
0
Ook al ga ik niet heen, toch ook even de clashfinder ingevuld :)

https://clashfinder.com/s/gmm2019/?user=0iraqn.dl&
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.150
10.443
Eindelijk ook de tijd gevonden om er eens voor te gaan zitten. Wederom de conclusie dat ik bijzonder tevreden ben met de line-up. Sterke namen aan de bovenkant maar vooral een bijzonder gevarieerde en sterke undercard. In de grote namen weinig clashes maar vooral in de kleinere namen, enkele pijnlijke keuzes helaas. Zoals ik het nu kan zien wordt dit mijn spoorboekje:

Donderdag:
• Mezelf kennende ben ik er op tijd dus we zijn er gelijk bij de start met Black Peaks. Geen bijzonder hoge verwachtingen maar prima om mee te starten.
• Als tweede gelijk een interessante naam met Hemelbestormer.
• Daarna hoppen van Nasty naar Concealed Reality, bands die ik nog beter moet leren kennen.
• Daarna zal ik waarschijnlijk blijven hangen in de Marque voor het trio Raven, Aborted en Sonata Arctica. Met name die laatste kijk ik erg naar uit, hoogtepunt van de donderdag. Daarna naar huis om redelijk frus aan dag 1 te beginnen.

Vrijdag:
• We beginnen gelijk met een pijnlijke keuze tussen The Hu en Wiegedood. The Hu wint deze echter makkelijk, lijkt me een bijzonder optreden.
• Daarna wederom een pijnlijke keuze omdat Whitechapel en Eisbrecher tegelijk staan. Whitechapel heeft me fors weten te overtuigen de afgelopen maanden dus die wint. Mede omdat ik Eisbrecher vorig jaar al gezien heb.
• Daarna aan elkaar gesloten optredens van Hatebreed en Combichrist, wel jammer van Crowbar. Wordt een middagje knalleN!
• Daarna heerlijk genieten bij Candlemass, ik verwacht dat dit een van de hoogtepunten wordt.
• Daarna twee vette bands achter elkaar met Architects en Anthrax, wat een luxe om dit achter elkaar te kunnen zien.
• Dan een keuze die ik op de dag zelf zal maken. Relaxen bij Lynyrd Skynyrd (lijkt me tof om te zien) of knallen bij Fever 333, een van mijn grootste ontdekkingen dit jaar. Zal er ook vanaf hangen of ik Fever 333 op RaR heb kunnen zien.
• En dan Amon Amarth!
• Dan door naar Mysticum voor een goede plek, dit wordt vet. Wel jammer van WT.
• En afsluiten met Slayer, echt heel gaaf als afsluiter en nog 1,5 uur ook. Een waardig afscheid.

Zaterdag:
• Ja, starten met Gloryhammer, weinig manieren om beter op te starten. Wel beetje jammer van Cellar Darling.
• En dan Bad Wolves. Een maand geleden nog nooit van gehoord en nu al een optreden waar ik naaruit kijk. Met pijn in het hart Ne Obliviscaris overslaan, maar zie hen ook op Fortarock.
• En dan Hamerfall. Afgelopen maand is het kwartje bij mij gevallen voor die band, kijk er naaruit.
• Even chillen bij de mainstage met Three Days Grace op de achtergrond.
• Stukje Halestorm en dan door naar Borknagar. Enorm intrigerende muziek.
• Behemoth ga ik zien als afsluiter op Fortarock waar ze veel beter geboekt staan dan op de mainstage, dus sla hen over. Zal op de dag zelf kiezen tussen Trivium of Legion of The Damned.
• En dan even genieten van Slash op een matje met een pilske.
• En dan heerlijk afsluiten met het kwartet godsmack, Disturbed (ben een van de mensen die wel blij is met hun boeking), Lamb of God en Slipknot. Hier kan je toch alleen maar bijzonder gelukkig van worden? Ik wel in ieder geval. Ik vind het wel jammer van King Diamond, zou hem graag eens zien maar afgelopen maanden de muziek van Lamb of God erg gaan waarderen. Bovendien wil ik een goed plekje voor Slipknot, wordt een bruut einde van de dag.

Zondag:
• De dag met een van de sterkste mainstage bezettingen die ik in tijden gezien heb.
• Rustig opstarten met Crisix of FM, kijk ik tegen die tijd wel aan. Daarna helaas een nare clash tussen Skalmold en Orange Goblin. Die laatste wint, lekkere logge muziek.
• En dan naar Delain, nog nooit live gezien maar kan hun muziek erg goed hebben. Dus ga mijn kans pakken.
• En dan de gouden combi Gojira en in Flames. Twee bands die van mij dubbel zolang hadden mogen spelen maar ik klaag niet, heerlijk.
• Even bijkomen bij Whitesnake die wel opvallend lang speelt. Ben benieuwd hoe dit gaat zijn live.
• En dan Rob Zombie, blijf fan van die man.
• Ik dank Graspop hartelijk dat ze een serieus alternatief voor Def Leppard hebben neergezet met Eluveite. Daar ben ik dan ook te vinden.
• En dan Sabaton. Ik ben groot fan van de band, 1,5 uur knallen!
• En afsluiten met Kiss. Nog nooit live gezien en ga hier nog even van genieten en mijn glas heffen op een mooi weekend.

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken