Graspop Metal Meeting 2019 - Nieuws en geruchten

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Ho. Wacht. Stop. Deze bezoeker spreekt alleen zijn verbazing uit over de overwinning van het FvD, zonder daar een direct waardeoordeel aan te verbinden. Dat doe je zelf wel met die snerende opmerking over de NPO, en het verwijt dat de poster “werkelijk onder een steen geleefd moet hebben om niet te snappen hoe dit gebeurt is” (gebeurd is trouwens met een d).

Daarnaast is popmuziek van oudsher een vrij linkse hobby (ook al gaat het spreekwoord ‘links lullen, rechts vullen’ in geen andere branche zo sterk op), dus wie zelf FvD stemt moet dan niet meteen miepen als er op een muziekforum ook eens iets opduikt wat tegen je denkbeelden in zou kunnen gaan, en en vrede mee hebben dat er nou eenmaal weinig artiesten zijn die je meningen delen, behalve dan Kid Rock, Ted Nugent, Three Doors Down en Phil Anselmo.
De Forum-stemmer

We beginnen met de stemmers die Forum voor Democratie aan de verkiezingswinst hebben geholpen. Partijleider Baudet blijkt weinig jonge kiezers te trekken, hij moet het vooral hebben van de kiezers tussen de 35 en 64 jaar. Ook de 65-plussers zijn in ruime mate vertegenwoordigd.

Forum voor Democratie is ook de partij die de meeste mannen wist te bereiken. Daar staat dan tegenover dat maar een derde van de stemmers op FvD vrouw is. Verder is een derde van de kiezers hoogopgeleid, een kwart is laagopgeleid, de rest van de kiezers ligt daar tussen.
Ach, @deouwe zal wel wat meer in het profiel liggen dan de gemiddelde bezoeker hier (hoewel dat voor mij met m'n 40 jaar dan ook zou moeten gelden.. :oops: )
Mensen laten zich nu eenmaal makkelijk overtuigen door 'charismatische' populisten met gladde praatjes.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
maakt mij eigenlijk niet uit op wie of wat je gestemd hebt. Eens je binnen de graspop muren bent telt dat allemaal niet(en er buiten trouwens ook niet eigenlijk)
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Zal Graspop vandaag ontwaken uit zijn winterslaap? Ikzelf geloof er inmiddels meer in dat de organisatie de laatste volledige week van maart (volgende week dus) gebruikt om nog een paar bands toe te voegen of om de podiumindeling bekend te maken. Maar deze gedachte is alleen maar gebaseerd op een ‘gevoel’ dus hecht niet te veel waarde hieraan.
Ze liggen in ieder geval al iets achter op het schema van vorig jaar:
Vorig jaar:
13-3 Laatste pakketje namen
28-3 Podiumindeling
13-4 Timetable + Coverbandjes
Toch denk ik dat het weer ongeveer volgens hetzelfde schema zal gaan, met steeds enkele weken ertussen (dus niet tegelijk laatste namen en podiumindeling).
 

mccoure

Nieuw lid
21 mrt 2019
4
0
How has the weather at GMM been for the past few years ? Does it rain a lot ? Apologies if this is off topic, Im rather new here and to GMM :)
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Last year was nice and dry, although the nights got pretty chilly (weeks before and after were quite warm, however).

2016 was extremely wet. On Thursday, when most people arrived for the camping, it was already pouring.
The whole camping field was full of pudlles, and the paths inbetween completely turned to mud, making walking from and to your tent a real pain.
The next days it rained as well, although a little less, so the festival site was pretty muddy too.

However, that was an exceptionally bad year, I guess. In general it will be a lot better.
Heat waves of 30-35+ °C are not uncommon either!
Still, it's always advisable to bring rain boots and ponchos or something.
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
437
686
Alcatraz heeft net de affiche voor 99% voltooid met Hell City en Off the Cross! Er ontbreekt nog 1 naam, ik vermoed dat dit de headliner voor zaterdag zal zijn, vermits Thin Lizzy op dezelfde hoogte staat als Opeth en Powerwolf. Tweede naam Amenra staat daaronder. Bij de hoogte van Saxon en Avantasia mist dus denk ik de headliner van zaterdag.

Althans, dat hoop ik toch!
 

nb1998

Playlistbediener
26 mrt 2018
11
7
Alcatraz heeft net de affiche voor 99% voltooid met Hell City en Off the Cross! Er ontbreekt nog 1 naam, ik vermoed dat dit de headliner voor zaterdag zal zijn, vermits Thin Lizzy op dezelfde hoogte staat als Opeth en Powerwolf. Tweede naam Amenra staat daaronder. Bij de hoogte van Saxon en Avantasia mist dus denk ik de headliner van zaterdag.

Althans, dat hoop ik toch!

Ja ik verwacht (en hoop) eigenlijk stiekem nog sabaton na hun optreden op graspop als headliner op Alcatraz, net zoals ze vorig jaar deden met limp bizkit
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
437
686
jvandeweyer wrote:
Alcatraz heeft net de affiche voor 99% voltooid met Hell City en Off the Cross! Er ontbreekt nog 1 naam, ik vermoed dat dit de headliner voor zaterdag zal zijn, vermits Thin Lizzy op dezelfde hoogte staat als Opeth en Powerwolf. Tweede naam Amenra staat daaronder. Bij de hoogte van Saxon en Avantasia mist dus denk ik de headliner van zaterdag.

Althans, dat hoop ik toch!

Ja ik verwacht (en hoop) eigenlijk stiekem nog sabaton na hun optreden op graspop als headliner op Alcatraz, net zoals ze vorig jaar deden met limp bizkit

Mochten ze dit doen, wat ik eigenlijk ook verwacht (als ze dezelfde aanpak als vorig jaar hanteren), dan lijken Sabaton, Whitesnake, Amon Amarth en Anthrax de grootste kanshebbers.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
@jvandeweyer
Je hebt een heel goed punt. Het lijkt er inderdaad op dat er nog een headliner bij moet komen, afgaande op de poster en de line-up op de website.
En zoals @Joslittel al zei, is het huidige Thin Lizzy eigenlijk te licht als headliner (hoewel ze dat bij Leyendas del Rock in Spanje wel/ook zijn).

Toch verwacht ik niet dat het een band van GMM gaat worden, aangezien er voor de rest geen enkele overlap is tussen beide affiches (maar het is natuurlijk ook niet uitgesloten).

Afgaande van festivals in dezelfde periode zat ik zelf meer te denken aan namen als:
Airbourne
Dimmu Borgir
DragonForce
Stratovarius
(zou ik allen toejuichen, met name de eerste twee)

Leyendas del Rock (zelfde weekend) mist overigens ook nog een headliner:
http://www.leyendasdelrockfestival.com/
Wellicht dezelfde als Alcatraz?
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.370
2.712
Doen ze inderdaad al een jaar of 3. Een grotere naam van Graspop na dat festival aankondigen op Alcatraz. Zou dit jaar dus ook zomaar kunnen.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
sabaton zit gewoon heel erg dicht bij alcatraz en een vrije datum de zaterdag (moeten wel van the uk overkomen)

Dat is wel nog iets anders dan de vreugdegesprekken vorig jaar waar ze al aan het spreken waren over een iron maiden, judas priest of volbeat op alcatraz te zetten.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.522
809
How has the weather at GMM been for the past few years ? Does it rain a lot ? Apologies if this is off topic, Im rather new here and to GMM
1f642.svg
There is no preparing for weather such a long time before the festival around here.
I went from 2015 to 2018 and every time it is different.
2015 was cloudy and not too cold, not too warm. In my opinion perfect for a festival. Low chance of sunburn and stuff.
2016 was crap. The Thursday was all rain, which made the camping and festival site very muddy and throughout the weekend the rain didn't stop.
2017 was very warm. Almost no clouds, high temperatures (for our standards). In which you could easily get a sunburn, which happened to me. Sunblock wasn't helping.
2018 was alright. Not too warm, but it was warm. Sunny on some times, some times cloudy. This was the week before a long heatwave tho. So the weather can be anything.
Best is to look the week prior to the festival what the weather will be like. And just pack to the conditions you see.
I always bring enough shirts, a sweater, a hoodie, long jeans, shorts and some of those rain ponchos (don't know if that's the correct word for it). The weather can change in the blink of an eye.
3 years ago at Fortarock for instance, forcast was rainy, so I brought longer clothes, but it was very sunny all of a sudden, so I was glad I brought shorts and a shirt as well.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.522
809
Doen ze inderdaad al een jaar of 3. Een grotere naam van Graspop na dat festival aankondigen op Alcatraz. Zou dit jaar dus ook zomaar kunnen.
Vorig jaar was t mooi, de banners die ze op GMM hadden hangen met Limp Bizkit erop. Zoveel haat hiervoor, maar het is gewoon een heerlijke band waar je inderdaad gewoon van moet houden.
De vrijdag of zaterdag had iemand die naam al uit de banners gesneden, om grappig te zijn. Was best een mooi gezicht hahah
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.912
4.055
Hoeveel bands kunnen we nog verwachten? Los van de tribute-dingen etc

Ik zit aan 94 bands (verdeling do tot zo 6 - 29 - 29 - 30). In 2017 hadden we er 107 en in 2018 (met 4 dagen) 101 - zonder tributebands.
Ik verwacht dus nog zo'n 10-tal namen, al weet ik niet of ze nog plannen hebben met die donderdag
gezien ze al zo vroeg grotere namen aankondigden voor die dag.

Heel benieuwd of ze nog wat moois weten toe te voegen, al hoeft er op zaterdag voor mij niets meer bij.
Ik kijk ook uit naar de timetable om te kunnen plannen en om dilemma's in mijn hoofd uit te vechten.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.912
4.055
Doen ze inderdaad al een jaar of 3. Een grotere naam van Graspop na dat festival aankondigen op Alcatraz. Zou dit jaar dus ook zomaar kunnen.

Hadden ze die jaren dan ook hun volledige affiche (op die headliner na) al compleet in maart?
Lijkt me zo gek om nu de voorbije week per dag enkele bands te melden om dan plots nog 3 maanden te wachten met die ene laatste naam.

Het zou inderdaad wel mooi zijn om geen enkele overlap met GMM te hebben.
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
437
686
xydroh wrote:
Doen ze inderdaad al een jaar of 3. Een grotere naam van Graspop na dat festival aankondigen op Alcatraz. Zou dit jaar dus ook zomaar kunnen.

Hadden ze die jaren dan ook hun volledige affiche (op die headliner na) al compleet in maart?
Lijkt me zo gek om nu de voorbije week per dag enkele bands te melden om dan plots nog 3 maanden te wachten met die ene laatste naam.

Het zou inderdaad wel mooi zijn om geen enkele overlap met GMM te hebben.

Vorig jaar was dit ook. Laatste pakketje namen kwam toen op 5 april, wat op zich niet zo ver van deze dagen af is. Toen stond er ook dat er nog 1 band bij zou komen (Limp Bizkit), deze naam werd op 26 juni onthuld. Ik kan je wel geen duidelijk antwoord geven omtrent de jaren daarvoor!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken