Graspop Metal Meeting 2018 - Nieuws en geruchten

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.343
5.887
Ja misschien zie ik wel problemen waar ze niet zijn hoor. Maar de namen die jij noemt zijn toch een stuk meer mainstream en hebben in de verste verte niet de cult-status die Tool heeft. Vandaar dat ik denk dat Tool toch een ander geval is.

Blijft nog over dat ik het persoonlijk ook niet zo leuk zou vinden. Maar als ze dan in Nederland nog een zaalshow doen kan ik naar allebei, dat zou top zijn :)

Edit: zoals A Perfect Circle nu ook! Net aangekondigd voor AFAS Live
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Kleine praktische vraag: zijn de parkings van Graspop ver van het Festival? Wij gaan namelijk met de auto, maar heb geen zin om 's nachts na het festival nog heel veel kilometers te gaan lopen. Ik zou nog overwegen om de fietsen mee te nemen in de auto en naar het festival te rijden vanaf een iets verdere parking, als je daar dicht kan parkeren. Iemand ervaring mee? :)
 

pieterschipper

Campingartiest
1 dec 2017
69
7
Kleine praktische vraag: zijn de parkings van Graspop ver van het Festival? Wij gaan namelijk met de auto, maar heb geen zin om ’s nachts na het festival nog heel veel kilometers te gaan lopen. Ik zou nog overwegen om de fietsen mee te nemen in de auto en naar het festival te rijden vanaf een iets verdere parking, als je daar dicht kan parkeren. Iemand ervaring mee?
1f642.svg

Dan moet je als je treft net zo goed nog kilometers lopen want de parkeerterreinen zijn zeer uitgestrekt en liggen niet om de hoek. Je kunt beter op de fiets heen gaan want het fiets parkeren is voor de deur.
 

deouwe

Playlistbediener
25 jan 2018
20
0
Fiets mee is wel slim. Wij nemen altijd een camping in de buurt ( 15-20 minuten fietsen ). Lig je rustig en het is doorgaans net zo lang fietsen als het lopen is naar je auto en dus ook geen gezever met 'Wieisdebob'
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.343
5.887
Ik kom niet met de auto maar met de trein. Ik heb een vraag aan de Belgen op dit forum, er wordt namelijk gewaarschuwd voor treinstakingen. Zal ik hier last van hebben als ik met de trein vanuit Nederland naar Antwerpen reis, en daar de trein naar station Mol pak? Als ik dit artikel goed begrijp is er alleen kans op stakingen door een van de vakbonden op maandag, bij de terugreis? Rijden die op dat traject?
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.083
Set Abominae wrote:
Linkin Park is (net als Led Zeppelin) inderdaad nogal een longshot.
Ik baseerde een mogelijke reünie op één zinnetje op hun Wiki-pagina:
On January 28, 2018, Shinoda replied to a tweet from a fan inquiring about his future with Linkin Park, writing “I have every intention on continuing with LP, and the guys feel the same. We have a lot of rebuilding to do, and questions to answer, so it’ll take time.”
Dus, who knows…?
1f609.svg


Maar Linkin Park anno 2017 was (aan het einde dus) qua metal gehalte gewoon 0,0. Hun optreden op Werchter was daar ook aan te herkennen.

Ik stel dan ook voor dat je in de plaats van Linkin Park gewoon System of A Down zet. Die waren datzelfde weekend zonder twijfel een van de hoogtepunten en verloochenen hun genre tenminste niet.

Ik heb er geen bezwaar tegen als Graspop acts boekt die niet of nauwelijks metal te noemen zijn. Dat doen ze dan ook al jaren, er komen veel (hard)rockacts die die niet (echt) metal genoemd kunnen worden, en dit jaar zijn er zelfs danceacts te bespeuren (en punk/hardcore is technisch gezien ook geen metal).
Dat er 'metal meeting' in hun naam zit, zegt me ook niet zoveel, er zit nl. ook 'pop' in..

SOAD mag uiteraard best komen, maar past niet in bovenstaand lijstje van bands die nog nooit op Graspop hebben gestaan, omdat ze er al in 2005 bij waren. :wink:
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.166
4.309
Hardcore punk komt wel voort uit metal. Hardrock en metal liggen ook in elkaars verlengde. Dus op zich niet raar om dat soort muziek ook op GMM te hebben.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.083
A Perfect Circle nu op Pinkpop livestream:
https://www.npostart.nl/index.php/live/npo-2-extra

Wat een heerlijke afsluiter gaat dat worden volgende week! :cool:
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.083
Hardcore punk komt wel voort uit metal. Hardrock en metal liggen ook in elkaars verlengde. Dus op zich niet raar om dat soort muziek ook op GMM te hebben.
Hardcore heeft wel elementen van metal, maar komt er niet uit voort. En hardcore heeft veel meer invloed gehad op metal dan andersom.
Maar goed semantics.. :wink:
En ik zei ook juist niet dat het raar is om dat soort muziek ook op GMM te hebben, integendeel. :)
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.172
10.506
Mannen! De week is eindelijk aangebroken, over drie dagen start Graspop. Ontzettend veel zin in. Nog twee dagen werken en woensdag afreizen naar Metal Park.

De weersvoorspellingen zijn wel wat apart, woensdag 28 graden en de dagen erna maxima temperaturen van 16 en 17 graden?? Hopelijk vlakt dat nog wat uit.

Inmiddels besloten dat ik voor zaterdag bij de festileaks meeting mijn Rock am Ring shirt aandoe. Is denk ik iets meer onderscheidend dan een Graspop shirt :)
 

JelleCa

Campingartiest
24 okt 2016
78
42
Van de autoparkings rijden toch shuttlebussen naar het festivalterrein? Dat was twee jaar geleden toch zeker zo, is dat nu niet meer dan? Ik ga ook elke dag met de auto komen.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.989
2.030
Van de autoparkings rijden toch shuttlebussen naar het festivalterrein? Dat was twee jaar geleden toch zeker zo, is dat nu niet meer dan? Ik ga ook elke dag met de auto komen.
Dat was zo omdat er dat jaar last minute extra parkings zijn opgetrokken een heel eind van het festival door de regenellende die we dat jaar kenden.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Bedankt voor jullie feedback, hoewel ik er niet zo heel veel wijzer uit ben geworden :p Moet wel eerlijk zeggen dat dat bij Werchter allemaal een stuk duidelijker is, waar welke parking is en zo - kan je je op voorhand toch wel wat beter voorbereiden. Maar goed, we geraken er ook wel :)
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.083
Bedankt voor jullie feedback, hoewel ik er niet zo heel veel wijzer uit ben geworden
1f61b.svg
Moet wel eerlijk zeggen dat dat bij Werchter allemaal een stuk duidelijker is, waar welke parking is en zo – kan je je op voorhand toch wel wat beter voorbereiden. Maar goed, we geraken er ook wel
1f642.svg
Stel je vraag anders even aan GMM zelf, bv. via hun Facebook-chat?
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Ik kom niet met de auto maar met de trein. Ik heb een vraag aan de Belgen op dit forum, er wordt namelijk gewaarschuwd voor treinstakingen. Zal ik hier last van hebben als ik met de trein vanuit Nederland naar Antwerpen reis, en daar de trein naar station Mol pak? Als ik dit artikel goed begrijp is er alleen kans op stakingen door een van de vakbonden op maandag, bij de terugreis? Rijden die op dat traject?

Er zijn drie spoorbonden die een staking hebben aangekondigd. 2 er van morgen echter niet staken omdat hun stakingsaanzegging niet in orde is. Er blijft één vakbond over die ten vroegste op 28 juni begint te staken. Je gaat dus geen last ondervinden :)
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Rock Torhout wrote:
Bedankt voor jullie feedback, hoewel ik er niet zo heel veel wijzer uit ben geworden
1f61b.svg
Moet wel eerlijk zeggen dat dat bij Werchter allemaal een stuk duidelijker is, waar welke parking is en zo – kan je je op voorhand toch wel wat beter voorbereiden. Maar goed, we geraken er ook wel
1f642.svg


Stel je vraag anders even aan GMM zelf, bv. via hun Facebook-chat?
Het antwoord is dat de parking op wandelafstand is. Daarmee zullen we 't moeten doen :p Maar goed, we zien wel, komt ook op geen 10 minuutjes verder wandelen.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.426
635
Signeersessies zijn bekend!
One of GMM’s favorites, the signing booth can confirm a sweet list of bands participating at #GMM18! Check the screens on the festival site and keep an eye out for a push message in the mobile app for final timings. The signing booth is located left of Main Stage 1. #CountdownToGMM18
35671822_2182392058467607_1202648017484644352_n.jpg
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.172
10.506
Mooie namen voor de signeersessies zeg! Maak hier nooit gebruik van maar Sons of Apollo, Avatar en met name Ayreon doen me wel twijfelen. CD'tje halen en laten bekrabbelen. Aan de andere kant, waar moet ik de tijd daarvoor vinden?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken